LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

fonsflons schreef:
scwk schreef:
fonsflons schreef:Ik denk dat het eerder andersom is, dat de brandstofpomp kapot gegaan is door het aanwezige water. En dan moet je je afvragen waar je het laatst getankt hebt. Is dat lokaal, dan wellicht kijken of er via een oproepje op de buurtapp meer slachtoffers zijn.
lijkt mij toch dat je bij de pomp geen diesel met water tankt .......toch ?
Normaal niet, maar ook daar kan wat fout gaan. Roest, lekkage, defect in installatie, condens. Er hoeven geen liters water in je tank te zitten om iets kapot te krijgen. Ik meen (mij te herinneren) dat minder dan 1% al fataal voor je motor kan zijn.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vi ... ~a64412b5/
maar dan had Reneault dit bij de eerste reparatie van de brandstofpomp toen ook moeten zien dan was nu niet de hele boel vast gelopen, ik tank overigens altijd bij dezelfde pomp in mijn woonplaats

persoonlijk hebben wij meer het idee dat het gebeurt is met het aftappen van de Diesel, geen idee waarin ze dat opslaan maar dat daar water in heeft gezeten....

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door witte angora »

Het lijkt er in ieder geval op dat alle drie de reparaties dus dezelfde oorzaak hebben: water in de tank.

Dat hoeft dus helemaal niet zoveel te zijn? Minder dan 1% kan al schadelijk zijn? Dus als er zeg maar 20 liter in de tank zit, dan is 200 centiliter al dodelijk voor de motor? Tweehonderd centiliter is vergelijkbaar met een redelijke kop koffie. Dat komt er niet zomaar in, misschien inderdaad ergens roest of iets dergelijks? Of een andere lekkage? Alhoewel dat na 3 jaar natuurlijk niet mag voorkomen.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

fonsflons schreef:Dat weet ik natuurlijk niet. Ik zeg ook niet dat het zo is, ik opper alleen de mogelijkheid dat het zo kan zijn.

Als het bij Renault fout gegaan is zullen zij dit niet snel toegeven. Als het bij het tankstation fout gegaan is is dat wellicht te achterhalen omdat dit dan bij meerdere gebeurd moet zijn. Of het is inderdaad gewoon pech en toeval, maar dat lijkt steeds minder waarschijnlijk.
nee dat is ook het probleem eigenlijk , mijn vraag met het openen van deze topic is dan ook eigenlijk meer waar kun je terecht met dit soort problemen

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door witte angora »

Wanneer ben je trouwens voor het laatst bij Kwikfit geweest?

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

snuffel1 schreef:Zoals ik het relaas lees is in eerste instantie de brandstof toevoer pomp in de tank defect gegaan en niet de brandstof injectie pomp die de verstuivers van brandstof voorziet. In het brandstof toevoer systeem zijn bij dieselbrandstof filters opgenomen waaronder een soort van waterafscheider die regelmatig vervangen dienen te worden want diesel is lichter dan water en in de tank kan behoorlijk wat vocht in de tank neerslaan het is in de winterperiode dus zaak om de tank regelmatig geheel te vullen en gevuld te houden. Kwikfit heeft het onderhoud gedaan maar niet alle vestigingen zijn merk erkend want en dat is wel grappig in de erkende vestigingen is een gecertificeerde monteur aanwezig maar voert die de werkzaamheden ook echt zelf uit of laat het over aan een medewerker die in dit geval vergeten was de filters te vervangen waardoor er water in de brandstof injectie pomp is gekomen die de motor heeft verwoest. Renault Nederland kan niets voor betekenen want de fout ligt bij Kwikfit en omdat Renault Nederland blijkbaar de vestiging waar u de auto in onderhoud heeft niet erkend als zijnde een vestiging die onderhoudsbeurten mag uitvoeren. Edoch mocht dat wel het geval zijn dan kunt u die vestiging aansprakelijk stellen want zij hebben de voorgeschreven normen voor wat betreft het klein en groot onderhoud niet goed uitgevoerd.
Ten eerste vraag ik mij af hoe jij weet dat kwikfit de filters niet vervangen heeft en de fout bij kwikfit ligt ??
Bij de kwikfit waar ik kom hangt een soort certificaat waarop staat dat zij alle onderhoud mogen doen en een en dezelfde monteur werkt altijd aan mijn auto. De laatste grote onderhoudsbeurt heeft de auto gehad in begin februari gelijk met de APK,en het probleem doet zich nu voor.
Tevens is dan de vraag had de Reneault dit dan misschien ook niet moeten controleren bij de reparatie van de brandstofpomp ?
Ook heeft de Reneault niets over dat filter gezegd, enige wat zij zeggen is dat wij zelf het water in de tank zouden hebben gedaan of een derde door de tankdop te forceren, vreemd is alleen dat er totaal geen schade is aan de tankdop en deze gewoon normaal sluit met slot.
Voor ons lijkt de enige logische manier waardoor er water in de dieseltank is gekomen het moment waarop de diesel uit de tank is gehaald en er later weer is in gedaan, dat er in de tank waar ze de diesel tijdelijk hebben opgeslagen water heeft gezeten.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat klinkt mij niet onlogisch in de oren. Of er zat (nog) water in de gebruikte pomp/slangen.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Overigens is het niet verstandig met een jonge auto naar de Kwikfit te gaan.
Je verspeelt dan wel alle kans op garantie en coulance.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door witte angora »

Het verhaal dat er water in de tank van de dealer heeft gezeten lijkt mij niet logisch. Immers, je ging naar de dealer omdat de brandstofpomp kapot was. Maar die was blijkbaar kapot gegaan door het water in de tank. Dat water zat er dus al in voordat je naar de dealer ging.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

witte angora schreef:Het verhaal dat er water in de tank van de dealer heeft gezeten lijkt mij niet logisch. Immers, je ging naar de dealer omdat de brandstofpomp kapot was. Maar die was blijkbaar kapot gegaan door het water in de tank. Dat water zat er dus al in voordat je naar de dealer ging.
dat is dus HET punt bij de eerste reparatie van de brandstofpomp is er niet gesproken over water in de diesel ( dus als die er toen al in zat heeft Reneault zijn onderzoek niet goed gedaan ) toen de brandstofpomp was gerepareerd stond de auto 30 km later weer stil , weer naar de garage toen zat de turbo klep vast en kregen we hem weer terug ongeveer 100km hierna stopte de auto wederom en nu komt het verhaal van het water in de diesel.....
Als het water met de eerste reparatie al in de diesel zat heeft de Reneault de reparatie niet goed uitgevoerd en is dus nu de auto vast gelopen, of is het water in de diesel gekomen met het aftappen van diesel wat moest gebeuren om de brandstofpomp te vervangen ??
Ik zou niet weten waar anders het water in de diesel is gekomen ik heb het in ieder geval niet gedaan.....

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

Cornelis7 schreef:Overigens is het niet verstandig met een jonge auto naar de Kwikfit te gaan.
Je verspeelt dan wel alle kans op garantie en coulance.
de coulance ging om de eerste reparatie , financieel had dat niets uitgemaakt , Reneault is zo duur met zijn onderhoudsbeurten dat mochten ze wat vergoed hebben als het onderhoud bij hun was gedaan dan was ik het geld kwijt geweest aan het verschil in prijs tussen Reneault en Kwikfit.
Overigens mag je het onderhoud gewoon bij kwikfit doen zij hebben gekealificeerde monteurs hiervoor.
Ik vind het gewoon asociaal dat merk garage zoals de Reneault zo absurd veel meer vragen als bv de kwikfit, en je dus proberen te verplichten het onderhoud bij hun te doen want anders .......en vervolgens maar torenhoge bedragen hiervoor kunnen vragen.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

Erthanax schreef:Dat klinkt mij niet onlogisch in de oren. Of er zat (nog) water in de gebruikte pomp/slangen.
dat is dus ook wat wij denken, maar hoe bewijs je dat ......
zij zeggen dat wij het gedaan hebben of dat het op de parkeerplaats is gebeurd door derde . (tankdop is niet geforceerd dus onmogelijk)

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door witte angora »

scwk schreef:Als het water met de eerste reparatie al in de diesel zat heeft de Reneault de reparatie niet goed uitgevoerd en is dus nu de auto vast gelopen,
Toch ben ik dat niet met je eens. Als er een brandstofpomp kapot is, wordt die gewoon vervangen, en verder niks. Doorgaans gaat hij kapot door slijtage. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom er naar een andere oorzaak gezocht zou moeten worden als daar geen aanleiding voor is. Ik zou al niet weten waarom er gezocht zou moeten worden naar water in de tank, juist omdat dat in principe helemaal niet kan. Zeker niet als het om de hoeveelheid van minimaal een beker koffie gaat.

Ik snap dat het ongelooflijk zuur is, maar ik denk niet dat Renault aansprakelijk is voor de gevolgschade. En ik denk nog steeds dat het water de oorzaak is van de schade aan de brandstofpomp. Je zult de oorzaak naar mijn mening elders moeten zoeken, in ieder geval lijkt het me wijsheid die optie in ieder geval open te houden.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

scwk schreef:Reneault is zo duur met zijn onderhoudsbeurten dat mochten ze wat vergoed hebben als het onderhoud bij hun was gedaan dan was ik het geld kwijt geweest aan het verschil in prijs tussen Reneault en Kwikfit.
Overigens mag je het onderhoud gewoon bij kwikfit doen zij hebben gekealificeerde monteurs hiervoor.
Ik vind het gewoon asociaal dat merk garage zoals de Reneault zo absurd veel meer vragen als bv de kwikfit, en je dus proberen te verplichten het onderhoud bij hun te doen want anders .......en vervolgens maar torenhoge bedragen hiervoor kunnen vragen.
Toch vreemd dat als ik de vaste onderhoudsprijzen van Renault vergelijk met Kwikfit dat Kwikfit op alle fronten duurder is.
Maar doordat u zowel bij Kwikfit bent geweest alsook bij Renault is het maar de vraag waar welke fout gemaakt is. En als u zo blij bent met Kwikfit, waarom bent u daar niet heen gegaan met dit probleem? Renault kan coulance geven als hun eigen mensen aan de auto gewerkt hebben in het verleden. Stel namelijk dat Kwikfit fouten gemaakt heeft, dan kan Renault daar niets aan doen.
Het klinkt mij raar in de oren dat u de auto bij bedrijf 1 in onderhoud heeft, waar u, mits met de juiste (dure) beurten pech hulp krijgt, u de auto door een ander laat repareren.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door gosewijn »

Is er geen pakking lek . Heb zo n geintje 25 jaar geleden gehad , motor kapot.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door witte angora »

gosewijn schreef:Is er geen pakking lek . Heb zo n geintje 25 jaar geleden gehad , motor kapot.
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar als de koppakking kapot is, dan komt de koelvloeistof in de cilinders en van daar uit in de uitlaat. Niet in de brandstofpomp of in de turbo.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door gosewijn »

witte angora schreef:
gosewijn schreef:Is er geen pakking lek . Heb zo n geintje 25 jaar geleden gehad , motor kapot.
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar als de koppakking kapot is, dan komt de koelvloeistof in de cilinders en van daar uit in de uitlaat. Niet in de brandstofpomp of in de turbo.
Net naar rijdende rechter gekeken , als ik het goed heb ging de brandstof door de turbo , heb niet konstant gekeken dus kan het mis hebben. :?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door Erthanax »

Olie gaat door de turbo, althans as en lagering, niet de brandstof. Olie vuil, filter verstopt, turbo kapot, daar ging het bij de RR over. Dat had niets met water in diesel te maken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef: Toch vreemd dat als ik de vaste onderhoudsprijzen van Renault vergelijk met Kwikfit dat Kwikfit op alle fronten duurder is.
Maar doordat u zowel bij Kwikfit bent geweest alsook bij Renault is het maar de vraag waar welke fout gemaakt is. En als u zo blij bent met Kwikfit, waarom bent u daar niet heen gegaan met dit probleem? Renault kan coulance geven als hun eigen mensen aan de auto gewerkt hebben in het verleden. Stel namelijk dat Kwikfit fouten gemaakt heeft, dan kan Renault daar niets aan doen.
Het klinkt mij raar in de oren dat u de auto bij bedrijf 1 in onderhoud heeft, waar u, mits met de juiste (dure) beurten pech hulp krijgt, u de auto door een ander laat repareren.
Dat is inderdaad raar. Helemaal raar is de draai van TS, eerst was de brandstofpomp defect en was Renault de foute partij want deze mag niet zo snel kapot gaan en nu is het Renault die water in de tank heeft gedaan? Ik zie echter wel een verband tussen beide.

De garage heeft gewoon uitgelezen wat het defect was en dat was de brandstofpomp, hierna de turbo. Pas daarna zijn ze echt verder gaan kijken, wat ook heel normaal is dat je dit na een 3de keer defect in zeer korte periode gaat doen. Dit maakt ze echter niet aansprakelijk voor de gevolgschade.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

witte angora schreef:
scwk schreef:Als het water met de eerste reparatie al in de diesel zat heeft de Reneault de reparatie niet goed uitgevoerd en is dus nu de auto vast gelopen,
Toch ben ik dat niet met je eens. Als er een brandstofpomp kapot is, wordt die gewoon vervangen, en verder niks. Doorgaans gaat hij kapot door slijtage. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom er naar een andere oorzaak gezocht zou moeten worden als daar geen aanleiding voor is. Ik zou al niet weten waarom er gezocht zou moeten worden naar water in de tank, juist omdat dat in principe helemaal niet kan. Zeker niet als het om de hoeveelheid van minimaal een beker koffie gaat.

Ik snap dat het ongelooflijk zuur is, maar ik denk niet dat Renault aansprakelijk is voor de gevolgschade. En ik denk nog steeds dat het water de oorzaak is van de schade aan de brandstofpomp. Je zult de oorzaak naar mijn mening elders moeten zoeken, in ieder geval lijkt het me wijsheid die optie in ieder geval open te houden.
Je zegt zelf dat het water de oorzaak van de schade aan de brandstofpomp is, dat betekend dat op dat moment het water al in de diesel zat,
had de Reneault dat toen opgemerkt dan was de schade beperkt gebleven, dus is er dan bij de eerste controle niet goed opgelet ?
Dan had de auto toen al last van het water in de diesel en is hij niet goed gerepareerd mijn insziens ...

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

witte angora schreef:Wanneer ben je trouwens voor het laatst bij Kwikfit geweest?
ik dacht begin februari grote beurt en keuring , papieren liggen in de auto en de auto staat bij de garage dus zou ik even moeten nakijken.

Gesloten