Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Erthanax
Berichten: 3504
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 mar 2018 23:45

Olie gaat door de turbo, althans as en lagering, niet de brandstof. Olie vuil, filter verstopt, turbo kapot, daar ging het bij de RR over. Dat had niets met water in diesel te maken.

sylvesterb
Berichten: 3386
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door sylvesterb » 28 mar 2018 07:17

NeoDutchio schreef: Toch vreemd dat als ik de vaste onderhoudsprijzen van Renault vergelijk met Kwikfit dat Kwikfit op alle fronten duurder is.
Maar doordat u zowel bij Kwikfit bent geweest alsook bij Renault is het maar de vraag waar welke fout gemaakt is. En als u zo blij bent met Kwikfit, waarom bent u daar niet heen gegaan met dit probleem? Renault kan coulance geven als hun eigen mensen aan de auto gewerkt hebben in het verleden. Stel namelijk dat Kwikfit fouten gemaakt heeft, dan kan Renault daar niets aan doen.
Het klinkt mij raar in de oren dat u de auto bij bedrijf 1 in onderhoud heeft, waar u, mits met de juiste (dure) beurten pech hulp krijgt, u de auto door een ander laat repareren.
Dat is inderdaad raar. Helemaal raar is de draai van TS, eerst was de brandstofpomp defect en was Renault de foute partij want deze mag niet zo snel kapot gaan en nu is het Renault die water in de tank heeft gedaan? Ik zie echter wel een verband tussen beide.

De garage heeft gewoon uitgelezen wat het defect was en dat was de brandstofpomp, hierna de turbo. Pas daarna zijn ze echt verder gaan kijken, wat ook heel normaal is dat je dit na een 3de keer defect in zeer korte periode gaat doen. Dit maakt ze echter niet aansprakelijk voor de gevolgschade.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk » 28 mar 2018 08:13

witte angora schreef:
scwk schreef:Als het water met de eerste reparatie al in de diesel zat heeft de Reneault de reparatie niet goed uitgevoerd en is dus nu de auto vast gelopen,
Toch ben ik dat niet met je eens. Als er een brandstofpomp kapot is, wordt die gewoon vervangen, en verder niks. Doorgaans gaat hij kapot door slijtage. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom er naar een andere oorzaak gezocht zou moeten worden als daar geen aanleiding voor is. Ik zou al niet weten waarom er gezocht zou moeten worden naar water in de tank, juist omdat dat in principe helemaal niet kan. Zeker niet als het om de hoeveelheid van minimaal een beker koffie gaat.

Ik snap dat het ongelooflijk zuur is, maar ik denk niet dat Renault aansprakelijk is voor de gevolgschade. En ik denk nog steeds dat het water de oorzaak is van de schade aan de brandstofpomp. Je zult de oorzaak naar mijn mening elders moeten zoeken, in ieder geval lijkt het me wijsheid die optie in ieder geval open te houden.
Je zegt zelf dat het water de oorzaak van de schade aan de brandstofpomp is, dat betekend dat op dat moment het water al in de diesel zat,
had de Reneault dat toen opgemerkt dan was de schade beperkt gebleven, dus is er dan bij de eerste controle niet goed opgelet ?
Dan had de auto toen al last van het water in de diesel en is hij niet goed gerepareerd mijn insziens ...

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk » 28 mar 2018 08:15

witte angora schreef:Wanneer ben je trouwens voor het laatst bij Kwikfit geweest?
ik dacht begin februari grote beurt en keuring , papieren liggen in de auto en de auto staat bij de garage dus zou ik even moeten nakijken.

stofzuigertje

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 28 mar 2018 11:16

Wet Monti;
Daar staat dat je met behoud fabrieksgarantie bij andere mag maar Kwik Fit is niet overal even deskundig en ik heb geen Bovag leden in hun lange lijst gevonden! Coulance is niets geregeld.... dus mag elk merk dat zo doen!

Pomp en Turbo, 2 onderdelen en hoeven niet met elkaar te maken te hebben.....
Als je terug komt bij de dealer en die vervangt alleen maar zonder op www.problemcar.nl te kijken naar eventuele oorzaak van.....
Ook de Rijdende Rechter Read had ongeveer deze uitspraak.

Elke particulier en garage kan hier zoeken of kale pomp en turbo voldoende is of dat er meer bij komt!
Verder is in dit soort gevallen een dealer vaak met nieuwe delen en ruil delen waarbij het statiegeld later afhankelijk hoe stuk deze was weer retour komt....

Kwik Fit doet grote beurten volgens opgave en nauwelijks iets extra....
Als ik een oud olie filter erg zwaar vind ga ik de motor reinigen van dikke drab en zoek de oorzaak.
Dat zullen zij niet doen, nieuwe filter en olie erin!
U heeft voor voordelige garage gekozen die niet alles kan!
Eigen schuld....helaas.

kokka
Berichten: 3413
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door kokka » 28 mar 2018 11:56

stofzuigertje schreef:Als je terug komt bij de dealer en die vervangt alleen maar zonder op http://www.problemcar.nl te kijken naar eventuele oorzaak .
Ik geloof niet dat ik graag bij een dealer zou zitten die op problemcar moet kijken waarom een brandstofpomp kapot gaat ( ook niet bij eentje die met water vervuilde diesel terug in mn tank gooit overigens)

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk » 28 mar 2018 20:44

stofzuigertje schreef:Wet Monti;
Daar staat dat je met behoud fabrieksgarantie bij andere mag maar Kwik Fit is niet overal even deskundig en ik heb geen Bovag leden in hun lange lijst gevonden! Coulance is niets geregeld.... dus mag elk merk dat zo doen!

Pomp en Turbo, 2 onderdelen en hoeven niet met elkaar te maken te hebben.....
Als je terug komt bij de dealer en die vervangt alleen maar zonder op http://www.problemcar.nl te kijken naar eventuele oorzaak van.....
Ook de Rijdende Rechter Read had ongeveer deze uitspraak.

Elke particulier en garage kan hier zoeken of kale pomp en turbo voldoende is of dat er meer bij komt!
Verder is in dit soort gevallen een dealer vaak met nieuwe delen en ruil delen waarbij het statiegeld later afhankelijk hoe stuk deze was weer retour komt....

Kwik Fit doet grote beurten volgens opgave en nauwelijks iets extra....
Als ik een oud olie filter erg zwaar vind ga ik de motor reinigen van dikke drab en zoek de oorzaak.
Dat zullen zij niet doen, nieuwe filter en olie erin!
U heeft voor voordelige garage gekozen die niet alles kan!
Eigen schuld....helaas.
wel grappig dat je zegt dat Kwikfit eigenlijk geen goed onderzoek doet.
Blijkbaar kijkt de Reneault ook alleen maar via de computer wat is er stuk vervangt dit en onderzoekt niet de oorzaak.
Naar nu blijkt zijn alle pompen in de auto kapot vanwege verontreinigde Diesel ( water in de diesel) Reneault zegt dat zij dit met het blote oog konden waarnemen, vreemde is dan alleen wel dat Reneault gewoon deze diesel terug in de tank plaatst en ons ermee door laat rijden met dit eindreselutaat dus kosten 4400€ , dus wie heeft zijn werk niet goed gedaan in mijn ogen de Renault.
Heb van andere begrepen die ook een brandstofpomp kapot hadden van andere merken dat de oude diesel werd weggegooid en er nieuwe diesel werd getankt na vervanging van de brandstofpomp dus ???

stofzuigertje

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 29 mar 2018 09:55

Kwik Fit is per vestiging sterk verschillend, van zeer goede vakmensen tot banden verkopers die doen of ze verstand van hebben.....

Diesel, in mijn boot kun je het altijd kwijt, die heeft naar vuil filter ook nog water filter wegens condens die ik op het water kreeg.
Beide moet ik jaarlijks legen dus die vervuilde diesel, ik wil er zelfs 50 cent per liter voor geven!
Iets vaker filter aftappen en van sloperij en diverse garages mag ik jaarlijks flinke afstanden varen!

Ik ben nu met 2017 voorraad begonnen dus loop een jaar op achter met verwerken van oude vervuilde twijfelachtige diesel voorraad.
Zowel vervuilde als water komt voor!

Gelukkig heb ik een een Camper erbij , meer dan 40 jaren oud en laat die nu ook beide filters nog hebben!

Renault dealer, heeft inderdaad alleen vervangen maar je bent ook geen vaste klant!
Maar de Pomp en de Turbo zijn 2 aparte onderdelen en vermoedelijk een andere oorzaak.

De 3e storing kan ik niet beoordelen zonder meer info.
Maar de dealers krijgen vaak jonge foutloze voertuigen en dit soort problemen komen vaak na inruil bij 2e eigenaar bij universele garage's vaker voor...
daarom ook de problemcar tip.
Een dealer leerde alles maar als je geen ervaring in storingen zoeken en alleen vervangen als opdracht kreeg en geen oorzaak zocht????

stofzuigertje

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 29 mar 2018 10:01

€815,- ? Ik zag online de tarieven voor mijn Audi diesel en dat moet een sloop pomp geweest zijn????
Revisie of nieuwe is duurder en is er wel een nieuwe gemonteerd of alleen schoongemaakt en daarom 3x keer defect????

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk » 29 mar 2018 15:06

stofzuigertje schreef:Kwik Fit is per vestiging sterk verschillend, van zeer goede vakmensen tot banden verkopers die doen of ze verstand van hebben.....

Diesel, in mijn boot kun je het altijd kwijt, die heeft naar vuil filter ook nog water filter wegens condens die ik op het water kreeg.
Beide moet ik jaarlijks legen dus die vervuilde diesel, ik wil er zelfs 50 cent per liter voor geven!
Iets vaker filter aftappen en van sloperij en diverse garages mag ik jaarlijks flinke afstanden varen!

Ik ben nu met 2017 voorraad begonnen dus loop een jaar op achter met verwerken van oude vervuilde twijfelachtige diesel voorraad.
Zowel vervuilde als water komt voor!

Gelukkig heb ik een een Camper erbij , meer dan 40 jaren oud en laat die nu ook beide filters nog hebben!

Renault dealer, heeft inderdaad alleen vervangen maar je bent ook geen vaste klant!
Maar de Pomp en de Turbo zijn 2 aparte onderdelen en vermoedelijk een andere oorzaak.

De 3e storing kan ik niet beoordelen zonder meer info.
Maar de dealers krijgen vaak jonge foutloze voertuigen en dit soort problemen komen vaak na inruil bij 2e eigenaar bij universele garage's vaker voor...
daarom ook de problemcar tip.
Een dealer leerde alles maar als je geen ervaring in storingen zoeken en alleen vervangen als opdracht kreeg en geen oorzaak zocht????
Dus met andere woorden Reneault vervangt alleen alles als je vaste klant bent ??? dat is echt vreemd ...
Overigens ben ik geen tweede eigenaar , heb de auto nieuw gekocht bij Reneault ....

Blijkbaar ben ik de enige die het vreemd vind , als Reneault met het blote ook kan zien dat de diesel vervuild is en deze terugb gooit in mijn tank en daar niets over zegt ......vervolgens lopen er allerlei onderdelen vast ( kosten rond de 4500€) en zegt Reneault dat komt door vervuilde diesel ????

fonsflons
Berichten: 1312
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door fonsflons » 29 mar 2018 15:48

Ik heb nog nooit iemand Kwitfit zo zien verdedigen en koste wat kost de schuld links of rechtsom bij de dealer proberen te leggen. Normaal is het toch echt andersom.

Het probleem moet natuurlijk opgelost worden en de oorzaak achterhaald. Maar ik denk dat je even uit je mindset moet stappen dat alle opties die hier gegeven worden bij voorkeur niet kloppen omdat de schuld bij de Renault dealer MOET liggen.

Edit: ik zeg overigens niet dat de schuld NIET bij Renault ligt. Ik denk alleen dat objectief naar de zaak kijken sneller tot op een oplossing zal lijden. Je geeft de indruk argumenten te bedenken waarom mogelijke oorzaken buiten Renault niet kunnen of logisch zijn, en je probeert argumenten te bedenken waarom de oorzaak wel bij Renault zou moeten liggen. Aangezien je zelf geen monteur bent (ik ook niet) kun je de bewijslast wellicht beter bij een onpartijdige professional neerleggen.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk » 30 mar 2018 10:14

fonsflons schreef:Ik heb nog nooit iemand Kwitfit zo zien verdedigen en koste wat kost de schuld links of rechtsom bij de dealer proberen te leggen. Normaal is het toch echt andersom.

Het probleem moet natuurlijk opgelost worden en de oorzaak achterhaald. Maar ik denk dat je even uit je mindset moet stappen dat alle opties die hier gegeven worden bij voorkeur niet kloppen omdat de schuld bij de Renault dealer MOET liggen.

Edit: ik zeg overigens niet dat de schuld NIET bij Renault ligt. Ik denk alleen dat objectief naar de zaak kijken sneller tot op een oplossing zal lijden. Je geeft de indruk argumenten te bedenken waarom mogelijke oorzaken buiten Renault niet kunnen of logisch zijn, en je probeert argumenten te bedenken waarom de oorzaak wel bij Renault zou moeten liggen. Aangezien je zelf geen monteur bent (ik ook niet) kun je de bewijslast wellicht beter bij een onpartijdige professional neerleggen.
Ik verdedig Kwikfit niet , heb meer het idee dat al degene die reageren aandelen hebben bij Reneault....
Punt is dat er door vervuilde diesel ( water) nu een kostenpost is van rond de 4500€ , ik heb geen water bij de diesel gedaan, de tankdop is niet geforceerd dus buiten is het ook niet gebeurt dan kan ik nog maar 1 ding bedenken ......
Tevens blijft het toch heel vreemd dat Reneault zegt dat ze met het blote ook al konden zien dat de diesel vervuild was maar vervolgens deze diesel weer gewoon in mijn tank gooien ??? Dus wat heb ik dan bij kwikfit te zoeken , ik zie het probleem daar niet maar misschien lees ik daar dan overheen ?? Laat het mij weten....

sylvesterb
Berichten: 3386
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door sylvesterb » 30 mar 2018 10:27

scwk schreef: Ik verdedig Kwikfit niet , heb meer het idee dat al degene die reageren aandelen hebben bij Reneault....
Punt is dat er door vervuilde diesel ( water) nu een kostenpost is van rond de 4500€ , ik heb geen water bij de diesel gedaan, de tankdop is niet geforceerd dus buiten is het ook niet gebeurt dan kan ik nog maar 1 ding bedenken ......
Tevens blijft het toch heel vreemd dat Reneault zegt dat ze met het blote ook al konden zien dat de diesel vervuild was maar vervolgens deze diesel weer gewoon in mijn tank gooien ??? Dus wat heb ik dan bij kwikfit te zoeken , ik zie het probleem daar niet maar misschien lees ik daar dan overheen ?? Laat het mij weten....
Het hele Kwitfit verhaal en coulance is niet relevant. Coulance is niet verplicht en een bedrijf mag zelf bepalen wanneer ze dit wel of niet geven.

Daarnaast verdraai je je verhaal. Nu heeft de Renault de "vervuilde" dielsel terug in de tank gedaan. Ze waren zich volgens jouw dus bewust dat er water in de diesel zat. Dit is nalatig.

Nu is de vraag kun je dit vermoeden ook bewijzen? Immers begon het verhaal met een defecte bandstofpomp die volgens jouw nooit kapot zou mogen gaan bijj z'n jonge auto. Echter zou water in de diesel een logische verklaring zijn hiervoor en dan zat het er dus al in en was de schade dus al ontstaan.

Als pas na het vervangen van de brandstofpomp er water in de diesel is gekomen en je kunt dit ook feitelijk bewijzen dan kun je mogelijk iets. Ik betwijfel echter, gezien je gedraai in dit topic, dat er weinig feitelijk bewijs is.

Voor Renault is dit topic erg fijn want bij een juridische gevecht kunnen ze dit verhaal inbrengen.

EL-Jay1
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2018 13:17
Contacteer:

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door EL-Jay1 » 30 mar 2018 10:31

Heb die 3 pagina's discussie rustig doorgelezen, heel wat leesvoer! Staan interessante tips tussen!

Maar één ding begrijp ik niet ... waarom ga je met een 3 jaar oude Renault, naar de Kwikfit?
Zeker als coulance in beperkte mate nog van toepassing zal zijn, hoewel, 140.000 km een stand is dat de eerste slijtage vervanging, niet onverklaarbaar is.
Volgende auto een Koreaan? 5 jaar bij Hyundai en 7 jaar garantie bij Kia .... maar daar mag je niet ff tussendoor naar Kwikfit, dan vervalt de garantie. En terecht!
In mijn geval is mijn Hyundai specialist ook nog een Profile garage, de ideale combinatie voor spekkopers .... als ik. ;)

stofzuigertje

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 30 mar 2018 10:47

Brandstof pomp....?

Bedoelen ze de aanvoer pomp en die voor €813,- vervangen...

Later de Turbo, gewoon toeval.....

En dan de injectiepomp wegens water in Diesel,

Dat zijn dan 3 losse reparaties want de Kwik Fit onderhouden, ga je als dealer het ook niet te duur maken als ze wel nieuw gekocht en nooit meer terug kwamen... want die klanten willen zo goedkoop mogelijk!

De Dieselpomp kan voor mensen zowel de opvoerpomp vanuit tank zijn als de injectie pomp, iets ander prijskaartje!

arvandongen
Berichten: 1177
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door arvandongen » 30 mar 2018 11:04

Waarom zou Renault de tank leegmaken voor het vervangen van een brandstofpomp? Kunnen de leidingen niet gewoon afgeplugd worden tijdens de reparatie?

Water in de diesel (voordat de eerste reparatie moest gebeuren) lijkt mij een plausibele verklaring voor alle schades.

snuffel1
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door snuffel1 » 30 mar 2018 14:18

Water in de tank is een serieus probleem en kan als dat water met de diesel brandstof opgepompt wordt grote schade aan de motor veroorzaken waardoor de injectiepomp en de turbo defect kunnen gaan. Om te voorkomen dat er water met de brandstof mee komt zijn filters geplaatst die het bestanddeel water van de brandstof scheidden en het water af kunnen voeren. Het is dus zaak om die filters met iedere onderhoudsbeurt door de fabrikant voorgeschreven filters te vervangen. Er zijn filters met en zonder waterafscheider in de handel en het zou kunnen dat Kwikfit filters zonder waterafscheider heeft gemonteerd of in die drie jaar helemaal niet vervangen heeft maar dat laatste is bijna niet te bewijzen. Overmatig veel water in een diesel tank kan worden veroorzaakt door een ontluchtingsprobleem in de tank zelf waardoor de vochtige lucht niet kan ontsnappen en zich op de bodem van de tank ophoopt of als de tank steeds maar deels wordt gevuld wat zeker in een koudere periode niet aan te raden is. Al met al is Renault Nederland niet aansprakelijk voor de motorschade want de schade aan de motor is veroorzaakt door A, verkeerd uitgevoerd onderhoud of B, Ts heeft door zich niet aan de voorschriften te houden die Renault in de handleiding heeft gesteld de motorschade zelf veroorzaakt.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk » 30 mar 2018 22:41

sylvesterb schreef:
scwk schreef: Ik verdedig Kwikfit niet , heb meer het idee dat al degene die reageren aandelen hebben bij Reneault....
Punt is dat er door vervuilde diesel ( water) nu een kostenpost is van rond de 4500€ , ik heb geen water bij de diesel gedaan, de tankdop is niet geforceerd dus buiten is het ook niet gebeurt dan kan ik nog maar 1 ding bedenken ......
Tevens blijft het toch heel vreemd dat Reneault zegt dat ze met het blote ook al konden zien dat de diesel vervuild was maar vervolgens deze diesel weer gewoon in mijn tank gooien ??? Dus wat heb ik dan bij kwikfit te zoeken , ik zie het probleem daar niet maar misschien lees ik daar dan overheen ?? Laat het mij weten....
Het hele Kwitfit verhaal en coulance is niet relevant. Coulance is niet verplicht en een bedrijf mag zelf bepalen wanneer ze dit wel of niet geven.

Daarnaast verdraai je je verhaal. Nu heeft de Renault de "vervuilde" dielsel terug in de tank gedaan. Ze waren zich volgens jouw dus bewust dat er water in de diesel zat. Dit is nalatig.

Nu is de vraag kun je dit vermoeden ook bewijzen? Immers begon het verhaal met een defecte bandstofpomp die volgens jouw nooit kapot zou mogen gaan bijj z'n jonge auto. Echter zou water in de diesel een logische verklaring zijn hiervoor en dan zat het er dus al in en was de schade dus al ontstaan.

Als pas na het vervangen van de brandstofpomp er water in de diesel is gekomen en je kunt dit ook feitelijk bewijzen dan kun je mogelijk iets. Ik betwijfel echter, gezien je gedraai in dit topic, dat er weinig feitelijk bewijs is.

Voor Renault is dit topic erg fijn want bij een juridische gevecht kunnen ze dit verhaal inbrengen.
Ik zal het proberen duidelijk uit te leggen , eerste wat kapot ging was de brandstofpomp deze is gereapareerd door Reneault, auto terug gekregen en 30km verder stond de auto weer stil toen zal de turboklep vast , weer gerepareerd door Reneault en auto terug gekregen , ongeveer 100 km hierna stond de auto weer stil dus weer naar Reneault nu was het een reparatie van 4500€ alles op en aan de motor kapot en nu komt Reneault met het verhaal van vervuilde diesel wat duidelijk met het blote oog te zien was . tussen deze reparaties door is er niet getankt dus dezelfde diesel die erin zat toen de brandstofpomp kapot ging , om de brandstofpomp te repareren moest alle diesel eruit en dezelfde diesel is weer terug gegooid in de tank en dat is hetgeen waarvan ik zeg daar heeft de Reneault een fout gemaakt, hoezo gooi je vervuilde diesel wat met het blote oog te zien is terug in de tank en laat je ons gewoon mee doorrijden waardoor dus uiteindelijk nu de grote reparatie gedaan moet worden .......in mijn ogen hreft dit alles niets te maken met de onderhoudsbeurten van kwikfit.... ook zijn er verder geen klachten bij de benzinepomp waar ik altijd tank dus ga er vanuit dat ook daar het probleem niet ligt. Plus ga ik er vanuit dat als met het blote oog makkelijk waarneembaar is dat de diesel vervuild is (blijkbaar noemen ze diesel zo waar water in zit) dat het dan niet gaat om wat condensdruppels maar dat het een aanzienlijke hoeveelheid water is aangezien de tank niet bijna leeg was en kan ik dan op geen andere idee komen dan dat het water bij de diesel is gekomen op het moment dat Reneault de diesel heeft afgetapt en daarna weer heeft terug gegooid. Ik zou niet weten hoe dit anders gebeurd zou moeten zijn.... vervolgens staat de auto nu al vanaf maandag bij Reneault en horen we weinig tot niets van hun wat tot een oplossing zou kunnen komen.

atlas1302

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door atlas1302 » 30 mar 2018 23:56

Dat is makkelijk te controleren hoor, water in de diesel tank. Tap een hoeveelheid diesel uit de tank af in een glazen pot en draai deze rond. U ziet direkt of het vervuild is en of er water inzit, zo deden we dat vroeger bij de vliegtuigen ook en dat was een 3 maandelijkse inspectie punt.

Dus voor u ook, maak er 6 mnd. van en u weet of u tank nog spic en span is of .......brandstofpomp naar de gallemiezen.

sylvesterb
Berichten: 3386
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door sylvesterb » 31 mar 2018 00:05

scwk schreef:Om de brandstofpomp te repareren moest alle diesel eruit en dezelfde diesel is weer terug gegooid in de tank en dat is hetgeen waarvan ik zeg daar heeft de Reneault een fout gemaakt.
Maar kun je ook bewijzen dat Renault wist dat zij vervuilde diesel, die al in de auto zat, terug stopte? De vraag blijft dan ook hoe die vervuilde diesel erin is gekomen? Daarnaast is de vraag of de schade er niet al was voordat zij de auto gingen repareren, maar dat je dit nog niet gemerkt hebt. Ik denk dat je weinig kans heb Renault aansprakelijk te kunnen stellen. Je verhaal gaat nogal af op aannames en van horen zeggen.

Waarom ging je trouwens niet naar de Kwikfit in eerste instantie?

Plaats reactie