LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

atlas1302 schreef:Dat is makkelijk te controleren hoor, water in de diesel tank. Tap een hoeveelheid diesel uit de tank af in een glazen pot en draai deze rond. U ziet direkt of het vervuild is en of er water inzit, zo deden we dat vroeger bij de vliegtuigen ook en dat was een 3 maandelijkse inspectie punt.

Dus voor u ook, maak er 6 mnd. van en u weet of u tank nog spic en span is of .......brandstofpomp naar de gallemiezen.
Daar heb ik nu weinig aan , denk niet dat er veel mensen zijn die dit doen ? Zou zelf niet eens weten hoe ik diesel uit mijn tank tap ??
Blijft dan toch dat het voor Reneault simpel was om bij de eerste reparatie dit te controleren, zij hebben er verstand van ( dacht ik) ik niet.
En daar ging mijn vraag over op dit forum , is het iets wat door Reneault had kunnen worden verkomen ,
want doordat dezelfde diesel weer terug in de tank is gegooid heeft de auto nu een schade van rond de 4500 € ( ongeveer 150 km nadat de brandstofpomp vervangen is )

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

stofzuigertje schreef:Kerosine is eigenlijk goedkope 3e keus diesel en in oude Peugeot 504 station werkt dat prima......
Maar bij alle diesel, stookolie en kerosine kijk ik in glaasje van oude motoren en op mijn boot zie ik dat ook zonder aftappen mits het glaasje schoon is!

Atlas 1203 heeft volkomen gelijk!


Verder is het mogelijk dat ze wel schone diesel afgetapt hebben en dat tijdelijk in oude vrijwel lege ruitensproeier tank van 5 liter hebben gedaan...
Zal geen 5 liter tank geweest zijn er zat ruim meer dan een halve tank diesel in, maar mijn idee blijft ook dat het ergens daar mis moet zijn gegaan,
omdat er verder geen andere mogelijkheid is dat er water bij de diesel zou zijn gekomen.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

sylvesterb schreef:
stofzuigertje schreef:Kerosine is eigenlijk goedkope 3e keus diesel en in oude Peugeot 504 station werkt dat prima......
Maar bij alle diesel, stookolie en kerosine kijk ik in glaasje van oude motoren en op mijn boot zie ik dat ook zonder aftappen mits het glaasje schoon is!

Atlas 1203 heeft volkomen gelijk!


Verder is het mogelijk dat ze wel schone diesel afgetapt hebben en dat tijdelijk in oude vrijwel lege ruitensproeier tank van 5 liter hebben gedaan...
Maar dat verklaard niet hoe de brandstofpomp defect is gegaan. Er zat dus al water in de diesel, de vraag is heeft de dealer dit waargenomen of niet. TS stelt van wel en dat ze moedwillig de diesel hebben teruggeplaatst.
IK weet niet wie je bedoelt met TS , maar ik zeg niet dat Reneault het moedwillig heeft gedaan ik vind alleen dat het iets zou moeten zijn geweest wat Reneault had moeten nakijken, de diesel is teruggegooid omdat zij het op dat moment blijkbaar niet hebben gecontroleerd. De auto is een dag late terug geweest omdat er toen een turboklep vast zat , en een dag nadat we hem van die reparatie terug kregen stopte hij er weer mee en toen kwamen ze met het verhaal van de vervuilde diesel. ( aangezien wij tussen de eerste en derde reparatie niet meer getankt hebben zat dezelfde diesel nog in de tank die er in zat toen zij de brandstofpomp vervingen)

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

atlas1302 schreef:Weet u dat zelfs na 3 jaar wat voor bezinksel in uw tank zit, nee natuurlijk niet want niemand tapt meer een monster af. Dan een keertje bijna je tank helemaal leeg rijden want alle tankstation waren natuurlijk dicht, en de brandstofpomp zegt....mmm lekker zeg al die troep.

Hoe TS aan de wijsheid komt dat de dealer moedwillig vervuilde dieselolie hebben terug gemikt kan ik me niet voorstellen.

Die turbo is weer een ander verhaal maar werkt wel in samenhang met de brandstofpomp, meestal is veel roetvorming de boosdoender door slechte verbranding.
Wij rijden nooit de tank leeg totdat het lampje gaat branden maar tanken altijd rond een kwart tank en zeker voordat het lampje gaat branden.

Tevens zeg ik niet dat de dealer moedwillig de diesel heeft terug gegooid, ik zeg dat ze dat misschien hadden moeten controleren, pas bij het derde defect van de auto in 1 week tijd hebben zij dit geconsteerd en aangezien wij niet hebben getankt tussen de reparatie was dat nog dezelfde diesel.
Tevens hebben wij van meerdere andere mensen gehoord waarbij ook de brandstofpomp is vervangen ( bij andere garages) dat bij hun de diesel die werd afgetapt werd weggegooid en er nieuwe diesel werd getankt. ( ben geen monteur dus weet niet of dit de normale gang van zaken is )

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

sylvesterb schreef:
NeoDutchio schreef: Toch vreemd dat als ik de vaste onderhoudsprijzen van Renault vergelijk met Kwikfit dat Kwikfit op alle fronten duurder is.
Maar doordat u zowel bij Kwikfit bent geweest alsook bij Renault is het maar de vraag waar welke fout gemaakt is. En als u zo blij bent met Kwikfit, waarom bent u daar niet heen gegaan met dit probleem? Renault kan coulance geven als hun eigen mensen aan de auto gewerkt hebben in het verleden. Stel namelijk dat Kwikfit fouten gemaakt heeft, dan kan Renault daar niets aan doen.
Het klinkt mij raar in de oren dat u de auto bij bedrijf 1 in onderhoud heeft, waar u, mits met de juiste (dure) beurten pech hulp krijgt, u de auto door een ander laat repareren.
Dat is inderdaad raar. Helemaal raar is de draai van TS, eerst was de brandstofpomp defect en was Renault de foute partij want deze mag niet zo snel kapot gaan en nu is het Renault die water in de tank heeft gedaan? Ik zie echter wel een verband tussen beide.

De garage heeft gewoon uitgelezen wat het defect was en dat was de brandstofpomp, hierna de turbo. Pas daarna zijn ze echt verder gaan kijken, wat ook heel normaal is dat je dit na een 3de keer defect in zeer korte periode gaat doen. Dit maakt ze echter niet aansprakelijk voor de gevolgschade.
Voor mij is het dan geen vakgarage , ze kraken dan wel kwikfit af maar kijken zelf ook niet verder dan hun neus lang is .
Als zij zeggen dat ze met het blote ook konden zien dat de diesel vervuild was snap ik niet dat ze dit de eerste keer niet hebben gezien toen zij de diesel aftapte om de brandstofpomp te controleren hadden zij dit wel gedaan dan had ik nu niet met een schade gezeten van 4500 € aan een auto van net 3 jaar oud , plus de 1000 € die ik al betaald heb aan REneault voor de brandstofpomp en de turboklep. Ik vind het nalatig van Reneault die arrogant zijn schouders ophaald en zegt tja....kan gebeuren .....ik vind een kostenpost van 5500 € voor zo een jonge auto niet normaal en niet iets wat je zou kunnen verwachten.
Tevens zeg ik niet dat zij bewust water in de tank hebben gegooid maar dat dit waarschijnlijk per ongeluk is gebeurd met het aftappen van de diesel dat deze is afgetapt in een tank waar nog wat water in zat bv ?? er is gewoon geen andere manier waarop er water in de tank kan zijn gekomen.
Reneault heeft het niet over wat condensdruppels maar een hoeveelheid wat met het blote oog duidelijk was waar te nemen ( dit zijn hun woorden) er zat op dat moment og ruim een halve tank diesel in ( dus ook niet de laatste druppels)

Tevens is het mij nog steeds niet duidelijk waar de fout gemaakt is door kwikfit ??

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

witte angora schreef:Eerlijk gezegd ben ik wel eens wezen kijken hoeveel duurder het voor mij persoonlijk zou kosten als ik in oude auto's blijf rijden, of dat ik één keer een nieuwe auto aanschaf en doorrijd tot hij op is (jaartje of 20 dus). En ik moet je zeggen dat de kosten van kleine en grote beurten bij dealers best wel meevallen. En als je bij Renault kijkt... Zie ik echt niet waarom je nog naar Kwikflut zou gaan.

https://www.renault.nl/onderhoud-servic ... -maat.html
mijn auto is niet van voor 2012 en ik weet niet of de prijzen verschillen maar bij de Reneault hier betaal ik voor een grote beurt bijna het dubbele van wat ik bij Kwikfit betaal, en een kleine beurt hetzelfde verhaal. Als het niets of bijna niets zou schelen was ik ook gewoon naar Reneault gegaan .

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

BreejKC schreef:Met mijn Skoda diesel (ja, ja dat merk waarmee 15 jaar geleden iedereen mij wat meewarig aankeek) heeft inmiddels ruim 410.000 km. op de teller staan. En die teller heb ik echt niet stiekem vooruit gedraad. Ondanks dit toch wel respectabele kilometrage heeft de brandstofpomp nog nooit problemen gegeven.

Is die brandstofpomp van uw Renaultje wel echt defect? Heeft u die “defecte” brandstofpomp ook terug gekregen van de dealer? Of is er zomaar een dure reparatie uitgevoerd die misschien helemaal niet nodig was, en geeft hij daarom die brandstofpomp niet aan u terug. Stelt u zich eens voor dat u daar achter zou komen. De brandstofpomp zou ik dus terugvragen, die is per slot van rekening toch echt van u, die heeft u ook betaald toen u die auto nieuw kocht. Is die brandstofpomp er niet meer, dan heeft uw dealer duidelijk iets te verbergen.

Ooit hetzelfde meegemaakt met een motorfiets van een zeer bekend merk waar een cruciaal onderdeel voor de werking, diep in het motorblok, vlak na de garantieperiode defect raakte waardoor een grote en dure reparatie nodig was. Uiteraard kreeg ik van de importeur niets vergoed omdat ik ca. 2 weken uit de garantie was. Het onderdeel kreeg ik in eerste instantie van de importeur, waar dat onderdeel voor onderzoek naar toe was gestuurd, ook niet terug. “Aan mijn water voelde ik” dat er iets niet pluis was. Hierop heb ik de technische afdeling van de ANWB ingeschakeld. Na aandringen door de ANWB kwam dat onderdeel toch plotseling boven water en heeft de ANWB dit onderzocht. Daar bleek een ernstige fabricagefout in te zitten. Pas na dreiging door de ANWB deze fabricagefout te publiceren, wat ernstige gevolgen had kunnen hebben voor dit zeer grote motorfietsmerk, kreeg ik het onderdeel en de reparatie vergoed.

Daarom zou ik die brandstofpomp dus terugvragen van die dealer en deze door een onafhankelijke partij eens op de werking laten controleren. U zult wellicht benieuwd zijn welke verrassing dan “boven water” komt.
dat kan ik wel vragen , zal dan iemand moeten zoeken die deze kan nakijken want wij hebben er zelf geen verstand van, weet ook niet of ze deze nog hebben, brandstofpomp was eerste wat kapot ging, inmiddels zijn we nog reparatie verder en staat hij er inmiddels weer omdat hij weer kapot is, dit alles in 1 week tijd.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

Cornelis7 schreef:Overigens is het niet verstandig met een jonge auto naar de Kwikfit te gaan.
Je verspeelt dan wel alle kans op garantie en coulance.
ben er ondertussen van overtuigd dat als de auto wel in onderhoud was geweest bij Reneault ze ook geen coulance hadden gegeven,
het was nu een goede smoes om er makkelijk vanaf te komen. Ze zijn ongelofelijk arrogant halen hun schouders op tja ...kan gebeuren een auto van net 3 jaar die in een week tijd 3x stil staat en reparatie kosten van rond de 5500 € , ondertussen staat de auto daar al een week stil.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

witte angora schreef:
scwk schreef:Als het water met de eerste reparatie al in de diesel zat heeft de Reneault de reparatie niet goed uitgevoerd en is dus nu de auto vast gelopen,
Toch ben ik dat niet met je eens. Als er een brandstofpomp kapot is, wordt die gewoon vervangen, en verder niks. Doorgaans gaat hij kapot door slijtage. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom er naar een andere oorzaak gezocht zou moeten worden als daar geen aanleiding voor is. Ik zou al niet weten waarom er gezocht zou moeten worden naar water in de tank, juist omdat dat in principe helemaal niet kan. Zeker niet als het om de hoeveelheid van minimaal een beker koffie gaat.

Ik snap dat het ongelooflijk zuur is, maar ik denk niet dat Renault aansprakelijk is voor de gevolgschade. En ik denk nog steeds dat het water de oorzaak is van de schade aan de brandstofpomp. Je zult de oorzaak naar mijn mening elders moeten zoeken, in ieder geval lijkt het me wijsheid die optie in ieder geval open te houden.
Heb jij enige suggestie dan waar het water in de tank is gekomen ?? ik niet.... en ook niet wanneer.
Is de brandstofpomp kapot gegaan door slijtage ( kan dat bij 140.000 km) en is het toen mis gegaan met het aftappen van de diesel in een tank waar misschien water in heeft gezeten ???? en daardoor de vervolgschade ??
Het is allemaal moeilijk te bewijzen, maar ik heb geen water in mijn tank gegooid , de tankdop is niet open gebroken dus ook een derde niet en bij het tankstation ook niets bekend dus .....

atlas1302

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door atlas1302 »

En daar ging mijn vraag over op dit forum , is het iets wat door Reneault had kunnen worden verkomen
,

Duidelijk antwoord NEE! het kwaad was al geschied. Een brandstofpomp gaat stuk door contaminatie, vervuiling dus. Dat gebeurt niet van de ene dag in de andere maar geleidelijk..een proces dus.

Dus er zal geen 30 liter water in de tank hebben gezeten maar een kleine hoeveelheid, neem zelf de proef op de som maar eens en neem een glazen pot en voeg daar een klein beetje water toe, draai de pot flink rond en je ziet het water als een spiraal te voorschijn komen. Als er vuil in de tank zit, en dat zit er, dan zou je dat ook kunnen zien met deze proef.

Ik neem aan dat de dealer ook de filters heeft vernieuwd en de dieselolie uit het oude filter heeft gechecked, vraag er eens naar hoe dat er uit zag? Google eens op contamination fuel! heb je wel eens van diesel virus gehoord...lees en huiver.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... MmzL0QwDiP

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door tttlocke »

De titel van dit topic is misleidend en zelfs onjuist: er wordt gesuggereerd dat dit autootje iedere week 3 keer wegens defecten stilstaat. Terwijl het slechts één keer is gebeurd, in een bepaalde week.
Suggestie voor verbetering: "Renault van 3 jaar oud stond 3 keer in een week stil"

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

atlas1302 schreef:
En daar ging mijn vraag over op dit forum , is het iets wat door Reneault had kunnen worden verkomen
,

Duidelijk antwoord NEE! het kwaad was al geschied. Een brandstofpomp gaat stuk door contaminatie, vervuiling dus. Dat gebeurt niet van de ene dag in de andere maar geleidelijk..een proces dus.

Dus er zal geen 30 liter water in de tank hebben gezeten maar een kleine hoeveelheid, neem zelf de proef op de som maar eens en neem een glazen pot en voeg daar een klein beetje water toe, draai de pot flink rond en je ziet het water als een spiraal te voorschijn komen. Als er vuil in de tank zit, en dat zit er, dan zou je dat ook kunnen zien met deze proef.

Ik neem aan dat de dealer ook de filters heeft vernieuwd en de dieselolie uit het oude filter heeft gechecked, vraag er eens naar hoe dat er uit zag? Google eens op contamination fuel! heb je wel eens van diesel virus gehoord...lees en huiver.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... MmzL0QwDiP
Bij de eerste reparatie van de brandstofpomp dus heeft de dealer alleen de brandstofpomp vervangen verder niets, verder niets gecheckt anders waren ze er op dat moment ontdekt dat de diesel vervuild was , de oude diesel is terug gegooid in de tank en zo hebben we de auto terug gekregen waarna deze de volgende dag er weer mee stopte en we nu met een kostenpost zitten van 4500 €

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

tttlocke schreef:De titel van dit topic is misleidend en zelfs onjuist: er wordt gesuggereerd dat dit autootje iedere week 3 keer wegens defecten stilstaat. Terwijl het slechts één keer is gebeurd, in een bepaalde week.
Suggestie voor verbetering: "Renault van 3 jaar oud stond 3 keer in een week stil"
Ligt er misschien aan hoe je het leest , onze auto stond 3x in 1 week stil, wat al erg genoeg is,
zou helemaal wat zijn als hij elke week 3x stil staat....tekst is verder duidelijk toch ?

atlas1302

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door atlas1302 »

TS u blaast warm en koud tegelijk,
Bij de eerste reparatie van de brandstofpomp dus heeft de dealer alleen de brandstofpomp vervangen verder niets.
En dan zegt u,
De oude diesel is terug gegooid in de tank

Dat zijn twee aannames terwijl u zegt dat alleen de pomp is vervangen, een nieuwe pomp, gereviseerd ? dat kan je zien als je de moeite neemt om de motorkap te openen.
Maar dan die dieselolie, hoe weet u dat nu zo zeker hoe dat gebeurt is en wanneer?

Een brandstofpomp kan gewoon kapot gaan met 145.000 km met slechte dieselolie, cavatatie..ook wel eens van gehoord toevallig. Daarom zijn filters super belangrijk en vooral een waterafscheider en het liefst transparante behuizing kan je zelf lekker kijken of alles nog schoon is. Hoe vaak zijn de filters al verwisseld ?

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door witte angora »

atlas1302 schreef:Hoe vaak zijn de filters al verwisseld ?
Het zou me niks verbazen dat Kwikflut zo goedkoop kon zijn door dit niet te doen, in tegenstelling tot de dealer die exact weet wat er wel of niet moet gebeuren....

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

atlas1302 schreef:TS u blaast warm en koud tegelijk,
Bij de eerste reparatie van de brandstofpomp dus heeft de dealer alleen de brandstofpomp vervangen verder niets.
En dan zegt u,
De oude diesel is terug gegooid in de tank

Dat zijn twee aannames terwijl u zegt dat alleen de pomp is vervangen, een nieuwe pomp, gereviseerd ? dat kan je zien als je de moeite neemt om de motorkap te openen.
Maar dan die dieselolie, hoe weet u dat nu zo zeker hoe dat gebeurt is en wanneer?

Een brandstofpomp kan gewoon kapot gaan met 145.000 km met slechte dieselolie, cavatatie..ook wel eens van gehoord toevallig. Daarom zijn filters super belangrijk en vooral een waterafscheider en het liefst transparante behuizing kan je zelf lekker kijken of alles nog schoon is. Hoe vaak zijn de filters al verwisseld ?
een brandstofpomp kan kapot gaan door slechte diesel, waar tank je goede diesel en waar slechte diesel ??
Er is een nieuwe pomp in gegaan kosten 850€ , en inderdaad de oude diesel is terug gegooid er staan geen kosten voor diesel op de rekening en ik ga er niet vanuit dat Reneault mij een driekwart tank diesel kado geeft dus is de oude afgetapte diesel die ze eruit hebben getapt gewoon weer terug in de tank gegaan. De Reneault heeft mij verteld dat om de brandstofpomp te vervangen zij de diesel moeten aftappen dus geen aanames van mij maar info van Reneault zelf.
Overigens heeft de Reneault het niet gehad over filters.
Ik kan gerust de motorkap openen maar heb totaal geen verstand van autos dus volkomen nutteloos.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door kokka »

Als de diesel uit de tank moet voor het vervangen van de brandstofpomp, dan hebben we het misschien niet over de hogedruk-brandstofpomp, maar over de brandstof-opvoerpomp. Ik zie namelijk niet waarom je tank leegmoet om je hogedrukpomp
Te vervangen.

atlas1302

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Condensvorm en vuiligheid in de tank vormt samen gecontamineerde gasolie, daar zijn filters voor om dat af te scheiden.

Brandstof pomp nieuw kost een beetje meer en dan de arbeidsuren nog, kan nooit voor 850 euro! Bovendien hoeft de tank niet afgetapt te worden bij verwisselen van de pomp, slangen los, distributie los, poulie eraf, en bevestigingsbouten...heel veel werk maar de tank hoeft niet leeg!.

Filters: geen nieuwe filters dat is een zeer vreemde zaak, bij verwisselen pomp hoort zeker de filters vernieuwt te worden en de pomp moet nauwkeurig op tijd gezet worden.

Ik begrijp dat u nooit de motorkap open doet, u weet het peilstok van de olie toch wel te vinden? of belt u de wegenwacht als het lampje begint te branden. Als eigenaar en bestuurder van een auto moet u toch af en toe eens onder die motorkap kijken voor simpele controle punten, of niet soms?

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

atlas1302 schreef:Condensvorm en vuiligheid in de tank vormt samen gecontamineerde gasolie, daar zijn filters voor om dat af te scheiden.

Brandstof pomp nieuw kost een beetje meer en dan de arbeidsuren nog, kan nooit voor 850 euro! Bovendien hoeft de tank niet afgetapt te worden bij verwisselen van de pomp, slangen los, distributie los, poulie eraf, en bevestigingsbouten...heel veel werk maar de tank hoeft niet leeg!.

Filters: geen nieuwe filters dat is een zeer vreemde zaak, bij verwisselen pomp hoort zeker de filters vernieuwt te worden en de pomp moet nauwkeurig op tijd gezet worden.

Ik begrijp dat u nooit de motorkap open doet, u weet het peilstok van de olie toch wel te vinden? of belt u de wegenwacht als het lampje begint te branden. Als eigenaar en bestuurder van een auto moet u toch af en toe eens onder die motorkap kijken voor simpele controle punten, of niet soms?
Ik heb toch echt 850€ betaald , vond het zelf een behoorlijke rekening,
ik kan inderdaad de oliepijlstok en dat soort dingen wel vinden , maar bedoel ermee dat ik geen monteur ben en verder geen verstand heb van autos.
De Reneault heeft mij verteld dat de brandstoftank leeg moest om de pomp te vervangen, wederom als zij dat zeggen zal het zo zijn neem ik aan...
Tevens heb ik van meerdere mensen vernomen waar ook de brandstofpomp is vervangen ( niet bij reneault) dat ook daar de diesel is afgetapt en weggegooid en nieuw getankt, dus zo gek lijkt het niet , hebben wij het over dezelfde pomp ?? de brandstofpomp in de brandstoftank heb ik het over !
Verder is er niets vervangen alleen de brandstofpomp.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

kokka schreef:Als de diesel uit de tank moet voor het vervangen van de brandstofpomp, dan hebben we het misschien niet over de hogedruk-brandstofpomp, maar over de brandstof-opvoerpomp. Ik zie namelijk niet waarom je tank leegmoet om je hogedrukpomp
Te vervangen.
ik heb het nergens gehad over een hoge druk brandstofpomp , maar gewoon over een brandstof pomp een pomp die de brandstof uit de tank pompt ....anders zou de tank ook niet leeg hoeven...

Gesloten