LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

Wij hebben een Reneault Kangoo Diesel van 3 jaar oud (140.000 km) die er op 16 maart jl mee stopte , service dienst van Reneault erbij en de auto is weggesleept naar de Reneault, Daar bleek de brandstofpomp kapot ( kosten 815 € , wat wij best duur vonden) auto is gerepareerd bij Reneault en wij kregen deze 20 maart terug, de volgende dag al na 30 km gereden te hebben stopte de auto er wederom mee , weer de Renault gebeld auto weer naar de Reneault bleek de turboklep vast te hangen ( rekening 150€) , we kregen de auto 22 maart gerepareerd terug . Zaterdag voor het eerst weer gereden en na ongeveer 120km gereden te hebben weer allerlei alarmlampjes en weer stopte de auto ermee !! Dus weer staat de auto bij de garage.
Contact gehad met Reneault Nederland en deze woordvoerder zegt dat ze wel enig coulance hadden willen geven als de auto bij Reneault in onderhoud was geweest. Onze auto is netjes in onderhoud geweest maar dan bij Kwikfit omdat zij veel goedkoper zijn met grote en kleine beurten.
Om deze reden wil Reneault ons niets vergoeden, terwijl er een wet is Monti is welke zegt dat je je auto gewoon bij een ander erkend bedrijf in onderhoud mag hebben , dus wat nu ?
Bij navraag blijkt het niet normaal te zijn dat bij een auto van 3 jaar oud en 140.000 km de brandstofpomp kapot gaat, maar Reneault haalt zijn schouders op en zegt dat soort dingen gebeuren. Tevens vindt Reneault het niet vreemd dat een auto van net 3 jaar oud 3x in 1 week tijd bij de garage staat omdat deze niet meer rijd, dat zegt mijn insziens wel iets over het merk Reneault ....
Iemand enig idee wat we hier nog aan kunnen doen ? Verwahting is dat de rekening die eraan komt voor de derde reparatie ook een hoge gaat worden...
MvG Sylvia

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scwk schreef:Wij hebben een Reneault Kangoo Diesel van 3 jaar oud (140.000 km) die er op 16 maart jl mee stopte , service dienst van Reneault erbij en de auto is weggesleept naar de Reneault, Daar bleek de brandstofpomp kapot ( kosten 815 € , wat wij best duur vonden) auto is gerepareerd bij Reneault en wij kregen deze 20 maart terug, de volgende dag al na 30 km gereden te hebben stopte de auto er wederom mee , weer de Renault gebeld auto weer naar de Reneault bleek de turboklep vast te hangen ( rekening 150€) , we kregen de auto 22 maart gerepareerd terug . Zaterdag voor het eerst weer gereden en na ongeveer 120km gereden te hebben weer allerlei alarmlampjes en weer stopte de auto ermee !! Dus weer staat de auto bij de garage.
Contact gehad met Reneault Nederland en deze woordvoerder zegt dat ze wel enig coulance hadden willen geven als de auto bij Reneault in onderhoud was geweest. Onze auto is netjes in onderhoud geweest maar dan bij Kwikfit omdat zij veel goedkoper zijn met grote en kleine beurten.
Om deze reden wil Reneault ons niets vergoeden, terwijl er een wet is Monti is welke zegt dat je je auto gewoon bij een ander erkend bedrijf in onderhoud mag hebben , dus wat nu ?
Bij navraag blijkt het niet normaal te zijn dat bij een auto van 3 jaar oud en 140.000 km de brandstofpomp kapot gaat, maar Reneault haalt zijn schouders op en zegt dat soort dingen gebeuren. Tevens vindt Reneault het niet vreemd dat een auto van net 3 jaar oud 3x in 1 week tijd bij de garage staat omdat deze niet meer rijd, dat zegt mijn insziens wel iets over het merk Reneault ....
Iemand enig idee wat we hier nog aan kunnen doen ? Verwahting is dat de rekening die eraan komt voor de derde reparatie ook een hoge gaat worden...
MvG Sylvia
Je hebt navraag gedaan waaruit blijkt dat het niet normaal is dat de brandstofpomp na 140.000km kapot gaat. Op welke basis heb je die navraag gedaan, een brandstof pomp gaat veelal defect door verkeerde brandstof of wanneer je regelmatig je tank compleet leegrijdt Daarnaast kan hij na 140.000 kilometer best defect raken.

Renault zegt dat als je het onderhoudt bij hun liet uitvoeren ze dan wel iets met coulance konden doen. Omdat je dit bij Kwikfit liet uitvoeren zou je kunnen vragen of zij coulant willen zijn. Het staat je natuurlijk vrij om ergens anders je onderhoud te laten uitvoeren, maar dan moet je ook niet van de dealer coulance verwachten van de dealer.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Coulance is een gunst, geen recht. Renault kan niet zien wat er met het onderhoud allemaal gedaan is en geven daarom geen coulance. Was het een garantiegeval geweest, dan had u gelijk met de wet Monti.
Alles kan kapot aan een auto en helaas kunnen er ook dingen snel na elkaar kapot gaan. Maar als u meent dat het door een ondeugdelijke kwaliteit is, is het aan u om dat aan te tonen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door thecure »

ik vermoed dat ze een beetje trial and error hebben gedaan, en dat het oorspronkelijke probleem niet opgelost is.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door witte angora »

scwk schreef:Daar bleek de brandstofpomp kapot ( kosten 815 € ,
bleek de turboklep vast te hangen ( rekening 150€) ,
weer allerlei alarmlampjes en weer stopte de auto ermee !! Dus weer staat de auto bij de garage.
Heb je al enig idee wat het derde defect is? Tot nu toe gaat het om twee verschillende defecten, en één onbekende. Dat zou best toeval kunnen zijn. Maar... de eerste twee hebben, denk ik, met de brandstof te maken. Rijd je regelmatig, of heb je dat onlangs gedaan, je tank bijna leeg of iets dergelijks? Hoef je niet op het forum te vertellen, het is een vraag voor jezelf. Onderin de tank kan namelijk wat rommel zitten, als je de tank leeg rijdt komt dat in het systeem te zitten.

Hieronder vind je een link naar een ander forum waarin dit besproken wordt. Wat de waarde is van sommige reacties, en of dit 'vertaalbaar' is naar jouw probleem, moet je voor jezelf maar beoordelen.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5460447

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

Er wordt dagelijks met de auto gereden en nee wij rijden nooit de tank leeg maar tanken ruim voordat het lampje gaat branden. Wat het derde defect is weten we nog niet ik hoop dit morgen te weten , Wist niet dat de brandstofpomp en de turbokleppen iets zijn wat met elkaar te maken heeft volgens de Reneault heeft het een niet met het ander te maken .

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

thecure schreef:ik vermoed dat ze een beetje trial and error hebben gedaan, en dat het oorspronkelijke probleem niet opgelost is.
Ik heb geen idee ze lezen de auto uit via de computer en dan wordt hij gerepareerd, vind het zelf vreemd dat hij na reparatie al na een ritje van 30 km wederom stil staat , en na de tweede reparatie na een ritje van ruim 100 km weer stil staat , maar zoals gezegd zegt Reneault dit kan gebeuren. ( zou ik ook zeggen bij een oude auto maar bij een auto die 3 jaar oud is vind ik dat vreemd.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

NeoDutchio schreef:Coulance is een gunst, geen recht. Renault kan niet zien wat er met het onderhoud allemaal gedaan is en geven daarom geen coulance. Was het een garantiegeval geweest, dan had u gelijk met de wet Monti.
Alles kan kapot aan een auto en helaas kunnen er ook dingen snel na elkaar kapot gaan. Maar als u meent dat het door een ondeugdelijke kwaliteit is, is het aan u om dat aan te tonen.
Dat is leuk gezegd maar hoe toon ik dat aan dan ?
De reneault zegt als we het onderhoud bij hun hadden gedaan dan hadden ze wat coulance kunnen geven ( wat uiteindelijk dan weer teniet was gedaan door de beurten ( groot en klein) die de auto gehad heeft die zijn bij Reneault zoveel duurder dan was mijn geld daaraan op gegaan)
Alles kan kapot aan een auto inderdaad maar als een auto 3 jaar oud is netjes in onderhoud is geweest vind ik het raar dat hij 3xin 1 week tijd stil staat, ik heb veel merken autos gehad en dit nog nooit meegemaakt.
Tevens vind ik dat Reneault blijkbaar ondeugdelijk maakt het is toch bijzonder dat de auto 30 km nadat hij gerepareerd is weer stil staat ?? en na de tweede reparatie na ruim 100km weer stilstaat sorry dat noem ik geen toeval of pech meer ....maar de Reneault denkt hier anders over.....maarja voor mij moeilijk te bewijzen . Heb wel 1 ding geleerd 1x een Reneault NOOIT MEER een Reneault....

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

sylvesterb schreef:
scwk schreef:Wij hebben een Reneault Kangoo Diesel van 3 jaar oud (140.000 km) die er op 16 maart jl mee stopte , service dienst van Reneault erbij en de auto is weggesleept naar de Reneault, Daar bleek de brandstofpomp kapot ( kosten 815 € , wat wij best duur vonden) auto is gerepareerd bij Reneault en wij kregen deze 20 maart terug, de volgende dag al na 30 km gereden te hebben stopte de auto er wederom mee , weer de Renault gebeld auto weer naar de Reneault bleek de turboklep vast te hangen ( rekening 150€) , we kregen de auto 22 maart gerepareerd terug . Zaterdag voor het eerst weer gereden en na ongeveer 120km gereden te hebben weer allerlei alarmlampjes en weer stopte de auto ermee !! Dus weer staat de auto bij de garage.
Contact gehad met Reneault Nederland en deze woordvoerder zegt dat ze wel enig coulance hadden willen geven als de auto bij Reneault in onderhoud was geweest. Onze auto is netjes in onderhoud geweest maar dan bij Kwikfit omdat zij veel goedkoper zijn met grote en kleine beurten.
Om deze reden wil Reneault ons niets vergoeden, terwijl er een wet is Monti is welke zegt dat je je auto gewoon bij een ander erkend bedrijf in onderhoud mag hebben , dus wat nu ?
Bij navraag blijkt het niet normaal te zijn dat bij een auto van 3 jaar oud en 140.000 km de brandstofpomp kapot gaat, maar Reneault haalt zijn schouders op en zegt dat soort dingen gebeuren. Tevens vindt Reneault het niet vreemd dat een auto van net 3 jaar oud 3x in 1 week tijd bij de garage staat omdat deze niet meer rijd, dat zegt mijn insziens wel iets over het merk Reneault ....
Iemand enig idee wat we hier nog aan kunnen doen ? Verwahting is dat de rekening die eraan komt voor de derde reparatie ook een hoge gaat worden...
MvG Sylvia
Je hebt navraag gedaan waaruit blijkt dat het niet normaal is dat de brandstofpomp na 140.000km kapot gaat. Op welke basis heb je die navraag gedaan, een brandstof pomp gaat veelal defect door verkeerde brandstof of wanneer je regelmatig je tank compleet leegrijdt Daarnaast kan hij na 140.000 kilometer best defect raken.

Renault zegt dat als je het onderhoudt bij hun liet uitvoeren ze dan wel iets met coulance konden doen. Omdat je dit bij Kwikfit liet uitvoeren zou je kunnen vragen of zij coulant willen zijn. Het staat je natuurlijk vrij om ergens anders je onderhoud te laten uitvoeren, maar dan moet je ook niet van de dealer coulance verwachten van de dealer.
Brandstofpomp gaat kapot omdat er verkeerde brandstof wordt getankt , het is een Diesel en daarom tank ik ook Diesel daar kan weinig fout aan zijn...
oa de service monteur die eerst bij de auto komt kijken als je stil staat ( is dus van de Reneault) zei dat normaal een brandstofpomp niet kapot gaat a 3 jaar en/of 140.000 km en heb hier en daar bij andere merk garages geinformeerd waar ook gezegd is dat je niet verwacht dat een brandstofpomp zo snel kapot gaat.
Kwikfit heeft alleen de kleine en grote beurten gedaan bij de auto dus waarom zouden zij coulant zijn, zij hebben ook de reparatie niet uitgevoerd. Vind het bijzonder dat je door de merkgarage verplicht wordt het onderhoud bij hun te doen ( wat behoorlijk duurder is) omdat je anders met dit soort zaken pech hebt , maar goed daarover verschillen de meningen en kun je nutteloos eindeloos over discusieren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door crazyme »

Dit is een bedrijfsauto ?
Bent u de enige (regelmatige) bestuurder van deze auto ?

Of is deze auto in gebruik bij (bijvoorbeeld) een koeriersbedrijf met elke dag een andere 18 jarige kamikaze piloot (ik ben lichtelijk bevooroordeeld ja)

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

scwk schreef:
NeoDutchio schreef:Coulance is een gunst, geen recht. Renault kan niet zien wat er met het onderhoud allemaal gedaan is en geven daarom geen coulance. Was het een garantiegeval geweest, dan had u gelijk met de wet Monti.
Alles kan kapot aan een auto en helaas kunnen er ook dingen snel na elkaar kapot gaan. Maar als u meent dat het door een ondeugdelijke kwaliteit is, is het aan u om dat aan te tonen.
Dat is leuk gezegd maar hoe toon ik dat aan dan ?
De reneault zegt als we het onderhoud bij hun hadden gedaan dan hadden ze wat coulance kunnen geven ( wat uiteindelijk dan weer teniet was gedaan door de beurten ( groot en klein) die de auto gehad heeft die zijn bij Reneault zoveel duurder dan was mijn geld daaraan op gegaan)
Alles kan kapot aan een auto inderdaad maar als een auto 3 jaar oud is netjes in onderhoud is geweest vind ik het raar dat hij 3xin 1 week tijd stil staat, ik heb veel merken autos gehad en dit nog nooit meegemaakt.
Tevens vind ik dat Reneault blijkbaar ondeugdelijk maakt het is toch bijzonder dat de auto 30 km nadat hij gerepareerd is weer stil staat ?? en na de tweede reparatie na ruim 100km weer stilstaat sorry dat noem ik geen toeval of pech meer ....maar de Reneault denkt hier anders over.....maarja voor mij moeilijk te bewijzen . Heb wel 1 ding geleerd 1x een Reneault NOOIT MEER een Reneault....
Zo steekt de wet in elkaar. U moet aantonen een ondeugdelijk product te hebben ontvangen en dat u er niets aan doen kan dat nu al de brandstofpomp kapot is.
Waarom zouden de beurten bij de dealer duurder zijn? Ik laat mijn auto’s altijd bij de dealer onderhouden. Heb voor de gein wel eens op andere plekken prijzen opgevraagd, het scheelt niets. Overigens in Kwikfit al op de vingers getikt omdat ze zeiden 30% goedkoper te zijn, dit was niet het geval.
En of je naar een dealer of andere garage gaat, ze sluiten de auto aan op de laptop en lezen het probleem uit. Dat wordt verholpen en u kunt weer op pad. Vroeger had je nog monteurs met vuile handen die zelf op zoek gingen naar een euvel en naar vervolgproblemen of oorzaken. Dat gebeurt tegenwoordig nouwelijks meer. Sterker, gaat mijn linker koplamp kapot, vervangen ze die. Kort daarna gaat de rechter kapot en zal dan vervangen worden. Terwijl voorheen beide lampen op hetzelfde moment vervangen zouden worden.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd ben ik wel eens wezen kijken hoeveel duurder het voor mij persoonlijk zou kosten als ik in oude auto's blijf rijden, of dat ik één keer een nieuwe auto aanschaf en doorrijd tot hij op is (jaartje of 20 dus). En ik moet je zeggen dat de kosten van kleine en grote beurten bij dealers best wel meevallen. En als je bij Renault kijkt... Zie ik echt niet waarom je nog naar Kwikflut zou gaan.

https://www.renault.nl/onderhoud-servic ... -maat.html

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:Eerlijk gezegd ben ik wel eens wezen kijken hoeveel duurder het voor mij persoonlijk zou kosten als ik in oude auto's blijf rijden, of dat ik één keer een nieuwe auto aanschaf en doorrijd tot hij op is (jaartje of 20 dus). En ik moet je zeggen dat de kosten van kleine en grote beurten bij dealers best wel meevallen. En als je bij Renault kijkt... Zie ik echt niet waarom je nog naar Kwikflut zou gaan.

https://www.renault.nl/onderhoud-servic ... -maat.html
Ik heb voor de gein vergeleken wat het voor mijn auto zou schelen (Matiz uit 2006). Ik betaal elk jaar 250 euro voor een beurt en apk. Altijd een grote beurt omdat de auto te weinig rijdt. Bij die 250 euro krijg ik een jaar gratis pechhulp en andere voordelen, gratis lampjes en voeistoffen e.d.
Kwikfit rekent €232 voor alleen de beurt. Als ik kijk maar een merkbeurt, deze zit zelfs op €388. Dus om te zeggen dat ik duur uit ben....

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door BreejKC »

Met mijn Skoda diesel (ja, ja dat merk waarmee 15 jaar geleden iedereen mij wat meewarig aankeek) heeft inmiddels ruim 410.000 km. op de teller staan. En die teller heb ik echt niet stiekem vooruit gedraad. Ondanks dit toch wel respectabele kilometrage heeft de brandstofpomp nog nooit problemen gegeven.

Is die brandstofpomp van uw Renaultje wel echt defect? Heeft u die “defecte” brandstofpomp ook terug gekregen van de dealer? Of is er zomaar een dure reparatie uitgevoerd die misschien helemaal niet nodig was, en geeft hij daarom die brandstofpomp niet aan u terug. Stelt u zich eens voor dat u daar achter zou komen. De brandstofpomp zou ik dus terugvragen, die is per slot van rekening toch echt van u, die heeft u ook betaald toen u die auto nieuw kocht. Is die brandstofpomp er niet meer, dan heeft uw dealer duidelijk iets te verbergen.

Ooit hetzelfde meegemaakt met een motorfiets van een zeer bekend merk waar een cruciaal onderdeel voor de werking, diep in het motorblok, vlak na de garantieperiode defect raakte waardoor een grote en dure reparatie nodig was. Uiteraard kreeg ik van de importeur niets vergoed omdat ik ca. 2 weken uit de garantie was. Het onderdeel kreeg ik in eerste instantie van de importeur, waar dat onderdeel voor onderzoek naar toe was gestuurd, ook niet terug. “Aan mijn water voelde ik” dat er iets niet pluis was. Hierop heb ik de technische afdeling van de ANWB ingeschakeld. Na aandringen door de ANWB kwam dat onderdeel toch plotseling boven water en heeft de ANWB dit onderzocht. Daar bleek een ernstige fabricagefout in te zitten. Pas na dreiging door de ANWB deze fabricagefout te publiceren, wat ernstige gevolgen had kunnen hebben voor dit zeer grote motorfietsmerk, kreeg ik het onderdeel en de reparatie vergoed.

Daarom zou ik die brandstofpomp dus terugvragen van die dealer en deze door een onafhankelijke partij eens op de werking laten controleren. U zult wellicht benieuwd zijn welke verrassing dan “boven water” komt.

stofzuigertje

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de dealer een nieuwe pomp monteerde is dat prijzig...

maar ruil pompen heeft de oude ingeleverde statiegeld en als blijkt dat het klein dingetje was kun je bij eerlijke revisie bedrijven meer terug ontvangen.

Verder is de turbo, meestal teveel files en niet goed schoon branden dus rustige rijder?

Kwit Fit is plaatselijk sterk verschillend van perfecte vakmensen tot die alleen doen wat op papier staat en niet verder kijken of er preventief iets gedaan moet worden en ook niet naar de motor luisteren!

Coulance? Ja, een dealer onderhouden met boekje brengt bij inruil meer op, en dan verdien je het soms terug.
Verder proberen ze zo de trouwe klanten te houden en door andere afwijzen zo jou weer voor onderhoud naast de verkoop terug te krijgen.

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

crazyme schreef:Dit is een bedrijfsauto ?
Bent u de enige (regelmatige) bestuurder van deze auto ?

Of is deze auto in gebruik bij (bijvoorbeeld) een koeriersbedrijf met elke dag een andere 18 jarige kamikaze piloot (ik ben lichtelijk bevooroordeeld ja)
Dit is inderdaad een bedrijfsauto waar alleen mijn man in rijd ( 57 jaar) en die is zeker geen kamikaze piloot

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

UPDATE
Wat de derde reparatie betreft krijgen net bericht dat de kosten 4400 € zijn er heeft water in de diesel gezeten waardoor er van alles kapot is . zonder dat de dop geforceert is gaat de Reneault er vanuit dat wij dit zelf gedaan hebben ???
Een logische verklaring zou zijn dat de Reneault dit gedaan heeft, zij hebben de diesel afgetapt toen zij de brandstofpomp repareerde en daarna terug in de tank gegooid , maar volgens Reneault is het onmogelijk dat zij de boosdoener zijn , wat nu .....

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

witte angora schreef:
scwk schreef:Daar bleek de brandstofpomp kapot ( kosten 815 € ,
bleek de turboklep vast te hangen ( rekening 150€) ,
weer allerlei alarmlampjes en weer stopte de auto ermee !! Dus weer staat de auto bij de garage.
Heb je al enig idee wat het derde defect is? Tot nu toe gaat het om twee verschillende defecten, en één onbekende. Dat zou best toeval kunnen zijn. Maar... de eerste twee hebben, denk ik, met de brandstof te maken. Rijd je regelmatig, of heb je dat onlangs gedaan, je tank bijna leeg of iets dergelijks? Hoef je niet op het forum te vertellen, het is een vraag voor jezelf. Onderin de tank kan namelijk wat rommel zitten, als je de tank leeg rijdt komt dat in het systeem te zitten.

Hieronder vind je een link naar een ander forum waarin dit besproken wordt. Wat de waarde is van sommige reacties, en of dit 'vertaalbaar' is naar jouw probleem, moet je voor jezelf maar beoordelen.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5460447
De derde reparatie gaat 4400€ kosten , er zit water bij de Diesel , wat wij gedaan zullen hebben zegt Reneault.
Reneault heeft met de reparatie van de brandstofpomp de diesel afgetapt en daarna terug gedaan, het lijkt er meer op dat daar het probleem zit ( heeft er al wat water in de tank gezeten waarin zij de diesel bewaren ?? Tankdop is afgesloten dus onmogelijk dat iemand dit gedaan hebben en het lijkt mij duidelijk dat wij dit niet zelf hebben gedaan....

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

fonsflons schreef:Ik denk dat het eerder andersom is, dat de brandstofpomp kapot gegaan is door het aanwezige water. En dan moet je je afvragen waar je het laatst getankt hebt. Is dat lokaal, dan wellicht kijken of er via een oproepje op de buurtapp meer slachtoffers zijn.
lijkt mij toch dat je bij de pomp geen diesel met water tankt .......toch ?

scwk
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 mar 2009 00:38

Re: Renault van 3 jaar oud staat 3 keer in de week stil

Ongelezen bericht door scwk »

scwk schreef:
fonsflons schreef:Ik denk dat het eerder andersom is, dat de brandstofpomp kapot gegaan is door het aanwezige water. En dan moet je je afvragen waar je het laatst getankt hebt. Is dat lokaal, dan wellicht kijken of er via een oproepje op de buurtapp meer slachtoffers zijn.
lijkt mij toch dat je bij de pomp geen diesel met water tankt .......toch ?
plus dat ze dus dan bij de eerste reparatie van de brandstofpomp al hadden gezien dat er water bij de diesel zat ...
geijk na de eerste reparatie ( na 30km gereden te hebben) zat de turbo klep vast ook deze hebben ze gerepareerd en iets van 100 km daarna dus dit en dat allemaal in 1 week tijd

Gesloten