LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade door autowasstraat

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Lady1234 schreef:
23 sep 2020 19:28
Dat ging over de hypothetische kwestie van een accu aansluiten. Niet over dat gedoe in de wasstraat.
Ik sluit het één uit, dan blijft er maar een ding over wat de oorzaak van dat gedoe kan (alweer dat woord) zijn. Maar dan zouden we graag willen weten, stond het contact echt af en is het een moderne auto waar alles elektronisch geregeld wordt. Zie het als een laptop zonder batterij en waar de voeding vanaf is. Spuiten maar hoor... beetje boenen, afspoelen op zijn kop dat alles er weer uitloopt en waar zien we de vonken (regen)?

Zet maar aan Sjaak, ik niet doe het lekker zelf.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Carla, je gaat van minstens drie onjuiste veronderstellingen uit:
1) dat het contact uit zou moeten in de wasstraat. Dat is niet het geval, bij mij draait de motor gewoon ;
2) dat “contact uit” betekent dat de auto volledig stroomloos is. Dat is niet per se het geval.
3) dat de auto stil staat. Ook dat is niet het geval.

Je begrijpt zelf wel dat je betoog, of dat van Sjaak, geen hout snijdt.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door omega19 »

Wat is het verschil tussen een ritje op de autoweg met 130 Km per uur in zware regenbui en een ritje in de wasstraat .....

Dit zou alleen anders zijn als de borstels zo strak staan afgesteld dat ze afdekplaatjes wegslaan of kapot maken. Dat laatste moet echter wel aangetoond worden

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Moneyman schreef:
23 sep 2020 20:07
Carla, je gaat van minstens drie onjuiste veronderstellingen uit:
1) dat het contact uit zou moeten in de wasstraat. Dat is niet het geval, bij mij draait de motor gewoon ;
2) dat “contact uit” betekent dat de auto volledig stroomloos is. Dat is niet per se het geval.
3) dat de auto stil staat. Ook dat is niet het geval.

Je begrijpt zelf wel dat je betoog, of dat van Sjaak, geen hout snijdt.
Gewoon doen waar je zin in hebt moneyman.

Dan nog tips via Google natuurlijk.
https://www.mrglow.nl/de-top-5-meest-ge ... wasstraat/

1. Motor uit
2. Stilstaan (over handrem heb ik niet gesproken maar dat is logisch toch)
3. Contact mag aanstaan (mag dus ook uit)

Volgens mij heb ik dat ook precies zo bedoeld te zeggen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik weet niet wat je bedoelt te zeggen, ik weet slechts wat je daadwerkelijk schrijft. En dat is simpelweg onjuist.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
23 sep 2020 20:19
Wat is het verschil tussen een ritje op de autoweg met 130 Km per uur in zware regenbui en een ritje in de wasstraat .....
In één woord: groot.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door D34M0N »

hebra98 schreef:
23 sep 2020 07:38
@D34MON
Dit is een eigenaardig standpunt.
Wat heeft de boordcomputer en de dagrijverlichting precies voor mogelijkheden om deze voor te bereiden op een wasbeurt?
De ruitenwisser kan ik me iets bij voorstellen als deze een regensensor heeft. Maar dat is dan niet pas aan het einde van de wasstraat dat deze de ruitenwissers aanzet. Ik neem aan dat die dan aan het begin van de wasstraat al aan is gegaan.

En ik lees bij TS ook niet dat de ruitenwissers aan het werk waren.
En, waar komen de vonken dan precies vandaan, want de ruitenwissermotor zit onder de motorkap.

Ik blijf bij mijn eerder genoemde "out of the box"
Zoals ik zei: soms kunnen automatische systemen nukkig zijn. Soms kan er, al dan niet zonder duidelijke oorzaak, een storing ontstaan. En als dat gebeurt is dat meestal bij niet alledaagse situaties (omstandigheden zoals in een wasstraat kom je niet op de weg tegen). Om die reden worden er bij auto's met veel automatische systemen vaak specifieke instructies, m.b.t. het schoonmaken van de auto, vermeld in de handleiding. TS heeft niet verteld of hij wel de handleiding van zijn auto had bestudeerd voordat hij naar de wasstraat ging.

Bij mijn auto moet ik bijvoorbeeld de ruitenwissers in onderhoudstand zetten als ik mijn auto wil wassen, omdat de ruitenwissers anders niet naar voren (dus van het raam af) geklapt kunnen worden. (Ik was mijn auto altijd heel bewust met de hand.)

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Moneyman schreef:
23 sep 2020 22:50
Ik weet niet wat je bedoelt te zeggen, ik weet slechts wat je daadwerkelijk schrijft. En dat is simpelweg onjuist.
Als www. mrglow.nl liegt dan ik ook. Ik schrijf en zeg hetzelfde als hem, dus duidelijker kan het eigenlijk niet. Nou mrglow uit Wassenaar snijdt dan ook geen hout blijkbaar.

Kan je me eigenlijk vertellen wat je onder stroomloos verstaat? is dat een vakjargon of zo? je lijkt er wel veel verstand van te hebben. Leg het me eens uit a.u.b .

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Schade door autowasstraat

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
23 sep 2020 22:52
omega19 schreef:
23 sep 2020 20:19
Wat is het verschil tussen een ritje op de autoweg met 130 Km per uur in zware regenbui en een ritje in de wasstraat .....
In één woord: groot.
Als je niks te melden heb, meldt dan ook niks.

Gesloten