Slechte ervaring Garantiegarage / Suzukiparadijs Budel

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Nevyn
Berichten: 280
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Slechte ervaring Garantiegarage / Suzukiparadijs Budel

Ongelezen bericht door Nevyn » 27 mar 2018 17:43

Ik bekijk 1 auto op site van deze garage, hier staat een heel ander kenteken in de omschrijving dan op de foto's op de auto zit.

http://www.garantie-garage.nl/Suzuki/Vi ... o=gallerij

Met een grote boog omheen lopen lijkt me.

stofzuigertje

Re: Slechte ervaring Garantiegarage / Suzukiparadijs Budel

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 28 mar 2018 10:31

Ik zie dat ze online adverteren maar na verkoop niet gelijk verwijderen......

Je betaalde voor 1 auto die klanten trekt, een mooie goedkope die inmiddels weg is om de duurdere en volgens hun betere kwijt te raken.
Ze hebben van goedkope met laswerk en veel roest tot perfecte, dus welke heb je gekocht met welke voorwaarden.
Een goede gerestaureerde Vitara kan in welke uitvoering maakt niet uit tot €6000,- getaxeerd worden als liefhebber auto.

De verzekeraars hebben soms een voordelige verzekering voor ouder dan 25 jaren en met taxatie is WA+ of AR mogelijk.
Als je kale WA hebt zonder taxatie krijg je dagwaarde en dat is maximaal €1000,-

Verder moet je bij terrein gebruik tenminste 1x per jaar de bodem reinigen en schade bijwerken om roest en duur laswerk te voorkomen.
Ook kijk ik elk jaar met camera in de balken, een kleine camera + Lampje op mobiel en ik zie hoe het binnen is......
De Tectyl in meerdere dunne lagen aanbrengen want de 1x dikke wat vele doen gaat barsten en dus niet zo goed.
Na 3 dunne lagen breng ik wel een laag aan van 50% tectyl en 50% zilver verf... dat is dus mengsel die harder is en als een soort zacht blijvende lak zal beschermen... wel elk jaar diepe krassen van harde takken bijwerken, of na zware rit want 1 jaar kan als roest veroorzaken..... soms meerdere keren per jaar op brug.

Garantie, ja op hun eigen website dun je afhankelijk van de prijs onder hun voorwaarden tegen betaling deze bijkopen!
Voor voordelige auto, alleen onderdelen maar laswerk is juist arbeidsloon en hoe deskundig zijn zij?

Ik ben 1 keer langs gereden, met klein spiegeltje onder gekeken..... ook de duurdere hoef ik dan niet.
Hoewel hun laswerk netjes was... ik miste de gouden bodem van mijn Tectyl/Ziververf mix... deze gratis afval van spuiterij want 50% is zilver en ze houden over en niemand wil de 50 tinten grijs hebben..... ik meng het wel weg!

Dit is een handelaar die vrij prijzig is, elders in Europa zelf ophalen lijkt me voordeliger en dan eerst bijwerken!
Niet gaan rijden tot de gaten erin zitten want laswerk is duur en lichte plekken bij werken is beter en goedkoper.
Met reinigen bodem en lichte roest chemisch verwijderen en dan de lagen Tectyl kun je moeiteloos de 40 jaren tot belastingvrij halen!

Dit soort auto's met geen gaten behandelen is €600,- met controle van holle ruimtes en reinigen mee...
Bij laswerk duurder... en de rubbers, ja ik vervang meestal alles in 1x want ui telkens uitlijnen is ook niet gratis....
Preventief alle rubbers van Stuur en fusee kogels, draagarmen vervangen en invetten, en je kan een rubber van €1,38 beter hebben dan stuurkogel + uitlijnen...
Ook de waterslangen zijn na 25 jaren niet bepaald meer beste dus gelijk doen... kokende en/of vastgelopen motor kost meer....
Een voordelig in Ardennen gehaalde van €400,- koste na deze behandeling en herstel slijtage sporen en Lederen bekleding wegens versleten stof €3000,- totaal inclusief BPM en Kenteken... maar dan rij je langer mee dan nieuwe die minder behandeld is en zal gaan roesten.

Ja, €2600,- voor Tectyl, rubber en zo lijkt veel maar als je weer een jaar of 20 met nauwelijks kosten kunt rijden.....
De Taxatie van deze Cabrio was €5700,- dus bij totaal loss zou je zelfs winst maken....
De Taxatie kost wel geld en maar 3 jaren geldig... maar dan rij je wel een bijzondere classic en voordelig in verzekering mits je onder de 7000 Km per jaar bleef!

Plaats reactie