LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met OB Auto's in Soest

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Frenky27
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2021 21:44

Slechte ervaring met OB Auto's in Soest

Ongelezen bericht door Frenky27 »

Auto gekocht bij OB Auto's in soest!
Reed goed...koppeling ging wat zwaar maar pakte gelijk!
1 dag daarvoor gloednieuwe apk door deze handelaar erop gezet!
Je zou denken technisch in orde toch!?
Alles behalve dat na een inspecctie door mijn monteur heel veel gebreken!
Had never nooit goed gekeurd mogen worden.
Ook had ik mijn oude auto met gebreken ingeruild en de gebreken vermeld zonder apk!!!
De volgende morgen zag ik tot mijn verbazing deze auto daar te koop staan met gloednieuwe apk...onmogelijk aangezien ik laat op de dag daar was voor de koop!
Mensen wees gewaarschuwd voor OB AUTOS in soest...u gaat met een onveilige auto de weg op!
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mar 2021 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel en bericht genuanceerd

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Slechte ervaring met OB Auto's in Soest

Ongelezen bericht door kuklos »

Frenky27 schreef:
11 mar 2021 21:58
Alles behalve dat na een inspecctie door mijn monteur heel veel gebreken!
Jouw verhaal dient als een goede waarschuwing. maar als ik het goed lees heb jij de auto eerst gekocht en daarna pas laten keuren, dat valt je te verwijten.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met OB Auto's in Soest

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een APK zegt niets. Enkel dat op het moment van beoordeling de gecontroleerde zaken aan de minimale eisen voldoet. En zelfs daar zit een hoop marge in. Wat een sjacheraar nog net zou kunnen kan door een merkdealer afgekraakt worden. Het is dus net met welk oog je kijkt.
Als u kunt aantonen dat er echt aantoonbare afkeurpunten zijn, dan kunt u daarop ontbinden.

Maar uiteraard is het een beetje dom te noemen om een auto te kopen en daarna pas te laten nakijken.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met OB Auto's in Soest

Ongelezen bericht door witte angora »

Prima dat je waarschuwt, maar... heb je al contact opgenomen met het bedrijf om de klacht te bespreken? Zo ja, hoe reageerden ze? Over wat voor gebreken hebben we het eigenlijk?

Dan je vorige auto. Welke gebreken had hij, dat hij volgens jou nooit door de APK had mogen komen? Wie heeft die gebreken geconstateerd?

Als ik op de site kijk dan lijkt het geen louche handelaar te zijn met uitsluitend auto's van max 1500 euro. Er zitten aardig wat duurdere bij. Wel blijkt het bedrijf 2 jaar te bestaan en heeft er voorheen een ander autobedrijf in het pand gezeten.

Gesloten