LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte Service Van Mossel Tilburg

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
michiel.de-wit
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2017 23:15
Contacteer:

Slechte Service Van Mossel Tilburg

Ongelezen bericht door michiel.de-wit »

Geachte,

In augustus 2016 heb ik, bij Ford Tilburg, een Ford Fiësta occasion gekocht. Al na een maand begon ik me te ergeren aan een enorm brommend/rommelend geluid en ben ik iets later terug gegaan naar de Ford dealer. Hier kreeg ik te horen dat het de cupping van de banden zou zijn, wat een voor mij als leek een plausibel antwoord leek. Ik heb toen ook samen met een medewerker nog onder de auto gekeken en de banden zagen er toen nog goed uit.

Toen ik na een jaar met een lekke band naar een vakgarage ging, bleek dat alle vier mijn banden verkeerd waren uitgelijnd en daarom allemaal waren versleten, aan de binnenzijde. Ik heb ze toen per direct laten vervangen, door die vakgarage, omdat het risico te groot was dat ik een klapband en eventueel ongeluk zou kunnen krijgen. Nadat de banden waren vervangen (415,- euro) bleek dat het geluid, waar ik me een jaar aan had geërgerd, was verdwenen.

Nadat mijn ergernis een beetje was bedaard heb ik een e-mail gestuurd naar de Ford Garage, maar kreeg geen reactie. Pas nadat ik drie weken later een bericht had gestuurd kreeg ik een reactie, die mij toch als een kille koude douche aanvoelde.
Ik was er al een beetje vanuit gegaan dat ik de kosten niet vergoed zou krijgen, maar er werd totaal geen excuse gemaakt en ook werd er niet ingegaan op het feit dat er, naar mijn mening, best een gevaarlijke situatie had kunnen ontstaan. Wel werd ik erop gewezen dat ik een procedure fout had gemaakt. Ik had ze in de gelegenheid moeten stellen om het euvel te kunnen bekijken en verhelpen, wat ik een jaar eerder al had gedaan en waar ze zelf een fout hadden gemaakt. Daarom heb ik een tweede e-mail gestuurd, maar hierop heb ik tot op heden nog steeds geen reactie mogen ontvangen.

Vervolgens heb ik de klacht bij Bovag neergelegd en ook hier kreeg ik een al even zakelijke reactie.

Daarom wil ik deze klacht bij u melden als een koude douche, alleen al om het onder de aandacht te brengen bij andere consumenten en zo te voorkomen dat ze dezelfde “fout” begaan als ik. In de bijlage treft u de e-mail wisseling tussen mij en de ford garage en ook de reactie van de Bovag.


Met vriendelijke groet

Michiel de Wit
Bijlagen
Klacht Van Mossel Tilburg - Michiel de Wit.pdf
Mailwisseling tussen Van Mossel en mij
(287.01 KiB) 362 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte Service Van Mossel Tilburg

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U had neem ik aan garantie op de auto? Dan had u moeten blijven klagen tot het euvel verholpen was. U bent nu blijven doorrijden en het uiteindelijk op een andere plaats laten oplossen. U bent eenmalig bij Van Mossel terug geweest, hoe moeten zij dan weten dat het euvel een jaar aangehouden heeft? Dat het niet goed was twijfel ik niet aan, maar u had accurater moeten handelen.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Slechte Service Van Mossel Tilburg

Ongelezen bericht door gemist »

Als het vulling zou zijn, dan had de dealer ook gelijk moeten aangeven dat een bandenwissel èn nodig was èn dat je er zéker geen jaar over zou moeten nadenken.
Even voor mijn beeldvorming: je ergert je rot aan dat vreselijke geluid, laat nakijken wat het probleem is...en rijdt geïrriteerd nog een jaar door mét het probleem? Opmerkelijk. Net zoals dat huis op de rotonde....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Slechte Service Van Mossel Tilburg

Ongelezen bericht door sylvesterb »

michiel.de-wit schreef:I
Ik was er al een beetje vanuit gegaan dat ik de kosten niet vergoed zou krijgen.
In uw brief staat echter iets heel anders:
Nu de garantie is verstreken doe ik een beroep op de wettelijke regeling die u als verkoper verplicht om een deugdelijk product te leveren. Ik mocht,gezien de prijs en de leeftijd van de auto, verwachten dat ik de auto langer, dus ook na de garantietermijn, zonder problemen zou kunnen gebruiken.
Nu dit niet het geval is, stel ik u aansprakelijk voor de gemaakte kosten voor reparatie/vervanging van de versleten banden.
Uw brief is erg formeel en uw stelt ze aansprakelijk. Excuses vanuit de garage zou betekenen dat zij het erkennen. Zij geven nu aan dat ze het "vervelend" vinden en dat is juridische een erg veilige reactie. Ingaan op de onveilige situatie zou de garage ook aansprakelijk kunnen maken.

Zij stellen terecht dat u hun de kans had moeten geven onderzoek te doen, u heeft echter gekozen om een derden de zaak te laten repareren en het is nu niet meer mogelijk voor hunzelf om de zaak de onderzoeken/herstellen.

JurgenS
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 17:49

Re: Slechte Service Van Mossel Tilburg

Ongelezen bericht door JurgenS »

Ik heb een hagelnieuwe auto gekocht bij van mossel tilburg. Eens en nooit meer. 2e paasdag 2018 besteld. Nooit meer iets over vernomen. Na heel veel bellen en inschakelen ford nederland, werd de auto dan toch geleverd. 18 augustus kreeg ik em. Nu komt t.. de auto was niet zoals overeengekomen. Achterbumper was niet in kleur..geen dakrails gemonteerd.. geen parkeersensoren en geen trekhaak... ze snapten er zelf niets van... onder t motto nou dat kan gebeuren zouden de spullen besteld worden. Kan wel 2 weken duren. Nou ja oke dan. Nooit meer iets gehoord. Zelf elke dag bellen en mailen en via ford neferland wederom maar niets..t zit er nog niet op. Vervelend vervelend... nu van de week telefoontje gehad dst de spullen binnen zijn. Komende masndag wordt t gemonteerd. Dan is het 8 oktober en zijn we een half jasr verder. Ik koop er nooit iets meer. Beter naar een kleintje gaan dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook!

sake1987

Re: Slechte Service Van Mossel Tilburg

Ongelezen bericht door sake1987 »

JurgenS schreef:
04 okt 2018 12:57
Ik heb een hagelnieuwe auto gekocht bij van mossel tilburg. Eens en nooit meer. 2e paasdag 2018 besteld. Nooit meer iets over vernomen. Na heel veel bellen en inschakelen ford nederland, werd de auto dan toch geleverd. 18 augustus kreeg ik em. Nu komt t.. de auto was niet zoals overeengekomen. Achterbumper was niet in kleur..geen dakrails gemonteerd.. geen parkeersensoren en geen trekhaak... ze snapten er zelf niets van... onder t motto nou dat kan gebeuren zouden de spullen besteld worden. Kan wel 2 weken duren. Nou ja oke dan. Nooit meer iets gehoord. Zelf elke dag bellen en mailen en via ford neferland wederom maar niets..t zit er nog niet op. Vervelend vervelend... nu van de week telefoontje gehad dst de spullen binnen zijn. Komende masndag wordt t gemonteerd. Dan is het 8 oktober en zijn we een half jasr verder. Ik koop er nooit iets meer. Beter naar een kleintje gaan dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit ook!
Denk dat u in de wet van Murphy bent beland en dat kan heel vervelend zijn, dit had bij een kleine garage ook kunnen gebeuren. Neem aan wat u meldt niet expres en regelmatig gebeurt, dan zou het bedrijf geen lang leven hebben.

Gesloten