LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
eelko.de-groot
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2020 17:59

Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door eelko.de-groot »

In juni mijn auto gebracht en daar de duurste onderhoudsbeurt laten uitvoeren van euro 510,-. Ik heb mijn auto schadevrij afgeleverd, maar ik krijg hem terug met twee kleine schades.

Ik ben met en twee keer in gesprek gegaan. Die twee gesprekken waren voor mij heel onplezierig. Dat was niet alleen omdat ze zeiden dat de schade er al op zat en dat deze zichtbaar zou zijn geworden vanwege een ongevraagde wasstraatbeurt buiten het terrein, maar ook omdat ze meteen op een vervelende manier in de verdediging schoten. Ik heb later nog gemaild met de vestigingsmanager, die was duidelijk vriendelijker, maar ze willen geen verantwoordelijk voor nemen en zij geven zelfs aan dat parkeren voor eigen risico is. Er werd gezegd dat dit ook staat aangegeven als het terrein wordt opgereden. Wat ze wel willen doen is de schade kosteloos wegstippen met een stift, maar de gehele schade verwijderen is voor hen geen optie.

Als je het mij vraagt zou ik niet bij Ardea of tegenwoordig Stern je auto afleveren voor een onderhoudsbeurt of dergelijke. Zoals ze zelf al aangeven, lijkt het erop dat zij sowieso geen verantwoordelijkheid voor schades willen nemen, dit omdat parkeren voor eigen risico is (dit is al gek want iemand laat wel zijn auto in beheer bij een ander).

In mijn beleving ben je dus wel goed om veel te betalen voor een onderhoudsbeurt en andere zaken, maar zodra de auto terugkomt met schade wordt dit onder de noemer gebruikersschade gezet.

Ik ben ook heel erg teleurgesteld in Ardea/Stern en ik ga mijn binnenkort nieuwe geplande auto zeker niet daar kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hebt u bewijs dat de auto schadevrij is ingeleverd? Weet u ook wie de schade heeft aangebracht? En als het kleine schade’s zijn die weggetipt kunnen worden, waarom dat dan niet met beide handen aangrijpen? Of denkt u dat er zonder bewijs de onderdelen gratis overgespoten gaan worden?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door berndv »

eelko.de-groot schreef:
06 aug 2020 18:15
omdat ze meteen op een vervelende manier in de verdediging schoten.
niet zo gek dat ze in de verdediging schieten als u de aanval opent met een beschuldiging dat zij schade hebben veroorzaakt aan uw auto.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik mijn auto ophaalde en Uw auto er naast beschadigde gaat garage vrijuit!

Of het een van de monteurs is of een willekeurige klant is niet bewijsbaar.
Vooral de krapper geworden plekken zorgen voor vele schades en hoe ruim zijn hun vakken?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Gelukkig gaat u binnenkort een nieuwe auto kopen en mist Stern een klant. Maar heeft u uw auto voor het inleveren helemaal rondom gecontroleerd dan? Ik had laatst ook ineens op een morgen een parkeerschade die er een week eerder niet op zat. Wat ik wil zeggen is dat auto's zo nu en dan een onverklaarbare kras of deuk hebben en die kan er al op hebben gezeten toen u de auto bracht. Bewijslast is hier niet rond te krijgen tenzij u foto's heeft in detail van een schadeloze auto op de dag van inleveren.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wat zal Stern blij zijn dit soort klanten kwijt te raken.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, ik ben ook wel eens bij een Ardea-vestiging binnen geweest omdat ik zeer serieus in de markt was voor een nieuwe auto. Ik werd toen met desinteresse behandeld. Ook goed, dan toch geen Ford?

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Ik ben de mening toegedaan dat wanneer je je auto ergens in beheer achter laat voor onderhoud etc. dat dat bedrijf aansprakelijk is voor de schade die de auto daar oploopt. Het mag zo zijn dat je in goed vertrouwen je spullen daar achterlaat! Moet men straks van alle zaken die je in beheer geeft voor onderhoud een foto maken als bewijs dat alles bij aflevering okee is? Ik zou afzien van alle zaken met dit bedrijf. Slecht ondernemerschap. Schaam je Stern/Ardea!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door berndv »

Roegoorn schreef:
10 aug 2020 14:13
Ik ben de mening toegedaan dat wanneer je je auto ergens in beheer achter laat voor onderhoud etc. dat dat bedrijf aansprakelijk is voor de schade die de auto daar oploopt. Het mag zo zijn dat je in goed vertrouwen je spullen daar achterlaat! Moet men straks van alle zaken die je in beheer geeft voor onderhoud een foto maken als bewijs dat alles bij aflevering okee is? Ik zou afzien van alle zaken met dit bedrijf. Slecht ondernemerschap. Schaam je Stern/Ardea!
Geen enkel bedrijf zal direct schuld bekennen als je ze beschuldigt van het veroorzaken van schade aan je auto. Als het bedrijf maar klakkeloos schade uit gaat betalen als de klant zegt dat de schade daar veroorzaakt is, zal de verzekering niet erg blij mee zijn.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roegoorn schreef:
10 aug 2020 14:13
Ik ben de mening toegedaan dat wanneer je je auto ergens in beheer achter laat voor onderhoud etc. dat dat bedrijf aansprakelijk is voor de schade die de auto daar oploopt.
Dat kan je heel logisch vinden, maar het begint natuurlijk wel met bewijzen dat de schade daar is ontstaan.
Roegoorn schreef:
10 aug 2020 14:13
Het mag zo zijn dat je in goed vertrouwen je spullen daar achterlaat! Moet men straks van alle zaken die je in beheer geeft voor onderhoud een foto maken als bewijs dat alles bij aflevering okee is? Ik zou afzien van alle zaken met dit bedrijf. Slecht ondernemerschap. Schaam je Stern/Ardea!
Veel succes met het zoeken naar een autobedrijf waar anders wordt gehandeld. Die ga je niet vinden...

WillemuBr
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 sep 2019 16:34

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door WillemuBr »

Dit soort schadegevallen zijn vervelend, waarbij de klant meestal aan het kortste eind trekt. Ik adviseer om bij aflevering van de auto samen met iemand van de receptie de auto goed te inspecteren waarbij eventuele bestaande schades opgemerkt en vermeld worden. Bij aflevering van de auto hetzelfde doen waarbij eventueel nieuwe schades meteen onder de aandacht van de garage gebracht worden en hun hierop aanspreken.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door alfatrion »

En als men dat niet wilt dan zeg je "sorry, dat ik klant van u wilde worden" en dan ga je weer.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

WillemuBr schreef:
10 aug 2020 15:00
Dit soort schadegevallen zijn vervelend, waarbij de klant meestal aan het kortste eind trekt. Ik adviseer om bij aflevering van de auto samen met iemand van de receptie de auto goed te inspecteren waarbij eventuele bestaande schades opgemerkt en vermeld worden. Bij aflevering van de auto hetzelfde doen waarbij eventueel nieuwe schades meteen onder de aandacht van de garage gebracht worden en hun hierop aanspreken.
Klinkt zoals ze het bij veel dealers in Duitsland doen. Op zich nog niet zo gek, blijft er weinig reden voor discussie over (wat schades betreft dan). O dat in Nederland ook nog zou werken is maar de vraag....

Heeft TS echter nu niets meer aan.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

WillemuBr schreef:
10 aug 2020 15:00
Dit soort schadegevallen zijn vervelend, waarbij de klant meestal aan het kortste eind trekt. Ik adviseer om bij aflevering van de auto samen met iemand van de receptie de auto goed te inspecteren waarbij eventuele bestaande schades opgemerkt en vermeld worden. Bij aflevering van de auto hetzelfde doen waarbij eventueel nieuwe schades meteen onder de aandacht van de garage gebracht worden en hun hierop aanspreken.
Klinkt zoals ze het bij veel dealers in Duitsland doen. Op zich nog niet zo gek, blijft er weinig reden voor discussie over (wat schades betreft dan). Of dat in Nederland ook nog zou werken is maar de vraag....

Heeft TS echter nu niets meer aan.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

WillemuBr schreef:
10 aug 2020 15:00
Dit soort schadegevallen zijn vervelend, waarbij de klant meestal aan het kortste eind trekt. Ik adviseer om bij aflevering van de auto samen met iemand van de receptie de auto goed te inspecteren waarbij eventuele bestaande schades opgemerkt en vermeld worden. Bij aflevering van de auto hetzelfde doen waarbij eventueel nieuwe schades meteen onder de aandacht van de garage gebracht worden en hun hierop aanspreken.
Deze handelswijze scheelt in ieder geval de discussie over grotere schades. Of het helpt in het geval van TS is nog maar de vraag, omdat het hier gaat over kleine schades die na een wasbeurt zichtbaar geworden kunnen zijn. Dat scenario is niet onaannemelijk: ik constateer meestal ook de schades nadat ik mijn auto heb laten wassen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sorry Moneyman, ruil je VAG groep eens in voor een Lexus, haal en breng service en dan is elke schade wel voor hun!

Mooie auto voor een gerespecteerde Gerechtsdeurwaarder, en die service, dan parkeerde er geen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: naast jou die er een buts in kan rammen......

Denk dat zoals je hierboven al kon lezen een andere slordige klant was of eerdere en te laat gezien schade.
Maar Lexus heeft deze Service dus geen enkele garage klopt niet....
Veel lees plezier met deze zeldzame uitzondering!

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
10 aug 2020 15:12
Sorry Moneyman, ruil je VAG groep eens in voor een Lexus, haal en breng service en dan is elke schade wel voor hun!
Onjuist. Ook bij een dergelijke service ligt de bewijslast dat de schade er niet was toen de auto meegegeven werd bij de eigenaar van de auto.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik bedoel dat als je bewijsbaar een VAG bakje inleverde en parkeerde mijn AU...di er tegen aan kan knallen!
Dan is de Lexus huis haal en breng service die vooraf alles controleren en leen auto geven.. zelfs als je een gebruikte kocht dus nieuwe hoeft niet eens...

Elke jaar komen ze halen en brengen en zowel jou Lexus als het leen voertuig worden gecontroleerd.
Deze zeldzame uitzondering werkte gelijk als een huur auto....
Niet voordeligste maar dat is dan ook het enige nadeel van dit merk dan.

Als ze bij ophalen een krasje of buts zien, vragen ze, zullen we gelijk dat Eitje er uit halen als het lukte?
Dus de uitzondering van perfecte service en schadevrij terug breng en nog poetsen ook is daar bij de prijs inbegrepen....

Maar dan geen Toyota garage vragen maar de Lexus Red Karpet service nemen!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

bij mijn garage is dit standaard, ze tekenen dat je schadevrij, of juist niet, de auto ingeleverd hebt juist omdat zij hier een hele vervelende ervaring mee hebben gehad!!!!

klustoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2020 15:59

Re: Stern / Ardea Rotterdam neemt geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door klustoon »

Door onjuist handelen zou je auto maar van de brug vallen. Leuk als de garage dan zegt dat dit het risico vd eigenaar is. Kan toch niet zo zijn.

Gesloten