LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling wijkopenautos

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
angi458
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2016 14:59

Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door angi458 »

heeft er iemand ervaring met de uitbetaling van wijkopenautos? Op de site staat binnen 24 uur je geld op de rekening, na telefonisch contact dat dit een paar werkdagen kan duren omdat het van een duitse bank komen.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door A.niem »

angi458 schreef:heeft er iemand ervaring met de uitbetaling van wijkopenautos? Op de site staat binnen 24 uur je geld op de rekening, na telefonisch contact dat dit een paar werkdagen kan duren omdat het van een duitse bank komen.
Geen ervaring, maar geld overboeken van een duitse rekening naar een nederlandse rekening duurt gemiddeld 1 werkdag. Dus dat valt wel mee.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als ik U was zou ik nog maar eens bellen. Hebben ze de auto al mee ?

angi458
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2016 14:59

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door angi458 »

Nee, auto heb ik nog in mijn bezit. Vond het vreemd, auto afstaan inclusief papieren, sleutels etc. Vrijwaringsbewijs in handen, geen auto en geen geld. Op dat laatste moet je dan geduldig wachten. Terwijl op hun website staat dat er direct uitbetaald wordt.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door tijger1 »

Maar niet doen dan. ;-)

angi458
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2016 14:59

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door angi458 »

Heb dit ook gemeld aan de consumentenbond en het RDW, ze zouden nl. RDW erkend zijn. Valt mij op dat zij een recensiesysteem hebben via Ekomi, een duits bedijf, Wijkopenautos is van oorsprong ook een duits bedrijf. Mijn recensie zie ik overigens nergens terug, zegt al voldoende.....

Pijl
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 nov 2012 11:45

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door Pijl »

Ekombi is wijkopenautos . Gewoon flauwekul. Wij van wc-eend adviseren WC eend

lartlet
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2011 22:33

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door lartlet »

Op zatermiddag auto verkocht aan wij kopen auto,s Dordrecht. Daar opzich prima geholpen. Uitbetaling ivm weekend zou met 3 dagen op de rekening staan. Vandaag naar klantenservice gebeld met de vraag, wanneer geld op onze rekening staat, het is nl vandaag dag 4. Dit moest worden nagevraagd. Keurig teruggebeld door klantenservice “Willem”, de betaling wordt maandag of dinsdag, dus 10 dagen na inleveren auto aan ons overgemaakt. De schuld zou bij de vestiging Dordrecht liggen, de papieren zijn daar blijven liggen????
Aangegeven dat dit niet klopt met hun verhaal dat direct het geld wordt gestort op je rekening, klacht indienen kan alleen per email. Wij zouden vandaag onze nieuwe auto ophalen en hebben het bedrag nodig om de auto te kunnen betalen, dat gaat nu dus niet lukken.

stofzuigertje

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag of ze even hun kant van het verhaal hier willen zetten.

2 dagen is voor mij 2 werkdagen... en geen 10 dagen dus week of 2 later.
Heel NL leest hier mee, via google ook te vinden dus of ze dit leuk vinden.

Plaats een link een in een mail naar hun met hun kant van het verhaal.....

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heel vervelend.
Wel tevreden met het bedrag dat ze hopelijk snel betalen?

lartlet
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2011 22:33

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door lartlet »

Inmiddels weer contact opgenomen, er is bij hun een fout gemaakt met het doorgeven aan de administratie. Na lang aandringen is er contact opgenomen met ons door de vestiging Dordrecht, zij hebben gezorgd dat er naar ons geluisterd werd en is er naar een oplossing gezocht. Als het goed is wordt er eerder uitbetaald dan dat er op de planning stond,nu 5 werkdagen ipv 7.

rpvanoyen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2011 23:22

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door rpvanoyen »

Dat soort bedrijven bieden doorgaans 20 tot 40% minder voor je auto dan wanneer je zelf bij een aantal merkdealers langs gaat. Het is alleen interessant wanneer je vooral snel je auto kwijt wilt zonder poespas. Maar dat is mijn mening...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nou ja, zonder poespas?

stofzuigertje

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik de sleutels in papieren geef gelijk overmaken.....
Anders loop ik weg naar andere....

Talentelink
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2018 17:24

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door Talentelink »

Op 20 maart auto verkocht in Apeldoorn. Nog steeds geen geld binnen. Meerdere keren navraag gedaan. Steeds is er een fout gemaakt en is het geld onderweg. Schandalig dit. Als het geld vrijdag niet binnen is ga ik aangifte doen bij de politie van oplichting. Al meer mensen die dit hebben gedaan?

stofzuigertje

Re: Uitbetaling wijkopenautos

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag of ze hier hun kant van het verhaal willen zetten...

Weten ze gelijk waarom ik nu niet langs ben geweest voor voertuigen waar ik graag vanaf wilde maar andere gevraagd heb.

Gesloten