Vaartland

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Loesje99

Vaartland

Ongelezen bericht door Loesje99 » 01 feb 2013 16:07

Wij hebben bij Vaartland een mooie auto zien staan. We wonen in het noorden van het land maar Vaartland adverteert met de kreet: Van dichtbij kijken? Indien gewenst brengen wij deze occasion naar uw dichtstbijzijnde vestiging!
Dus contact opgenomen met Vaartland via hun site. Gevraagd om de auto naar Zwolle te laten brengen zodat we die kunnen bekijken en een proefrit kunnen maken. Na een paar uur worden we gebeld door Vaartland.

Reactie: Komt u eerst maar eens hierheen dan kunnen we de inruilauto bekijken. Daarna laten we de auto overkomen wanneer we uit de prijs gekomen zijn.

Pardon ik ruil helemaal niets in! Ik wil de auto kopen en meenemen indien deze in orde is. Toch kan de auto alleen overgebracht worden wanneer we langskomen. Waarop ik vraag: dus ik moet tweehonderd kilometer rijden voor een kop koffie en een hand van de verkoper omdat u mij niet vertrouwt als serieuze klant? Antwoord: ja dat is het beleid van mijn baas.

Daarop reageer ik dat dit niet is wat zij adverteren. Tjsa ik mag ook een andere auto kopen die ze wel op die vestiging hebben staan! Maar die wil ik helemaal niet!

Het gaat blijkbaar nog veel te goed in autoland, want dit is de meest klantonvriendelijke behandeling die ik tot nu toe meegemaakt heb.

Vincenti

Re: Vaartland

Ongelezen bericht door Vincenti » 01 feb 2013 22:33

Het is inderdaad een raar bedrijf. Ik heb ze ook eens gebeld voor een auto waarin ik geïnteresseerd was. De boot werd flink afgehouden. En toen ik begon aan te dringen, zei de dame ineens dat de auto al verkocht was.
Na enig speurwerk (ik vond dat het stonk) erachter gekomen dat de geadverteerde auto nooit in hun bezit is geweest en ook nooit door hen verkocht is; en in die tijd überhaupt niet verkocht is.

Vreemd. Ik snap ook niet wat een bedrijf daarmee opschiet. Toch bestaan ze al heel lang, dus ze zullen toch wel iets goed doen.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 » 01 feb 2013 23:50

Vaartland verkoopt goedkope tweedehands auto's. Die gaan ze natuurlijk niet het hele land door rijden in de hoop ze te kunnen verkopen. Zeker bij grote afstanden is het de vraag of die auto dat wel red. Wees blij dat ze zo moeilijk deden.

Zoek ergens anders naar een auto en wees zo verstandig een aankoopkeuring te doen.

Jules Degrelle .

Ongelezen bericht door Jules Degrelle . » 01 feb 2013 23:53

Rim69 schreef:Vaartland verkoopt goedkope tweedehands auto's. Die gaan ze natuurlijk niet het hele land door rijden in de hoop ze te kunnen verkopen. Zeker bij grote afstanden is het de vraag of die auto dat wel red. Wees blij dat ze zo moeilijk deden.

Zoek ergens anders naar een auto en wees zo verstandig een aankoopkeuring te doen.
Nee, blijkbaar gaan ze dat inderdaad niet doen. Maar ze adverteren er wel mee. Waarschijnlijk om de schijn op te houden. Ach, dat doen er wel meer, de grootste oplichters adverteren tegenwoordig met de slogan eerlijk over later....

Loesje99

Ongelezen bericht door Loesje99 » 02 feb 2013 17:57

Rim69 schreef:Vaartland verkoopt goedkope tweedehands auto's. Die gaan ze natuurlijk niet het hele land door rijden in de hoop ze te kunnen verkopen. Zeker bij grote afstanden is het de vraag of die auto dat wel red. Wees blij dat ze zo moeilijk deden.

Het advies in de laatste regel zullen we zeker in praktijk brengen. We hebben inmiddels ook contact met een paar garages die gewoon helder zijn in wat ze wel en niet doen/kunnen.

Wanneer je in een advertentie aangeeft dat je iets doet zonder daarbij te verwijzen naar bepaalde voorwaarden en je doet het dan niet, dan geeft dat weinig vertrouwen. Zeker wanneer er een probleem ontstaat met de auto. Ik vraag me sterk af hoe men dan bij Vaartland omgaat met de verstrekte garantie. Het blijft een hele vreemde ervaring om een soort arbitrage te hebben voordat je een auto "mag" kopen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 02 feb 2013 18:22

Het enige voordeel is bij dit soort bedrijven dat als je ver weg iets koopt vlakbij het onderhoud en de garantie claims kunt afhandelen.

Het vervoeren van voertuigen doen ze alleen als het een duurdere is die lastig verkoopbaar is.
Dan moeten ze er snel vanaf en verdienen eraan maar de voordeliger en makkelijk te verkopen laten ze liever staan.

Doom

Ongelezen bericht door Doom » 05 jul 2013 09:18

Wij wonen in Eindhoven. Enthousiast voor een auto die op de site staat. En niet alleen op hun site maar ook op autoscout enz. De locatie van de auto was STOLWIJK. Enthousiast in STOLWIJK aangekomen. En eerst zelf een rondje te hebben gelopen (voordat hun een verkooppraatje gaan houden) konden we de auto nergens vinden.... Dus toch maar vragen.... En met de reactie "o, hij is net naar NIJMEGEN verplaatst".

Aangezien wij een bepaald merk en model auto zoeken hebben we een route uitgestippeld om deze auto's te vergelijken en te bekijken. NIJMEGEN staat daar niet bij, maar omdat de auto op de site ons erg aantrekkelijk lijkt te zijn en we toch het risico niet willen lopen dat ditde auto is besluiten we er ca. 100km voor om te rijden op de terugweg.....

MAAR................ In Nijmegen aan te komen....... Blijkt de auto te zijn verkocht en zojuist naar STOLWIJK te zijn overgebracht....... :oops: .GGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :oops:

Dus van Jan ... (met de korte achternaam) zo'n eind gereden en nog verkocht ook!

Wat een ongelofelijke slechte communicatie!!!! En een hele slechte service..... Wij kopen nooit een auto bij Vaartland..... En als je de forums reviews op het internet leest hoop ik dat de kleine bedrijven de recessie overleven en dat dit bedrijf met de slechte service enz. de boel moeten sluiten....

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 » 05 jul 2013 15:49

ben jij echt vanuit Eindhoven naar stolwijk gereden zonder eerst te informeren of die auto er nog was?

en als gewaarschuwd mens....( ze brengen die auto alleen over natuurlijk als er klanten voor komen) bel of laat je hun niet bellen naar Nijmegen of die auto nog beschikbaar is???

(Althans dat lees ik in je relaas)

Tja, dat je nooit bij Vaarland koopt snap ik best... maar dit heb je echt jezelf aangedaan door niet na te denken en impulsief te handelen....

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel » 05 jul 2013 18:09

Als een kip zonder kop van Stolwijk naar Nijmegen... Ik denk dat die auto helemaal niet bestond..

arjanst

Ongelezen bericht door arjanst » 22 okt 2013 08:13

Heb je het idee om bij Vaartland een auto te kopen?: niet doen! De reacties op internet spreken boekdelen.

Via internet hebben wij voor afgelopen zaterdag afspraak gemaakt voor een proefrit in een mooie Renault, scherp geprijsd,dat wel. Wij reizen vanuit Utrecht af naar vestiging Breda. Aldaar worden we ontvangen met niet te drinken koffie. Jonge verkoper vertelt ons hoe ze de prijzen berekenen inclusief garantie. Enfin, wij geven aan de proefrit te willen maken, dus we lopen naar de auto. De auto zag er goed uit, de koop was alleen nog afhankelijk van de proefrit, dus wij zeggen dat we willen proefritten. Zegt de verkoper dat ie eerst met ons eens wil worden over de verkoopprijs, anders geenproefrit!? Wij maakten duidelijk dat we pas een deal maken als we weten of de auto goed rijdt. Maar dat was echt niet mogelijk!
Na enig stennismakerij door ons in de winkel hebben we toch de proefrit gemaakt. Auto reed prima, maar onze kooplust en gunfactor was weg. Vaartland, stik in je agressieve verkoopmethodiek!

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo » 22 okt 2013 12:28

De wijze van communiceren is inderdaad eigenaardig. Ik had ook belangstelling voor een mooie Audi A4 die in verschillende vestigingen van Vaartland te koop stond. Op bepaald moment was het me niet duidelijk of ze die auto nu ook daadwerkelijk te koop hadden. Uiteindelijk werd ik een enkele keren gebeld door verkopers, maar vooral de vaagheid staat me bij.

Vraag moet zijn: als de communicatie zo loopt, is het dan een goed idee om er een auto te kopen? Waarschijnlijk niet, want dan zal de communicatie bij eventuele problemen ook wel zo gaan.

Omenak

Ongelezen bericht door Omenak » 28 dec 2013 15:28

Bovenstaande ervaringen deel ik absoluut niet!
Ik heb eergisteren een mooie auto zien staan in Stolwijk. Aangezien ik zelf in Zwolle woon was het voor mij een hele rit naar Stolwijk. Op de site zag ik staan dat je een mail kon sturen als je zou willen weten wat de inruilwaarde is van je huidige auto. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb gisteren om 09.05 een mail gestuurd en tot mijn verbazing werd ik om 09.12 al gebeld door Vaartland. Ik werd keurig te woord gestaan en de medewerker stelde mij voor om een afspraak te maken met de vestiging in Zwolle. De afspraak werd gemaakt voor 11.00 uur. Een kwartier later kreeg ik een bevestigingsmail met routebeschrijving! Om 11.00 uur aangekomen bij Vaartland in Zwolle. Wij werden keurig ontvangen door de manager met koffie. Onze komst was bekend! Een heel plezierig gesprek gehad en via de computer alle details van de auto doorgenomen. Vervolgens een keurige inruilprijs gekregen voor mijn huidige auto.
Vervolgens stelde de manager voor om de auto te reserveren en naar Zwolle te laten komen! Uiteraard bent u ook dan nog niks verplicht. De auto komt volgende week naar Zwolle.
Tot nu toe dus niks dan lof voor Vaartland!!!
Wordt vervolgd!

marnix

Ongelezen bericht door marnix » 29 dec 2013 10:58

"via de computer alle details van de auto doorgenomen"
U boft maar!

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 29 dec 2013 18:34

En speciaal hiervoor geregistreerd... tjongejonge. Gemeld als spam

cherokee

Ongelezen bericht door cherokee » 31 dec 2013 20:16

thecure schreef:En speciaal hiervoor geregistreerd... tjongejonge. Gemeld als spam
Dit kan geen spam zijn. Zo mooi kun je het niet bedenken, alleen dromen.... :lol:

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 31 dec 2013 20:33

Vervolgens stelde de manager voor om de auto te reserveren en naar Zwolle te laten komen! Uiteraard bent u ook dan nog niks verplicht. De auto komt volgende week naar Zwolle.
Ja...en ik win vanavond de staatsloterij....dream on!

Temmink

Ongelezen bericht door Temmink » 06 jan 2014 21:03

Mijn ervaringen met Vaartland Zwolle zijn zeer positief te noemen.
Bij het zoeken op de website naar een passende auto kon ik via de chat een afspraak maken. Mij werd meteen medegedeeld dat de auto niet in Zwolle maar in Breda stond met daarbij de mededeling dat deze naar Zwolle kon worden vervoerd.

Hoe dan ook, gehoor gegeven aan de afspraak en uiterst reëel en vriendelijk behandeld. De foto's gaven een prima beeld van de auto weer, zodat ik mij een goed beeld kon vormen.
Nadat we de prijs overeen waren gekomen werd de auto vanuit Breda op transport gesteld naar Zwolle. De koopovereenkomst was gesloten, behoudens het zien van de auto en een proefrit.

Na één week werd ik gebeld dat de auto nog niet was afgeleverd en werd mij gevraagd of ik nog steeds geïnteresseerd was. Een week later het telefoontje dat de auto er was en dat ik deze kon komen bekijken en een proefrit maken. De auto was zeker net zo mooi, zo niet mooier als op de websitefoto's.
Ondanks de gemaakte kosten door Vaartland, kreeg ik niet één keer het gevoel dat ik onder druk werd gezet om de auto te kopen. Ik was vrij om de koopovereenkomst te ontbinden na zicht en proefrit en zonder problemen de zaak weer uit te lopen.

We hebben de auto gekocht en zijn zeer tevreden, ook over de gegeven (BOVAG) garantie.
In plaats van een bos bloemen kregen we de mascotte van de stichting Opkikker. Vonden we een zeer sympathieke actie!

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 07 jan 2014 20:14

En hiervoor speciaal geregistreerd..... jaja

Het is zeker niet druk in de zaak dat je tijd hebt om zulke onzinverhalen te typen??

Meyers

Ongelezen bericht door Meyers » 02 feb 2014 20:31

Koop noooooit een auto bij vaartland,tis 1 pot nat.
Echte oplichters!!!!

dhc

Ongelezen bericht door dhc » 02 feb 2014 20:36

En nog één...registreren en zeer onderbouwde opmerking plaatsen.
Is het al komkommertijd?

Plaats reactie