LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe auto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Lieke1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2017 09:18

Nieuwe auto

Ongelezen bericht door Lieke1960 »

Op 28 augustus bezochten wij Otten Breda voor de aankoop van een nieuwe fiat 500.Voorheen waren wij klant in Etten-Leur, maar dit filiaal is gesloten en waren aangewezen op Breda.. Eenmaal binnen wij waren op dat moment de enige klant stond er zo een verkoper bij ons en mijn oog was gevallen op een mooie mint groene geweldige auto. Daar zeker meer dan een uur gestaan, nog geen koffie aangeboden, werden wij op een zwarte gewezen die in de werkplaats stond. ook een hele mooie de keuze was nu helemaal moeilijk. Wij vroegen om een proefrit te mogen rijden en een andere werd buiten gereden. Na ongeveer een half uurtje later wij terug en eenmaal binnen werd mij door die zelfde verkoper verteld dat de keuze niet meer zo moeilijk was want ze hadden de groene net verkocht!! Boos woedend.en diep diep teleurgesteld hebben we de garage verlaten!! Ze zouden nog wel kijken voor een andere werd ons verteld.Die zelfde avond bekeken wij de site en er stond nog een delfde groene Fiat 500 van Sept 2017 op de site. Niets maar dan ook niets is ons hierover verteld slecht zeer slecht. Op woensdag zijn we op zoek gegaan naar een andere Fiat Dealer eentje die wel fatsoen heeft en voor de klant klaarstaat Garage Visscher in Gorinchem zij verdienen wel een hele warme douche,Diezelfde avond werd ik gebeld door Otten Breda dat ze een Groene Fiat 500 hadden helaas Otten te laat jullie garage Otten In Breda een koude ijskoude douche!!

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door jonis »

Boos woedend.en diep diep teleurgesteld hebben we de garage verlaten
In wat voor kopers roes verkeren jullie dan bij aankoop.
Niets ligt vast en na proefrit kun je aangeven "rijdt voor geen meter" ; dan kan zo'n dealer het exemplaar wat achterblijft gewoon ieder moment natuurlijk verkopen.
Nieuw kun je je helemaal uitleven op het samenstellen van zo'n 500 en verder staan er van die gebakjes gewoon dik 2000 2dehandsjes te koop in NL dus daar zit ten alle tijden snel iets bij naar je smaak, uniek zullen ze dan ook niet snel zijn. Blijkt ook wel want dealer otten belt, nog dezelfde dag dat je elders wat koopt, al weer terug met een andere groen exemplaar.

Kortom teleurgesteld; OK , maar boos en woedend: weet je zeker dat het geen opvlieger was....... :wink:

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door rvjapio »

De garage staat natuurlijk gewoon in zijn recht om uw favoriete model te verkopen. U heeft er op geen enkele manier een claim op gelegd. Uw boosheid is echt uw probleem.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door vroem »

ik heb het vermoeden dat je voorafgaande aan de proefrit niet duidelijk gemaakt hebt dat die leuke groene onder optie gezet moet worden? Dit is gewoon een risico, zeker bij zo`n kleurtje.
Ze hebben snel een ander gelokaliseerd, in de juiste kleur, die niet voor het oprapen zullen liggen, vind ik erg netjes.
Ik voel heel veel onterechte woede richting het garagebedrijf, mi volkomen onterecht.

wat is dit een vreselijk verwende maatschappij geworden zeg, als dit al reden is een bedrijf zwart te maken op internet....hebbe hebbe hebbe....

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door witte angora »

Even quoten..
Lieke1960 schreef:Op 28 augustus bezochten wij Otten Breda voor de aankoop van een nieuwe fiat 500.Voorheen waren wij klant in Etten-Leur, maar dit filiaal is gesloten en waren aangewezen op Breda.. Eenmaal binnen wij waren op dat moment de enige klant stond er zo een verkoper bij ons en mijn oog was gevallen op een mooie mint groene geweldige auto. Daar zeker meer dan een uur gestaan, nog geen koffie aangeboden, werden wij op een zwarte gewezen die in de werkplaats stond. ook een hele mooie de keuze was nu helemaal moeilijk. Wij vroegen om een proefrit te mogen rijden en een andere werd buiten gereden. Na ongeveer een half uurtje later wij terug en eenmaal binnen werd mij door die zelfde verkoper verteld dat de keuze niet meer zo moeilijk was want ze hadden de groene net verkocht!! Boos woedend.en diep diep teleurgesteld hebben we de garage verlaten!! Ze zouden nog wel kijken voor een andere werd ons verteld.Die zelfde avond bekeken wij de site en er stond nog een delfde groene Fiat 500 van Sept 2017 op de site. Niets maar dan ook niets is ons hierover verteld slecht zeer slecht. Op woensdag zijn we op zoek gegaan naar een andere Fiat Dealer eentje die wel fatsoen heeft en voor de klant klaarstaat Garage Visscher in Gorinchem zij verdienen wel een hele warme douche,Diezelfde avond werd ik gebeld door Otten Breda dat ze een Groene Fiat 500 hadden helaas Otten te laat jullie garage Otten In Breda een koude ijskoude douche!!
Inhoudelijk: ik begrijp dat je voor een tweedehands gaat? Sja, weg is peg. Dat jullie een uur om een groene heen draaien (om vervolgens hier je beklag te doen dat je geen koffie kreeg) is voor de garage geen indicatie dat je van plan bent het ding te kopen. Dus inderdaad, als er iemand anders komt: weg is pech. En wie weet zat er al een optie op de groene? Je werd niet voor niets op de zwarte geattendeerd. Je had ook kunnen zeggen dat je voor de groene ging.

Om nu Otten Breda door het slijk te halen omdat ze op dat moment niet hadden wat jullie willen? Terwijl ze direct bellen als ze een exemplaar vinden in de kleur die je wil? Vind je dat nu echt een koude douche waard? En als een andere garage heeft wat jullie wel zoeken (inclusief een bak koffie) dan krijgt die een warme douche?

Sorry dat ik het zeg, maar ik proef zoveel onterechte boosheid dat ik me afvraag in wat voor wereld je leeft.

atlas1302

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Dan weet u in ieder geval de wisselwerking van een koude en warme douche, sauna effect en niks mis mee. Dat u niet meteen een kop koffie met slagroom en gebak heeft gekregen, tja een testrit van een half uur door Breda dat maakt alles toch weer goed.

Fiat 500, leuke auto trouwens! en 'Otto Breda' heeft zich goed voor u ingespannen en zelfs nog nagebeld.

Moneyman
Berichten: 30076
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lieke1960 schreef:mijn oog was gevallen op een mooie mint groene geweldige auto.
Lieke1960 schreef:daarna werden wij op een zwarte gewezen die in de werkplaats stond. ook een hele mooie de keuze was nu helemaal moeilijk.
Lieke1960 schreef:eenmaal binnen werd mij door die zelfde verkoper verteld dat de keuze niet meer zo moeilijk was want ze hadden de groene net verkocht!!
Help me ff. Waarom heb je dan niet de zwarte gekocht? Je kon immers tóch al niet kiezen tussen die twee?

Los daarvan ben je enorm boos om iets wat de normaalste zaak van de wereld is. Get over it, er zijn meer Fiat 500's op de wereld.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door Brahms »

Dit topic is nu een schoolvoorbeeld van iemand welke aan het huilen is omdat haar speeltje weg is.

Dat ze daarbij "even" garage Otten Breda probeert zwart te maken is natuurlijk bijzonder kwalijk. Verder is het natuurlijk vreemd dat je eenproefrit gaat maken met de zwarte fiat, terwijl je de groene wilt hebben.
Die moet je nog maar eens even uitleggen alhier.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door jonis »

Brahms schreef:Dit topic is nu een schoolvoorbeeld van iemand welke aan het huilen is omdat haar speeltje weg is.

Dat ze daarbij "even" garage Otten Breda probeert zwart te maken is natuurlijk bijzonder kwalijk. Verder is het natuurlijk vreemd dat je eenproefrit gaat maken met de zwarte fiat, terwijl je de groene wilt hebben.
Die moet je nog maar eens even uitleggen alhier.
Dat is op zich niet vreemd als de groene in de showroom staat en niet direkt zomaar even naar buiten kan, dan kun je natuurlijk een proefrit maken in een identiek exemplaar voor de rijervaring met zo'n ding, maar handig is het niet.
Maar dat doen mensen bij nieuwe auto's ook. :wink:
Dan is het wel wat lastiger als je dan achteraf wordt geconfronteerd met negatieve specifieke kenmerken van het groene exemplaar; die een dealer dan weer moet zien op te lossen als dat al mogelijk is.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door Brahms »

Een proefrit met een tweedehandsje maak je natuurlijk met deze auto zelf, niet met een look-a-like van een heel ander bouwjaar en met een andere geschiedenis.
Als de garage de auto wil verkopen, rijden ze hem maar uit de showroom.

Bij een echt nieuwe auto kan je natuurlijk proefrijden in een soortgelijk nieuw exemplaar, immers deze zijn in principe allemaal (nog) gelijk.

Dus dat TopicSarter een proefrit rijdt in de zwarte maar de groene schijnbaar wil hebben is onlogisch bij een tweedehandsje.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door jonis »

Brahms schreef:Een proefrit met een tweedehandsje maak je natuurlijk met deze auto zelf, niet met een look-a-like van een heel ander bouwjaar en met een andere geschiedenis.
Als de garage de auto wil verkopen, rijden ze hem maar uit de showroom.

Bij een echt nieuwe auto kan je natuurlijk proefrijden in een soortgelijk nieuw exemplaar, immers deze zijn in principe allemaal (nog) gelijk.

Dus dat TopicSarter een proefrit rijdt in de zwarte maar de groene schijnbaar wil hebben is onlogisch bij een tweedehandsje.
2de handsje? Geschiedenis?
voor de aankoop van een nieuwe fiat 500
en er stond nog een delfde groene Fiat 500 van Sept 2017 op de site
demo/nieuw op kentekenexemplaren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door renewouters »

Brahms schreef:Een proefrit met een tweedehandsje maak je natuurlijk met deze auto zelf, niet met een look-a-like van een heel ander bouwjaar en met een andere geschiedenis.
Als de garage de auto wil verkopen, rijden ze hem maar uit de showroom.

Bij een echt nieuwe auto kan je natuurlijk proefrijden in een soortgelijk nieuw exemplaar, immers deze zijn in principe allemaal (nog) gelijk.

Dus dat TopicSarter een proefrit rijdt in de zwarte maar de groene schijnbaar wil hebben is onlogisch bij een tweedehandsje.
TS heeft het nergens over een tweedehands auto.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Lieke1960 schreef:Op 28 augustus bezochten wij Otten Breda voor de aankoop van een nieuwe fiat 500.Voorheen waren wij klant in Etten-Leur, maar dit filiaal is gesloten en waren aangewezen op Breda.. Eenmaal binnen wij waren op dat moment de enige klant stond er zo een verkoper bij ons en mijn oog was gevallen op een mooie mint groene geweldige auto. Daar zeker meer dan een uur gestaan, nog geen koffie aangeboden, werden wij op een zwarte gewezen die in de werkplaats stond. ook een hele mooie de keuze was nu helemaal moeilijk. Wij vroegen om een proefrit te mogen rijden en een andere werd buiten gereden. Na ongeveer een half uurtje later wij terug en eenmaal binnen werd mij door die zelfde verkoper verteld dat de keuze niet meer zo moeilijk was want ze hadden de groene net verkocht!! Boos woedend.en diep diep teleurgesteld hebben we de garage verlaten!! Ze zouden nog wel kijken voor een andere werd ons verteld.Die zelfde avond bekeken wij de site en er stond nog een delfde groene Fiat 500 van Sept 2017 op de site. Niets maar dan ook niets is ons hierover verteld slecht zeer slecht. Op woensdag zijn we op zoek gegaan naar een andere Fiat Dealer eentje die wel fatsoen heeft en voor de klant klaarstaat Garage Visscher in Gorinchem zij verdienen wel een hele warme douche,Diezelfde avond werd ik gebeld door Otten Breda dat ze een Groene Fiat 500 hadden helaas Otten te laat jullie garage Otten In Breda een koude ijskoude douche!!
Mis ik wat of is mijn bril opnieuw beslagen...
Op maandag 28 augustus een auto bekijken, diezelfde avond (28 augustus dus) op de site een Fiat gezien uit september 2017 ??

v.d.Heyden

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door jonis »

v.d.Heyden schreef:
Lieke1960 schreef:Op 28 augustus bezochten wij Otten Breda voor de aankoop van een nieuwe fiat 500.Voorheen waren wij klant in Etten-Leur, maar dit filiaal is gesloten en waren aangewezen op Breda.. Eenmaal binnen wij waren op dat moment de enige klant stond er zo een verkoper bij ons en mijn oog was gevallen op een mooie mint groene geweldige auto. Daar zeker meer dan een uur gestaan, nog geen koffie aangeboden, werden wij op een zwarte gewezen die in de werkplaats stond. ook een hele mooie de keuze was nu helemaal moeilijk. Wij vroegen om een proefrit te mogen rijden en een andere werd buiten gereden. Na ongeveer een half uurtje later wij terug en eenmaal binnen werd mij door die zelfde verkoper verteld dat de keuze niet meer zo moeilijk was want ze hadden de groene net verkocht!! Boos woedend.en diep diep teleurgesteld hebben we de garage verlaten!! Ze zouden nog wel kijken voor een andere werd ons verteld.Die zelfde avond bekeken wij de site en er stond nog een delfde groene Fiat 500 van Sept 2017 op de site. Niets maar dan ook niets is ons hierover verteld slecht zeer slecht. Op woensdag zijn we op zoek gegaan naar een andere Fiat Dealer eentje die wel fatsoen heeft en voor de klant klaarstaat Garage Visscher in Gorinchem zij verdienen wel een hele warme douche,Diezelfde avond werd ik gebeld door Otten Breda dat ze een Groene Fiat 500 hadden helaas Otten te laat jullie garage Otten In Breda een koude ijskoude douche!!
Mis ik wat of is mijn bril opnieuw beslagen...
Op maandag 28 augustus een auto bekijken, diezelfde avond (28 augustus dus) op de site een Fiat gezien uit september 2017 ??

v.d.Heyden
Wel een beetje rekening houden met de leeftijd van de dame. :wink:
augustus/ september ....verder weinig interessant.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door kokka »

Als ik in een showroom sta, en na een kwartier komt alsnog de verkoper niet op me af dan zoek ik zelf contact, of ik loop weg.
Ik moet zeggen dat ik het best netjes vind dat ze meteen opzoek zijn gegaan naar een andere 500 in die afgrijselijke kleur.
De dealer in Gorinchem verdient een warme douche omdat ze je een auto verkocht hebben? Het is natuurlijk wel heel nobel dat ze je een auto willen verkopen hahaha

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door vroem »

kokka schreef:Als ik in een showroom sta, en na een kwartier komt alsnog de verkoper niet op me af dan zoek ik zelf contact, of ik loop weg.
Ik moet zeggen dat ik het best netjes vind dat ze meteen opzoek zijn gegaan naar een andere 500 in die afgrijselijke kleur.
De dealer in Gorinchem verdient een warme douche omdat ze je een auto verkocht hebben? Het is natuurlijk wel heel nobel dat ze je een auto willen verkopen hahaha
waarom worden posts zo slecht gelezen? mw zegt zelf dat de verkoper direct bij hun was, niets wachten dus. ze kregen alleen geen koffie...
anderen begonnen over tweedehands, terwijl het om een nieuwe ging. Mensen: lees eens de OP goed, en waar je op reageert, of reageer gewoon niet...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door kokka »

vroem schreef: waarom worden posts zo slecht gelezen? mw zegt zelf dat de verkoper direct bij hun was, niets wachten dus. ze kregen alleen geen koffie...
anderen begonnen over tweedehands, terwijl het om een nieuwe ging. Mensen: lees eens de OP goed, en waar je op reageert, of reageer gewoon niet...
oh excuus ! had ik inderdaad niet goed gelezen

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... die zwarte stond dus in de werkplaats, de groene stond klaar maar niet heus, en was na een proefrit van een half uur verkocht; vervolgens blijkt er op 28 augustus een exemplaar uit september 2017 op de site te staan (moet dat geen 2016 zijn?) Er komt er naderhand nóg eentje binnen waar direct voor gebeld wordt... In Gorinchem staat er eentje in de juiste kleur... Andere kleuren dan zwart en mint zijn er blijkbaar niet...

Weten jullie wel zeker dat het om nagelnieuwe exemplaren gaat? Als ik een 'nieuwe auto' koop zijn ze in werkelijkheid minimaal 18 jaar oud.

Speedy123
Berichten: 1158
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door Speedy123 »

vroem schreef:ik heb het vermoeden dat je voorafgaande aan de proefrit niet duidelijk gemaakt hebt dat die leuke groene onder optie gezet moet worden? Dit is gewoon een risico, zeker bij zo`n kleurtje.
Ze hebben snel een ander gelokaliseerd, in de juiste kleur, die niet voor het oprapen zullen liggen, vind ik erg netjes.
Ik voel heel veel onterechte woede richting het garagebedrijf, mi volkomen onterecht.

wat is dit een vreselijk verwende maatschappij geworden zeg, als dit al reden is een bedrijf zwart te maken op internet....hebbe hebbe hebbe....
Je stelt zelf dat het verkopen van de groene auto terwijl de potentiele koper een proefrit maakte in de zwarte auto normaal is. Dan is het vertellen van dit verhaal op Internet ook geen enkel probleem en kan je dan geen zwart makerij noemen immers het is jouw inziens een normale gang van zaken.

Het lijkt er dus een beetje op dat je nu toch zelf aan stemmingmakerij doet.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Nieuwe auto

Ongelezen bericht door peteroo »


Misschien wist men bij Otten dat hun koffie niet te zuipen was en bood men ts om haar klantervaring niet te verpesten maar geen bakje aan.

Gesloten