LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Visser LPG-inbouw Leeuwarden.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Herman39
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2011 19:22

Visser LPG-inbouw Leeuwarden.

Ongelezen bericht door Herman39 »

Ik rij al sinds 2006 probleemloos met een Citroën C5 op lpg.
Tot in november 2010, als de auto op gas rijden stond, schakelde hij automatisch terug naar benzine.

Bij Visser LPG-inbouw, ook wel Autogas Noord Nederland in Leeuwarden heb ik een diagnose laten stellen. De auto 's morgens gebracht en 's middags afgehaald en de conclusie was dat er een nieuwe gascomputer op moest omdat in de oude waarschijnlijk vocht was gekomen en door piekspanning kapot was gegaan. Voor deze diagnose heb ik 100 euro betaald.

400 euro moest een nieuwe AG gascomputer kosten, dit vond ik nogal een hoog bedrag en zei de medewerker dat ik eerst op zoek wilde naar een goede 2e hands, maar sprak met hem af hem nog eens te bellen omdat hij misschien een goede 2e hands binnen kon krijgen. Een 2e hands gascomputer kost zo rond de 100 euro.

Het viel mij niet mee om een te vinden en besloot nog maar eens met Visser te bellen. Goed nieuws, ze zouden een 2e hands binnen krijgen, van een Peugeot 2.0l die zou het ook wel goed doen op mijn auto, ook met 2.0l motor.

Op donderdag 16 december werd hij gemonteerd, de auto ging nog even aan de laptop en alle signalen uit de auto naar de gascomputer waren goed volgens Visser. 165 euro betaald.
Ben naar huis gereden zo'n 4 km door de stad, vrijdags de auto niet gebruikt en zaterdag kon ik merken dat bij het rijden op langere stukken, de motor haperde en inhield. Op benzine was er niets aan de hand. Ook stationair op lpg was het wat schommelen.

Maandags direct teruggegaan naar Visser, hij vroeg of ik de auto even een dag kon missen en dan zou hij er naar kijken. Om niet achteraf voor verrassingen te komen zei ik alvast tegen hem dat ik er wel vanuit ging dat deze diagnose kosteloos was. Wij krijgen geen subsidie was zijn antwoord. Ik zei, dat ik niet van plan was nog een keer voor diagnose te gaan betalen, of zelfs voor de diagnose te gaan betalen van de gascomputer die hij me net voor goed werkend had verkocht!!
Dan had ik maar een nieuwe gascomputer moeten kopen was zijn antwoord. Ik kom mijn oren niet geloven. Dan mag je nu je gascomputer terugnemen zei ik, want hij werkt niet naar behoren. Dat wilde hij ook niet, hij zei, hoe weet jij dat het aan die gascomputer ligt? Nou zei ik, je zei zelf dat de signalen naar de gascomputer goed waren, en het was bovendien je eigen conclusie uit de diagnose waar ik 100 euro voor betaalde.
Ik kan je verder niet helpen zei hij. Ik liet hem weten dat ik dit graag op een nette manier op wilde lossen en hij zei dat ik de gascomputer weer aan hem terug kon geven en dan kon ik er 50 euro voor krijgen. Ook mocht ik een nieuwe voor 400 euro bij hem kopen en dan ging de betaalde 165 euro er van af.

Ik heb hem laten weten dat ik hier niet mee akkoord ga het hier niet bij laat zitten.
Het mag duidelijk zijn dat mijn auto na deze slechte ervaring nooit weer naar Visser LPG-inbouw gaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2013 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

G.W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2013 15:48

Re: Visser LPG-inbouw Leeuwarden.

Ongelezen bericht door G.W. »

Misschien snap ik iets niet goed, maar volgens mij geeft hij wel een redelijk aanbod. Het risico van een tweedehands computer dat is niet voor hem lijkt me, maar voor jezelf. Je kiest zelf ervoor om een gebruikte eronder te zetten, niet hij. En je bent zelf waarschijnlijk akkoord gegaan het apparaat zonder garantie van hem over te nemen, hij had uit zichzelf misschien het risico niet willen lopen er garantie op te geven, wat hij ook niet verplicht is lijkt me, u/je, had hem vervolgens dan gewoon kunnen weigeren. In eerste instantie leek het apparaat hem waarschijnlijk (zeker weten kan je het nooit) gewoon goed, en had het 99 op de honderd andere gevallen ook wel goed kunnen gaan (maar ik ben geen lpg kenner). Met 50 ervoor terug, en gewoon een nieuwe eronder dan had je maar 50 euro (of reken ik nou fout) verlies t.o.v. wat je misschien beter meteen had kunnen doen (al ben ik ook niet vreemd met eerst de goedkoopste methode proberen, dus wie ben ik om er wat van te zeggen misschien, maar oké), ik had hard in mijn handjes geknepen.

Ben daar ook eens geholpen, zelf geen problemen, auto liep hakkelig en verbruikte bijna 2x te veel.
Was voor 45 euro of zoiets opgelost door iets opnieuw af te stellen. En uit één en ander wat daar gebeurde, bleek voor mijn gevoel ook wel dat het degelijke lui waren, dus daarom ook, dat ik hier even op wilde reageren.

ps Maar wees blij ....... man (vrouw), van diezelfde auto (redelijk ver na hun reparatie, die daar ook niks mee te maken had) daar draaiden de cilinders van in de soep (Auto wilde niet op benzine, was bezig om wat te verzinnen voor het slijten daardoor, (oliedruppel apparaatje of iets), Maar was er niet op tijd bij, of ze waren toch al te ver heen (Ze weten wel wanneer ze hun auto's moeten verkopen, de gasten die ik daar vriendelijk voor wil bedanken, ze hebben me toch weer een levensles geleerd, al blijf ik wat hardleers op dat gebied). Auto was 11/12 jaar oud en had hem zelf amper een jaar, 1200 (plus 400 of zoiets euro aan reparaties min een jaar afschrijving, hupakkee foetsie.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2013 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Off-topic

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Visser LPG-inbouw Leeuwarden.

Ongelezen bericht door kokka »

Neem eens contact op met de bovag of anwb rechtshulp, misschien dat zij je kunnen vertellen of dit redelijk is.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Visser LPG-inbouw Leeuwarden.

Ongelezen bericht door cherokee »

Visser in Leeuwarden staat hier in de buurt (hij zit zo'n 20 km bij mij vandaan maar ik ben er nog nooit geweest trouwens) beslist niet slecht bekend.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 dec 2013 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

Gesloten