LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voorgelogen door dealer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
*angelique*
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2018 15:42

voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door *angelique* »

hoi hoi
zou ik iets mogen vragen,
in oktober heb ik bij een erkend autobedrijf een auto gekocht (occasions) bij aflevering kwam er een nieuwe apk op nu ging hij steeds meer mankementen vertonen en heb ik hem na een andere garage gebracht met als gevolg een toren hoge rekening en dan is nog niet eens alles vervangen/gemaakt wat kan en mag ik hier aan doen
mvg Angelique

Nijogeth
Berichten: 9983
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat voor auto is het en wat is de kilometerstand? Zolang het een gebruikte auto is, kan het gewoon voorkomen dat bepaalde dingen het gaan begeven. Veel auto's worden vaak te koop aangeboden op het moment dat ze echt geld gaan kosten.

Overigens had u ook gewoon een aankoopkeuring kunnen laten doen. Een APK oordeelt alleen maar een aantal punten, om ervoor te zorgen dat de auto veilig de weg op kan. Een APK is geen controle op mogelijke toekomstige gebreken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door sjohie »

*angelique* schreef:hoi hoi
zou ik iets mogen vragen,
in oktober heb ik bij een erkend autobedrijf een auto gekocht (occasions) bij aflevering kwam er een nieuwe apk op nu ging hij steeds meer mankementen vertonen en heb ik hem na een andere garage gebracht met als gevolg een toren hoge rekening en dan is nog niet eens alles vervangen/gemaakt wat kan en mag ik hier aan doen
mvg Angelique
Was dat een auto met (bovag) garantie, of heb je die zo gekocht en meegenomen? Als er geen garantie bij de koop zat, en de APK is verder netjes gedaan, dan is er volgens mij niet zo bijster veel te doen. Bijvoorbeeld de elektronica in een auto, zeg een infotainmentsysteem of de elektrische ramen, zijn geen onderdeel van een APK, dus als zulke dingen het nu begeven, dan is het pech volgens mij.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had ook juist naar de verkoper terug moeten gaan. Nu hebt u een andere garage er aan laten sleutelen, dus als u al rechten had, hebt u die nu verspeeld.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door thecure »

en hoezo voorgelogen??

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door renewouters »

Ja, dat wilde ik ook net vragen. Ik mis in de vraag welke leugens de verkoper verteld zou hebben terwijl dat in de kop wel wordt gesuggereerd.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Waarom ben je niet teruggegaan naar het autobedrijf waar je het hebt gekocht? Of ben je daarna naar een andere garage gegaan?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

En een APK is geen onderhoudsbeurt.
Een auto kan best APK goedgekeurd worden met een hele lijst van adviespunten.
Het is maar een momentopname.
Banden minimaal? Goedkeur met advies.
Uitlaat lek? Dichtsmeren en goedkeuren.
Speling op stuur- of fuseekogels binnen de marge? Goedkeuren met advies.

3000km verder: uitlaat lek, gladde banden, klapperende stuurkogels.

Kijk eens op je APK rapport of er adviespunten op staan.
Als de afspraak was "afleveren met een nieuwe APK" en de auto is geleverd met een nieuwe APK, dan is de verkoper de afspraak nagekomen.
Zijn er andere (aanvullende) afspraken gemaakt, dan zou het eventueel een ander verhaal worden (ligt aan de afspraak).

v.d.Heyden

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ja en naar een andere garage gaan om de boel te laten repareren dan ontneem je de verkoper de mogelijkheid tot reparatie

oktober64
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 aug 2010 16:33

Re: voorgelogen door dealer

Ongelezen bericht door oktober64 »

Reparatie door een derde
Je kunt pas door een ander laten repareren als de verkoper voldoende gelegenheid heeft gehad om het gebrek te herstellen. Het is daarbij van belang dat je de verkoper éérst schriftelijk in gebreke hebt gesteld. Geef in de brief aan dat je naar een ander gaat. Als de verkoper aansprakelijk is, dan zijn de kosten van de reparatie voor zijn rekening.

dit had je dus moeten doen en niet de auto laten maken door een ander bedrijf maar eerst de verkoper hiervan op de hoogte stellen en de kans geven om zelf de auto te repareren

Gesloten