LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MarkyMarck
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2009 16:08

Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door MarkyMarck »

Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met veilmijnauto? :x

Voel me zwaar belazerd,als je de auto wilt afleveren bieden ze in 1 keer de helft van de toegezegde prijs en ophalen willen doen ze niet :evil: .

Heb maar 1 advies: http://www.veilmijnauto.nl gewoon niet doen! dan wordt je ook niet belazerd.

Mark

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door jor »

MarkyMarck schreef: Voel me zwaar belazerd,als je de auto wilt afleveren bieden ze in 1 keer de helft van de toegezegde prijs en ophalen willen doen ze niet
Mark

Maar dan gaat de koop toch gewoon niet door! Dan kopen ze hem lekker niet en verkoop je de auto aan andere kopers. Zonder verkoop ben je die gasten toch niets schuldig.Het lijkt me meer iets voor handelaren die zo de krenten uit de pap proberen te halen, beter regel je de verkoop zelf.

Stella Zijdenbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2009 18:09

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door Stella Zijdenbos »

Beste Mark,

Wij betreuren het ten zeerste dat wij uw teleurstelling over de afronding van de verkoop via Veil Mijn Auto moeten teruglezen op het forum van TROS radar. Tot op heden hebben wij van u geen melding over een niet correcte afhandeling ontvangen. Zoals u van ons in de e-mail heeft ontvangen is er sprake van een overeenkomst tussen u en het betreffende autobedrijf. Beide partijen hebben verplichtingen. Een autobedrijf kan alleen afzien van een verkoop indien de auto in dermate andere staat is dan door de verkoper beschreven op de website. Uiteraard zal Veil Mijn Auto in alle gevallen voor een passende oplossing zorgen, wanneer wij in die gelegenheid worden gesteld. Daarnaast is Veil Mijn Auto aangesloten bij het webshop keurmerk. Waarmee wij aan een aantal voorwaarden dienen te voldoen naar de consument toe, waaronder een passende klachtenprocedure. Hiermee tevens aan te geven dat de gebruikte woordkeuze van 'opgelicht' hier absoluut niet passend is. Wij hopen spoedig van u een reactie te ontvangen op het e-mailadres van Veil Mijn Auto.

Met vriendelijke groet,
Stella Zijdenbos

Veil Mijn Auto

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Mevr. Zijdenbos
2.In gevallen waarin een Verkoper een Auto ten onrechte niet levert aan de daarop aanspraak makende Koper of waarin een Koper een Auto ten onrechte niet afneemt van de daarop aanspraak makende Verkoper, kan Veilmijnauto derhalve niet worden aangesproken op nakoming door Koper of Verkoper. Veilmijnauto heeft ook geen bemiddelende rol in dergelijke gevallen. Een en ander leidt ertoe dat wanneer een Transactie niet wordt nagekomen de benadeelde partij zelf de andere partij in rechte dient te betrekken om alsnog nakoming van de Transactie te vorderen.
Dit staat op jullie site .

Hoezo dient de verkoper dan aan jullie te melden dat de transactie is mislukt.? Jullie geven zelf aan dat de bemoeienis van veilmijnauto.nl nihil is.

In die zin faciliteren jullie de oplichting en zijn daarvoor mede aansprakelijk

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door jor »

MarkyMarck schreef:Natuurlijk, Maar wel helemaal voor de katse xxx heen en weer gereden. :evil:

Mark
Dat schreef je natuurlijk niet in je eerste reactie, maar toch.Ik heb jaren lang uit hobby veel auto's gekocht en verkocht en ik zie geen meerwaarde in deze verkoopwijze.Hooguit inderdaad als je er geen omkijken naar hebt en dat gaat hier zeker niet op! Je moest dus de auto zelf brengen en krijgt vervolgens de helft geboden, oplichting is misschien een groot woord maar schofterig gedrag is het wel.De reactie van het bedrijf is ook overtrokken, zo goed is dit allemaal niet en je zou dus een andere reactie verwachten ( excuus of zo ) en geen verwijten.
van de website
Veilig Alleen zorgvuldig geselecteerde, RDW erkende dealers mogen bieden, dus geen louche figuren aan uw deur.

Snel Na 48 uur ontvangt u geheel vrijblijvend het hoogste bod op uw auto.
Noem het maar niet louche als je bij aflevering de helft krijgt geboden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door jor »

1. Uw auto volledig gratis onder de aandacht bij ruim 750 RDW erkende dealers

2. Na 48 uur een gegarandeerd bod van een RDW erkende dealer op uw auto
Volgens de site is het trouwens een gegarandeerd bod.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

RDW erkend zegt niets. Dat is zeker GEEN kwaliteitskeurmerk.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door jor »

RDW=gewoon rijks-dienst-wegverkeer en stelt niets(als keurmerk althans) voor.

MarkyMarck
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2009 16:08

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door MarkyMarck »

Beste Veilmijnauto.nl

Eerst krijg ik van u het verwijt dat het bij wijze van spreke mijn eigen het mijn fout is, en omdat dit in slechte aarde valt probeert u met een een andere schermnamen, 123koets en moio die u gisteren en vandaag even snel heeft aangemaakt, het over een andere boeg te gooien.

Dit zegt voldoende over de, kwalijke, werkwijze van http://www.veilmijnauto.nlen jullie klachten procedure,

Oplichten had ik het wellicht niet moeten noemen, dat was wellicht iets te emotioneel maar nu weet ik helemaal voldoende,

Mark

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door jor »

quantas01 schreef: Zijn 2 compleet andere bedrijven dus let op met wat je zegt laster is max 2 jaar in dit land
Ja, en op een pak melk stelen staat 4 jaar. Hou toch op met dit soort nutteloze opmerkingen. Kijk anders eens op tros opgelicht,echte oplichters ( waarvan dat ook nog eens bewezen is en inclusief nieuwe bewijzen ) worden heel vaak niet eens vervolgt. Afgelopen week keek ik naar Peter r de vries en daar werd een motordief gefilmd en aan de politie werd doorgeven waar dief woonde en de motor terug te vinden was,werd het opgelost? Nee hoor, het was volgens de politie bij een team dat moest beslissen of het nu wel of geen ( had men niet en weg was de motor van €15000.-)prioriteit had. En jij denk dat iemand die hier oplichter roept vervolgt gaat worden en ook veroordeeld? Word toch wakker man.

Trouwens een bedrijf dat schermt met betrouwbare kopers die speciaal zouden zijn geselecteerd en vervolgens een bod doen waar de verkoper mee akkoord gaat om bij aflevering de helft te bieden zit dicht tegen crimineel gedrag aan.
uit de algemene voorwaarden...Na het sluiten van de veiling stelt Veilmijnauto vast welke Koper het hoogste bod heeft gedaan en wijst deze als de hoogste bieder aan voor de betreffende Auto. Indien Verkoper het hoogste bod accepteert, zijn beide partijen verplicht om de overeenkomst na te komen. De hoogstbiedende Koper wordt dan de Koper van de Auto.

123koets
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:26

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door 123koets »

MarkyMarck schreef:Beste Veilmijnauto.nl

Eerst krijg ik van u het verwijt dat het bij wijze van spreke mijn eigen het mijn fout is, en omdat dit in slechte aarde valt probeert u met een een andere schermnamen, 123koets en moio die u gisteren en vandaag even snel heeft aangemaakt, het over een andere boeg te gooien.

Dit zegt voldoende over de, kwalijke, werkwijze van http://www.veilmijnauto.nlen jullie klachten procedure,

Oplichten had ik het wellicht niet moeten noemen, dat was wellicht iets te emotioneel maar nu weet ik helemaal voldoende,

Mark

Wat mij betreft ben je gewoon zonder een greintje bewijs een bedrijf in het discrediet aan het brengen.
  • Waar is je klacht ?
    Heb je het bedrijf aangesproken?
    Zo ja, wat was hun reactie ?
Zo te lezen niet. M.a.w. je verhaal klopt gewoon niet en ik geloof er gewoon geen snars van. En dan nog wat: Het is gewoon een gratis dienst waar je gebruik van maakt net als Marktplaats.nl, speurders. Een normaal mens zou klagen tegen de dealer als hij je verkeerd heeft behandeld niet tegen de krant waar je je advententie plaats.

Wat bedoel je met Jullie? Je hebt zelf ook net je account aangemaakt. Dus als dat een geldige reden is dan kan ik dat ook nog aanvoeren om aannemelijk te maken dat je uit boze opzet post.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door jor »

123koets schreef: En dan nog wat: Het is gewoon een gratis dienst waar je gebruik van maakt net als Marktplaats.nl, speurders. Een normaal mens zou klagen tegen de dealer als hij je verkeerd heeft behandeld niet tegen de krant waar je je advententie plaats.
.

Dat is hier toch niet van toepassing,het bedrijf heeft wel degelijk een aandeel in de deal gezien dit gedeelte uit de algemene voorwaarden en kan dus niet 1 op 1 met een krant vergeleken worden. Een krant is geen partij in een deal en veilmijnauto is dat wel.
uit de algemene voorwaarden...Na het sluiten van de veiling STELT VEILMIJNAUTO VAST welke Koper het hoogste bod heeft gedaan en wijst deze als de hoogste bieder aan voor de betreffende Auto. Indien Verkoper het hoogste bod accepteert, zijn beide partijen verplicht om de overeenkomst na te komen. De hoogstbiedende Koper wordt dan de Koper van de Auto.

MarkyMarck
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2009 16:08

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door MarkyMarck »

Het is mij duidelijk dat 123koets een schermnaan van veilmijnauto is, u probeert de boel en dit forum te misbruiken. Hier verder nog reageren heeft duidelijk geen zin met deze manipulatie van 123koets

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door bdi »

Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met veilmijnauto?

Voel me zwaar belazerd,als je de auto wilt afleveren bieden ze in 1 keer de helft van de toegezegde prijs en ophalen willen doen ze niet .

Heb maar 1 advies: http://www.veilmijnauto.nl gewoon niet doen! dan wordt je ook niet belazerd.
Beste Mark,

Toch heeft 123koets gelijk, waarom staat de naam van de kopende partij hier niet genoemd? Uiteindelijk is http://www.veilmijnauto.nl slechts een tussenpersoon die, wellicht iets teveel beloofd, maar niet aanwezig is op het moment dat de verkoop daadwerkelijk wordt geeffectueerd door betaling, overdracht van verkooppapieren en vrijwaringsbewijs.

perry kremers
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2011 08:58

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door perry kremers »

Mensen ik heb een vraag!

Ik heb mijn auto op zowel veilmijnauto.nl als op andere verkoopsites aangeboden gehad,
Ik kreeg een uiterst bod en ben op bijde sites een paar keer verdergegaan tot ik een goed bod had!

Toen ik op een website me auto had verkocht wou ik de andere verwijderen.
Maar toen ik op die link van veilmijnauto.nl klikte kreeg ik een paar opties.

ik geloof 3 verschillende (verwijderen,accepteren,opnieuw plaatsen)
Toen drukte ik perongeluk op accepteren, en zag dat er een verkoop overeenkomst was afgesloten.

Ik heb daarna verschillende mails naar veilmijnauto.nl gestuurd zonder reactie ik heb ook gebeld naar veilmijnauto.nl maar nog steeds geen gehoor.

Later belde desbetreffende garage me op wanneer ze de auto konden halen, dus ik meldde dat tot mijn spijt de auto weg was en ik een missclick had begaan zoals ik al uitlegde.

Krijg ik nu een paar weken later ineens een rekening van 90 euro op de mat,
Afhandelingskosten ofzo,

Hopelijk kan jullie advies mijn helpen !

MAXIEM

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

perry kremers

Hoogstens de administratieve kosten zouden in rekening gebracht mogen worden en die kunnen ten hoogste 25 euro zijn. Meer zou ik dis echt niet betalen.

Maxiem.

perry kremers
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2011 08:58

Re: Wie is er nog meer xxxx door Veilmijnauto.nl ?

Ongelezen bericht door perry kremers »

Dan ga ik maar eens naar een rechtshulp bureau :P

Bedankt groetjes

Gesloten