LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Lidia
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 jan 2006 13:38

30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door Lidia »

30 honden 30 uur in een busje voor de Nederlandse consument .

Is dit een consumentenkwestie? Het zijn tenslotte “maar producten”.

Dit vervoer van die 30 honden las is op een website van een Zuid Spaanse organisatie met heel veel bemoeienis in Nederland.

Ging de organisatie er eerst nog prat op dat de honden maar 5 uur in het vliegtuig zaten nu zitten ze dus 30 uur opgepropt in een bus.

Om de 6 uur hebben 4 honden 8 minuten de tijd uitgeladen te worden, aangelijnd te worden en te plassen en te poepen en te drinken en weer ingeladen te worden. De kooien staan bovenop elkaar gestapeld. Volgens mij neemt het al bijna 5 minuten in beslag e.a. te regelen. Kooien eraf en kooien erop.

Ik vind dat een vorm van dierenmishandeling waar ik niet achter kan staan. Te meer nog als ik lees dat daar wel af en toe 150 honden per maand naar het buitenland gebracht worden. Dierenmishandeling vind ik dat ook omdat je zo die Spanjaarden aan de gang kan houden.
Ik vind dat je preventief beter wat in Spanje zelf kan proberen op te zetten.

Vreselijk gewoon.
En wij die honden maar kopen.

Kritiekje
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:11

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door Kritiekje »

Lidia, bedankt voor dit bericht. De beste manier is echt daar goede opvang te regelen en preventieve maatregelen te nemen, zodat ze het daar beter hebben. En de mensen veel beter opvoeden en voor te lichten.

Er zijn hier in Nederland zelf zo veel dieren - en in België is een schrijnend "overschot" -, die zitten te smachten om een baasje, dus het is beter om daar eerst alle energie in te steken.
Daar zitten vaak zulke geweldige dieren bij, ook oudere, lief, sociaal, die een leuk huis verdienen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

kritiekje heb je wel eens gezien hoeveel stichtingen er zijn van buitenlandse honden....ook deze honden moeten een kans krijgen maar helaas de stichtingen hebben geld geroken dus het gaat niet alle stichtingen nog om de dieren.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door antonh »

Laat die honden mooi in Spanje.
En zeker niet voor betalen.
Je moedigt dit gedrag zo aan.
Hier zijn genoeg honden in de asiels.

stofzuigertje

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

30 honden of puppy's?
Kleine pups zijn makkelijker te vervoeren dan volwassen honden.....
En als je weet hoe ze vervoerd worden koop je toch een echte Nederlandse hond.

Daarom weiger ik vele handelaren en liever een particulier die met liefde een nest kreeg en ze manieren leerde waar geen enkele handelaar met teveel dieren tijd voor heeft.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

@ stofzuigertje er zijn vaak wel meer dan 30 honden pups en volwassen per rit..

@ antonh....sommige buitenlandse honden hebben geen enkele kans als je ze niet hier heenhaalt en geloof me ik weet waar ik over praat....ben zelf een opvangadres een tijd geweest en de honden die echt hierheen gehaald moeten worden daarvan vind ik dat die ook moeten kunnen komen tenslotte kiezen ze niet zelf voor waar ze geborenen worden.

dat er momenteel bakken met buitenlandse honden hierheen worden gehaald daar ben ik geen voorstander van. gelukkig zijn er een paar stichtingen die daar iets doen in plaats van hierheen te halen.
Laatst gewijzigd door tiptoo op 30 mei 2010 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door antonh »

@tiptoo,

laat die honden mooi in Spanje.
Jullie met jullie droefenis zijn het zelf schuld.
Laat die honden daar of het erg is of niet.
In het leed zien mensen altijd wel wat aan te verdienen en indirect werk je zelf mee aan dit leed.
Dan zouden we de beesten over de hele wereld hier naar toe moeten halen.
ook uit Amerika bv.
tiptoo schreef:sommige buitenlandse honden hebben geen enkele kans als je ze niet hier heenhaalt en geloof me ik weet waar ik over praat....ben zelf een opvangadres een tijd geweest en de honden die echt hierheen gehaald moeten worden daarvan vind ik dat die ook moeten kunnen komen tenslotte kiezen ze niet zelf voor waar ze geborenen worden.
Absoluut niet doen, mooi daar laten.

Anton

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

nee antonh.......er zijn grensgevallen waarvan ik zeg .....laat maar komen , ook die dieren verdienen een goed leven

en er wordt niks verder in stand gehouden gelukkig is er een forum waar stichtingen goed onder vuur genomen wordt en in BE zijn ze al met een wet bezig dat via die kant ze niet meer er door mogen maar dan nog.... de dieren waar het voor nodig is mogen komen!!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door antonh »

tiptoo,

je schrijft zelf,

kritiekje heb je wel eens gezien hoeveel stichtingen er zijn van buitenlandse honden....ook deze honden moeten een kans krijgen maar helaas de stichtingen hebben geld geroken dus het gaat niet alle stichtingen nog om de dieren.

Mooi daar laten die honden en niet hier naar toe halen.
We hebben zelf dieren genoeg hier die hulp nodig hebben.
Niet doen dus!!
:D :D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

:D klopt er zijn te veel stichtingen en bij die gaat het niet meer om de honden maar om het geld

maar er zijn ook goede stichtingen ,en die halen er niet veel en alsnog ....ook deze honden verdienen een goed leventje zonder kwelling van mensen toch? :D

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door antonh »

Tiptoo,
tiptoo schreef::D klopt er zijn te veel stichtingen en bij die gaat het niet meer om de honden maar om het geld
maar er zijn ook goede stichtingen ,en die halen er niet veel en alsnog ....ook deze honden verdienen een goed leventje zonder kwelling van mensen toch? :D
Maar niet in Nederland.
We hebben hier honden genoeg in de asiels.
Laat die dieren maar mooi in Spanje met of zonder "goede" stichting!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

antonh schreef:Tiptoo,
tiptoo schreef::D klopt er zijn te veel stichtingen en bij die gaat het niet meer om de honden maar om het geld
maar er zijn ook goede stichtingen ,en die halen er niet veel en alsnog ....ook deze honden verdienen een goed leventje zonder kwelling van mensen toch? :D
Maar niet in Nederland.
We hebben hier honden genoeg in de asiels.
Laat die dieren maar mooi in Spanje met of zonder "goede" stichting!

ik heb zelf in een dierenasiel gewerkt en geloof me.....die zitten bij lange na niet vol dus dat is gewoon larkiekoek ....denk je zo ook over de mensen die hier komen dan :D die kennen nog voor zichzelf opkomen ...dieren niet :D

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door antonh »

Tiptoo,

wat jij nu doet is appels met peren vergelijken of proberen medelijden op te wekken.

ik heb zelf in een dierenasiel gewerkt en geloof me.....die zitten bij lange na niet vol dus dat is gewoon larkiekoek ....denk je zo ook over de mensen die hier komen dan :D die kennen nog voor zichzelf opkomen ...dieren niet :D


Dit is gewoon laf om zo over mensen te praten.
Dan zie je toch dat die dieren transporteurs het gewoon om het geld gaat en niet om het levend wezen.
En als je de forums moet geloven heeft iedereen in het dieren asiel gewerkt.
Laat die dieren in Spanje en ga er niet mee lopen leuren.
En zeker omdat ze met 30 in een auto zitten 30 uur lang.
Wat zouden ze per dier er aan verdienen de Spanjaarden, de handelaren en de dieren artsen die ook in beeld komen bij deze dieren?
Daar wordt nooit over gesproken.
Want het is grof geld verdienen.
Laat die beesten in Spanje!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

niks laf.....ken je de sites van buitenlandse honden...zou zeggen kijk eens op een filmpje wat er daar gedaan wordt met de honden als jij dat normaal vindt.....dan hou je niet van honden ...bij mij is het zo grenzen voor dieren zijn er niet!!

als niemand zich om die dieren zou bekommeren is het echt aso gedrag!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door antonh »

Tiptoo,

ik heb sinds vorig jaar april 2 kleine honden uit het asiel.
Het waren afstand honden.
En als ik het tegen kan houden met die dieren uit Spanje zou ik het doen.
De mensen in het asiel vonden die buitenlandse honden ook niks.
Het gaat alleen maar om geld.
Dus geen honden uit Spanje!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik zeg ook niet dat de honden hier geen plekje moeten hebben maar ook de buitenlandse honden hebben recht op een goed leven.....daar of hier dat zal me een zorg zijn maar elk dier heeft recht op een goed leven.!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

http://www.greyhoundsinnood.com/horrorpics/index.php

ik heb hier een link voor je als je er niet tegen ken niet bekijken!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door antonh »

Zou je je niet eens gaan concentreren op de honden en katten in Nederland.
Dan kun je ook goed werk doen.
Die foto's trouwens zijn al heel oud.
Ik heb ze al eens gezien.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door Soraya »

Helaas zijn er zowel in nederland als in belgie dierenasiels die de minder verkoopbare dieren in laten slapen. Hebben deze dieren dan minder recht dan de dieren uit het buitenland om een baasje te krijgen?

En zolang wij gekken de dieren daar weghalen, leren de mensen zelf niet hoe ermee om te gaan en gaan gewoon door. Zet dan liever daar een goede stichting op die de mensen daar onderwijst hoe een dier te behandelen. Denk aan brooks hospital. Dit concept werkt wel. het gaat niet hard maar wel aanzienlijk efficienter dan de dieren weg te halen.

En die link, ja die is al enkele jaren oud. Voor mij nietszeggend dus. Er zijn veel foto's in omloop waarop aanzienlijk ergere martelingen te zien is bij andere dieren.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 30 honden 30 uur in een busje gepropt.

Ongelezen bericht door tiptoo »

de honden en katten hier in nederland hebben vergeleken met het buitenland een hemel op aarde.....als je dat niet ziet ben je in mijn ogen echt GEEN dierenliefhebber maar een egoist die alleen de dingen in eigen land wil zien.

voor de rest zal het mij een worst wezen hoe jij verder over dit soort dingen denkt.

ik ga hier voor de rest niet meer op in , ben blij dat er nog mensen zijn die verder dan alleen nederland kijken!!!

@ Soraya , je weet niet waar je over praat,

Gesloten