LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Reactiex
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2006 13:48

Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door Reactiex »

Radar, was het nou zoveel moeite om even in beeld te brengen: "de volgende beelden kunnen schokkend zijn"?? Ik zit absoluut niet te wachten op de beelden van dieren die (in dit geval Halal-) werden geslacht, wat een afschuwelijk gezicht. Daar win je mijns inziens geen kijkers mee! Tegenwoordig moet alles aangeduid worden met tekentjes voor welke leeftijd een programma is, wat er in voor komt, etcetera. Dus waarschuw in het vervolg voor de gruwelijke beelden die jullie laten zien! Scheelt een hoop gruwel. Plus het feit dat de getoonde beelden totaal geen relevantie tot het item betroffen; dit had anders gekund of nee, gemoeten! Radar heeft de mond vol over normen en waarden, maar dit slaat echt alles. En nee, ik ben niet eens een vegetarier of Partij voor de Dieren stemmer, maar als dit zo door gaat word ik dat vanzelf wel...

IvarK
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2006 21:12

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door IvarK »

Reactiex schreef: Radar, was het nou zoveel moeite om even in beeld te brengen: "de volgende beelden kunnen schokkend zijn"?? Ik zit absoluut niet te wachten op de beelden van dieren die (in dit geval Halal-) werden geslacht, wat een afschuwelijk gezicht. Daar win je mijns inziens geen kijkers mee! Tegenwoordig moet alles aangeduid worden met tekentjes voor welke leeftijd een programma is, wat er in voor komt, etcetera. Dus waarschuw in het vervolg voor de gruwelijke beelden die jullie laten zien! Scheelt een hoop gruwel. Plus het feit dat de getoonde beelden totaal geen relevantie tot het item betroffen; dit had anders gekund of nee, gemoeten! Radar heeft de mond vol over normen en waarden, maar dit slaat echt alles. En nee, ik ben niet eens een vegetarier of Partij voor de Dieren stemmer, maar als dit zo door gaat word ik dat vanzelf wel...
Idd ik was net aan het eten :!:

Halul
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2006 21:19

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door Halul »

Heeft u nog nooit - als u een mals biefstuk eet - nagedacht over hóe dat vlees van uit zo'n schattig levend en dartel kalfje op uw bord is beland ?? En had u als verweekte Hollander nog nooit in een slachterij dieren na verdoving met een schietmasker zien slachten ?!

Jarenlang hebben we gevochten om boeren en veetransporteurs aan het verstand te brengen dat ze menselijk met dieren moeten omgaan. Daarom is het wettelijk verboden om zonder schietmasker (=zonder verdoving) te slachten, maar dat kost natuurlijk extra productiegeld.

Daarom zijn slachterijen dolgelukkig met deze Islam-eisen: dat is goedkoper. Nu dit politiek systeem in vele opzichten onze samenleving gaat beheersen tot in alle hoeken, gaan we vanzelfsprekend weer terug naar de Middeleeuwen.

Dus ook weer terug in en naar de mishandeling van onze mede- Dieren, zo Allah wil !

haagse kakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 okt 2006 02:16

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door haagse kakker »

Ik ben vegetarier en kreeg bij deze slachtbeelden ook een misselijk gevoel. Dieren zijn een product geworden.

karin1809
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 sep 2006 22:51

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door karin1809 »

Dat noemen ze een shockeffect. Niet dat ik het altijd goed keur maar eindelijk wordt eens getoond dat ah niet alleen op de kleintjes let maar ook al laat slachten volgens de regels van de sharia. Inderdaad dieren waren en zijn nu helemaal een product geworden en eindelijk wordt eens getoond dat biefstuk niet zomaar op je bord ligt. Bedenk je de volgende keer als je een biefstuk in de pan gooit eens wat voor leed erachter zit.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door mr T. »

Radar, was het nou zoveel moeite om even in beeld te brengen: "de volgende beelden kunnen schokkend zijn"?? Ik zit absoluut niet te wachten op de beelden van dieren die (in dit geval Halal-) werden geslacht, wat een afschuwelijk gezicht.....En nee, ik ben niet eens een vegetarier of Partij voor de Dieren stemmer, maar als dit zo door gaat word ik dat vanzelf wel...
Iemand die geen vegetarier is draagt bij aan dit soort activiteiten. Blijkbaar wil niet iedereen dat inzien. Het gevolg is dat de boodschapper de schuld krijgt en de belangrijkste vraag niet wordt gesteld: wat draag ik zelf bij aan dit soort feiten? Integendeel: de beelden zijn in de beleving van sommige vleeseters blijkbaar erger dan de feiten.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door Fiore »

precies, alsof het niet gebeurt, als je het maar niet op tv ziet. wat een struisvogelmentaliteit zeg.

danit
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:13

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door danit »

echt weer achterlijk nederland,verkoop gewoon nederlands vlees!en geen islamitische gedoe,we leven in nederland!
En als je geen vegetarier bent wil nog niet zeggen dat het vlees wat je eet per difinitie een dier voor heeft geleden.
Mijn mening is we zijn als omnivoren op de wereld gezet en het is de 'natuur" om vlees te eten,zelfde wat roofdieren ook doen,alleen de manier "waarop"mag wel eens veranderen!
En nogmaals ik hoop dat als dit niet gaat veranderen er wel akties komen die ervoor zorgen dat het gaat veranderen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door mr T. »

echt weer achterlijk nederland,verkoop gewoon nederlands vlees!en geen islamitische gedoe,we leven in nederland!
De resten van dode dieren die bij de supermarkt als halal vlees in de koeling komen kunnen best uit Nederland komen.
Mijn mening is we zijn als omnivoren op de wereld gezet en het is de 'natuur" om vlees te eten,zelfde wat roofdieren ook doen,alleen de manier "waarop"mag wel eens veranderen!
Helaas wordt deze stelling niet onderbouwd door de feiten. In de eerste plaats is het gebit van de mens 'van nature' niet gemaakt om vlees te eten (hiervoor is de constructie van het gebit niet geschikt). Dat is dan ook mede de reden dat vrijwel alle vlees dat de mens consumeert gekookt moet worden. Verder is het darmstelsel van de mens niet erg geschikt (in vergelijking met plantaardige consumptie) om vlees te verteren. Bedenkt daarnaast dat vrijwel alle primaten (als te maken vergelijking met de mens) vegetarier zijn.

danit
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:13

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door danit »

wat ik bedoelmet ..echt weer achterlijk nederland,verkoop gewoon nederlands vlees!en geen islamitische gedoe,we leven in nederland!
(idd heb het een breetje krom beschreven)

Dat we gewoon volgens de nederlandse cultuur vlees verkopen.Kunnen we eindeloos gaan discusieren wat daaronder valt,maar ik denk in ieder geval halal vlees.

En uh mensen zijn van oudsher wel omnivoren maar goed de discusie gaat over iets anders

danit
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:13

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door danit »

(correctie )"geen"halal

Reactiex
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2006 13:48

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door Reactiex »

@Fiore

Als je de openingspost GOED leest gaat het ergens anders over nl. dat een waarschuwing vooraf wel gepast zou zijn!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door Fiore »

zou ik ook geen problemen mee hebben hoor, een waarschuwing.. maar dan zappen er weer zoveel mensen weg he'.. en da's nou juist niet de bedoeling
bovendien, wat denk je dan dat je te zien krijgt bij een onderwerp als het halal slachten van dieren? alsof het onderwerp niet al waarschuwing genoeg is..

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door inge b »

Wat een stelletje hypocrieten zeg,wel vlees eten maar niet willen zien hoe de dieren gedood worden,nou wat dacht je dan dat ze op een bedje van rozenblaadjes en waarheen leid de weg zachtjes inslapen NEE WORDT EENS WAKKER dit is de realiteit!!!!!

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door rintina »

Zeg dat wel, zappen we ook weg als we oorlog, stervende derde wereld kinderen en rampen op de tv zien?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door Laurent »

Beesten zien slachten is voor mij geen probleem, halal slachten past in een traditie.

FionaH is opgegroeid tussen de krentenbollen

emma61
Berichten: 278
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:31

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door emma61 »

..
Laatst gewijzigd door emma61 op 20 nov 2007 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door iniki »

Dit filmpje heeft mij destijds doen besluiten om mensen met echte bontjassen/bontranden aan de capuchon met afkeer te bekijken ..
Ik kan er niets aan doen.. ,ik zie iemand met een bontkraag en als die nep is, dan denk ik goddank.
Maar bij een echte denk ik ..je moest eens weten.
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp ... speed=_med

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door aussienl »

Reageren jullie ook zo als je een kindsoldaat op tv ziet? Als de moorden en verkrachtingen in Darfur op het nieuws komen?
Het lijkt tegenwoordig wel of een dier belangrijker is als een mens.
Ik wil hierbij absoluut niet zeggen dat een dier onnodig moet lijden, integendeel. Maar de hele "dier met mensen" vergelijkings cultuur doet me walgen. Dierenwinkels met honden jasjes en schoentjes, paniek als men een beest op tv gedood ziet worden, Nationale verontwaardiging als er een mus afgeschoten wordt.
Maar als er in een ander land een vreselijke burgeroorlog gaande is, mensen creperen door de honger, kinderen worden gebruikt en misbruikt worden we daar liever niet aan herinnerd. We worden liever "onpaselijk" als er een musje doodgeschoten wordt.

iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door iniki »

Ja natuurlijk..kinderen en dieren staan bij mij op gelijke voet. Het zijn immers wezens die vaak totaal niet voor zich zelf op kunnen komen. Daarom vind ik dat ik dat leed zoveel mogelijk moet worden voorkomen..dat kan bijv. beginnen met het Niet kopen/dragen van echt bont.
En dat is echt niet zo moeilijk tegenwoordig want er is genoeg nep wat ook leuk staat!!
Aan burgeroorlogen en kinderleed in de derde wereld kunnen wij hier helaas weinig doen...(behalve het geven van geld waarvan je dan hoopt dat het goed terechtkomt en dat er niet nog meer wapens van worden gekocht).
Het is het vaak de macht van het westen geweest die deze afrikaanse volken tegen elkaar heeft opgezet en van wapens heeft voorzien..(de wapenindustrie/handel gaat erg veel geld om) het hebben van rijke bodemschatten goud diamanten of olie maakt een land vaak extra aantrekkelijk om instabiliteit te creeren en zodoende het leeg te roven.
Dit zijn echter zaken waar wij simpele zielen weinig aan kunnen veranderen alleen hopen.. doch kritisch naar jezelf kijken m.b.t. je aankoopgedrag is toch niet teveel gevraagd? Daar help je een hoop ellende mee vookomen denk ook aan kinderarbeid en uitbuiting in China!

Gesloten