LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Broodfokster Tilburg

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door ciske »

Vandaar dat ik zeg.....goed opletten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:Vandaar dat ik zeg.....goed opletten.
Nou, jij en ik weten van een forumlid dat ze haar hondje ook op MP heeft gekocht en er hartstikke blij mee is. Maar dat die persoon zich wel eerst heel goed heeft ingelezen en gezocht. Dus het kan wel, vooral een "gelegenheids-nestje", want die vrouw wilde dat haar teefje 1 maal een nestje kreeg. Maar als men alleen op een foto van pup afgaat en blindelings koopt, tja, dan loop je risico. Ook wel bij een echte fokker maar dan krijg je je geld terug. (Alsof dat dan helpt als pup achteraf toch ziek blijkt te zijn). Een absolute garantie op gezondheid kan niet gegeven worden, wel dat men zich aan alle regels houd. Moeders krijgen ook kinderen waarvan je immers niet weet of je baby gezond is? En die doe je ook niet weg. :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door ciske »

Ook wel bij een echte fokker maar dan krijg je je geld terug.
Dat zijn dus dingen die ik niet snap. Pup ff terug brengen.
Moeders krijgen ook kinderen waarvan je immers niet weet of je baby gezond is? En die doe je ook niet weg. :mrgreen:
jawel hoor :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Handel in huisdieren op MP moet verboden worden. En al die domme sukkels die deze broodhandelaren steunen door daar dag in dag uit geld naar toebrengen mogen wat mij betreft ook hard aangepakt worden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door ciske »

Waar wil je het dan hebben Bob? vroeger haalde je een hond uit de krant.
Dat mensen niet verder kijken is dom , je moet niet zwichten voor een pup.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben het met Bob eens, niet met levende have gratis adverteren;
als ( brood)fokkers iedere x moeten betalen voor advertenties in bv de krant,wordt het vanzelf minder en houdt het ws vrij snel op , hopen we dan maar

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uit het asiel Ciske, dieren genoeg.

Verder vind ik het helemaal geen probleem om een huisdier van MP te halen als ik die meekrijg tegen kostprijs en mét inentingsboekje en gezondheidsverklaring van de dierenarts. Kostprijs of daar onder betekent: géén winst voor degene die het dier aanbiedt. Maar in 9 van de 10 gevallen wil de aanbieder er aan verdienen en daar gaat het mis. Met dierenleed tot gevolg.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door ciske »

Ben het met je eens Bob , maar als iemand een pup wil hebben , moet je toch meestal niet bij het asiel zijn. Ik heb zelf een hond via MP , maar heb wel goed onderzocht en de hond is prima in orde.

Mocht ik na deze hond weer een hond nemen, zal het waarschijnlijk weer een pup worden. Asiel zit boordevol met staffords.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:
ciske schreef:Vandaar dat ik zeg.....goed opletten.
Nou, jij en ik weten van een forumlid dat ze haar hondje ook op MP heeft gekocht en er hartstikke blij mee is. Maar dat die persoon zich wel eerst heel goed heeft ingelezen en gezocht. Dus het kan wel, vooral een "gelegenheids-nestje", want die vrouw wilde dat haar teefje 1 maal een nestje kreeg. Maar als men alleen op een foto van pup afgaat en blindelings koopt, tja, dan loop je risico. Ook wel bij een echte fokker maar dan krijg je je geld terug. (Alsof dat dan helpt als pup achteraf toch ziek blijkt te zijn). Een absolute garantie op gezondheid kan niet gegeven worden, wel dat men zich aan alle regels houd. Moeders krijgen ook kinderen waarvan je immers niet weet of je baby gezond is? En die doe je ook niet weg. :mrgreen:

Idd diegene it,s me :lol: en of ik happy ben,Maar zoals tenormin zegt en ciske ook weet.Goed op,etten.
Oke door tel kan je van alles wijs gemaakt worden,tot uur ik hem ging halen,was ik op mijn hoede,ja ,kan mooi verhaal zijn door tel..eerst zien,maar bewijs was er en hoe :D
Hummel geboren in de keuken,onverwachts..twee dg te vroeg,vrouw in zenuwen allemaal foto,s gemaakt.dus heb foto,s dat hij net geboren is...
Mamma was er,ook daar heb ik foto van ,dat hummel nog bij haar ligt voor hij mee ging..
( zielig achteraf boem weg bij mama) papieren en foto pa gezien..

Hummel moest ik ff bekijken op gemak ging zei kind op bed leggen,wist wat me te doen stond,ik tegen mijn man jij kijken zekerheid,top..

Idd bob tegenkostprijs,want hij zou volgende dag enting en chip krijgen..dat werd vd prijs afgehaald!!!
Hij was op de dag af 9 wk en zou dg later tweede enting en chip krijgen,afspraak staat in paspoort...
Maar trok ze vd prijs af,nou nu ik alle prijzen weet vd da...geen winst hoor,eerder velies,maar deed het uit liefde en keer mee te maken..mama is gelijk geholpen toen het mocht..
Dus het kan zeker,alleen ikben dan koeke kikker denk ik...laat je niet gek maken mooie verkoop praatjes,en geloof me heb ze allemaal wel aan de tel gehad,gekste smoezen als ik vroeg is moederhond aanwezig uh neeee,de pups zitten in dierenwinkel,ik oh ja( mzzl) ja nu moet je niet denken dat,neee tuurlijk niet,maar kan ik moederhond wel zien,nou nee ze zijn van een veiend uit friesland,ja hoor mzzl...
Laat maar...dit soort tel zeggen genoeg...

Asiel ook gekeken maar niet wat ik zocht,allemaal toen!!te groot en dat kan ik niet aan..
Ik heb kleine hummel...7,6 kg lekker ding is het,supergetroffen...alweer twee gaat hard :oops:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:Ben het met je eens Bob , maar als iemand een pup wil hebben , moet je toch meestal niet bij het asiel zijn. Ik heb zelf een hond via MP , maar heb wel goed onderzocht en de hond is prima in orde.

Mocht ik na deze hond weer een hond nemen, zal het waarschijnlijk weer een pup worden. Asiel zit boordevol met staffords.
Idd vol met dat soort honden hier ook,nou die kan ik niet aan,laat mij uit en ik moet ze niet..
Heleaal niet wat hier vd zomer gebeurd is,sorry bedoel niet rot,zijn ook lieve bij!!!!!
Maar deze heeft bijna hondje overkant doodgebeten,scheelde cm..letterlijk..

Ik zou ook weer voor mp gaan,maar hoop de eerste 15 jr nog van hummel te kogen genieten..die ik heb svhijnen oud te worden,hooooop het :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door bprosman »

Asiel zit boordevol met staffords.
Dat krijg je helaas als de hond meer hersencellen heeft dan t baasje :(

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Asiel zit boordevol met staffords.
Dat krijg je helaas als de hond meer hersencellen heeft dan t baasje :(

Tja , de baasjes die daar bij lopen zijn meestal het probleem. Al ben ik geen fan van dat soort honden. Van mij mag juist daarom de RAD wet weer terug komen. Maar op MP kan je gewoon een hond aanschaffen, alleen moet je je ogen goed de kost geven en velen zwichten bij het zien van een pup.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Broodfokster Tilburg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman schreef:
Asiel zit boordevol met staffords.
Dat krijg je helaas als de hond meer hersencellen heeft dan t baasje :(

Sommige schaffen ze aan onder het mom,stoer...activeren de dna cellen die zo,n beest heeft,met agressie,veel en grofgeweld spelen...attack aanleren,fout..

Ken er paar schatten fan beesten,maar toch 1 ervan zegt durf het niet aan bij kleintjes...

Het is zielig voor die beesten,wat ik zeg ook schatten.
Maar men vergeet ook dat bv staffords die ooit hond aangevallen heeft,afgepakt word naar asoel gaat..
Hij is fijn kom ik...krijg ik zo,n beest,nee...zou niet aandurven.

Gesloten