LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dieren mishandelen

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
WINNEN
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:01

dieren mishandelen

Ongelezen bericht door WINNEN »

Ik vind als Ik het zie dieren mishandelen heel erg
omdat een dier kan niet veel terug doen en is afhankelijk van zijn
baas.
Ik durf soms niet te schrijven wat Ik zie en weet omdat de gemiddelde burger geen bewust weten heeft over de werkelijkheid.
En vooral aan kinderen kun je echt niet alles zeggen.
Ze zeggen wel eens wat niet weet wat niet deert.
Maar als je nadenkt over wat je kunt voorkomen
bij jezelf en je kinderen je vrienden kennissen en je huisdieren
en je groot vee dieren is het toch van belang om elkander
te wijzen op goed voorbeeld gedrag om zo een betere samenleving te
genereren.
Ik zou als Ik een hond heb willen weten hoe je hem aan de riem moet houden
zonder dat hij trekt want dat is heel erg. Als je hond trekt aan de riem en in de hals wordt getrokken wat zeer doet en in feite is het een mishandelende
beweging. Ik zou een riem wensen die niet in de hals trekt en dat de hond gezeggelijk is en niet trekt aan de riem, dan is de hond niet bezeerd en de baas is tevreden.
Ik hoorde van heel veel mensen dat vaak kleine hondjes en jonge poezen
worden misbruikt, niet altijd maar vaak heeft men niet veel geld voor een huisdier en is het baasje overal voor in waardoor het kleine dier maar al te vaak de dupe is.
Ik zie poezen die door misbruik gebroken staart hebben en breuken in de rug en Ik zie ook blauwe plekken over hun rug en hun flanken, dit vind Ik zielig.
Mischien is er een verband tussen misbruik vroeger thuis van deze baasjes en het afreageren op hun dier of gewoon uit onverschilligheid
t.a.v. dat het dier toch niets zeggen kan en dus is er niets aan de hand.
Ik hoop dat de dieren niet meer mishandeld worden.
winnen

Tom24
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2010 18:44

Re: dieren mishandelen

Ongelezen bericht door Tom24 »

Ik vind het een beetje makkelijk door de bocht om te stellen dat wanneer een hond aan een riem zit en daaraan trekt dit een soort mishandeling is. Ook het waarnemen van blauwe plekken bij katten kan alleen bij kale of van wanneer je de haren opzij doet en je op de huid kunt kijken. Dat laatste zullen katten die toch al mishandelt zouden zijn niet snel toelaten. Ik vind de inhoud van dit topic dan ook niet relevant.

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: dieren mishandelen

Ongelezen bericht door Jolen »

Honden zijn slim. Als het trekken aan de lijn echt pijn zou doen zouden ze er wel mee stoppen

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: dieren mishandelen

Ongelezen bericht door flits75 »

Hoi Winnen,

Ik ben ook ronduit tegen dierenmishandeling, overal ter wereld en hoop ook dat dit ophoudt. Maar de topic die u plaatste is niet concreet en suggereert bovendien dat minderbedeelde mensen hun honden en katten mishandelen en verder overal voor in zijn. Dit slaat natuurlijk nergens op. Als u een topic plaatst probeer dan tenminste concreet en onderbouwend te zijn.

Gesloten