LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een boer heeft geitjes al een half jaar in een wei gedumd

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Een boer heeft geitjes al een half jaar in een wei gedumd

Ongelezen bericht door Heidy »

In Wormerveer heeft een boer geitjes in een wei gezet en er niet meer naar om gekeken. Als de buurtbewoners hun geen eten geven krijgen ze niets.
Hun nachthok is ook niet om aan te zien.
De dierenbescherming is al vele keren gebeld door verschillende buurtbewoners maar die doen niets......
AID ook niet. De politie verwijst naar de dierenbescherming.
Dit mag toch niet, dit is toch ook een vorm van dierenmishandeling!

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Een boer heeft geitjes al een half jaar in een wei gedumd

Ongelezen bericht door cherokee »

Onzin. Een geit is winterhard en kan zich prima redden. Bovendien is het nog niet echt koud geweest en is er nog voldoende te eten.
Een geit interresseert het ook niet of zijn hok er mooi uitziet of niet trouwens.
Helaas is het zo dat veel mensen die niet echt verstand van de dieren hebben dan - heel begrijpelijk - denken dat ze verwaarloosd worden.
In 9 van de 10 gevallen is daar echter geen sprake van.
Ik heb ook jaren geiten gehad , en als er een dier is wat zichzelf prima door de tijd kan helpen is het wel een geit.
Voorwaarde is wel dat ze niet tot hun knieen is de modder staan , want daar kunnen ze niet goed tegen.

genoeg nu
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 11:35

Re: Een boer heeft geitjes al een half jaar in een wei gedumd

Ongelezen bericht door genoeg nu »

De reactie van Cherokee is wel erg kort door de bocht.Hij/ zij moet niet denken de enige te zijn die verstand van dieren heeft.De dieren kunnen nu nog goed buiten,maar dat er voldoende voedsel is,kan CHerokee niet weten,tenzij hij/zij zelf de eigenaar is.En wat de huisvesting betreft,er is behalve te laten overleven ook nog zoiets als dieren liefde en juist dat lijkt me in dit geval zowel bij de eigenaar van de geitjes als cherokee erg ver te zoeken.Een goed en een diervriendelijk 2009 toegewenst.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Een boer heeft geitjes al een half jaar in een wei gedumd

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik kan beide reacties begrijpen.
Maar wat de een als goed en gezond ervaart, ervaart de ander als ongezond.....

Simpelweg een voorbeeld: ik ben totaal geen voorstander van kattenbrokjes van de supermarkten. Te weinig vlees, teveel suikers, zouten. Maar in een asiel moeten ze wel goedkoop voer hebben om de kosten aan te kunnen en bij de boer, er zijn boeren die brokjes geven, anderen brood met melk en de ander weer niks

Heidy
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:42

Re: Een boer heeft geitjes al een half jaar in een wei gedumd

Ongelezen bericht door Heidy »

Na lang bellen en de instanties met elkaar in contact brengen is de eigenaar van de geitjes bekend.
Ik mag het niet weten, maar dat geeft niet.
Hij moet van de AID voor eind januari de geitjes kenmerken.
Hij heeft tegen de AID gezegd dat hij ze elke dag verzorgd.

Ook de dierenbescherming weet nu wie de eigenaar is.

De gemeente die het land tot oktober aan hem geleend had is vanochtend geweest en geschrokken van de staat van het land en hok.
Ze hebben hem al gebeld, maar hij nam niet op. De gemeente wil hem spreken en kan hem ook opleggen het land te verlaten.
Volgens de AID heeft de eigenaar verder geen land en zou hij ze dan weg moeten doen.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Een boer heeft geitjes al een half jaar in een wei gedumd

Ongelezen bericht door cherokee »

@ genoeg nu :

Cherokee is zo'n idioot die stopt als hij met de beste wil ter wereld een haas niet kon ontwijken om dan te kijken hoe het met het diertje is.
Dus met die dierenliefde valt het wel mee.
Ik kom echter wel van het platteland en heb mijn hele leven al dieren.
Ik heb er dus wel een beetje kijk op - wat niet wil zeggen dat ik altijd gelijk heb uiteraard.

Gesloten