LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Maxmara
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2014 13:58

HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door Maxmara »

In februari heb ik mijn hond zwaar verkouden opgehaald uit HONDENOPVANG FIKKIE. Ze heeft weken geniest en gehoest. FIKKIE heeft een groot speelterrein met zwemvijver, hetgeen heerlijk is voor honden. Echter, dit vraagt wél meer verzorging van de honden, omdat ze niet kletsnat kunnen rondlopen. Hier betaal je dan ook fors voor: 1 overnachting kost €20,-. Dat mijn hond niet (goed) is afgedroogd, bleek niet alleen uit haar natte vacht (toen ik haar ophaalde), maar ook uit haar kussen dat kletsnat was. Het vroor in februari, dus het is sowieso vreemd dat honden dan überhaupt in het water mogen. Ze dan niet (goed) afdrogen, is kwalijk.

Geen kans op vorst in de zomervakantie, dus mijn hond ging er - tegen beter weten in - weer heen. Toen ik haar eind augustus echter na het weekend weer ophaalde, zat haar hals onder de bruine vastgekoekte natte modderplakken. Thuis heb ik haar in bad gestopt en afgewassen (hetgeen ik anders nooit doe, omdat ik mijn hond altijd goed afdroog en borstel, dus baden is dan niet nodig). Haar haren bleven nat en kleverig en toen ik de plekken in haar hals inspecteerde, lieten de haren los en was de huid eronder nat en smetterig. Ze bleek hotspots te hebben. Deze zijn ontstaan door de hond niet (goed) af te drogen na een zwempartij. Omdat het dat weekend zo heet was, is de vieze vijvermoddertroep onder haar haren gaan stikken en broeien. Ik heb haar vacht weggeknipt en de wonden afgedroogd. Ik was echter al veel te laat; de hotspots hadden zich over haar hele hals, nek, oren en borst uitgebreid. Bij de dierenarts konden we de volgende ochtend meteen op spoedconsult. Daar heeft ze een spuit gekregen en werd haar vacht weggeschoren. Thuis heeft ze nog weken antibiotica, prednizon en cortisonen gekregen, zó ziek was ze. Nu, een maand later, begint ze aan haar tweede antibioticakuur (van 3 weken), omdat de eerste niet afdoende bleek.

De eerste rekening van de dierenarts bedroeg €192,-. De tweede rekening bedraagt €130,-. HONDENCENTRUM FIKKIE neemt geen verantwoordelijkheid voor de hotspots, omdat ik niets kan bewijzen. Hotspots kunnen snel ontstaan en ik heb inderdaad geen foto’s gemaakt toen ik haar nat en vuil ophaalde. FIKKIE verstopt zich nu achter de verzekeraar die niet wil betalen.

Ik ben verschrikkelijk teleurgesteld. Ze hebben mijn hond niet de zorg gegeven die ze nodig had en nemen geen verantwoordelijkheid voor mijn zieke hond. Bovendien reageren ze niet op mijn reactie op hun afwijzen. Het is nu bijna een maand geleden en ik wil graag andere hondeneigenaars waarschuwen: zolang het goed gaat, is er niets aan de hand en ziet alles er erg idyllisch uit. Maar als uw hond ziek thuis komt, dan trekt u écht - onterecht - aan het kortste eind.

Zij geven overigens toe dat mijn hond bij hen ziek is geworden. Mijn hond is bij hen namelijk niet meer welkom omdat ze waarschijnlijk zeer gevoelig is voor iets in hun vijverwater… Correctie: mijn hond is bij hen niet meer welkom, omdat haar baasje de houding van FIKKIE en hun gebrek aan degelijke zorg niet accepteert!

Ik wil beide dierenartsrekeningen vergoed hebben, de kosten voor de weekendopvang terugbetaald hebben (mijn hond is niet verzorgd) en tevens excuses voor hun lakse verzorging en onverantwoorde houding.
Laatst gewijzigd door Maxmara op 30 sep 2015 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Maxmara schreef: Correctie: mijn hond is bij hen niet meer welkom, omdat haar baasje de houding van FIKKIE en hun gebrek aan degelijke zorg niet accepteert!
En dat had je niet van tevoren kunnen bedenken? :roll:

Sorry hoor, maar je komt echt niet van deze planeet als je denkt dat ze iedere hond de hele dag na een baantje in de vijver met een handdoek staan op te wachten. Het is een opvang. Die honden krijgen te eten en mogen loslopen. That's it.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door ciske »

In februari heb ik mijn hond zwaar verkouden opgehaald uit HONDENOPVANG FIKKIE. Ze heeft weken geniest en gehoest. FIKKIE heeft een groot speelterrein met zwemvijver, hetgeen heerlijk is voor honden. Echter, dit vraagt wél meer verzorging van de honden, omdat ze niet kletsnat kunnen rondlopen. Hier betaal je dan ook fors voor: 1 overnachting kost €20,-. Dat mijn hond niet (goed) is afgedroogd, bleek niet alleen uit haar natte vacht (toen ik haar ophaalde), maar ook uit haar kussen dat kletsnat was. Het vroor in februari, dus het is sowieso vreemd dat honden dan überhaupt in het water mogen. Ze dan niet (goed) afdrogen, is kwalijk.

Geen kans op vorst in de zomervakantie, dus mijn hond ging er - tegen beter weten in - weer heen
Als je bovenstaande neer plempt,. dan snap ik de laatste zin van jou niet. Er zijn meer hondenopvangplaatsen dus waarom alsnog daar?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door moederslink »

Van deze hondenopvang " Fikkie" begrijp ik sowieso niet dat ze de honden in februari in de vijver laten zwemmen, gewoon raar vind ik dat.
In de zomer is het een ander verhaal dan is het lekker voor die beesten natuurlijk, maar idd dan wel goed afspoelen en afdrogen daarna, omdat een vijver wel een broeinest van allerlei ziektekiemen kan zijn , maar dat kost dus tijd, moeite, aandacht en zorg , wat er niet gegeven wordt of kan worden.
Ze kunnen de honden in de zomer ook lekker natspuiten met een tuinslang, lijkt me ook hygiënischer trouwens :x .
Maar u zegt zelf al: dat u uw hond tegen beter weten in daar dan toch weer naartoe hebt gebracht en eerlijk gezegd snap ik dat dan ook niet.
Maar op kritiek vd forummers zit u natuurlijk ook niet echt te wachten, snap ik ook maar het is wel zielig voor het dier en een hoop ellende voor haar geweest.
U weet het nu en heeft ons dmv deze post " gewaarschuwd "....en hoe u het juridisch gezien verder moet aanpakken? Geen idee , ook al omdat er niks te bewijzen valt. Een zure dure les. :(

Maxmara
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2014 13:58

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door Maxmara »

Helemaal gelijk: ik had haar niet moeten terugsturen, maar ik heb dat wel gedaan. Mijn fout. Maar moet ik daarom accepteren dat zij geen verantwoordelijkheid nemen? Dat klopt toch niet? Ik ging er van uit dat het een eenmalige gebeurtenis was dat ze ziek was geworden. Dom, maar goed, dit keer was het geen winter, dus geen kans op verkoudheid, dacht ik. Dom. Van hotspots had ik nog nooit gehoord. Dom. Maar mijn onnozelheid vergoelijkt hun gedrag toch niet? Ik vind het zo jammer dat mensen op het forum hierin hun kans zien om onaardig te doen? Daarvoor vermeld ik dit toch niet? Ik heb een zieke hond door nalatigheid van de opvang en ik wil hondenbezitters voor hen waarschuwen.

stofzuigertje

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is als kinderopvang, alle Honden bij elkaar en de zwakke die er zelden komen raken besmet en vaste klanten zijn resistent geworden.

Als je voor 1e keer je kind of hond brengt is er een verhoogd risico.
Dat weet je en 1 zieke hond die andere ziek maakte is niet te voorkomen.

Gewoon privé oppas bij mensen thuis regelen, meestal goedkoper en meer controle en die hebben naast hun eigen dieren minder als deze opvang centra.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door ciske »

Maxmara schreef:. Dom. Maar mijn onnozelheid vergoelijkt hun gedrag toch niet? Ik vind het zo jammer dat mensen op het forum hierin hun kans zien om onaardig te doen? Daarvoor vermeld ik dit toch niet? Ik heb een zieke hond door nalatigheid van de opvang en ik wil hondenbezitters voor hen waarschuwen.

Verwacht jij poeslieve reacties dan? Je hoeft niet afgekraakt te worden , maar slim is het niet als je hond daar al een keer ziek is geweest. Daar is niks onaardigs aan. Als mijn hond ergens door iemand zijn/haar nalatigheid ziek zou worden, dan bracht ik mijn hond daar nooit meer heen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door olaf79 »

Maxmara schreef:Helemaal gelijk: ik had haar niet moeten terugsturen, maar ik heb dat wel gedaan. Mijn fout. Maar moet ik daarom accepteren dat zij geen verantwoordelijkheid nemen? Dat klopt toch niet? Ik ging er van uit dat het een eenmalige gebeurtenis was dat ze ziek was geworden. Dom, maar goed, dit keer was het geen winter, dus geen kans op verkoudheid, dacht ik. Dom. Van hotspots had ik nog nooit gehoord. Dom. Maar mijn onnozelheid vergoelijkt hun gedrag toch niet? Ik vind het zo jammer dat mensen op het forum hierin hun kans zien om onaardig te doen? Daarvoor vermeld ik dit toch niet? Ik heb een zieke hond door nalatigheid van de opvang en ik wil hondenbezitters voor hen waarschuwen.
Ziek van zwemmen in een vijfer. Kan ik me nauwelijks voorstellen. Honden kunnen daar prima tegen. Een hond hoeft niet afgedroogd te worden. Dat kan zo'n beest prima zelf.

Alle mensen die hun huisdieren behandelen alsof het hun kind is moeten eens beter nadenken. Een hond wordt echt niet doodziek van een zwempartijtje in een vijfer. Jouw dier is waarschijnlijk gewoon al zwak van zichzelf of omdat ze te weinig beweging krijgt of iets dergerlijks.

mh73

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door mh73 »

olaf79 schreef:
Maxmara schreef:Helemaal gelijk: ik had haar niet moeten terugsturen, maar ik heb dat wel gedaan. Mijn fout. Maar moet ik daarom accepteren dat zij geen verantwoordelijkheid nemen? Dat klopt toch niet? Ik ging er van uit dat het een eenmalige gebeurtenis was dat ze ziek was geworden. Dom, maar goed, dit keer was het geen winter, dus geen kans op verkoudheid, dacht ik. Dom. Van hotspots had ik nog nooit gehoord. Dom. Maar mijn onnozelheid vergoelijkt hun gedrag toch niet? Ik vind het zo jammer dat mensen op het forum hierin hun kans zien om onaardig te doen? Daarvoor vermeld ik dit toch niet? Ik heb een zieke hond door nalatigheid van de opvang en ik wil hondenbezitters voor hen waarschuwen.
Ziek van zwemmen in een vijfer. Kan ik me nauwelijks voorstellen. Honden kunnen daar prima tegen. Een hond hoeft niet afgedroogd te worden. Dat kan zo'n beest prima zelf.

Alle mensen die hun huisdieren behandelen alsof het hun kind is moeten eens beter nadenken. Een hond wordt echt niet doodziek van een zwempartijtje in een vijfer. Jouw dier is waarschijnlijk gewoon al zwak van zichzelf of omdat ze te weinig beweging krijgt of iets dergerlijks.
Dat ben ik wel met je eens, olaf. Maar natte kussens, dat kan natuurlijk niet. Blijft het natuurlijk wel vreemd dat je je huisdier nog een keer brengt naar een pension waar je inmiddels niet zoveel vertrouwen meer in hebt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door ciske »

olaf79 schreef: Ziek van zwemmen in een vijfer. Kan ik me nauwelijks voorstellen. Honden kunnen daar prima tegen. Een hond hoeft niet afgedroogd te worden. Dat kan zo'n beest prima zelf.

.

Dat kan zeer zeker, vooral in de winter. Ik laat mijn hond nooit zwemmen in de winter, doe ik namelijk zelf ook niet in open water.
Een hond afdrogen is wel zo verstandig, ook als het nog op een kussen gaat liggen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: HOND 2 X ZIEK IN OPVANG

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ciske schreef:
olaf79 schreef: Ziek van zwemmen in een vijfer. Kan ik me nauwelijks voorstellen. Honden kunnen daar prima tegen. Een hond hoeft niet afgedroogd te worden. Dat kan zo'n beest prima zelf.

.

Dat kan zeer zeker, vooral in de winter. Ik laat mijn hond nooit zwemmen in de winter, doe ik namelijk zelf ook niet in open water.
Een hond afdrogen is wel zo verstandig, ook als het nog op een kussen gaat liggen.
Geef ciske gelijk,niet alle honden hebben dikke vacht..die van mij ,klein beestje,rilt al na badderen :D
Maar ik geef verder iedereen gelijk 1 x ontevreden,nooit meer..

Optie,gewoon niet wegdoen,die van mij gaat lekker mee...

Gesloten