LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hond wordt niet goed behandeld

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef: dat ben ik met je eens, maar heb je die kleine kloothondjes wel eens gezien :lol: die worden behandelt als een kind, en zo erg dat de man niet eens naast de vrouw ken zitten :lol:
:lol: ja en daar gaat het wel vaak mis..
Ook als ze als pup nog zo schattig en lief zijn dat ze nog alles mogen en als ze groot zijn mag het niet meer. Ik vind men moet ze als pup al leren wat ze ook niet (meer) mogen als ze groot zijn.
ciske schreef: Wie zegt dat? het ken ook een herplaatser uit het asiel zijn..
Die er toevallig zat omdat ie onhandelbaar was ofzo... ? Dan moet er inderdaad opnieuw opgevoed worden. Heropvoeding is vaak veel moeilijker dan het in 1x goed doen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Die er toevallig zat omdat ie onhandelbaar was ofzo... ?
vaak eerder door laksheid van de vorige eigenaar daar zit.
Dan moet er inderdaad opnieuw opgevoed worden. Heropvoeding is vaak veel moeilijker dan het in 1x goed doen

klopt heropvoeden is nog moeilijker.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef: inderdaad , hij komt binnen en oogt ontzag .. dat is wat honden al nodig hebben .. :wink:
Ja omdat hij weet hoe de 'packleader' zich hoort te gedragen end aar gedraagt hij zich naar. Hij kent het gedrag van een hond en de sociale vaardigheden en omgangsvormen van honden.
duiner schreef: maar hij raakt ze niet aan, of trekt aan de riem , hij staat er alleen maar .. goed , he ?..
Soms raakt ie ze ook wel even aan met een kort rukje aan de riem of 2 vingers in de nek en kssst. Maar desalniettemin knap wat ie doet.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Quark »

Ik heb met verbazing verschillende posts gelezen.
Ik denk dat de dieren politie in een deuk ligt om sommige meldingen die zij krijgen.
Volgens sommige posters in onderstaande link dieren mishandeling van het zuiverste water


http://www.youtube.com/watch?v=vBUCXpXEkA0

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef: vaak eerder door laksheid van de vorige eigenaar daar zit.
Als het vorige baasje zo laks was, deugde de opvoeding ook niet (waarschijnlijk) en komen we weer bij de heropvoeding uit.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy75 schreef:
ciske schreef: vaak eerder door laksheid van de vorige eigenaar daar zit.
Als het vorige baasje zo laks was, deugde de opvoeding ook niet (waarschijnlijk) en komen we weer bij de heropvoeding uit.

meestal is het een gevalletje...schattig zo'n pup, alleen vergeten ze dat die groter wordt en de pubertijd in gaat, pas dan worden ze vaak gedumpt.

dat soort mensen mogen eigenlijk geen hond nemen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:dat soort mensen mogen eigenlijk geen hond nemen.
Klopt, ze zouden ook ergens geregistreerd moeten worden dat ze geen hond meer konden krijgen..

Of die mensen die een hondje vlak voor een vakantie even dumpen of aan een boom binden echt vreselijk zoiets. Ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen doen. Moesten ze ook maar eens met die baasjes doen, liefst bij -10.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

bprosman schreef: Je bedoeld de honden die door de screening heen zijn gekomen en waar Caesar wel brood in ziet voor een leuke uitzending.
je bedoelt , dat de mensen gesellecteerd worden ?

Ik denk het niet, ik denk dat hij de hond voorop stelt , maar oke , hij is duur, dus daarom altijd in mooie huizen

maar , dat mag ...die kunnen het betalen, en die hebben het ook (!!) nodig ...
.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Of die mensen die een hondje vlak voor een vakantie even dumpen of aan een boom binden echt vreselijk zoiets. Ik snap echt niet hoe mensen dat kunnen doen. Moesten ze ook maar eens met die baasjes doen, liefst bij -10.


mag het ook -30 zijn?

hier heb ik eens een hond vastgebonden aan een boom gezien, intriest dierenambulace gebeld hebben de hond gehaald, eigenaars zijn achterhaald , helaas alleen een boete.

@duiner, cesar raakt wel degelijk de honden aan, en zonodig geeft die ook een ruk.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

ciske schreef: @duiner, cesar raakt wel degelijk de honden aan, en zonodig geeft die ook een ruk.
nooit in het begin als hij ze ontmoet , dat aanraken is als hij ze gaat onderwijzen
maar daarvoor
heeft hij zijn baas-status al moeten laten zien , en dan staat hij alleen maar voor ze , een machtig gezicht is dat !

no touch, no eyes, no talk !.. en daarna hebben ze ontzag vvoor hem
.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
@duiner, cesar raakt wel degelijk de honden aan, en zonodig geeft die ook een ruk.

Niet te vergeten, dat Cesar ook slaat en de honden met stroom schokken bewerkt. :mrgreen:
Of dat een manier van opvoeden is, laat ik in de ruimte staan.
Dan kom ik op het onderwerp van TS:

Code: Selecteer alles

hond wordt niet goed behandeld 
Wat doe je, niets, want daar worden zelf opvoedvideo's van gemaakt, die het geld in het laatje brengen. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

dat aanraken is als hij ze gaat onderwijzen
maar daarvoor
zeker weten van wel, hij heeft laatst zelfs een stroomband gebruikt dus zeg niet dat alles dierenmishandeling is.

hij doet zeker goed werk.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef: mag het ook -30 zijn?
Van mij wel zekers ja... maja dat hebben we niet zo vaak hier in het land..
ciske schreef: hier heb ik eens een hond vastgebonden aan een boom gezien, intriest dierenambulace gebeld hebben de hond gehaald, eigenaars zijn achterhaald , helaas alleen een boete.
Inderdaad jammer, die bekeuring kan ook niet hoog genoeg zijn wat mij betreft. Ja inderdaad als men ze zelf naar het asiel brengt kost het wat, maar wie weet hoe lang het duurt voor zo'n beestje gevonden wordt en mag hij daar zitten in weer en wind zonder eten en drinken. Als ze geld hebben om op vakantie te gaan, moeten ze ook maar betalen om het dier weg te brengen naar het asiel als ze er vanaf willen en wat mij betreft, mogen ze nooit meer een dier. Dus om een beetje te besparen.. nee die bekeuring kan echt niet hoog genoeg zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Inderdaad jammer, die bekeuring kan ook niet hoog genoeg zijn wat mij betreft. Ja inderdaad als men ze zelf naar het asiel brengt kost het wat, maar wie weet hoe lang het duurt voor zo'n beestje gevonden wordt en mag hij daar zitten in weer en wind zonder eten en drinken. Als ze geld hebben om op vakantie te gaan, moeten ze ook maar betalen om het dier weg te brengen naar het asiel als ze er vanaf willen en wat mij betreft, mogen ze nooit meer een dier. Dus om een beetje te besparen.. nee die bekeuring kan echt niet hoog genoeg zijn.
het was een geluk voor die hond dat het bos veel bezocht wordt , maar je staat echt heel raar te kijken als je zelf met je hond loopt en zoiets ziet.

gevangenisstraf op zetten, misschien leren ze het dan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:het was een geluk voor die hond dat het bos veel bezocht wordt , maar je staat echt heel raar te kijken als je zelf met je hond loopt en zoiets ziet.

gevangenisstraf op zetten, misschien leren ze het dan.
Probleem met gevangenisstraf is dat het weer een beetje in verhouding moet zijn dus staan ze na een dag weer buiten.
Treffen in de portemonnee lijkt me ook een aardige. 3 jaar salaris inleveren, minimaal noodzakelijke vaste lasten worden eruit betaald mits niet belachelijk hoog en verder krijgen ze het absolute minimum om van te leven. Hetgeen overblijft gaat naar de dierenasiels ofzo.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef: @duiner, cesar raakt wel degelijk de honden aan, en zonodig geeft die ook een ruk.
Inderdaad en dat is geen klein rukje aan de riem.
Duiner heeft volgens mij ook nog nooit gezien of meegemaakt hoe een politie hond uiteindelijk een politie hond word, hoe die opgevoed is en op welke manier die alles geleerd worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef:

ik heb het ook gezien, dit zijn wel heel erge gevallen , wat hij doet

normaal gesproken is dat allemaal niet nodig , als je beter de opvoeding gedaan had .... :wink:
.
Ligt niet altijd aan de opvoeding hoor, als een kind ontspoort wil het ook lang niet altijd zeggen dat het aan de opvoeding ligt !

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
mijn hond luistert prima, soms is die dwars maar dat is normaal.
De mijne luistert ook prima, is ook soms dwars maar dat ligt ook aan het soort hond en dat is heel normaal en is ook niet erg.

Ken heel wat honden die speciale opleidingen hebben gehad en zelfs die zijn soms nog ff dwars hoor. :wink:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten