LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef: Het is ten alle tijden de mens die er schuldig aan is.
Klopt zolang er kopers blijven ...blijven ze doorfokken met die beestjes. :evil:

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Annikaatje schreef: Bovendien denk ik niet dat de doodgeschopte kittens uit het artikel van TS dieren van een broodfokker waren, want daar zal dan toch voor betaald moeten worden. Een nep-raskitten kost al snel een eurootje of 200.
Kijk, daar sluit ik me bij aan, en ik denk dat daar het 'probleem' zit. Broodfokkers zijn rotte mensen, daar kunnen we kort over zijn, maar misschien zijn dit wel mensen geweest die per ongeluk ineens een zwangere poes hadden, en toen ineens een huis vol kittens. Kan me voorstellen dat dat wel erg druk is, en je, desnoods gratis, een huis zoekt voor je kittens. Mensen kunnen zich heel anders voordoen dan ze zijn, dus kan me voorstellen dat die idioot (zacht uitgedrukt) zich als een echte kattenliefhebber heeft voorgedaan, en die mensen blij waren dat hun kittens een goed tehuis kregen.
Het meest erge is dus: als ze geld hadden gevraagd voor de kittens, was het waarschijnlijk niet gebeurd.... (waarschijnlijk wel bij iemand anders, maar toch.) Allemaal erg krom helaas :(

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door nevermind »

Annikaatje schreef:
rozemarijntje schreef:@anikaatj

staat ook bij bron..betekend bron...van internet etc

bron was rtl 365 even voor duidelijkheid
Dit snap ik ook weer niet. Als ergens "bron" staat verwacht je daarna het boek/artikel/de website waar je het stukje tekst vandaan haalde.





Klopt, daarom heb ik de bron vermeld, waar het vandaan komt.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... shandeling

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Misschien het verhandelen van dieren op dit soort sites maar helemaal verbieden. Moet zeggen dat ik ook veel bij de kittens kijk op mp. Puur voor de mooie fotos maar wat ik wel zie, is dat het veelal dezelfde mensen zijn die steeds weer nestjes hebben. Ze willen gewoon hun poes niet laten helpen en dan gaat het eindeloos door. Leuk zo een nestje met kittens maar dan moeten ze er weer van af en het liefst zo snel mogelijk. Dan maar gratis wat kan ons het schelen waar het diertje terecht komt.......................................word hier zo moe van :evil: !! Mensen neem geen dieren als je er niet goed voor wilt zorgen en als je niet bereid bent om je dier te laten steriliseren. Er zijn veel te veel katten en dit gaat ten koste van de katten. Begrijp me niet verkeerd: ben een groot kattenliefhebber, heb er zelf 11. Maar de asiels zitten vol, dieren worden gewoon op straat geschopt en er wordt niet naar omgekeken. Verplicht laten steriliseren als je een kat koopt alleen al omdat het kattenoverschot erg groot.

Het zal MP denk ik een worst wezen.....die zijn alleen maar commercieel bezig.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien het verhandelen van dieren op dit soort sites maar helemaal verbieden
Terug naar de ouderwetste krant? Daar ging het precies hetzelfde!! MP kan hier voor de rest niks aan doen!!

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik bedoel dat het handelen in dieren helemaal een halt moet worden toegeroepen. MP is idd niet de enige maar de werkwijze van MP vind ik ook niet helemaal goed. Dus dat ze er niets aan kunnen doen vind ik niet helemaal terecht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb een hond via MP en moet zeggen, niks mis mee. Als je zelf je doppen gebruikt dan weet je of je wel of niet bij een broodfokker zit.

Het zijn de mensen die dit alles in stand houden, niet MP of welke site dan ook.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Marktplaats wordt wakker omtrent dieren?

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Het zijn de mensen die dit alles in stand houden, niet MP of welke site dan ook.
Als je mijn eerste bericht goed had gelezen, dan had je kunnen lezen dat ik dat ook zeg. Maar je zult een oplossing moeten vinden voor het probleem en dat zal wellicht inhouden dat bijv. een site als mp ook restricties krijgt opgelegd.

Gesloten