LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom helpt de dierenbescherming niet

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
lovejoppe
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2014 21:38

waarom helpt de dierenbescherming niet

Ongelezen bericht door lovejoppe »

vorig jaar augustus kwam ik bij een kinderenboerderij die hadden geiten,gevogelte en knaagdieren en shetlanders staan. hier heb ik tot januari 2015 vrijwilligers werk gedaan. ik was er "alleen" voor de shetlanders omdat ik een paardenopleiding heb gedaan maar naarmate de zomer winter werd deed ik ook de konijnenhokken en andere dieren. de Vlaamse reus in een hok van een 1,40m mocht eerst ook los lopen maar de beheerster had een puppy aangeschaft dus konijn mocht niet meer los, van de 8 buitenkonijnen leven er nog maar 2 en de andere knuffel konijnen hebben steeds een vies hok. de cavia's werden nauwelijks door de aangewezen vrijwillige gedaan alleen haar eigen cavia maakte ze het hok schoon. ik mocht me alleen met de paarden bemoeien maar deze shetlanders kregen te veel bixs en weinig hooi iedereen mag er op als wat met paarden had (kinderen nemen ze ook mee naar het park of de wijk in maar gaan dan springen of slaan als ze buurtbewoonsters hebben hier van wat gezegd maar de kinderen hebben hier gewoon schijt aan en gaan de volgende dag gewoon verder. 1 van de shetlanders een merrie is mishandeld geweest (nu nog waarschijnlijk) omdat je de achterkant hoeven wou krabben zakte ze door achterbenen van angst. er zijn 2 hengsten in de groep van 5 met 1 merrie en 2 ruinen bij. hooi/kuil wordt er 1/2 kliko gegeven omdat de geiten beheerder vind dat ze te veel troep maken ik heb de beheerster er een paar keer op aan gesproken wegens de kinderen die de pony's doen en het weinige voer maar voor haar telt alleen de inkomen die ze (oplicht)van de vrijwilligers krijgt die moeten €5 per week betalen voor voedsel wat word weggooid bij de supermarken wegens over de verkoop- en houdbaarheidsdatum zitten de konijnen,cavia's en paarden krijgen ook hiervan maar er zitten producten bij die ze helemaal niet mogen hebben
wat kan ik hier nog aan doen

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: waarom helpt de dierenbescherming niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je de dierenbescherming überhaupt gebeld?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: waarom helpt de dierenbescherming niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Echt erg dat de beheerster vd kinderboerderij zo met deze dieren omgaat en kinderen hun gang laat gaan.

Je kunt een paar dingen doen:
a) dierenbescherming bellen : 144 (" dier in nood" )

b) melding doen bij dierenmishandeling: 0900-2021210

c) 114 ( " redt een dier " ) bellen

d) LID bellen : 088- 8113000 ( Landelijke Inspectie Dienst)

En dan maar hopen dat er reacties komen en er naar wordt geluisterd en gekeken !
Ik weet niet waar je woont maar misschien kun je ook wat in het plaatselijke krantje zetten , desnoods anoniem. Sterkte en succes!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: waarom helpt de dierenbescherming niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

meestal is er een probleem bij de mensen die het dier mishandelen. Ze uiten hun frustraties op het dier. Dus de oplossing ligt bij het oplossen van die problemen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: waarom helpt de dierenbescherming niet

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja klopt, verschrikkelijk die dierenbeulen! Maar ondertussen kunnen de dieren zich daar niet verweren.
Wat @lovejoppe ook nog kan doen is een actie op touw zetten met die buurtbewoners daar dmv flyeren of in het buurthuis een info-avond organiseren met de wijkagent erbij of zo......

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: waarom helpt de dierenbescherming niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dieren opsluiten als speelgoed voor mensenkinderen is sowieso dieren mishandeling, dus daar gaat de dierenambulance niks aan veranderen.

Gesloten