LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door tiptoo »

Pindakaaspotje schreef:
overdrijven is ook een vak.. wat moet je anders met een hoop van die zwerfkatten, ben blij dat ze ze opruimen. .

vind je???ik vind dat dus niet wel eens gehoord van steriliseren doe niet zo dieronvriendelijk!!!!

Yasmin1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:53

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door Yasmin1974 »

Pindakaaspotje schreef:
tiptoo schreef: Alleen omdat katten zo'n hoog "aaibaarheids"gehalte hebben is het opeens zielig, als we het met ratten doen vind iedereen het normaal.
Nou nee hoor. Ik behoor tot het soort die dat niet normaal vind en daarnaast eet ik geen hamburgers dus zo hypocriet ben ik ook weer niet. En inderdaad je kan je katten steriliseren, maar natuurlijk is het een stuk goedkoper om de kittens te verzuipen.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Het is hoog seizoen hier, mama katten met kittens worden voor de deur gedumpt, sommige poezen heel erg hoog zwanger en op het punt van bevallen!

Ga er maar aan staan als dieren liefhebber, dan vang je ze op, belangeloos en dan hoop je dat je ze kan plaatsen.
De asielen zitten alweer vol, ze zeggen wel altijd van bel maar en dan per kat en kitten moet je wel betalen!
Als je daar kittens aflevert, ben je verzekerd van nies ziekte! Dus het is kiezen, gezonde kittens proberen te plaatsen of gezonde kittens, ziek laten worden in de opvang?

Ben het met je eens dat het ook te maken heeft met de verantwoording van de mens, aan de andere kant, het is de natuur, de sterkste overleven, of het nou een kat een hond of een krokodil is en ik geloof niet dat de mens de wijsheid in pacht heeft! Ooit een krokodil, die al eeuwen mee gaat, die zelfs van de dinosaurus afstamt, op internet om raad zien vragen?

Bij apen moet je niet aan hun jongen komen en ons mensen, joepie, daar is de crèche, wie moeten nou eigenlijk beschermd worden?

De dieren, of wij zogenaamde mensen ( zoogdieren), ik denk ergens er moet een mensen bescherming in dienst komen om het leed van de rest van de dieren te stoppen!
Denken wij echt?
Jemig, ik lijk wel links.

Laat er een mensen bescherming komen!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door tiptoo »

wat een onzin weer , je hebt nog wel veel met de natuur he?? voor jou is alles de schuld van de natuur , wel eens om verantwoordelijkheid bij de mens gehoord??

mister-m
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:45

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door mister-m »

De zorg voor dieren hoort bij onze cultuur, dat is altijd al zo geweest.
Een uitzichtloos ziek dier laat je niet creperen, daar ben je humaan voor.
Maar dat er dan in Nederland mensen zijn die op vakantie gaan en hun "lievelingen" ergens achterlaten omdat ze toch zo nodig een nestje met kittens of puppy's moesten hebben en er dan met de vakantie tijd achter komen dat er duizenden aangeboden worden en er nergens mee naartoe kunnen, tja wat onderscheid deze mensen dan nog van beesten, ze zijn zelfs erger.
Ze worden massaal gedumpt en laten ze creperen want asiels zitten overvol en daar moet je afstandsgeld betalen.
Wordt het niet eens tijd dat het verplicht wordt om je dier te laten helpen en chippen.
De import van huisdieren aan banden wordt gelegd of gewoon wordt verboden.
Laat nou een echte politieke partij eens opstaan en zeggen dat er wat aan gedaan moet worden, of is het weer prestige en zijn ze bang mensen in het harnas te jagen of bang stemmen te verliezen.
In belgië is het toch ook gelukt om het te gaan verplichten nu hier nog.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@mister-m, die mensen die zoiets doen hebben geen hart voor dieren dus wat denk je dat er gaat gebeuren als een dier verplicht gechipt moet gaan worden, dan wordt chip er wel uitgesneden. :twisted:

Wat is er in Belgie wel gelukt wat hier niet gelukt is ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door ciske »

Wat is er in Belgie wel gelukt wat hier niet gelukt is ?
in belgie is een importverbod dus geen buitenlandse honden meer in dat land.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Wat is er in Belgie wel gelukt wat hier niet gelukt is ?
in belgie is een importverbod dus geen buitenlandse honden meer in dat land.
Tjah tjah, dan ga je naar Antwerpen toe en daar heb je nog hondenwinkels zitten, geen buitenlandse honden meer in dat land maar ze verkopen ze wel aan buitenlanders en dan nog maar met de vraag of de beestjes wel gezond zijn. :shock:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door ciske »

die winkels zijn al flink aan banden gelegd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:die winkels zijn al flink aan banden gelegd.
Maar nog lang niet allemaal, helaas.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

overdrijven is ook een vak.. wat moet je anders met een hoop van die zwerfkatten, ben blij dat ze ze opruimen. .
Je bent duidelijk geen kattenliefhebber en waarschijnlijk ook geen dierenliefhebber.
Het overschot aan katten is grotendeels de schuld van de mensen die niet bereid zijn om geld te steken in een castratie/sterilisatie van een dier. De dierenbescherming zou voor mensen die weinig geld hebben geld beschikbaar moeten stellen om kostenloos de katten te laten steriliseren. Ook dienen alle asiels de dieren te laten steriliseren of castreren. Er zijn asiels die geld krijgen voor een dier maar het dier niet laten helpen.

We moeten ook niet vergeten dat er nog veel te veel mensen zijn die een nestje zo schattig vinden en niet verder kijken dan hun neus lang is. Met als gevolg grote aantallen poezen die geen huis hebben, verwilderen en uiteindelijk een dieronvriendelijk leven hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De dierenbescherming bied een aantal malen per jaar aan om te sterliseren voor een heel goedkoop tarief voor katten, kosteloos zal het nooit kunnen en hoeft ook niet.
Mensen hebben zelf voor een huisdier gekozen dus moeten ze dat er ook voor over hebben.

Maar je hebt wel gelijk dat dit aan de mensen zelf ligt omdat ze gewoon het geld er niet voor over hebben om hun beestje te laten helpen.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ook vind ik dat de Dierenbescherming zeer weinig doet met meldingen over dierenmishandeling. Zij verschuilt zich dan achter de wetgeving. Deels is dat waar maar ik vind dat er niet voldoende door de Dierenbescherming wordt gedaan aan dit soort dierenleed.

Ben zelf jaren geleden met het lidmaatschap gestopt. Toch omdat er volgens mij te weinig wordt gedaan voor de dieren. Het geld wordt meer besteed aan salarissen en huisvesting dan aan het daadwerkelijke doel: opkomen voor de dieren. Ik vind dat echt jammer want dieren zouden meer beschermd moeten worden. Mensen gaan veel te makkelijk met dieren om en zien het nut van de dieren binnen het ecologische systeem, niet meer. De natuur wordt door de mensen vernield. Kijk maar eens hoeveel beschermde diersoorten er zijn. Ook op dit punt zou de Dierenbescherming veel meer haar best moeten doen.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Daarom is er nu 500 man dierenpolitie.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Daarom is er nu 500 man dierenpolitie.
Ik dacht dat die niet wilden??? Vonden dat werk toch te min en zitten liever achter de brave burger aan om te bekeuren als hij zijn hondje even los laat lopen :lol: ??

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door ciske »

Je bent duidelijk geen kattenliefhebber en waarschijnlijk ook geen dierenliefhebber
ik ben ook geen kattenliefhebber , wel als mensen zelf hun dieren laten helpen en binnenhouden of op de kattenbak, ben ik daarom dan geen dierenliefhebber volgens jou? jammer dan.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Niet als
overdrijven is ook een vak.. wat moet je anders met een hoop van die zwerfkatten, ben blij dat ze ze opruimen.
je dit zegt. De eigenaren moeten worden aangesproken worden op hun gedrag. Je kunt het een kat niet kwalijk nemen. Mijn dieren mogen niet in openbare ruimtes en tuinen van anderen. Zelf zijn er wel katten van buren die onze tuin omver harken ed. Ik kan mij dus wel irritatie van anderen voorstellen echter dieren ''opruimen'' vind ik geen taal.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door ciske »

boertje van buuten schreef:Niet als
overdrijven is ook een vak.. wat moet je anders met een hoop van die zwerfkatten, ben blij dat ze ze opruimen.
je dit zegt. De eigenaren moeten worden aangesproken worden op hun gedrag. Je kunt het een kat niet kwalijk nemen. Mijn dieren mogen niet in openbare ruimtes en tuinen van anderen. Zelf zijn er wel katten van buren die onze tuin omver harken ed. Ik kan mij dus wel irritatie van anderen voorstellen echter dieren ''opruimen'' vind ik geen taal.

nee dat is de citaat van Pindakaaspotje niet van mij :wink:

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Sorry :roll: ,

Ik dacht dat dit van jou was vandaar mijn opmerking.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat stelt die Dierenbescherming voor?

Ongelezen bericht door ciske »

boertje van buuten schreef:Sorry :roll: ,

Ik dacht dat dit van jou was vandaar mijn opmerking.
:lol: geeft niks :wink:

Gesloten