LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

kopen/dragen van echt bont.
En dat is echt niet zo moeilijk tegenwoordig want er is genoeg nep wat ook leuk staat!!
Bont nep of niet was trendy in de jaren 30. Tegenwoordig wordt het enkel gedragen door prostituees en dichtgeplamuurde kakmadammen, ik snap dus sowieso niet wat je ermee wilt, het ziet er niet uit.

iniki
Berichten: 44
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:58

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door iniki »

Captain pervert, bedankt voor uw reactie maar ik vraag mij af waar u woont, of waar u naar kijkt. of u herkent het niet.
In de jaren tachtig negentig was het dragen van (een) bont(jas) inderdaad not done.
Doch het is mij de laatste tijd opgevallen ..ik volg deze tendens nu al een jaar of twee na het zien van het verschrikkelijke filmpje..en ik bemerk dat het dragen van bont alleen maar toeneemt.

bijv..nog geen vijf minuten geleden zie ik het allerlaatste spotje van de Postbank en je ziet die meneer met die grote mond Jan..hoeheethijookalweer, ook met een dikke zo te zien echte bontkraag.
Onze Minister van Economische zaken Maria van der Hoeven stond naast de koniningin op de trap vorige week met dezelfde gruwel om haar nek. Zelf woon ik in Den Haag en zie tientallen mensen lopen met vos wasbeer wolf en geverfd bont.
Het filmpje heb ik zelf maar twee keer gezien..de tweede keer omdat ik de eerste keer mijn ogen niet geloofde..daarna nooit meer. Genoeg om te weten dat het echt gebeurd.
Eerst een vreselijk leven in een draadkooitje boven op elkaar gestapeld en vervolgens levend gevild... te gruwelijk voor woorden!!
Ik wil hiermee alleen een oproep doen om de mensen wakker te schudden want de meesten zijn zich totaal niet bewust van wat voor gruwelijke ellende aan hun mooie kraagje kleeft.
Het zal wel de angst zijn, de goede handelsbetrekkingen met China te verliezen, want ik hoor erg weinig van deze gruwelijkheden, (niets bij IFAW of WSPA) welke makkelijk vergeleken kunnen worden met de zeehondenbont-slachtpartijen.
Daarbij totaal onnodig. want het dier is alleen maar bruikbaar voor zijn vel en niet voor zijn vlees. In tegenstelling tot bijv. de koe of schaap, die wordt bijna in zijn geheel gebruikt. vlees leer .wol
Dus om te zeggen ik draag toch ook leren schoenen (restprodukt van de vleesindustrie) slaat eigenlijk nergens op.

a.j
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2007 15:17

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door a.j »

kijk nu denkt iedereen wel na als ze het ongewenst zien
wat zou het effect zijn als ze eerst gingen waarschuwen ????
de enige die recht hebben om te klagen zijn de vegetariers die zijn al goed bezig nu de rest van nederland nog

nu nog even over het feit dat iemand zich druk maakt over kindsoldaten en dat erger vind als dieren mishandeling
is het niet zo dat de MENS zelf na kan denken kan kiezen om er voor te zorgen dat dit niet meer gebeurt maar dieren worden verplicht
tuurlijk kindsoldaten horen er niet te zijn maar zolang de gelovigen in deze wereld (katholiek christen moslim en noem de rest maar op )een ander geloof niet dulden zal dit leed er altijd zijn, en dat verhelp je niet snel maar een paar euro meer uitgeven voor een stukje biolochisch vlees kan iedereen maar nee de mens wil zo min mogelijk geld uitgeven en zo goed mogelijk leven .

als iedereen is wat minder krenterig is heeft ieder levend wezen mens en dier het veel beter op de wereld.

angelbright
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:38

Re: Beelden van dierenafslachting, SCHANDALIG!

Ongelezen bericht door angelbright »

Wat een stelletje hypocrietelingen hier in Nederland.

Nederland is één van de grootste vleesexporterende en producerende landen ter wereld en als t aan de industrie ligt worden we marktleider met de varkensflats in t verschiet.

Er worden in de EU elk jaar meer dan vijf miljard dieren afgeslacht die geen noemenswaardig leven hebben gehad.

Maar wanneer de Canadezen een paar duizend zeehondjes afslachten of de Japanners besluiten weer op walvissen te gaan jagen, schreeuwen de Nederlanders weer het hardst van oh het is allemaal zo erg.

82% van de Nederlanders was tegen het hervatten van de walvisvangst, deze mensen zijn zeker allemaal vegetariër??? Laat me niet lachuh!

Stelletje hypocritelingen dus; alleen zij die geen dierlijke producten gebruiken hebben rest van spreken. De rest moet zijn mond houden en eerst maar eens op onderzoek gaan naar waar hun stukje vlees echt vandaan komt.

Gesloten