LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondje & KLM

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Hondje & KLM

Ongelezen bericht door Rustig »

Een link naar een post uit ander topic;

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 19&t=96708

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door ciske »

Rustig schreef:Een link naar een post uit ander topic;

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 19&t=96708

Ja ik las het maar het zijn de regels , misschien weegt de pup nog niet zoveel op dat moment.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door JtC »

Da's rot, maar het is KLM's goed recht om te bepalen wat wel en niet kan. Ben je het daar niet mee eens, dan vlieg je met een andere maatschappij. Voor de duidelijk, ik ben zelf ook hondebezitter. Wat de reden is voor deze regels, geen flauw idee.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door ciske »

JTC , heb je gelijk in , je kan ook met een andere maatschappij gaan , ook ik ben hondenbezitter.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door trappist »

het gaat niet alleen om het gewicht, maar ook om de afmetingen.
de hond moet ruim in de tas kunnen zitten en meestal moeten hond en tas onder de stoel van de passagier voor u passen, dus als de hond te groot is komt hij in de problemen met de beperkte ruimte.
verder moet de tas meestal gesloten zijn, dus hij moet er helemaal inpassen, en hij moet gedurende de hele vlucht in de tas blijven, dus in een bench onderin heeft hij dan meer leefruimte.
wij nemen ons hondje altijd mee in de cabine met transavia, die hanteren 5 kg incl tas.
maar de regels verschillen dus per maatschappij.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door Rustig »

De KLM heeft een monopolie-positie m.b.t. Bonaire maar is wel punctueel wat de tijden betreft. Arke Fly die 1x p.w. B. aanvliegt is wat de tijden betreft 'nattevingerwerk'.

Waar het mij om gaat is, bij overgewicht handbagage worden de regels niet toegepast, maar bij een levend wezentje van 10 weken, strikt.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door JtC »

Ik weet niet, misschien doen ze dat wel omdat het juist een levend wezen is: hoe groter, hoe meer overlast voor de anderen of iets dergelijk. Overlast qua geur, geluid, etc...

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door Rustig »

@trappist, die voorwaarden zijn mij bekend en heb een tas die speciaal voor dit doel gebruikt wordt. Vijf jaar geleden heb ik een 6 maanden oude hond naar B. gebracht die in het laadruim moest. Met angst & beven stond ik hem bij de band op te wachten en toen ie aan kwam rollen keek ie me aan met een blik van "zijn we er nou al?, ik lag net zo lekker te slapen!". Maar een hondje van 10 weken, in een aangepaste tas die samen hooguit 2kg te zwaar is ......... en intussen andere passagiers die 100% over het maximum handbagage gaan waar niet op wordt gelet.

ps. ik ben geen dierenhandelaar, het diertje is bestemd voor familie.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door LeoZ »

Toch vind ik dat deze regels terecht zijn!

Max. 6 kg. incl. tas, als men dat bij KLM vrij zouden laten of niet nauw nemen, dan zal aan het eind van het verhaal... elk hondenras in de cabine mee mogen.

Zoals dogachtigen, denk aan een Mastiff met een gewicht van al gauw 80 kg. of een Amerikaanse Bulldog van ca. 50 kg. en dan zal je er naast zitten, dan wordt je niet vrolijk.

Ondanks dat ik ook een hondenliefhebber ben, sterker nog... ik bezit op het moment 2 Franse Bulldogjes (10 en 11 kg.) en sinds kort een Amerikaanse Bulldog teef, maar dat is nu nog een pup van bijn a 8 weken (ca. 4 1/2 kg.)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door ciske »

Zoals dogachtigen, denk aan een Mastiff met een gewicht van al gauw 80 kg. of een Amerikaanse Bulldog van ca. 50 kg. en dan zal je er naast zitten, dan wordt je niet vrolijk.
:lol: wie weet is het heel gezellig dan :lol:

maar ik snap je punt.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ja...ik vind het wel gezellig, zo'n lieve grote lobbes naast me in het vliegtuig, maar velen denken er anders over.

Dan zijn er ook nog stewardessen díe zich misschien rot schrikken....

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door AGGB »

trappist schreef:het gaat niet alleen om het gewicht, maar ook om de afmetingen.
de hond moet ruim in de tas kunnen zitten en meestal moeten hond en tas onder de stoel van de passagier voor u passen, dus als de hond te groot is komt hij in de problemen met de beperkte ruimte.
verder moet de tas meestal gesloten zijn, dus hij moet er helemaal inpassen, en hij moet gedurende de hele vlucht in de tas blijven, dus in een bench onderin heeft hij dan meer leefruimte.
wij nemen ons hondje altijd mee in de cabine met transavia, die hanteren 5 kg incl tas.
maar de regels verschillen dus per maatschappij.
Of gunstiger geplaatst tegen het tussenschot.
Transavia hanteert nu niet 5k incl tas, maar 10kg incl tas in de cabine. In het ruim is dat 75kg
Volgens transavia site:
Huisdier mag nooit op een stoel geplaatst worden. De leeftas of kennel moet tijdens de gehele vlucht op de grond geplaatst worden en gesloten blijven.
Maximale afmeting: lengte 47 cm x breedte 30 cm x hoogte 27 cm, bij overschrijding hiervan vervoer in vrachtruim.
Huisdier + tas/kennel samen in totaal 10 kg bij Transavia

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door bprosman »

maar vervoeren dit uit kostenbesparing als handbagage en daar wordt niet op gelet.
Onzin, je handbagage wordt ook gewogen en daar is de limiet 10Kg. Nu is KLM niet ZO strikt maar er tientallen kilo's overheen gaan gaat je niet lukken.
Huisdier mag nooit op een stoel geplaatst worden.
Ook dat is een redelijke eis omdat bij turbulentie je niet weet wat er met die tas gaat gebeuren. Het is al wel eens gebeurt dat ik een tas in mijn nek had liggen als het vliegtuig wat raar gaat doen en de bagage niet zorgvuldig was opgeborgen, dat wil je met een bench zowiezo niet hebben.
Wat de reden is voor deze regels, geen flauw idee.
Zoals boven beschreven, dat dit soort bagage geen "eigen leven gaat leiden" igv turbulentie of remmen tijdens het landen e.d.

Wat is er mis met het bagageruim ?

Gesloten