LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing broodfokker Aalst

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Amore
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2009 14:53

waarschuwing broodfokker Aalst

Ongelezen bericht door Amore »

Koop geen pup bij deze man uit Aalst.

Hij zou pups verkopen met stamboom voor een lage prijs omdat het voor hem pure hobby is.

De pups zouden direct meemogen met de leeftijd van 7 weken. Ik heb navraag gedaan bij de raad van beheer, maar dat zou de pups helemaal geens stamboom kunnen kunnen krijgen omdat de pups een chip moeten hebben. Hier heb ik meneer helemaal over horen praten.

Bij de vraag of ouderdieren getest zijn. Werd heel vreemd gereageerd. Meneer test niet op erfelijke afwijking, dat was niet nodig want zijn dieren zijn gezond.

Wij hebben wel anders gezien. De pups maakte een zieke indruk. Dikke buikjes van de wormen, sommige hadden teken. Snot en troebele ogen en exzeem op de buikjes . Ze maakten ook een erg lusteloze indruk.

Reuen en teven zaten opgesloten bij elkaar met veels te weinig bewegingsruimte.

De teven waren versleten van het krijgen van nest na nest en er zat er 1 tussen die afgebroken tanden in de bek had. Ook had ze last van haar heupen. Heel duidelijk te zien.

De omgeving waarin ze liepen was verweg van ideaal. Overal poep en pies en een zwerm vliegen. De bak met voer stond open naast een kruiwagen vol met ontlasting. De pups hadden beschikking over een schuur met als bodembedekking zaagsel. Deze laag lag onder een deken van ontlasting en vliegen. Gewoon heel erg vies. En daar lagen die puppy in.
Werkelijk alles was te smerig om aan te raken. Het stonk er zo erg, dat ik de hele avond koppijn heb gehad. Ik heb nog nooit zoiets goor gezien als deze achtertuin.

Arme beestjes..
Hier zou de politie samen met de dierenbescherming wat aan moeten doen zou je denken. Niet dus.. de politie was zo netjes om mij midden in mijn verhaal te onderbreken met de medeling dat ik maar de dierenbescherming moet bellen.

De dierenbescherming heb ik al gebelt, ze hadden meerdere klachten ontvangen maar die waren al een tijdje geleden gemaakt.

Ondertussen gaat meneer vrolijk verder met centjes tellen...

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: waarschuwing broodfokker Aalst

Ongelezen bericht door ron1 »

Kijk, hier heb ik zoiets bij als: Dit kan niet en mag niet, goed uitgelegd verhaal en probleem met voorbeelden.Ik vind dit ernstig, ik hoop dat er snel iets aan gedaan kan worden.Dierenmishandeling is 1 van de smerigste dingen die er zijn................ik ga er van uit dat dit allemaal echt waar is, en zo ja: dan zou ik dagelijks legaal aan de bel blijven trekken waar mogelijk totdat de zaak opgelost is en de dieren uit hun lijden zijn gehaald.Gemeentehuis bezoeken, dierenbescherming, etc etc trek alles uit de kast, maar blijf altijd kalm en altijd de legale weg.

Gesloten