LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Exaniouse
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2018 12:09

Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Exaniouse »

Mijn verhaal gaat over langharige GSD genaamd Astro die we in 2013 bij [naam verwijderd] in Hasstrecht kochten(Zuid-Holland).

de pup zou een Pedigree hebben vooreen bedrag van 600 Euro. we hebben de Stamboom nooit ontvingen.

Astro was 7,5 maanden oud had begon pijn op zijn achterpoten te hebben en liep vreemd, dus dat merkten we en ik bracht hem naar mijn dierenarts. De dierenarts onderzocht Astro en na het aanraken en trekken aan zijn benen vertelde de dierenarts me dat Astro ernstige pijn heeft en ze is er zeker van dat de achterbenen niet goed zijn. De dierenarts heeft ons aangeraden contact op te nemen met de fokker om de situatie uit te leggen en zij zal ook een brief en haar mening schrijven.

We gingen naar de fokker Mevr. [naam verwijderd] en zij vertelde ons dat de hond goed loopt en dat het normaal is omdat Astro een show hond is.
Mevr. [naam verwijderd] vertelde ons dat Astro zo leuk is dat als we hem niet willen hebben of hem niet vertrouwen, we de hond bij haar kunnen achterlaten, ze zal hem terugnemen en ons het volledige bedrag van 600 euro betalen of ons een andere puppy geven die we meteen hebben besloten zou graag ons geld terug willen hebben en geen puppy!
Mevrouw [naam verwijderd] stemde toe en vertelde ons volgende week terug te komen met Astro, zij zou het geld hebben!
We gingen de week erna woensdag terug naar haar met de hoop dat alles in orde zou zijn, maar ze beweert helaas dat ze zou veronderstellen dat ze een pup zou verkopen voor een prijs van 1000 euro naar Polen, maar de mensen kwamen nooit opdagen. Dus ze had ons geld niet. Toen vroeg ik haar om ons nu tenminste gaven wat ze kunt geven en ze gaf ons 150 euro en ze maakte een kopie van mijn rijbewijs en schreef dat ze het bedrag van 150 euro had betaald en de rest van de 450 euro die de week erna zal worden betaald !
Ze heeft nooit iets terugbetaald. We probeerden haar te bellen en e-mails te sturen die niets leek te werken, beloofde keer op keer om ons te betalen, maar dat gebeurde nooit. Na ongeveer 1 jaar hebben we besloten om het niet te laten gaan en nam haar mee naar de rechtbank. Het is een erg lang en stapsgewijs proces geweest dat ons ongeveer 3800 euro kostte, uiteindelijk wonnen we de rechtszaak na zo lang wachten, maar we zagen nooit gerechtigheid. We verloren in het proces ongeveer 3800 Euro en de belangrijkste van al onze geliefde Astro ..... met pijn in ons hart is er geen nieuws over hem en mij is verteld dat hij naar verschillende locaties verhuisde en de nieuwe eigenaar van Astro ging door [naam verwijderd].
De reden dat ik tegen mijn hart opkijk en dit is ons verhaal na verscheidene jaren van pijn en verdriet, we hopen dat deze boodschap een goede les en waarschuwing voor anderen zal zijn en alle problemen vermeden zal worden.

sorry voor mijn nl taal gebrek.....Ik ben canadees maar we doen onze best :)


Vriendelijke groeten, C. B
Laatst gewijzigd door Exaniouse op 24 jan 2018 12:23, 3 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Brahms »

Dus als ik het goed begrijp heb je om E 450,- terug te krijgen in totaal E 3800,- uitgegeven ?

Van de hond heeft u vrijwillig afstand gedaan aan de fokker, dus om daar dan nog langere tijd feedback over te krijgen is wat vreemd. De hond is al immers al in 2013 naar een andere eigenaar gegaan.
Dan had u de hond moeten houden en vooral zelf moeten verzorgen.

Exaniouse
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2018 12:09

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Exaniouse »

Ons ging vooral om in principe of nu om 50 euro gaat of de 1000Euro is niet van belang, ik kom op voor me rechten hoe dan ook. zo long dat mensen net als die fokker bestaan worden onschuldige mensen de dupe van.......ik weet dat er zijn mensen die gewoon laten gaan en niets er aan durven doen en alleen maar naar andere toe klchten.

Ik heb 3800 Euro voor uit gegeven, maar het was 100% mooite waard, bij me staat eerlijkeid vooraan ik bedonder geen andere wat voor een reden ook laat me ook niet door anderen bedonderd worden heel simpel.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Brahms »

U bent een fantastisch mens.
Wel een zeer kostbaar principe, om veel kleinere bedragen worden hier topics geopend.

Met E 3800, - had je veel kunnen betekenen voor de hond......

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door reggie2 »

Exaniouse schreef:Ons ging vooral om in principe of nu om 50 euro gaat of de 1000Euro is niet van belang, ik kom op voor me rechten hoe dan ook. zo long dat mensen net als die fokker bestaan worden onschuldige mensen de dupe van.......ik weet dat er zijn mensen die gewoon laten gaan en niets er aan durven doen en alleen maar naar andere toe klchten.

Ik heb 3800 Euro voor uit gegeven, maar het was 100% mooite waard, bij me staat eerlijkeid vooraan ik bedonder geen andere wat voor een reden ook laat me ook niet door anderen bedonderd worden heel simpel.

En de hond heb je gewoon ingeruild???? Als een pakje boter??? Bezopen, goed dat je het hebt verloren. Hoe kan iemand zoiets doen!!!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door newmikey »

Exaniouse schreef: de pup zou een Pedigree hebben vooreen bedrag van 600 Euro. we hebben de Stamboom nooit ontvingen.
En bij dat bedrag had bij u een lichtje op moeten gaan...

De rest van het verhaal klinkt mij al niet meer als een consumentenprobleem. Er was wèl een consumentenprobleem maar het is onder de rechter geweest, er is uitspraak gedaan en een incassobureau ingeschakeld.

Het gaat hier wel om beginnende fokkers maar heeft de rasvereniging hier géén rol kunnen spelen? Je had eventuele dokterskosten kunnen vorderen maar om een pup van 7.5 maanden maar weer "terug te verkopen" omdat er iets mee is, gaat wel héél erg ver. Een pup is een levend wezen, aanhankelijk en na ruim 5 maanden in uw gezin een lid van dat gezin. Ik kan dat niet snappen. Onze bobtail pup is nu 8 maanden oud en ik zou hem niet afstaan zelfs al was er iets mis met zijn gezondheid - overigens hebben wij een zeer betrokken fokster die het hele hondenleven bij "haar" pups betrokken blijft, door lief en leed.

Exaniouse
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2018 12:09

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Exaniouse »

Ik heb heelas niet alles antwoorden op je vragen, we zijn toen contact genomen met Invorderingsbedrijf B.V. in Den haag en daar werken meerdere advocaten we hebben toen onze verhaal aan hun uitgelegd en ze vertelde dat daze case heel maaklijk en duidelijk was en zou alleen maar paar maanden duuren en zou niet meer dan ongeveer het schuldige bedraag worden dus 600 Euro! we hebben toen paar keer voor de zekerheid gevraagd dat we alleen maar geholpen willen worden als de kosten bij rond 600 Euro blijvd en dat was ons toegezegd en bloofd.

Maar het gehele proces is veel longer geduurt en iedere keer dat ze moesten brief op schrijven en iedere uur die ze aan gewerk hadden kosten denk ik 90 Euro per uur en longer dan een jaar.....zijn veel gewerkte uuren volgens hun zo doende dat alles bijelkaar is zo hoog uit gepakt heeft.we zijn met een getuigen naar de recht bank geweest en rechter heeft ons toen gelijk gegeven omdat de hele bewijs op de papier stond, en ze
het resterende bedraag die 450 euro was...... aan ons moest betalen. ze moest toen ook alle kosten van de doorwaarde en nog andere...betalen maar niet aan ons.
Het valt er niet mee als je van andere land vandaan komt en de regelgeving van de land niet goed kent.

Exaniouse
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2018 12:09

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Exaniouse »

We hebben de hond niet verkocht staat gewoon er bij in de verhaal onze vet had ons geadviseerd dat het beste was om snel met de fokker contact op nemen en situatie uitleggen en was verstandig om fokker te vragen voor een andere hond of de geld terug te vragen want Astro zou veel problemen kunnen opleveren die niemand op te zitten wachten vandaar dat we naar de fokker gegaan een andere pup was geen optie want onze vertrouwen was gewoon weg, iedere keer dat we op Astro vraagde was hij bij eimaand anders volgens de fokker en we hebben van hem nooit meer gehoord. wat hadden we moeten doen gewoon niets zeggen en niets aan de hand?

mh73

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door mh73 »

Exaniouse schreef:We hebben de hond niet verkocht staat gewoon er bij in de verhaal onze vet had ons geadviseerd dat het beste was om snel met de fokker contact op nemen en situatie uitleggen en was verstandig om fokker te vragen voor een andere hond of de geld terug te vragen want Astro zou veel problemen kunnen opleveren die niemand op te zitten wachten vandaar dat we naar de fokker gegaan een andere pup was geen optie want onze vertrouwen was gewoon weg, iedere keer dat we op Astro vraagde was hij bij eimaand anders volgens de fokker en we hebben van hem nooit meer gehoord. wat hadden we moeten doen gewoon niets zeggen en niets aan de hand?
Dat is toch 'terug verkopen'? Je gaf de hond terug aan de fokker en wilde het bedrag terug dat je ervoor betaald had.

Ik heb even bij deze fokker gekeken en ik vind dat deze herders wel een bijzonder aflopende achterhand hebben (ten opzichte van de herders die ik ken). Blijkbaar vindt men dat mooi, want ze winnen er prijzen mee. Wel is het zo dat wanneer men op basis van zo'n raskenmerk door fokt, de kans steeds groter wordt dat het problemen oplevert.

Ook vind ik het vreemd dat een rashond mét stamboom voor maar € 600 van eigenaar wisselt. Zou de fokker geweten hebben dat deze hond niet 100% was? Misschien heeft de fokker laten weten waarom de hond zo goedkoop was? Een beetje rashond kost € 1000-1400. Iets dat een koper zou kunnen weten als hij zich van te voren een beetje geïnformeerd had.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Radar »

Engelstalige reacties verwijderd. Zoals in de huisregels staat omschreven is Nederlands de voertaal op het forum: 'De voertaal van het forum is Nederlands. Berichten die geheel of gedeeltelijk in een andere taal zijn opgesteld, kunnen verwijderd worden.'

Asla
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2015 18:10

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Asla »

Wat een leugens vertel jij.
Jullie hebben Astor gedropt hier.
Gewoon terug gebracht.
En na een lang gevecht je geld terug gehad!!!!
Het zijn geen pakken koffie die zo maar weg kan doen.
En Astor leeft nu een heel gelukkig leven bij Harry Otter op Terschelling .
Die man zit op facebook en het is een kern gezonde reu.
Jullie fokken zelf van die bullen.
Wat een laster zal eens kijken wat ik er mee kan doen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Revoked »

Asla schreef:
13 mei 2019 00:18
Wat een leugens vertel jij.
Jullie hebben Astor gedropt hier.
Gewoon terug gebracht.
En na een lang gevecht je geld terug gehad!!!!
Het zijn geen pakken koffie die zo maar weg kan doen.
En Astor leeft nu een heel gelukkig leven bij Harry Otter op Terschelling .
Die man zit op facebook en het is een kern gezonde reu.
Jullie fokken zelf van die bullen.
Wat een laster zal eens kijken wat ik er mee kan doen.
Na een gerechtelijke uitspraak is het verhaal alles behalve laster.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
13 mei 2019 01:01
Na een gerechtelijke uitspraak is het verhaal alles behalve laster.
Dat weet je niet. Een vonnis bepaalt slechts de rechtspositie tussen partijen (wie heeft recht op wat). Los daarvan kan er over de manier waarop een en ander is gegaan behoorlijk van mening verschild worden en dus ook gelasterd worden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Revoked »

Moneyman schreef:
13 mei 2019 08:56
Revoked schreef:
13 mei 2019 01:01
Na een gerechtelijke uitspraak is het verhaal alles behalve laster.
Dat weet je niet.
Wat jij wil.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
13 mei 2019 13:31
Wat jij wil.
Beetje kinderachtige reactie, vind je niet? Ik geef een onderbouwing waarom er geen sprake hoeft te zijn van laster. Kan je het mee eens zijn, of niet, maar zeg dát dan tenminste. Hier koopt niemand iets voor.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Fokker "Aus Famke's Zauberwald" in Haastrecht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eigenlijk moeten we de tegenpartij vragen om hier te reageren.

Hoor & Wederhoor, net als bij de Fietsende Rechter....
Dan is beschuldigen eerder aan te pakken en niet ruim jaar later.

Ik vermoed dat beide niet 100% zuiver geantwoord hebben, met stamboom verkopen en geen papieren leveren?
Maar na zoveel tijd word het lastig de Topic starter weer actief te krijgen.

Gesloten