LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hond wordt niet goed behandeld

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

.
Wat moet je doen, als je een mooie zwart/wit langharige grote soort berghond, ziet " mishandeld worden " ?

Een jonge vrouw ( kort-lontje -type) was die hond aan het trekken en sjorren aan de riem , niet normaal meer !!.. :shock:
Eng om te zien ...

Die hond deed " iets " fout , maar wat ?.. wat was niet zeker , en al helemaal niet meer voor die hond
die dat " foute" allang weer vergeten moest zijn..

Zo ga je niet met honden om, maar we durfden niets te doen ..

Moet je nu wel of niet 114 bellen, dat nieuwe nummer ?
.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door crazyme »

Ja, direct bellen.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Bij mij is het juist andersom, als hij zijn wilde 5 minuten krijgt onderhand het uitlaten. Dan wordt ik van de ene kant naar de andere getrokken, omdat hij dan als een gek rondjes om me heen rent en nogal flink wat kracht en spanning op de riem zet! :mrgreen:

Na wat tips vanuit de hondencursus gaat het wel beter. Eerst snokte ik ook altijd terug van "nu stoppen" maar dan werd het vaak erger.
Nu is het negeren, snoepje erbij en als hij ook maar 4 seconden weer rustig naast me zit/loopt direct het snoepje geven.

Tja, een hoop mensen denken dat ze een hond moeten opvoeden door hem voor zijn foute dingen af te straffen en gaan daar soms behoorlijk pittig in op, helaas.
Honden moet je juist de foute dingen negeren of op het moment zelf een keer heel pittig NEE zeggen, vervolgens de hond een kunstje te laten doen en dan belonen, zodat hij niet in het negatieve blijft hangen.
Belonen voor zijn goede dingen werkt nog altijd het beste. Honden worden nu eenmaal graag beloond en op een gegeven moment weten ze wat ze "goed" doen en de slechtere eigenschappen ebben dan vanzelf weg.

Ik had denk ik zelf ook gebeld. Gewoon omdat honden dergelijke baasjes niet waard zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

Ik had denk ik zelf ook gebeld. Gewoon omdat honden dergelijke baasjes niet waard zijn.

dit soort dingen denk ik niet dat ze op reageren, noem het ook niet echt mishandeling eerder verkeerd opvoeden.

ik zou het zelf tegen die persoon zeggen, ongeacht hoe ze naar mij zou reageren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ook ik zou die persoon zelf erover aan spreken, ik vind net zoals Ciske vind dit niet echt mishandeling maar meer verkeerd opvoeden.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Verkeerd opvoeden sowieso. Of het mishandeling is, valt eigenlijk lastig te beoordelen gezien ik me niet direct een voorstelling kan maken hoe het er werkelijk aan toe ging.
Als het er te hard aan toe ging, kan het best als mishandeling beoordeeld worden.
Gezien Duiner aangeeft dat het er hard aan toe ging en gewoon eng was om te zien, ging ik ervan uit dat het er best als mishandeling uit gezien heeft.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

Chocomelk schreef:Ook ik zou die persoon zelf erover aan spreken, .
oh nee,

dat is het stomste wat je kan doen , want ik liet al doorschremeren , dat ze een nogal " kort-lontje"--uiterlijk had
Die zou ons dan ter plekke hebben uitgescholden ... :shock:
.. je durft echt dan niets te doen .

zelfs bellen durfden we niet, maar achteraf waardeloos dat we het niet gedaan hebben .. :cry:
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

dat is het stomste wat je kan doen , want ik liet al doorschremeren , dat ze een nogal " kort-lontje"--uiterlijk had
Die zou ons dan ter plekke hebben uitgescholden ...
.. je durft echt dan niets te doen
oh...dus als die hond een doodschop zou krijgen dan zeg je nog niks? je bent bang? pfffffffffffffffft niet te filmen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door manondoris »

hoe ziet iemand er eigenlijk uit met een kort lontje uiterlijk :?:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef: oh nee,

dat is het stomste wat je kan doen , want ik liet al doorschremeren , dat ze een nogal " kort-lontje"--uiterlijk had
Die zou ons dan ter plekke hebben uitgescholden ... :shock:
.. je durft echt dan niets te doen .

zelfs bellen durfden we niet, maar achteraf waardeloos dat we het niet gedaan hebben .. :cry:
.
Het maakt toch helemaal niets uit hoe een persoon eruit ziet als je haar wil aanspreken.
Je durft haar niet aan te spreken, je bent toch geen watje ?

Maar goed je gaat hier nu weer achteraf zitten te praten, heb je foto's gemaakt, heb je bewijsmateriaal ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:hoe ziet iemand er eigenlijk uit met een kort lontje uiterlijk :?:
Ben wel benieuwd hoe zo iemand er dan uit zou zien.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door piet jagers »

Chocomelk schreef:
duiner schreef: oh nee,

dat is het stomste wat je kan doen , want ik liet al doorschremeren , dat ze een nogal " kort-lontje"--uiterlijk had
Die zou ons dan ter plekke hebben uitgescholden ... :shock:
.. je durft echt dan niets te doen .

zelfs bellen durfden we niet, maar achteraf waardeloos dat we het niet gedaan hebben .. :cry:
.
Het maakt toch helemaal niets uit hoe een persoon eruit ziet als je haar wil aanspreken.
Je durft haar niet aan te spreken, je bent toch geen watje ?

Maar goed je gaat hier nu weer achteraf zitten te praten, heb je foto's gemaakt, heb je bewijsmateriaal ?
als aanvulling op boven genoemde
en heeft diegene ook aanwijsbare strafbare feiten gepleegt ..
waren er daarnaast ook meerdere mensen cq getuigen die het strafbare feit gezien hebben ???

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

ciske schreef:
dat is het stomste wat je kan doen , want ik liet al doorschremeren , dat ze een nogal " kort-lontje"--uiterlijk had
Die zou ons dan ter plekke hebben uitgescholden ...
.. je durft echt dan niets te doen
oh...dus als die hond een doodschop zou krijgen dan zeg je nog niks? je bent bang? pfffffffffffffffft niet te filmen.
het is niet erg om bang te zijn , de brutaalste mensen hebben niet voor niets de hele wereld ?
.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Radar »

Gechat en geruzie verwijderd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door Emmy75 »

TROS Radar schreef:Gechat en geruzie verwijderd.
Ik kan me voorstellen dat dat hoognodig was en dat het een onoverzichtelijk topic geworden was.

Maar waarom was mijn tip om de "animal cops" te bellen verwijderd?
Ik hoorde pas nog in het nieuws dat Nederland nu ook animal cops heeft en dat er net een groep afgestudeerd was van de training die ze volgde en nu aan de slag kunnen. Zie ook dit nieuwsitem op de site van de NOS.
http://nos.nl/video/318837-eerste-anima ... -slag.html

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door manondoris »

Zo zo een wakkere mod ! En dat zaterdag nacht . Maar waarom zo rigoreus gesnoeit in de berichten ? Waarom niet gelijk dit onzinigge topic gesloten?

zandinoog
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2011 19:05

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door zandinoog »

Ik wil graag voorlees moeder worden.

karremaar
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 jul 2011 17:42

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door karremaar »

:lol: :lol: :lol: :lol:

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door duiner »

.
manondoris schreef: Waarom niet gelijk dit onzinigge topic gesloten?
als je " Ruw behandelde hond door de eigenaar" , een onzin-topic vindt , ben je niet goed wijs .. :evil:
.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef: Waarom niet gelijk dit onzinigge topic gesloten?

zou wel het beste zijn ja, dit topic stelt niks voor.

Gesloten