I Respect Animals (SIRA) en dierenleed bij adoptiehond

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
atlas1302

Re: I Respect Animals (SIRA) en dierenleed bij adoptiehond

Ongelezen bericht door atlas1302 » 10 jul 2017 12:53

SandravanDijk8 schreef:Dieren hebben geen nationaliteit.
Wat zijn die in spanje minder waard?.
Mensen die zeggen dat hier asiels vol zouden zitten doen er helaas meestal zelf ook niks aan om ze leeg te maken.
Maar wel een familie: Duitse herder, New Foundlander, Franse dwerg poedel, Engelse bulldog...etc.

In Spanje zijn ze niet minder waard, misschien kunnen de mensen daar lokaal zich wat meer inspannen om deze stichting te helpen met deze lieve dieren.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 10 jul 2017 13:13

Mensen die zeggen dat hier asiels vol zouden zitten doen er helaas meestal zelf ook niks aan om ze leeg te maken.
Kijk, dat bedoel ik nou. Je bewijst heel mooi mijn punt, Sandra.

Laat voor iedereen dus duidelijk zijn mijlenver te blijven van deze "stichting" en - inderdaad - een lief dier uit een asiel van de Dierenbescherming te halen.

Onze laatste hond, een bordercollie mix, komt ook uit het asiel.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 » 10 jul 2017 13:28

sorry maar volgens mij weet jij niet wie ik of andere op dt forum zijn ook ik heb meerdere dieren uit het asiel.
Op dit moment 1 hond maar er komt er binnenkort 1 bij en ja die komt ook gewoon uit een asiel uit nederland.
Ik zeg helemaal niet dat dieren uit een ander land minder waard zijn absoluut niet, maar we hebben er hier al meer dan genoeg en dat jij met je vage organisatie dieren uit spanje haalt met god weet wat voor ziektes moet je zelf weten maar ik raad mensen aan blijf uit de buurt bij die organisaties en neem een kijkje op ik zoek baas.

breedschalig

Ongelezen bericht door breedschalig » 10 jul 2017 17:27

Het verhaal van; ,, MOLLY KOMT THUIS,, ( deel 2)
M,n liefste hond heb ik precies na 10 jaar in moeten laten slapen) kwam ook uit Spanje met een stichting.En die waren gewoon goed.Voor 25 piek extra , werd ze voor de deur afgeleverd . Daarom heb ik er helemaal niet bij stil gestaan dat het ook heel fout kan lopen. Ik zag Molly en haar verhaa op marktplaats , en dacht (gezien ik ook twee oude hondjes heb, ach, ik gun haar heel graag nog een echt mandje voor dat laatste jaar.Van kennissen kreeg ik nog een mooie hondenmand voor Molly.En ik weet wat ik kon verwachten met slechte achterpoten, want we hadden thuis altijd herdershonden gehad. 29-april-2017 En dan krijg je een hond ( Molly ) die dat stadium van wat ik kon verwachte, al vele keren gepasseerd was. Ik heb toen na thuiskomst vanuit Hoofddorp gelijk de dierenarts gebeld en kreeg toevallig m,n eigen dierenarts ( week-end dienst )Maar die wilde zijn handen er niet aan branden om haar in te laten slapen omdat de hond van een stichting kwam. Week-end en je kan geen kant op. De hele vloer onder het bloed en een jankende Molly wanneer ze haar oor moest krabben, niet kunnen opstaan uit de mand omdat de hele achterkant WEIGERDE ! M,n enig uitweg was in mijn paniek om de stichting te bellen. Toen ik Sandra van Dijk aan de lijn kreeg, zei ze dat ik eerst 3 dagen de zaak moest aan kijken.En toen ik over de problemen sprak, beweerde ze dat Molly voor vertrek uit Spanje door een dierenarts was nagekeken. ( Dat zou dan de dag ervoor geweest moeten zijn?)Nou, een blind paard kon zien dat deze hond in geen weken een dierenarts gezien had. Ik zei dat ik het niet aan kon met een hond in deze toestand. Toen zou ze iemand langs sturen en of ik deze tegemoet kon komen, ik zei ja, dat kan ik met de trein( ik heb alleen een fiets )Toen zou er een vrouw uit Rotterdam komen , en of ik dan niet een andere hond wilde nemen Carter( jachthondje) die ook die dag aangekomen was.Alsof het over een verkeerde kleur broek ging. Die mevrouw die haar kwam halen was een aardige vrouw, die de tijd nam om Molly te bekijken. Ze zei uit zichzelf bij het zien van Molly, dat het probleem met die poten iets was wat zich al langer moest afspelen gezien dat de nagels tot bloedens toe waren afgesleten.De kamer vloer was dan ook helemaal besmeurd met bloed.dit om te laten weten in wat voor een toestand deze hond was. Niet omdat ik het erg vond dat de vloer vies geworden was, want m,n huis is ingericht op het hebben van oude honden. Ik heb haar ook gezegd dat er heel goed naar die oormijt gekeken moet worden omdat dat naar mijn gevoel veel ernstige is dan ze denken, Dat het naar binnen geslagen is.Ook vertelde de vrouw dat ze nu pas doorzag hoe mager Molly was en dat het haar niet was opgevallen bij de aankomst waar zij ook aanwezig was. Ze zei een paar keer dat Molly nodig naar een dierenarts toe moest .Ik heb haar bij het weggaan ook nog een zak nieuwe hondenvoer van 15 kilo mee gegeven,omdat ik deze speciaal voor Molly gekocht had en ben ik meegelopen naar de auto. Toen ik Molly in de auto zette ontdekte ik bij het inzetten ook nog een grote tumor aan haar tepel.Ook dit heb ik haar (die Molly kwam ophalen) duidelijk gemeld. In de hele consternatie ben ik vergeten te vragen wie ze was.En zo is Molly weggegaan.Toen ik binnen kwam kreeg ik een whatsApp van sandra dat ze me erop wilde wijzen dat ik verantwoordelijk bleef voor de hond zolang deze niet geplaatst was.En toen schreef ik , en wat betekend dat ? Toen schreef Sandra terug, dat ik kon opdraaien voor de dierenarts kosten!! Na wat heen en weer geschreven , heeft ze me geblokt. En toen ik haar later via facebook probeerde te bereiken om te vragen hoe het met Molly is gegaan, waar ze is gebleven, omdat dat ik mij steeds meer zorgen over Molly ging maken,heeft ze me ook geblokt op facebook. Toen ben ik via marktplaats gaan vragen, maar daar werd na een dag de oproep eraf gehaald omdat er een klacht geweest zou zijn.En toen ben ik dan voor het eerst van m,n leven op facebook gegaan om erachter te komen waar Molly gebleven is. En ben ik zeer gelukkig nu te weten dat Molly in heel goede handen terecht gekomen is,( een mevrouw in Belgie) zij heeft Molly tot twee keer toe naar een dierenarts gebracht ( naar TWEE VERSCHILLENDE dierenartsen om zeker te zijn van de diagnose ) een op zondag,(2-7-2017 de dag na aankomst van Molly in Nederland) waarbij Molly een hoge dosis pijnstillers heeft gekregen, de oormijt was in zo,n vergevorderd stadium dat dit voor haar zeer pijnlijk was en later bleek,ook niet meer te genezen viel, het zelfde gold voor haar achterpoten, die behalve ouderdomsslijtage ,ook een fractuur bleek te hebben van naar wat zij vermoedde, een trap . En nog een keer op dinsdag(4-7-2017) waarbij bij de laatste keer besloten is( gezien er geen enkele verbetering was, en zij ook niet meer te helpen viel ) om Molly in te laten slapen om haar nog verder lijden te besparen, en dat ze nu eindelijk de rust heeft die deze lieve hond verdient heeft.
Laatst gewijzigd door breedschalig op 08 nov 2017 19:44, 10 keer totaal gewijzigd.

breedschalig

Ongelezen bericht door breedschalig » 10 jul 2017 17:35

,,DE AANKOMST VAN MOLLY,, (deel 1)
Ik heb geen intake gesprek gehad,geen heb geen paspoort gekregen,ik heb geen gezondheids verklaring gekregen, eerlijk gezegt ik wist niet eens wie Sandra van Dijk , of de mensen van STICHTING I RESPECT ANIMALS waren. bij aankomst in de loods in Hoofddorp( om de hond af te halen). 29 April 2017 Het is dat ik m,n hond herkende aan het marktplaats fotootje,zij ( Molly ) stond aan een paal vast geboden zwaar in distress met een rode emmer water ernaast waar ze heel gestrest /ongecontroleerd uit dronk ..Na een tijd bij Molly gestaan te hebben, kwam niemand naar mij toe om Molly aan mij te over te dragen. Ik heb haar toen maar zelf losgemaakt, en aan iemand gevraagd of alles zo in orde was en of ik kon gaan. Nadat het paspoort met een klein papiertje erbij( iets groter dan het paspoort .standaard copietje) erbij gehaald werd, kreeg ik te horen dat zij alleen oordruppels nodig had,tegen de oormijt, waar ik niks vanaf wist. Ook had ze pijnstillers nodig voor haar achterpoten, vertelde de vrijwilliger , uit zich zelf, maar die hadden ze niet .De ziekte ( Annaplasma ) waar Sandra me de dag ervoor over schreef,was hun niks over bekend volgens de vrijwilligers en het papiertje..Dus er was wel degelijk iets bekend ( volgens de vrijwilligers en de aantekening op het papiertje) over de pijn in haar poten. Later zei Sandra , dat die pijnstillers helemaal niet nodig waren.En nu lees ik gisterenavond op facebook ,dat Sandra weer beweerd dat ze die ziekte had, Annaplasma . Begrijp jij het, begrijp ik het nog. Hoe dan ook ,heb ik tegen deze ziekte geen medicijnen gekregen, bij het afhalen.Met alleen oordruppeltjes en anti wormen pillen, heb ik met Molly de loods verlaten, op weg naar huis.
Laatst gewijzigd door breedschalig op 30 jul 2017 22:32, 4 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 10 jul 2017 17:45

Ik vraag mij meer in algemene zin af wat het nut is om zielige huisdieren uit verre landen hier naartoe te halen. Zijn de huisdieren hierdoor per saldo beter af? Persoonlijk heb ik daar grote twijfels bij. "Eigen hond eerst" is misschien wel erg flauw. Maar toch.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha » 11 jul 2017 00:02

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 11 jul 2017 00:42

Exact Mucha.

https://youtu.be/n98Gh3aeXNQ

Videobewijs dat Spaanse honden ook van dit A-merk hondenvoer (waarvan ik de naam niet zal noemen) kunnen en mogen smullen. Het is denk beter voor ze dat ze hun maag daar lekker vullen.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 » 05 aug 2017 19:03

Mucha schreef:
Inderdaad. De Nederlandse asiellen zitten vol. (Vooral rond deze tijd.) En dan halen mensen een hond uit Spanje ?
In plaats van in Spanje baasjes voor deze honden te zoeken. Of zijn daar geen dierenvrienden ?

Dat klopt niet hoor , het valt mee hoeveel honden in het asiel zitten. Vrienden van ons zijn op zoek naar een asiel dier. De meeste honden die weggedaan worden vind je op honden sites.

Buitenlandse honden brengen trouwens geen ziektes mee, maar wel vind ik dat er te veel op de emoties van de mensen gespeeld wordt. Ook is het beter eens wat in die landen daar te doen.

breien

Ongelezen bericht door breien » 05 aug 2017 19:10

Ik heb geen enkel huisdier en dat is pas diervriendelijk.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 » 07 aug 2017 10:56

breien schreef:
Ik heb geen enkel huisdier en dat is pas diervriendelijk.

Groot gemis.

K.S.

Ongelezen bericht door K.S. » 07 jan 2018 16:02

Hallo,

Ik ben opzoek naar gedupeerden door de stichting. Dat wil zeggen, dieren die niet gezond waren, terwijl dit wel wordt gepretendeerd voorafgaand aan de adoptie, dieren met gedragsproblemen of een andere kwestie waaruit blijkt dat de stichting zich niet heeft gehouden aan de wet- en regelgeving en/of het geschetste beeld van de te adopteren hond.

Tevens ben ik op zoek naar mensen die bij de stichting hebben aangegeven dat er dingen niet klopten betreffende de gezondheid, het gedrag of andere misstanden en kunnen vertellen wat de werkwijze en communicatie hierin was betreffende dit alles.

Alvast hartelijk dank voor de medewerking. Deze misstanden moeten namelijk aan de kaak gesteld worden en wanneer er meer gedupeerden zijn, zal er op meerdere manieren voor kunnen worden gezorgd dat [Naam verwijderd door de moderator] en consorten (waaruit de stichting bestaat) niet meer o.a. doodzieke en ongezonde dieren als lucratieve business kunnen gebruiken.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 jan 2018 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

angélique-noud.smits

Ongelezen bericht door angélique-noud.smits » 12 sep 2018 22:28

Waar is Messi ? Stichting naam MANUEL van Stichting I Respect Animals !

Een paar weken geleden moesten wij onze Messi die wij in september vorig jaar adopteerden via Sandra van Dijk van SIRA helaas afstaan na flinke vechtpartijen met onze andere geadopteerde dalmatiërreu. Helaas was er voor ons, ondanks hulp aan huis van een ervaren hondentrainer, tot groot verdriet geen andere optie meer over. Wij mochten zelf van Sandra geen ander baasje zoeken omdat dit via de stichting zou gaan. Er moest nml een nieuw contract opgesteld worden. Messi werd opgehaald door een mevrouw uit Egmond aan de Hoef die net als ons ook weer 310 euro adoptiegeld betaalde voor Messi en deze vrouw stond hem na 2 weken weer af. Sandra appte ons eerder dat Messi indien hij niet te handhaven was terug naar Spanje zou worden gestuurd of allerlaatste noodzaak een spuit te geven.

Volgens de mevrouw uit Egmond aan de Hoef zou Messi weer zijn geadopteerd door een gezin uit NL en zou er binnen 1 jaar tot nu 3 maal 310 euro adoptiegeld voor Messi zijn betaald. Uit de gegevens van de chipregistratie blijkt dat hij van onze naam is maar dat hij niet opnieuw geregistreerd is. De enige vraag die wij hebben is of Messi nog leeft, waar in NL hij leeft en hoe het met hem gaat?
Sandra beroept zich op de wet van de privacy en zegt dat het goed met Messi gaat.

Messi heeft een NL paspoort en geschatte geboortedatum van 01-01-2016

angélique-noud.smits

Ongelezen bericht door angélique-noud.smits » 13 sep 2018 10:05

Via deze stichting SIRA een hond geadopteerd met gedragsproblemen. Vocht tot 2x toe op leven en dood met onze andere reu. Nooit enig huisbezoek of nazorg van deze stichting mogen ontvangen alleen verwijten van mevrouw Sandra van Dijk. Uiteindelijk hulp ingeroepen van een deskundige hondentrainer. Heeft niet mogen baten. Hond werd herplaatst bij een 67 jarige mevrouw die hem na 2 weken beu was. Mevrouw van Dijk dreigde om hem een spuit te laten geven of terug naar Spanje te sturen. Wat het lot nu is van Manuel weten wij niet want mevrouw van Dijk wil ivm privacy reden niet reageren enkel verwijten dat de hond bij ons niet goed is verzorgd. Ons geld is naar de andere 500 bij haar stichting aangemelde dieren gegaan maar wij zullen nooit meer met deze stichting in zee gaan. Zoals wij van de nieuwe 2e adoptant hebben vernomen is in totaal 3 x 310 euro adoptiegeld voor deze hond betaald.

breedschalig

Ongelezen bericht door breedschalig » 13 sep 2018 14:00

Ja, dat is helemaal volgens het handelen van Stichting I respect Animals, ze hadden het beter,, I respect money kunnen noemen,,. Want daar gaat het bij deze vrouw hoofdzakelijk om. Daar bekostigt Mevr. haar vakantie en luxe van. Ze is een doodgewone hondenhandelaar die vooral geen kritiek duld . Heel goed dat je hier geschreven hebt, maar nog beter is een eigen topic op deze site te maken te maken, want de meeste mensen doorlezen niet al de reacties, maar wel de ,,koppen,, van de onderwerpen , waarin je de naam Stichting I respect Animals duidelijk vermeld. Dit is ook als mensen via Google naar deze Stichting zoeken, ook jou klacht te zien krijgen. Ook aangifte doen bij de dierenpolitie en vooral niet vergeten bij de NVWA , daar zijn ze al goed bekend en hebben na mijn aangifte al een waarschuwing, boete gekregen. Gooi het verhaal ook op facebook, met foto,s etc. stuur brieven naar de Dierenbescherming en andere dierenorganisaties. Kijk op haar facebook pagina en zet je verhaal bij haar volgers, bij wie dat mogelijk is. Zet voor jezelf het hele verhaal op papier( computer ) precies in de volgorde zoals het gebeurd is. zodat je niks vergeet, en dingen die je evt vergeten bent er later weer tussen kunt plakken. Tijden ,data ,. Het makkelijke daarvan is dat je niet iedere keer opnieuw je verhaal hoeft te vertellen, maar het kant en klaar aan iedereen kunt toesturen. Scheelt je een hoop energie. Zie ook dat de andere eigenaren aangifte doen. Heel veel sterkte !!

Plaats reactie