I Respect Animals (SIRA) en dierenleed bij adoptiehond

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
breedschalig

I Respect Animals (SIRA) en dierenleed bij adoptiehond

Ongelezen bericht door breedschalig » 09 jul 2017 17:29

Gezien de feiten verdraaid gaan worden,en aangevuld met leugens en fantasie door [Tekst verwijderd door de Moderator] om op die manier zelf het slachtoffer te willen zijn, om aandacht te krijgen in dit verhaal , heb ik dan toch maar het uitgebreide verhaal geplaatst (twee delen) Dit is te lezen op deze zelfde pagina ( naar beneden scrollen ) 0p 10 juli om 17.27 uur ,,Het verhaal van Molly komt thuis ,, --- en op 10 juli om 17.35 uur De aankomst van Molly.
dh MOLLY 5.jpg
Molly, met de ,, schone rechtopstaande,, oren ( zoals [Tekst verwijderd door de Moderator] dat op haar FB pagina benoemd ) van de in vergaande staat oormijtinfectie, zoals Molly op marktplaats stond voordat ze naar Nederland kwam. Het betreft hier tevens een oude foto van Molly, gezien ze hier dik is, vergeleken met toen ik haar kreeg. Kan je nagaan hoelang ze al met die oormijtinfectie heeft rondgelopen.Hierbij wil ook de nieuwe adoptante waarschuwen, mocht het op een of andere manier het niet klikken met Uw nieuwe hond,( want het verhaaltje over het karakter van de hond, blijkt soms niet te kloppen ) dan kan [Tekst verwijderd door de Moderator] opeens een heel stuk minder vriendelijk worden en dat wordt meestal door haar via facebook aan de ,,buitenwereld ,,bekend gemaakt, en naar een evt. teruggave van Uw adoptie geld kunt U fluiten. Nog even voor de duidelijkheid: [Tekst verwijderd door de Moderator] is in 2011 met I respect Animals begonnen.( maar is al 8. 1/2 jaar bekend bij marktplaats) Pas in november 2016 wordt de stichting officieel te boek gezet bij de KvK met als naar voren geschoven oprichter [Tekst verwijderd door de Moderator], maar achter de schermen blijft [Tekst verwijderd door de Moderator] zeeeeer actief. Tot op heden nog op marktplaats met advertenties van I respect Animals uit [Tekst verwijderd door de Moderator].
dh MOLLY 5.jpg (8.34 KiB) 3762 keer bekeken
OP 29 April 2017 heb ik van de Stichting I respect Animals (SIRA) een Duitse Herder van 11 jaar geadopteerd,met alleen de boodschap van slechte achterpoten. Nu hadden we thuis ook altijd Duitse Herders gehad, dus ik wist wat me te wachten stond. Na de kille ontvangst in een loods in hoofddorp, waar m,n nieuwe hond aan een paal stond vastgebonden, zwaar in disstress, en nauwelijks op haar poten kon staan, werd ik zonder ontvangen te worden, en m,n hond over gedragen te worden, zonder paspoort, zonder gezondheids verklaring, zonder pijnstillers etc overgelaten met deze hond. Bij thuiskomst bleek dat Molly ( zo heette zij ) het stadium van wat ik kon verwachten, al velen malen gepasseerd te zijn. Deze hond was alleen nog geholpen met een spuitje.
Maar helaas , het was week-end en de week-end dierenarts, ( toevallig m,n eigen dierenarts ) weigerde de hond in te laten slapen, omdat deze van een stichting was en hij daar geen gedonder mee wilde hebben. In mijn paniek, heb ik de Stichting weer opgebeld, en is deze de hond komen afhalen. Uiteindelijk is de hond die zelfde zaterdag nacht ( 29 april) in Belgie bij een mevrouw met een Gouden Hondenhart beland, en deze is met Molly, 2x naar twee verschillende dierenartsen geweest, en dinsdag ( 2mei 2017, 3 dagen later) is besloten Molly in te laten slapen, omdat ze niet meer te redden viel.Oormijt in een te ver gevorderd stadium, welke niet meer te genezen viel, en waardoor de hond heel veel pijn leed ,wat zelfs niet meer te onderdrukken viel met pijnstillers, en tevens en fractuur aan haar poot vanwege een vermoedelijke schop, en een tumor aan haar tepel. De reactie van [Tekst verwijderd door de Moderator] was na de aantijgingen over dit gebeuren was een foto van haar zelf ( op Facebook) met een tshirt aan,, NOT MY PROBLEM,, met een lachend gezicht. De Stichting I Respect Animals heeft voor deze doodzieke hond (die nog 20 uur in een klein metalen kratje op een krantje de rit van Spanje naar Hoofddorp heeft door moeten maken) in het totaal zo,n 460 EURO ontvangen, 50 van een donatie, 100euro van de 1e adoptant, en nog een 310 euro van de 2e adoptant .(Het verhaal is veel uitgebreider maar paste hier niet op.) Maar ik had 10 jaar geleden een hondje uit Spanje genomen (voor de eerste keer) via een andere stichting, en dat was helemaal top, daarom helemaal niet verwacht dat het ook zo verkeerd kon gaan. En aangezien ik tuis ben, dacht ik, ik kan een oude hond nog een fijn jaar bezorgen.( IK heb nog twee oude hondjes van 13 jaar)Maar ik heb m.n lesje geleerd, ik ga gewoon naar het Nederlandse Asiel, ondanks het feit dat er natuurlijk ook hele goede stichtingen zijn, die goed werk doen.Want zo,n hartverscheurend drama wil ik niet meer meemaken.
Het uitgebreide verhaal (twee delen) is te lezen op deze zelfde pagina ( naar beneden scrollen ) 0p 10 juli om 17.27 uur ,,Het verhaal van Molly komt thuis ,, --- en op 10 juli om 17.35 uur De aankomst van Molly. Zie ook facebook : Sonja Vreugdehill
Laatst gewijzigd door Radar op 13 sep 2018 10:50, 41 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Re: I Respect Animals (SIRA) en dierenleed bij adoptiehond

Ongelezen bericht door atlas1302 » 09 jul 2017 19:05

Mevrouw of meneer waar begint u aan, ik ben ook heel begaan met honden en heb veel honden zien en komen gaan in een asiel centrum.
Een duitse herder van 11 jaar dat is nogal een verantwoordelijke stap als u de hond nog nooit heeft gezien, eigenlijk kan het niet om een hond blindelings te adopteren.

Normaal gesproken maakt u kennis met de hond en gaat er een stukje mee wandelen, u laat het bezinken en kom nog een keertje terug om te zien hoe de reactie van de hond is. U kunt dan ook de mankementen van de hond analyseren en zijn karakter, is de hond blij met u en bent u blij met de hond.

Dus dit is allemaal niet gebeurd, maar u addopteert wel zonder concrete info. Wat denkt u hiermee te bereiken? U bent in de war over de kosten die zijn gemaakt, is dat niet een beetje uw eigen schuld.

Begrijp me goed, ik ben voor om adoptiehonden een goed leven te gunnen en geven, maar als de gezondheid het niet toelaat...what can we do?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 09 jul 2017 19:22

breedschalig schreef:OP 29 April 2017 heb ik van de Stichting I respect Animals (SIRA)een Duitse Herder van 11 jaar geadopteerd,met alleen de boodschap van slechte achterpoten. Nu hadden we thuis ook altijd Duitse Herders gehad, dus ik wist wat me te wachten stond. Na de kille ontvangst in een loods in hoofddorp, waar m,n nieuwe hond aan een paal stond vastgebonden, zwaar in disstress, en nauwelijks op haar poten kon staan, werd ik zonder ontvangen te worden, en m,n hond over gedragen te worden, zonder paspoort, zonder gezondheids verklaring, zonder pijnstillers etc overgelaten met deze hond. Bij thuiskomst bleek dat Molly ( zo heette zij ) het stadium van wat ik kon verwachten, al velen malen gepasseerd te zijn. Deze hond was alleen nog geholpen met een spuitje.
Maar helaas , het was week-end en de week-end dierenarts, ( toevallig m,n eigen dierenarts ) weigerde de hond in te laten slapen, omdat deze van een stichting was en hij daar geen gedonder mee wilde hebben. In mijn paniek, heb ik de Stichting weer opgebeld, en is deze de hond komen afhalen. Uiteindelijk is de hond die zelfde zaterdag nacht ( 29 april) in Belgie bij een mevrouw met een Gouden Hondenhart beland, en deze is met Molly, 2x naar twee verschillende dierenartsen geweest, en dinsdag ( 2mei 2017, 3 dagen later) is besloten Molly in te laten slapen, omdat ze niet meer te redden viel.Oormijt in een te ver gevorderd stadium, welke niet meer te genezen viel, en waardoor de hond heel veel pijn leed ,wat zelfs niet meer te onderdrukken viel met pijnstillers, en tevens en fractuur aan haar poot vanwege een vermoedelijke schop, en een tumor aan haar tepel. De reactie van [Tekst verwijderd door de Moderator] was na de aantijgingen over dit gebeuren was een foto van haar zelf ( op Facebook) met een tshirt aan,, NOT MY PROBLEM,, met een lachend gezicht. De Stichting I Respect Animals heeft voor deze doodzieke hond die nog 20 uur in een klein metalen kratje op een krantje de rit van Spanje naar Hoofddorp heeft door moeten maken, zo,n 460 EURO ontvangen, aan een donatie, en twee keer adoptie geld. Waarbij de tweede adoptant zelfs de hoofdprijs heeft moeten betalen.
De website van deze stichting maakt op mij ook niet echt een professionele indruk.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 sep 2018 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha » 09 jul 2017 19:48

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 09 jul 2017 20:13

Eerste paar regels op de website:
Welkom op onze site!

Tijd voor de waarheid! Lees aub het hele verhaal en deel massaal!!
Er is bijna geen geld meer voor voer ,medicijnen, medische zorg, vlooienpipetten etc .
Momenteel zijn wij nog maar de enige stichting die Xavi en zijn ruim 400 hondjes helpen.
Er is aller allereerst voer nodig!
20 kilo kost 13 euro.

Door ene dame die Xavi al 6 jaar het leven zuur maakt, die zo ver gaat dat de gemeentes niet meer betalen en donders goed weten dat Xavi geen ene hond op straat laat staan zitten er nu ruim 400 honden in de problemen
Zeer onprofessioneel. Dat, met de ervaring van TS erbij, is meer dan genoeg reden om mijlenver weg te blijven van deze "stichting" en gewoon in het asiel te gaan shoppen voor een hond.

breien

Ongelezen bericht door breien » 09 jul 2017 20:27

Heel eerlijk gezegd begrijp ik TS niet. Zoals ik het lees had ik de hond per direct afgewezen. TS kon toch zien dat de hond er veel te slecht aan toe was. Men moet zich niet in de maling laten nemen door zielige hondenverhalen Een raszuivere jonge Duitse herder zal wal duurder zijn dan 460 euro, maar voor die prijs kan men wel een gezonde hond verwachten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 09 jul 2017 21:15

De ironie van het verhaal is dat het leed van deze hond juist is verergerd. En dat was nou precies niet de bedoeling.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 09 jul 2017 21:19

Bob Schurkjens schreef:De ironie van het verhaal is dat het leed van deze hond juist is verergerd. En dat was nou precies niet de bedoeling.
Maar dat blijkt ook uit het feit dat deze "stichting", die dus met de eerste paar regels op hun website al op idiote onprofessionele manier mensen geld afhandig proberen te maken, dergelijke honden laat leiden.

Het lijkt er m.i. meer op dat de mensen achter deze organisatie over de rug van deze arme dieren geld probeert te verdienen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 09 jul 2017 21:23

Dat vermoeden heb ik ook. Met dierenleed kun je over het algemeen aardig cashen.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 » 10 jul 2017 09:58

ik sluit me aan bij de meeste er zitten honderden dieren in het asiel te wachten op een nieuw huis zonder dat we honden over de grens halen.
Niet alleen leed dit beestje maar god weet wat voor andere ziektes het meeneemt.
Kijk eerst in het asiel dan pas over de grens of bij zo'n vage stichting.

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta » 10 jul 2017 10:42

Het is natuurlijk een vreselijk naar verhaal! Maar ik vind uw verhaal ook niet helemaal prettig.

Bij honden die rechtstreeks vanuit een Spaans asiel komen, kun je natuurlijk altijd van alles verwachten (en dat is soms niet veel goeds). Maar begrijp ik goed dat u denkt dat die stichting dit expres gedaan heeft..? Ik ken deze stichting van het goede werk wat zij doen op Curaçao. Ik kan écht niet geloven dat u dit met opzet is aangedaan! Er zijn 2 kanten aan het verhaal waar wij er nu maar 1 van horen. Even voor de duidelijkheid: Ik heb niets met deze stichting van doen. Ik ken ze enkel als buitenstaander die ziet wat voor goed werk ze op Curaçao doen. Ik doneer wel af en toe als we bij familie op Curaçao zijn. Ik ben wel thuis in de wereld van de dierenhulpverlening.

Voordat de hond uit bv Spanje hier in Nederland is moeten er vele kosten gemaakt worden o.a. asielkosten, inentingen,boekjes,voer, dierenartskosten en het vervoer naar Nederland. Het is natuurlijk vreselijk dat de hond ingeslapen moest worden omdat de dierenartskosten waarschijnlijk te hoog waren om de hond nog (voor een korte) tijd op te lappen. Maar u kunt niet van de stichting verlangen dat zij nu uw geld terugbetalen. Die kosten zijn gewoon gemaakt en moeten betaald worden.

Dat de hond erg gestrest was is ook erg normaal, als u bedenkt wat de hond allemaal meegemaakt moet hebben (dan heb ik het nog niet eens over het transport). Over de kille ontvangst kan ik niets zeggen, dat is iets persoonlijks. Het kan niet zo zijn dat de hond geen paspoort had. En de hond zal hoogstwaarschijnlijk ook gewoon een chip hebben gehad, anders kon de dierenarts niet zien dat de hond eigendom was van de stichting. Normaliter bent u de eigenaar van een hond als u er voor betaald heeft, maar een chip moet u dan wel op uw naam zetten en daar gaat tijd overheen.

Ik zie op de site staan dat de kosten o.a. zijn voor: (Vaccineren, chip, en steriliseren/castreren). Dus uw hond was gechipt, en had dus een paspoort!

Dat ze bij u de hond hebben opgehaald toont mij dat ze wel degelijk hart hadden voor de hond, anders hadden ze u er wel mee laten zitten. Dat verhaal van het Tshirt komt mij ook erg vreemd over en kan ik eigenlijk niet geloven. Facebook is openbaar dus iedereen kan zien als ze u zo behandelde als u zegt. Dat zou hun reputatie niet goed doen. Ik denk dat het waarschijnlijk een zeer ongelukkig toeval is geweest. Opzettelijk die foto plaatsen om u te kwetsen kan er bij mij niet in...

Ik begrijp dat het voor u een emotionele ervaring is geweest, maar om nu alle schuld aan de stichting te geven komt mij niet helemaal eerlijk over. Deze stichting bestaat al jaren en heeft bewezen al die jaren erg goed werk te doen. Soms kan er natuurlijk wel wat mis gaan, waarschijnlijk zijn er bij u wel dingen verkeerd gegaan. Maar om daar nu de hele stichting en al het goede werk nietig te verklaren is ook niet helemaal eerlijk.

Misschien moet u nog eens op een rustige manier met hun gaan overleggen.....

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 » 10 jul 2017 11:30

Gezien de vele beschuldigingen, bedreigingen, leugens maar even mijn antwoord op verhaal Molly.
Iedereen die dit bericht heeft gedeeld over Molly aub verwijder het uit respect na onderstaande reactie gelezen te hebben, van mij gericht aan die sensatiezoekers.
Verwijder mij anders als vriend.
Molly is overleden, dat is al erg genoeg.
Dat haar dood nu wordt gebruikt om sensatie te zoeken of er zelf beter van te worden in diep triest. Molly verdiend dit niet.
Lieve Molly, tranen heb ik gehad om jou, nachten lang, bewust hebben we jou verhaal nooit op facebook gezet.
Al waren het slechts 4 dagen, je hebt gekregen wat je nooit hebt gekend. Aandacht, liefde en zorg,
Terwijl de sensatiezoekers liever hadden gezien dat je daar gedood zou worden zonder liefde ipv ondanks een transport naar Nederland met de hoop dat je hier je laatste dagen mocht slijten.
RIP lief meisje .

Onderstaande voor de sensatiezoekers

Mensen bemoeien zich met zaken die hun niet aan gaan. Die kunnen beter zorgen dat ze zelf voldoet aan alle eisen die nodig zijn om honden te mogen bemiddelen.
Iedereen die honden uit het buitenland bemiddeld heeft het diploma vakbekwaamheid honden en katten nodig om ze legaal te mogen bemiddelen en in te voeren.
Ook een kvk nr, ubn nr , tracesnummer.
Helaas voldoen hier vele niet aan en blijft de illegale hondenhandel in stand.
Vorige maand zijn er 4 geadopteerde honden teruggestuurd naar spanje omdat ze geen tracesformulier hadden
Dit is nodig voor transport over de weg en per vlucht.
Ook moeten alle honden max 3 dagen voor vertrek naar de dierenarts. Als ze ook maar iets hebben, al is het diarree dan mogen ze niet reizen.
Molly mocht op het moment van vertrek reizen.
Dus als jullie al iemand willen beschuldigen moet je het in die hoek zoeken.
Feiten
1 Wij hebben Molly NIET onderzocht
2 Wij hebben niet gezegd dat Molly gezond was en mocht reizen.
3 Wij hebben Molly geen gezondheidsverklaring gegeven.
4 de dierenarts die de traces geeft voor het transport zijn wij ook niet.
5 WIJ KUNNEN NIET OP 2000 KM ZIEN OF EEN HOND NIET ZOU KUNNEN REIZEN
6 Wij gaan er vanuit gezien de strenge eisen qua reizen dat de mensen die er echt verstand van hebben weten wat ze doen.
6 wat hadden jullie gewild???!
Daar inslapen met een gezondheidsverklaring? Onmogelijk. Ook daar is een beleid.
Lekker daar laten doodgaan en nog maanden afzien?
Aan al die mensen die hier ons dus vals beschuldigen, laat ons met rust!!
Ik hoef geen screenshots, stop met bedreigen, beschuldigen want ik heb alle namen en gezien bovenstaande waar het EVENTUEEL fout is gegaan zijn dat dus niet wij
Aangezien wij een stichting zijn die aan alle eisen voldoet en duidelijk is dat niet WIJ haar op het transport hebben gezet, zullen wij een aanklacht indienen wegens smaad en laster aan het verkeerde adres!
Ik ben op vakantie ja, ook daar word weer over gezeken
Nou laat ik jullie uit de droom helpen
Mijn moeder van 86 is hier ook.
Ze heeft kanker en wilde graag nog een keer met mij, mijn zus en mijn dochter samen op vakantie.
Ook zij heeft jullie vervelend opmerkingen gelezen!
Dat jullie het voor mij verzieken,so be it, ik ben het gewend, maar dat jullie dit nu ook indirect bij mijn moeder hebben gedaan, die mij beter kent dan wie dan ook, vergeef ik jullie echt nooit.
Molly is dood, straks nog iemand.... Ga jullie diep schamen en verbeter eerst je eigen fouten.
Excuus aanvaard ik niet, als excuus en uit respect voor mijn moeder vraag ik jullie het ( gedeelde)bericht te verwijderen .
Hoop dat jullie zelf hier nooit mee te maken krijgen .
Foto mag niet gebruikt worden overigens
Alleen met toestemming van rescuefoto
Bron:
https://www.facebook.com/irespectanimal ... 3806453234

ja een verhaal heeft twee kanten maar zulke stichtingen zou ik niet snel vertrouwen

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 10 jul 2017 11:43

breien schreef:Heel eerlijk gezegd begrijp ik TS niet. Zoals ik het lees had ik de hond per direct afgewezen. TS kon toch zien dat de hond er veel te slecht aan toe was. Men moet zich niet in de maling laten nemen door zielige hondenverhalen Een raszuivere jonge Duitse herder zal wal duurder zijn dan 460 euro, maar voor die prijs kan men wel een gezonde hond verwachten.
Heel eerlijk begrijp ik jouw niet Breien, je hebt schijnbaar niet de moeite genomen het verhaal van TS te lezen. Zij verwachte geen raszuivere jonge Duitse herder en ze heeft geen €460 betaald. Misschien moet je eerst het verhaal lezen en dan pas reageren.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 10 jul 2017 11:48

Sorry hoor, maar als je onderdeel bent van die stichting en het dier zo ontvangt laat je het toch inslapen? In de tekst van deze stichting, zowel op facebook als op hun website, is voor mij duidelijk te zien dat er alleen maar sprake is van slap gelul. Men neemt geen verantwoordelijkheid en probeert door zielig te doen mensen donaties af te troggelen.

Werkelijk schandalig.

SandravanDijk8
Contacteer:

Ongelezen bericht door SandravanDijk8 » 10 jul 2017 11:59

Kan hier heel kort over zijn
Op advies van ons is adoptant niet met Molly naar de dierenarts gegaan( geen geld) en droeg haar over aan degene die haar liet inslapen..
Die deed wat adoptant ook al.wilde

SandravanDijk8
Contacteer:

Ongelezen bericht door SandravanDijk8 » 10 jul 2017 12:01

Julie 444. Lees eens verder. Trek geen conclusies als je het verhaal niet kent

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 » 10 jul 2017 12:22

SandravanDijk8 schreef:Julie 444. Lees eens verder. Trek geen conclusies als je het verhaal niet kent
Ik heb het gelezen, en feit blijft dat, wanneer een hond in zo'n conditie is, de enige humane hulp die je het dier kunt bieden een spuitje geven is. Wat de TS hier vertelt zegt al genoeg.

Daarnaast is op de website, o.a. in het door mij geciteerde deel, heel erg duidelijk te zien dat dit helemaal geen professionele organisatie is, maar iemand die graag zielig doet door vooral anderen als boeman aan te wijzen en daarnaast vooral geld wil ontvangen. Want och, waarom zou je zelf verantwoordelijkheid accepteren, nietwaar?

Dit is ook te zien op de facebook pagina, en ook weer hier in jouw posts, Sandra. Nergens gaat de hand in eigen boezem maar wordt er volledig voorbij gegaan aan de eigen rol in dit dierenleed.

Dus ja: schandalig.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 » 10 jul 2017 12:37

ver uit de buurt van zulke organisaties blijven
zoals al door meerdere eerder is vermeld er zitten veel dieren in asiel in nederland
die ook op een goude mandje zitten te wachten

SandravanDijk8
Contacteer:

Ongelezen bericht door SandravanDijk8 » 10 jul 2017 12:42

Dieren hebben geen nationaliteit.
Wat zijn die in spanje minder waard?.
Mensen die zeggen dat hier asiels vol zouden zitten doen er helaas meestal zelf ook niks aan om ze leeg te maken.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha » 10 jul 2017 12:48

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Plaats reactie