LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door kweenie »

Revoked schreef:
18 okt 2020 07:15
Grappig om te zien dat de boeren de schuld krijgen van de erbarmelijke levensstijl van de slachtkippen.
Het gaat hier niet om de levensstijl van de kip op zich. Het gaat hier om de suggestie van die fabrikant dat de kippen het zo goed hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

D34M0N schreef:
18 okt 2020 22:04
Bob Schurkjens schreef:
18 okt 2020 19:43
Veel respect voor AH? Ze zijn de trotse winnaar van de Liegebeest 2019 verkiezing
https://www.parool.nl/nieuws/ah-weer-li ... ~b5a547bc/

Een paar maanden later zijn ze door de Reclame Code Commissie wegens diezelfde kip klantenmisleiding op de vingers getikt
https://www.distrifood.nl/ondernemen/ni ... -101131610

Het is maar voor wie je respect hebt.
Waar ik respect voor heb is dat ze niet toegeven aan de lastercampagne van WD. Iets met ruggengraat tonen.
De laster ontgaat mij. Wakker Dier is door de RCC volledig in het gelijk gesteld. Maar genoeg hierover.

sake1987

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik ben geen tegen stander van organisaties als Wakker Dier, ben een erge voorstander van dieren welzijn.
Maar als je een woordvoerder neerzet, kom dan met een gedegen antwoord op een gedegen onderzoek.
En niet van we beoordelen hun web site.
Dit kwam mij zo onprofessioneel over.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De gemiddelde consument die dat vlees koopt, kan ook alleen maar afgaan op de informatie die de producent geeft. Logisch dus dat WD juist daar naar kijkt. Andere plofkipfabrikanten die niets pretenderen over dierenwelzijn en milieu zijn dan ook geen doelwit in de Liegebeest-verkiezing.

sake1987

Re: Is De Kloeke Kip terecht 'Liegebeest van het jaar'?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bob Schurkjens schreef:
19 okt 2020 11:58
De gemiddelde consument die dat vlees koopt, kan ook alleen maar afgaan op de informatie die de producent geeft. Logisch dus dat WD juist daar naar kijkt. Andere plofkipfabrikanten die niets pretenderen over dierenwelzijn en milieu zijn dan ook geen doelwit in de Liegebeest-verkiezing.
Maar dan nog zal je ter plekke moeten controleren of de claim van de kippen boer klopt en zonder daadwerkelijke controle kan je geen nominale geven.

Gesloten