LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop nooit honden in BOLKSHOF of ANIMAL EXPRESS

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Koop nooit honden in BOLKSHOF of ANIMAL EXPRESS

Ongelezen bericht door Berteman »

Ik vind het echt vreselijk, niet in de laatste plaats voor de dieren. Die vragen er niet om geboren te worden en al helemaal niet als een ding verhandeld te worden. Net als mensen, dieren zijn individuen met gevoel!

Enerzijds heb ik geen medelijden met de eigenaren die hun huisdier hebben moeten laten inslapen maar anderzijds heb ik ook bewondering omdat ze toch kosten noch moeite sparen en hun huisdier het beste en mooiste gunnen. Al blijf ik het oerstom vinden, een pup te kopen waarvan je het nestje niet te zien krijgt en met een Tsjechisch dierenpaspoort. Dan vraag je om problemen, hoe lief de pup ook is ...

Ga naar het dierenasiel. Veel, heel veel honden en katten wachten op een nieuw huis. En die fashionista's die een speciaal "merk" als modeaccesoire willen omdat élke fashionista die heeft en zo goed uitkomen in de designertas, tja...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Koop nooit honden in BOLKSHOF of ANIMAL EXPRESS

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

newmikey schreef:
barrylou schreef: Het is niet al het geld dat ik betaald heb voor Barry zoals zijn operaties etc maar het feit dat mijn beestje moet afzien voor Broodfokkers zonder hart voor dieren.
Ik heb niets op met broodfokkers maar het feit dat uw hondje botkanker krijgt na 5 jaar heeft niets te maken met waar en hoe u het beestje heeft aangeschaft, het is gewoon pech. U legt simpelweg een verband wat er niet is.
Een korte zoektocht op internet leert dat kanker bij dit hondenras tot de erfelijke afwijkingen hoort. Inteelt en verkeerde selectie door broodfok maakt de kans op erfelijke afwijkingen groter. Mijn voorlopige conclusie is dan ook dat je ongelijk hebt.

Bolkshof uit Rijkevorsel heeft haar naam inmiddels gewijzigd in "Pups en Zo". Kennelijk is dat Vlaams voor Pups en Inteelt. Of Pups en Dierenleed. Pups en Heupdysplasie. Pups en Cashen.

Gouden Tip!
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... ren/honden

Jos02
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2019 22:27

Re: Koop nooit honden in BOLKSHOF of ANIMAL EXPRESS

Ongelezen bericht door Jos02 »

Bolkshof te Rijkevorsel bestaat ondertussen niet meer wel dezelfde mensen hebben een nieuwe kennel geopend onder de naam Pups en Zo nu verhuisd naar Merksplas nog altijd dezelfde praktijken pups invoeren van broodfokkers in o.a Tsjechie voor misschien 200€ en ze dan hier te koop aanbieden bij Pups en Zo tegen woekerprijzen van 800 a 900€ voor een Shih Tzu pup één van de eigenaars bied ze ook te koop aan op 2dehands onder de naam Goetschalckx H Dit zijn geen kwekers ze voeren gewoon pups in en verkopen ze tegen "woekerprijzen"
Ik raad niemand aan daar een pupje te kopen alleen al deze praktijken die ze er op na houden en dan nog al die verhalen die ik hier gelezen heb . zulk een bedrijf hoort niet te bestaan

Gesloten