LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
ikkemikke
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2010 14:31

Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door ikkemikke »

2 weken terug heb ik een pup gekocht bij Entius te Medemblik
Al snel zagen we dat het beest doodziek was, deed niets anders dan overgeven en braken, vanaf de 2e dag zaten we al bij de dierenarts en na 4 dagen is de pup ingeslapen na verder onderzoek bleek de pup parvo te hebben.

stofzuigertje

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Enkele jaren terug en nu opnieuw deze?

Zullen we eens zijn winkel aanpassen?

MAXIEM

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kom op voor dieren!

In het voortraject heb je zelf cruciale fouten gemaakt.

Maxiem.

MAXIEM

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kom op voor dieren!

Ik ben blij, dat je mijn opmerking niet verkeerd hebt opgevat. Informeer voortaan eerst even bij een kynologenclub en de vereniging in Amsterdam.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door vronie »

Hoe lang kan Entius Medemblik.
Hier mee doorgaan :evil:
Dit speelt al vanaf 2006 (of al eerder)
Ik hoop dat Radar hier weer op inspringt.
En de Dierenpolitie inlicht.
Deze man moet gewoon gestopt worden.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door lostlovey »

Het is ontzettend verdrietig natuurlijk maar sorry dat ik het zeg, dit is wel een spel van vraag en aanbod. Zolang mensen zomaar ergens een dier kopen, zonder zichzelf eerst goed te informeren, zullen dit soort praktijken gewoon doorgaan. Als op een site 6 of 7 of meer verschillende rassen worden aangeboden (en goedkoper dan bij een serieuze fokker) dan moet je je echt achter de oren krabben want dat is een handelswijze die je niet bij een goede fokker wilt zien.

Er is inderdaad al eens een zaak geweest maar de dierenbescherming heeft toen verloren (http://www.petsjoy.nl/). Of ze nogmaals een zaak aan willen spannen is dus de vraag.

De verantwoordelijkheid ligt naar mijn idee grotendeels toch bij de kopers. Men koopt een levend wezen waar men hopelijk gemiddeld 13 jaar van mag genieten maar zich echt in het kopen en houden van dieren verdiepen doet men te weinig. Er wordt meer onderzoek gedaan naar koelkasten, wasmachines e.d. dan naar dieren, daar moet men eens bij stil gaan staan.

MAXIEM

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door MAXIEM »

lostlovey

Natuurlijk heb je wel gelijk met de uitspraak "je koopt een levend wezen", maar...........................................je moet je goed realiseren dat je óók een produkt koopt. En is dat laatste het geval, dan ga je je ook uitgebreid oriënteren op de kwaliteit én de prijs van bijvoorbeeld een pannenset (ik noem maar een voorbeeld dat ook minimaal 12 jaar moet meegaan).

Maxiem.

ilse achterberg
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 jan 2011 17:34

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door ilse achterberg »

Goedenavond,

Mijn naam is ilse achterberg,
Als ik uw uitzending van 2009 over puppywereld had gezien was onze nieuwe pup vanaf afgelopen vrijdag veel leed bespaart
2 jaar terug verliezen wij onze hond
De kinderen willen graag een nieuwe hond
We gaan op zoek naar een cocker spaniel
Via internet(zo zijn wij ook aan onze oude hond gekomen) komen wij terecht op puppywereld.nl
Zij hebben cocker spaniels’s en wij worden verliefd.
We bellen de fokker (blijkt achteraf in een dierenwinkel te zijn) en maken een afspraak.
Met mijn 2 dochters reis ik af naar medemblik.
Ik kom in het centrum van Medemblik en zoek het aders ik verwacht een fokker maar kom in een dierenwinkel(faunaland) ik vraag of ik wel goed ben, want ik verwacht een fokker.
De mevrouw is aller aardigst. We worden meegenomen naar de pups mijn dochters krijgen een pup in hun handen en zijn verkocht.
We kopen de pup + voor het zelfde bedrag aan spullen op vrijdag.
Op maandag bel ik de dierenarts voor een controle van de pup. Ik kan woensdag terecht.
De pup is blij, vrolijk en gezellig iedereen houdt van der.
Op woensdag middag moet ik de dierenarts vertellen dat ze de diaree heeft, dierenarts vraagt waar komt ze vandaan? Ik zeg uit een dierenwinkel. Zij zegt toch niet ui medemblijk?! Ik zeg ja wat bedoel je? En ik krijg een verhaal waar ik niet blij van wordt. De pup krijgt een vitamine injectie, een maagbeschremer, een antibiotica injectie en een injectie om der eetlust op te wekken. Kosten 200 euro. De volgende dag probeert de pup nog te spelen ze drinkt nog water en dat doet ze de aankomende dagen ook. De volgende dagen wordt de pup alleen maar zieker, we proberen alles om haar aan het eten te krijgen. De meiden zijn behoorlijk van de rel en niet alleen de meiden maar ook vader en moeder die om het uur de pup proberen te laten drinken of iets te laten eten of haar pillen binnen te krijgen. We zoeken op internet en komen het filmp’je van sbs 6 das je goed recht tegen. Iedereen huilt. Vandaar deze brief. Oja fokker ook nog gebeld en het lag aan ons. Vraag: hoe is het mogelijk dat deze winkel nog steeds puppy’s mag verkopen? Is het mogelijk dat wij als gezin er nu voor kunnen zorgen dat deze handel stopt?! En dat goed gelovige mensen, dierenvrienden die uit liefde een pup nemen dit kunnen stoppen! Wat kunnen wij doen? We hebben hulp nodig! Als dit voor uw niet interessant is wat raad uw ons dan aan?

Vriendelijke groeten

Een dood zieke pup en de familie broos.

Telefoon nummer: 0294-253894

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hoe lang kan Entius Medemblik.


Net zolang als mensen een pup zonder stamboom bij een beunhaas blijven kopen.
Gewoon wat langer door sparen dan kan je bij een erkende fokker kopen.

reso
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 14:17

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door reso »

Hallo,
Ook ik wil graag mijn verhaal doen.
In mei 2010 heb ik ook een boomerpup gekocht bij dhr Entius.
Samen met mijn dochters afgereist naar medemblik.
Meiden waren helemaal dol want het was onze eerste hond.
De dag naar aankoop kreeg de puppy braak en diarree klachten,de puppy werd vervolgens zo ziek dat ik naar 4 dagen naar de dierenarts moesten.Heeft 2 injectie's gehad.Maar het dier werd zieker en zieker wilde niet eten of meer drinken lag levenloos in zijn mandje.De meiden vroegen iedere dag of ze al konden spelen met onze puppy.En waarom hij toch zo ziek was.2 dagen later weer bij dierenarts geweest weer 2 injecties gehad ,moesten vocht en vloeibaar eten met een spuitje in zijn bekje spuiten moesten hem warm houden hij had ondertempratuur.om dag bij dierenarts geweest uiteindelijk op genomen bij de dierenarts.11 dgn naar aankoop is hij overleden aan de ziekte van coronavirisinfectie(=broertje/zusje van parvo)Bij overlijden liep bloed uit zijn bekje.WAT EEN DIEREN LEED.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door vronie »

reso schreef:Hallo,
Ook ik wil graag mijn verhaal doen.
In mei 2010 heb ik ook een boomerpup gekocht bij dhr Entius.
Samen met mijn dochters afgereist naar medemblik.
Meiden waren helemaal dol want het was onze eerste hond.
De dag naar aankoop kreeg de puppy braak en diarree klachten,de puppy werd vervolgens zo ziek dat ik naar 4 dagen naar de dierenarts moesten.Heeft 2 injectie's gehad.Maar het dier werd zieker en zieker wilde niet eten of meer drinken lag levenloos in zijn mandje.De meiden vroegen iedere dag of ze al konden spelen met onze puppy.En waarom hij toch zo ziek was.2 dagen later weer bij dierenarts geweest weer 2 injecties gehad ,moesten vocht en vloeibaar eten met een spuitje in zijn bekje spuiten moesten hem warm houden hij had ondertempratuur.om dag bij dierenarts geweest uiteindelijk op genomen bij de dierenarts.11 dgn naar aankoop is hij overleden aan de ziekte van coronavirisinfectie(=broertje/zusje van parvo)Bij overlijden liep bloed uit zijn bekje.WAT EEN DIEREN LEED.
Wat een vreselijk bericht weer.
Ik heb een Email aan ze verzonden.
http://www.faunaland.com/contact.html
Na de link van hier.
Hoe moet Entuis gestopt worden.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door vronie »

Ik heb ook hier een Email na verstuurd
http://www.dierenbescherming.nl/inspectiedienst

reso
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 14:17

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door reso »

Die man moet inderdaad getopt worden!!Maar hoe?
Ik had zelf al aangifte gedaan bij de dierenbescherming met daarbij een verklaring van de dierenarts.De dierenarts zei ook dat die ziekte niet meer veel voor kwam hier in nederland en hoogst waarschijnelijk niet goed ingeent is geweest of zijn ouders niet want hier aan overlijd een dier niet gauw aan bij goede inenting aldus de dierenarts,Maar dat valt moeilijk tebewijzen het inentingsboekje zag er verder goed uit.De dierenarts vond het ook verschrikkelijk.
Ook had ik dhr entius gebeld Wij konden het geld niet terug krijgen maar een nieuwe pup komen halen waarop ik antw.dat wij geen vertrouwen meer in hem hadden en de kinderen niet weer dat leed aan wilde doen die man lied mij niet eens uitpraten en verbrak de verbinding.een aangetekende brief gestuurd met verklaring van dierenarts ,weer eens gebeld en dhr verbrak zo weer de verbinding!!!
het maakt mij zo ontzettend kwaad als ik er weer over heb hoe onze hond en alle andere dieren die zo tot het einde moeten komen en wat daar voor al niet allemaal met die dieren is gebeurt.Dan heb ik het nog niet eens over het verdriet van mijn kinderen.

kom op voor dieren!
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:14

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door kom op voor dieren! »

Hallo,
In Januari 2011 hebben er voor zover ik weet, totaal 4 gezinnen een pup gekocht in die winkel o.a. ik ,Ilse,Mandy en Anita.
De enige die onkosten vergoed heeft gehad tot nu toe ben ik,na wekenlangtouw trekken,en heb daar echt voor moeten vechten.
Deze winkel is erg associaal en waardeloze garantie vind ik het!
Een hond word gezien (wettelijk) als een produkt,met een wettelijke garantie van 6 mnd.
Overlijdt de pup binnen 6 mnd,door afwijkingen,ziekte,moet er wettelijk geld worden teruggegeven of een andere pup.
Ook bij bijv. Parvo krijgt u de gemaakte onkosten dierenartsen vergoed,tot het aankoopbedrag van de pup.
Voor uw recht te behalen moet u de nederlandse wetgeving overtuigen met het feit dat de pup reeds ziek was bij aankoop.
Bij bijv een kennelvirus is dat moeilijk aangezien het virus binnenin zit en later uitbreekt,maar een heel sterk argument is wel het feit dat een gezonde pup niet zomaar overlijdt, zeker niet na enkele dagen,weken of maanden.
Een gezonde pup leeft minimaal 10 jaar.

Tips:
doe aangifte op http://www.mijnpolitie.nl - internetoplichting - winkelgegevens.
bij 3 klachten word er een controle gevoerd.

aanvragen l.i.d. vetiranen papier ofzoiets heet het.
De dierenarts vul die in.En je stuurt deze op naar de dierenbescherming.

Geef de dierenbescherming door dat er nog een klacht over de winkel is gemeld van een familie uit Terneuzen-Zeeland.

En probeer de pups uit uw nest te zoeken, door middel van een internet-advertentie.
In Nederland mag u opzoek gaan naar de broertjes/zusjes van uw pup.
De naam van de winkel en plaats mag daarvoor ook geplaatst worden.
Maar adverteren moet wel op een nette manier, u hoeft geen reclame te maken voor de winkel, maar je moet geen kritiek erbij plaatsen, dan kan je in de problemen komen i.v.m. smaad en laster.
Jouw ervaringen mag je delen met mensen maar niet ten nadelen op advertentiesites zoals bijv Marktplaats.
Hopelijk geeft u niet op, en ga gewoon door, als u de kosten terug ontvang, spekt u de rekening niet van deze schandalige hondenhandelaar.

Uit ervaring weet ik dat u het beste kunt onderhandelen via de mail.
Telefonisch levert het alleen frustraties op.
En via de mail heeft u altijd een bewijs.

Ik weet de oorzaak van overlijden van uw pup niet, maar als het een besmettelijk virus betreft,kunt u een bewijs van uw dierenarts bijvoegen.
Als argument dat u geen andere pup mag voor een bepaalde periode.

Uiteraard wilt u puppyleed, en uw kinderen de grote kans op verdriet besparen.
Mischien kunt u in overleg met uw huisarts een papier overleggen dat uw kinderen er momenteel emotioneel niet aan toe zijn om een andere pup te krijgen.Dat zou u kunnen bijvoegen anders weigerd u het aanbod dat deze winkel voor u heeft.
En eindigd u met grote frustraties en verdriet.

Wij hadden nooit verwacht dat deze manier van hondenhandel mogelijk is in NL..
helaas is het wel zo.

Succes, als u nog vragen heeft,reageer dan maar..

Groetjes Kom op voor dieren!

Melanie_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2011 08:58

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door Melanie_ »

Ik heb mijn pup daar ook gekocht in december en na 6 dagen was ze ook dood door parvo.
Ik ga binnenkort aangifte doen maar ik ga eerst goed snuffelen na al die nieuwsberichten. Wel heb ik al beeldmateriaal van o.a Kassa, heb ik stukken van rechtszaken en me eigen fot's dat mijn hond aan het infuus heeft gelegen.

Ik heb ook mn geld nog niet terug dus ik hoop dat de rechter dan een uitspraak kan doen daarover.
Dus K*t.........

Melanie_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2011 08:58

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door Melanie_ »

MAXIEM schreef:lostlovey

Natuurlijk heb je wel gelijk met de uitspraak "je koopt een levend wezen", maar...........................................je moet je goed realiseren dat je óók een produkt koopt. En is dat laatste het geval, dan ga je je ook uitgebreid oriënteren op de kwaliteit én de prijs van bijvoorbeeld een pannenset (ik noem maar een voorbeeld dat ook minimaal 12 jaar moet meegaan).

Maxiem.
Dat klopt. Maar een hond, dan wel elk ander dier, is een goed. Maar ook hier heb jij als consument het recht op een 'goed werkend en naar behoren' product. Je staat in het recht dat jij je geld terugkrijgt. Al gaat dat in de praktijk dus anders en die ellende ondervindt ik nog steeds.

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door shaibah »

Ja, ik lees hier een heleboel ellende, onbeschrijfelijk leed, zowel voor de kopers, de kinderen, en niet op de laatste plaats voor de dieren.

En dan te bedenken dat we dit soort berichten over tien jaar hier nog aantreffen.
Er wordt in een opwelling een hondje aangeschaft, ben je goed voorgelicht, heb je erover gelezen?, een bepaald ras?

En oh, ja niet te veel geld uitgeven........zo kom je bij een broodfokker terecht............en heb je vaak achteraf veel onkosten aan de Dierenarts.

Een "goede fokker geeft geen zieke dieren mee, geeft U inzage in alles wat u maar wilt. Heeft in ieder geval de moeder in huis, soms ook de vader, weet van te voren dat het gezonde dieren zijn waarmee gefokt wordt. ( bij aangeboren afwijkingen).

Heel veel sterkte , en vooral wijsheid bij een volgende aanschaf.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door vronie »

Melanie_ schreef:Ik heb mijn pup daar ook gekocht in december en na 6 dagen was ze ook dood door parvo.
Ik ga binnenkort aangifte doen maar ik ga eerst goed snuffelen na al die nieuwsberichten. Wel heb ik al beeldmateriaal van o.a Kassa, heb ik stukken van rechtszaken en me eigen fot's dat mijn hond aan het infuus heeft gelegen.

Ik heb ook mn geld nog niet terug dus ik hoop dat de rechter dan een uitspraak kan doen daarover.
Dus K*t.........
Ik wordt hier zo moe van.
Dat mensen zich niet inlezen ,op forums en Google
Eer zij een dier aanschaffen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vronie schreef: Ik wordt hier zo moe van.
Dat mensen zich niet inlezen ,op forums en Google
Eer zij een dier aanschaffen
Daar ga je toch niet vanuit dat je een ziek dier gaat kopen...........

Melanie_
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2011 08:58

Re: Puppy gekocht bij Entius met Parvo

Ongelezen bericht door Melanie_ »

Chocomelk schreef:
vronie schreef: Ik wordt hier zo moe van.
Dat mensen zich niet inlezen ,op forums en Google
Eer zij een dier aanschaffen
Daar ga je toch niet vanuit dat je een ziek dier gaat kopen...........
En wacht maar tot het jezelf over komt, je wilt dolgraag een pup, ligt er wakker voor omdat het de hele nacht jankt omdat het pijn heeft, steekt je energy er in en dan gaat het dood. Ik heb hier niet voor gekozen maar dat soort dingen gebeuren. Laat staan dat ik mensen gewoon teveel heb vertrouwt en dat doet ook pijn.
Ik weet niet wat jij mee hebt gemaakt vronie maar iedereen kan met dit soort dingen de fout ingaan. En ik zal je vertellen, ik schaam mij ervoor dat ik heb doorgelezen! Ik vind het nogal onterecht en makkelijk gezegd van je.

Gesloten