Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Toinemutsaers
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2022 22:30

Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door Toinemutsaers »

Wij zijn een dag gaan varen en onze hond heeft voor de eerste keer gezwommen in de Biesbosch. Wij wilde weggaan en trok zijn pootje omhoog en kon er niet meer op lopen en bij zijn elleboogstreek was het zeer pijnlijk. Natuurlijk was dit op een zondag en onze eigen dierenarts had geen dienst en werden doorverwezen naar het Anicura dierenziekenhuis in Tilburg.

Bij binnenkomst wordt meteen vermeld dat hij het al zag, een basis probleem van dit ras , een breuk in het ellebooggewricht. Ik heb meteen gevraagd of de dierenarts van Anicura een paar Röntgenogen had. Er zijn röntgenfoto's gemaakt en het bleek goed nieuws te zijn , er was namelijk niets gebroken maar Anicura had maar meteen van beide pootjes een röntgenfoto gemaakt zonder overleg, hoezo kostenverhogend in het weekeinde. Een kostenpost € 464 voor een bezoekje wat normaal bij mijn eigen dierenarts € 230 zou kosten in het weekeinde en dat noemt Anicura marktconform.

Maar er was ook ‘slecht’ nieuws volgens de dierenarts, deze vond namelijk een CT scan toch wel nodig, gezien het ras behoord tot een risicoras en dat je op een Röntgenfoto niet alles kon zien. Hij bleef erop hameren om dit te doen ( € 680 per foto ) waarbij ik vooraf toestemming moest geven om direct te laten opereren en er een schroef in te laten draaien voordat het verder zou gaan scheuren en de kosten vele malen hoger zouden uitvallen. Ook wordt direct vermeld dat hij in de andere poot ook maar voor de zekerheid een schroef zou draaien dat was kosten verminderend omdat hij dan toch al in narcose lag.

Wij hebben het advies genegeerd en hebben rustgevende medicijnen gevraagd zodat wij hem twee dagen rust konden geven. Dezelfde dag eerst nog overleg gehad met de fokker om te bespreken wat verstandig was , de dag erop was onze hond al weer aan het lopen en bij een nacontrole elders bleek het een verrekte spier te zijn die hij wellicht opgelopen heeft bij zijn zwemkunsten.

In het dossier ( inmiddels in handen van de vereniging ) staat vermeld dat onze hond behoort tot de risicorassen voor het ontwikkelen van een breuk in het ellebooggewricht wat dus pertinent niet waar is. maar dit wordt gebruikt om eventueel ook uw gezond huisdier onnodig te opereren. Ook zijn inmiddels alle ingediende klachten afgewezen door Anicura en staat in het systeem vermeld dat hij behoord tot een risicoras met een mogelijke fractuur aan beide poten en dat het baasje geadviseerd is om te opereren.


Ik ben niet de enige, als je de vele reviews leest op Google en Trustpilot en wil daarom ook iedere Honden/ dieren bezitter waarschuwen voor AniCura waar wij aan overlevert zijn als je in het weekeinde wat krijgt met je hond.

Wees verstandig en laat je geen poot uitdraaien door Anicura dierenziekenhuis en overleg eerst met uw fokker en/of de aangesloten vereniging

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27
Beste antwoord
Gekozen door Toinemutsaers

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

door reggie2 » 15 aug 2022 19:13

Ik snap überhaupt niet dat je toestemming voor de 2 de poot foto hebt gegeven.
GSadventure
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2022 11:35

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door GSadventure »

Bij iedere (dieren)arts gebeurt wel eens iets, wat niet goed is gegaan. Ga daarover in gesprek met de dierenarts. Als je er niet uitkomt, kan je altijd een klacht indienen bij het veterinair tuchtcollege. https://www.veterinairtuchtcollege.nl/

Als ik echter de reviews nakijk op internet over Anicura Tilburg, zijn de meeste dienrenbezitters zeer tevreden over deze dierenartsen.
Ik snap ook niet zo goed, wat het nut is om hen op dit forum zo af te branden?

Toinemutsaers
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2022 22:30

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door Toinemutsaers »

Dit heeft niets te maken dat er een keer iets fout gaat, dit is een verwijzing maken naar iets wat onterecht is. Een onbegrijpelijk oordeel vellen over het ras Welsh Springer Spaniël en het advies geven om een hond te opereren op basis van een eventueel scheurtje die die niet te zien is op de Röntgen foto gaat mij al te ver . Vooral dan nog de reactie als ik u was zou ik in het andere pootje ook maar meteen een schroef indraaien voor de zekerheid heeft niets te maken met ‘soms gaat er wat verkeerd’ voor dergelijke bedragen mag en kan er gewoonweg niets verkeerd gaan toch !!

Een ongevraagde tweede foto van de andere poot maken op zondag en deze meteen te beoordelen dat deze ook als risico bestempeld is in het systeem is onbegrijpelijk

Verder denk ik dat het verstandig is verder te kijken want 76 % is zeer ontevreden en de rode draad in het verhaal is gelijk aan die van ons, en men is niet voor niets als AniCura bij VARA Kassa en BNN Boos geweest dus ben en blijf ik van mening dat dergelijke praktijken gestopt moeten worden en dat je van gezonde honden af moet blijven.

En dank u wel voor de link waar ik een klachtbehandeling indienen

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik snap überhaupt niet dat je toestemming voor de 2 de poot foto hebt gegeven.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door WZZ »

Anicura staat erom bekend dat men sowieso dure onderzoeksmethoden hanteert en dat het kennelijk bedrijfspolicy is om mensen zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen.
Wij vervoegden ons met onze hond voor een oriënterend gesprek over de behandelingsmogelijkheden, zoals dat telefonisch was afgesproken. We konden meteen doorlopen naar de operatieruimte omdat er een plaats was opengevallen. Ik heb dus gevraagd wie ze dachten dat ze voor zich hadden en wij hebben direct rechtsomkeert gemaakt. Ja maar, we moesten het consult nog betalen! Dikke middelvinger.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
15 aug 2022 19:13
Ik snap überhaupt niet dat je toestemming voor de 2 de poot foto hebt gegeven.
Dat hoeft ook niet perse zo gegaan te zijn.
Wanneer de hond in de onderzoekskamer is waar het röntgenapparaat ook staat, mag je daar als baasje niet bij staan. Deze DA maakte toen zonder enige toestemming ook een 2e foto en dan vh andere pootje.
Al met al vind ik dit diep triest dit gegraai vd dierenarts daar.
De hoofdprijs in het weekend! Bah!
Achteraf , maar dat is altijd achteraf, had je misschien even kunnen wachten tot maandagmorgen en alleen om pijnstilling kunnen vragen, maar je weet het niet hè ?
Je wilt zorg voor je dier.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door reggie2 »

Kan best zijn, maar de 2 de poot foto zou ik zonder toestemming van baasjes niet voor betalen.
Helaas graaien dit soort instellingen.

Toinemutsaers
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2022 22:30

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door Toinemutsaers »

reggie2 schreef:
15 aug 2022 19:32
Kan best zijn, maar de 2 de poot foto zou ik zonder toestemming van baasjes niet voor betalen.
Helaas graaien dit soort instellingen.
Beste reggie ik had gewoonweg niets te zeggen en idd wat er ook al wordt geschreven je bent er niet bij en ze doen maar gewoon.

Helaas schrijft de dienstdoende arts dan ook nog eens in het rapport dat beide poten een mogelijke fractuur zouden kunnen hebben maar op de foto niets te zien.

Voor iedereen die dit leest Cooper liep de dag erop als een kieviet in de ronde en bij nacontrole elders bleekt er niets aan de hand te zijn buiten een verrekte spier wat zeer pijnlijk kan zijn . Je zou hem maar eens hebben laten opereren 😔

De ingediende klacht door mij is volledig afgewezen overigens

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bij wie is de klacht ingediend?
Bij het VTC?
Die is er voor misstanden bij dierenartsen, niet voor eventuele vergoedingen.
Ik had een heel stuk voor je getypt, denk dat ik op het verkeerde knopje heb gedrukt .
Mocht je nog bij het VTC je klacht gaan indienen, hou het dan zakelijk.
Je hebt altijd iets te zeggen, het is jouw hond.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 15 aug 2022 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Toinemutsaers
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2022 22:30

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door Toinemutsaers »

GSadventure schreef:
15 aug 2022 17:13
Bij iedere (dieren)arts gebeurt wel eens iets, wat niet goed is gegaan. Ga daarover in gesprek met de dierenarts. Als je er niet uitkomt, kan je altijd een klacht indienen bij het veterinair tuchtcollege. https://www.veterinairtuchtcollege.nl/

Als ik echter de reviews nakijk op internet over Anicura Tilburg, zijn de meeste dienrenbezitters zeer tevreden over deze dierenartsen.
Ik snap ook niet zo goed, wat het nut is om hen op dit forum zo af te branden?
Beste GS Adventure ik heb al algemeen geschreven over u verhaal maar ik adviseer u goed te kijken naar reacties over AniCura oftewel de Mars en Nestlé consortium die dit bewerkstelligen. Misschien ligt het aan mij maar ik lees meer negatieve berichten dan positieve.

En waarom zou ik een bedrijf afbranden op een forum als men gewoon doet wat men moet doen. Ik denk dat wij als dieren liefhebbers dit moeten gaan stoppen.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door juliomariner »

Steeds meer praktijkenn worden overgenomen door een keten.
Het schijnt dat die het geld van het baasje belangrijker vinden en dus het verkopen van allerlei vaak onnodige onderzoeken stimuleren.
Ik schrijf schijnt want heb er zelf geen ervaring mee.
Als baasje wil je natuurlijk het beste voor je dier en laat je je gauw overdonderen. Speciaal als het s'avonds laat of in het weekend is en je geen andere optie denkt te hebben.

Toinemutsaers
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2022 22:30

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door Toinemutsaers »

reggie2 schreef:
15 aug 2022 20:17
Bij wie is de klacht ingediend?
Bij het VTC?
Die is er voor misstanden bij dierenartsen, niet voor eventuele vergoedingen.
Ik had een heel stuk voor je getypt, denk dat ik op het verkeerde knopje heb gedrukt .
Mocht je nog bij het VTC je klacht gaan indienen, hou het dan zakelijk.
De klacht is ingediend bij AniCura zelf en in samenspraak met mijn dierenarts die de foto’s ook heeft bekeken. Ik heb ze een week de tijd gegeven om de onnodige gegevens te verwijderen uit het systeem en de te vele betaalde bedragen te retourneren, nou dat laatste kan je natuurlijk wel vergeten en de klacht is afgewezen en ze hebben er nog eens extra erbij vermeld dat baasje niet wilde opereren oftewel nogmaals op emotie inspelen.

Verder heeft de manager van AniCura mij vermeld dat ze het onverstandig zou vinden als ik er iets mee ging doen, oftewel dat komt voor mij weer een keer vreemd over natuurlijk maar dat geeft mij alleen maar meer motivatie 🤭

En ja bij het indienen van klachten hou ik het zeker zakelijk de vereniging van de Welch Springer Spaniël ontfermt zich ook over zodat het ras gene schade wordt aangericht door de dienstdoende arts.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oke, als je wel het VTC gaat inschakelen , niet te veel hier neer plempen, kan tegen je gebruikt worden anders.
Geld krijg je via het VTC nooit terug het gaat om het medisch handelen.

Succes.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door juliomariner »

Neem anders ook eens contact op met de knmvd.Nl
Dit de de overkoepelende organisatie van dierenartsen. Ik weet niet of ze een klachtenmogelijkheid of tuchtrecht hebben.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door juliomariner »

Toinemutsaers schreef:
15 aug 2022 20:28


Verder heeft de manager van AniCura mij vermeld dat ze het onverstandig zou vinden als ik er iets mee ging doen,
Dat komt bij mij over als een bedreiging.
Laat door deze club niet intimideren en ga inderdaad eens informeren bij de tip vtc die Reggie al gaf.

GSadventure
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2022 11:35

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door GSadventure »

Uw verhaal en beleving is absoluut waar. Echter aan een verhaal zitten altijd 2 kanten. Hoor en wederhoor toepassen is het devies, om een zaak opgehelderd te krijgen. Misverstanden ontstaan snel. Zeker als emotie in het spel is.
Heeft u goed overleg gehad met een onafhankelijke andere dierenarts en wordt uw mening ondersteund? Dan adviseer ik u een klacht in te dienen bij het https://www.veterinairtuchtcollege.nl/content/contact

Vooralsnog lees ik vooral veel (terechte) emotie bij u!


Beste GS Adventure ik heb al algemeen geschreven over u verhaal maar ik adviseer u goed te kijken naar reacties over AniCura oftewel de Mars en Nestlé consortium die dit bewerkstelligen. Misschien ligt het aan mij maar ik lees meer negatieve berichten dan positieve.

En waarom zou ik een bedrijf afbranden op een forum als men gewoon doet wat men moet doen. Ik denk dat wij als dieren liefhebbers dit moeten gaan stoppen.
[/quote]

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door Nevyn »

Hoe moeilijk het ook is , men moet altijd het verstand erbij houden.
In 2017 ging ik met mijn 13 jaar oude Jack naar de dierenarts omdat het beestje het zichtbaar vreselijk benauwd had.
Wij hadden zelf al het idee vocht achter de longen
Eenmaal bij de dierenarts, wilde ze 4 röntgenfoto's maken.
Op mijn vraag wat kost dit? Kwam er na veel aandringen een bedrag van tegen de 600 euro inclusief consult en eventueel medicatie.
Na een duidelijk nee van mijn kant, kon het in 1x met 1 foto 100 euro.
En wat bleek, vocht achter de longen.
We konden volgens de dierenarts nog van alles proberen en onder tussen keek onze Jack ons aan en werd steeds benauwder.
We hebben hem dezelfde dag laten inslapen.
We hebben veel voor onze huisdieren over maar gunnen ze ook een rustig einde
Het moraal van dit lange off topic verhaal, schakel even (moeilijk) je gevoel uit en denk even goed na.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik sta er precies als Nevyn in. Maar dit soort organisaties weten goed op je gevoel te spelen. Het is vaak s'avonds laat of in het weekend en de normale dierenarts is niet te bereiken. Ze weten e dan heel goed een schuld gevoel aan te praten. In sommige gevallen is het gewoon over en doe je een dier ook geen plezier met een uitgebreide behandeling.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door Jablan »

Anicura ...

Wikipedia, Duits als bron:

Dierklinieken in inmiddels meer dan een dozijn landen, groei door opkoop van bestaande dierenartspraktijken en sinds 2018 eigendom van Mars, die het bij de productgroep 'Petcare' heeft ondergebracht. De andere tak van deze groep is diervoeding met merken als Royal Canin, Whiskas, Pedigree, Sheba.

Laatste ervaring laat opnieuw zien, dat de dierenartsen aardig onder druk staan om de omzetdoelen te halen.

diego
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mei 2005 02:56

Re: Slechte ervaring Anicura dierenziekenhuis

Ongelezen bericht door diego »

Toinemutsaers schreef:
14 aug 2022 23:13
@Toinemutsaers

Zie mijn post van iets meer dan een jaar geleden:

viewtopic.php?p=2869973#p2869973

Ze zijn ook bij omroep Max geweest bij Max Meldpunt.
Wellicht kan je dat nog terugkijken:
Max Meldpunt, Vrijdag 7 januari 2022, NPO 2

Stelletje zakkenvullers zijn het!

Plaats reactie