Ik heb ook een zeer nare ervaring met deze stichting.
Naar aanleiding van een facebook bericht over mijn nieuwe hondje Joep, die gestolen zou zijn. Welke ik helaas niet herkenbaar kon delen vanwege mogelijke dreigementen. Hieronder het hele verhaal.
Beste mensen,
Normaal gesproken ben ik niet van het reageren op facebook berichten, maar omdat deze stichting zulke leugens verspreid, over de rug van dieren, voel ik mij genoodzaakt om deze keer wel te reageren.
Het hondje "Joep" is bij mij terecht gekomen, en heeft een gouden mandje gekregen op een boederij. Wij waren van geen kwaad bewust toen we "Joep" afgelopen weekend hadden uitgezocht, en wisten wel degelijk dat het hondje geplaatst was vanuit een stichting. We werden goed ontvangen door Mary waar de hondjes verbleven, en hebben alle tijd gekregen om een pup uit te zoeken. "Joep" zou qua karakter het beste in ons gezin passen. Nadat we de pups goed geobserveerd hadden kozen wij voor "joep". De pup hebben we betaald en kregen de papieren van "Joep" mee. Ook hebben wij de berichten van de stichting gelezen, dat ze wel degelijk op de hoogte waren van de verkoop van de pups.
Afgelopen dinsdag werden we benaderd door de persoon waar het hondje vandaan kwam, en kregen het bericht dat het desbetreffende hondje als gestolen zou zijn weergegeven op facebook. We zijn ons werkelijk waar rot geschrokken, en waren bang dat we het hondje moesten afstaan.
Mijn 8 jarige zoontje had dit hondje gekregen voor zijn verjaardag, en was natuurlijk al gehecht aan het hondje en in tranen en bang dat het hondje weg zou moeten. We hebben nachten van dit verhaal wakker gelegen.
We hebben de stichting anoniem gebeld, om natuurlijk ook hun verhaal aan te kunnen horen. Wij belden met de intentie om de stichting gerust te kunnen stellen, dat "joep" goed terecht is gekomen en ze zich geen zorgen hoefden te maken, en dat we de situatie uiteraard heel vervelend vinden. Helaas ging dit gesprek anders dan verwacht. We kregen meteen al een behoorlijk autoritaire vrouw aan de lijn. Ze liet ons vanaf het begin van het gesprek niet uitpraten, en we kwamen er nauwelijks tussen. Tot mijn verbazing vroeg ze niet eens hoe het met het hondje "joep" was, en of hij goed terecht was gekomen. Zelfs toen ik vertelde dat mijn 8 jarige zoon in tranen was, en er niet van kon slapen. Was ze vrijwel empathieloos. Uiteindelijk bleek het om een geld kwestie te gaan tussen de stichting en de persoon die de hondjes heeft opgevangen. Wat natuurlijk kan, maar hier staan wij volledig buiten. Hier heeft niemand in feite iets mee te maken, en zal via een civiele procedure uitgezocht en beoordeeld moeten worden door de rechter.
Tevens hebben wij eerder zaken gedaan met Mary, en kunnen wij ons totaal niet vinden in genoemde oplichtingspraktijken en is hondje "joep" ook niet via marktplaats aangeboden door haar. Mary heeft een groot hart voor dieren, en is zelf feitelijk gezien opgelicht door deze stichting. Terwijl ze deze pups met spoed heeft opgevangen, en heeft verzorgd alsof t haar eigen nestje was. Ik heb de pups met eigen ogen gezien en vastgehouden, en ze zijn stuk voor stuk groot gebracht met
Uiteindelijk gaf de stichting aan dat ik het hondje wel mocht houden, en ze zouden dezelfde dag nog een bericht plaatsen op facebook dat wij contact hadden opgenomen. (Dit is helaas ook pas veel later gebeurd) omdat ik het chipnummer van "joep" en mijn adresgegevens niet wou prijs geven. Was "joep" ineens weer gestolen volgens de stichting. Het was een heel naar gesprek, wat vanuit ons niet had gehoeven. Uiteindelijk hebben wij daarom ook het gesprek moeten afkappen. Dit hele verhaal van deze desbetreffende stichting is puur berust op geld en sensatie. Ongelooflijk triest voor alle benadeelden hier en leugens die massaal gedeeld zijn.
Dat het hondje "joep" dus gestolen zou zijn heeft deze stichting naar mijn mening gebruikt om hun verhaal kracht bij te zetten. Want ja als ze nou alleen hadden geplaatst dat het om een geldkwestie ging, dan hadden er natuurlijk nooit zoveel mensen gereageerd en gedeeld.
Ook zijn we met het hondje bij de politie geweest. En tot onze grootste verbazing staat het hondje "joep" ook niet als gestolen geregistreerd. Er is dus nooit aangifte gedaan door de stichting, maar wel roepen dat de hond gestolen is op facebook..
Ook hoop ik dat de stichting zo verstandig is om een rectificatie te plaatsen over mijn hondje "joep". Mocht dit niet gebeuren dan ben ik genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen tegen deze organisatie. Natuurlijk hoop ik dat het niet zover hoeft te komen, maar dit moet stoppen, en gebeurt dit niet dan ben ik voor "joep" bereid om alles in werk te stellen om dit te laten stoppen. Desnoods stappen we naar Hart van Nederland met dit verhaal. Dan kan iedereen zien dat deze lieve knappe bink goed terecht is gekomen.
Slechte ervaring stichting charlottes angel
-
-
Re: Slechte ervaring stichting charlottes angel
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met nare ervaringen?
Aangifte van laster + civiele schadeclaim wordt in gang gezet bij de politie
Aangifte van laster + civiele schadeclaim wordt in gang gezet bij de politie
De politie bemoeit zich niet met civiele schadeclaims.
-
Hier het verhaal van de stichting:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4789116534
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4789116534
-
De politie bemoeit zich inderdaad niet met een civiele procedure, maar bemoeit zich zeker wel met dreigementen en laster.