LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door moederslink »

De meeste mensen willen graag hutje mutje in de Randstad blijven ,denk ik .
Daar barst het uit zijn voegen.

Rij eens door Nederland , er is nog zoveel ruimte !
Achterhoek, Limburg, Friesland, Groningen, Drenthe, Twente , het Groene Hart, Noord-Holland, Zeeland , in de polders.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door kuklos »

moederslink schreef:
04 jul 2020 18:57
De meeste mensen willen graag hutje mutje in de Randstad blijven ,denk ik .
Het heeft te maken met waar het werk is en waar er carrièrekansen zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat snap ik , maar dan zullen die plekken elders in het land meer gepromoot moeten worden , vliegveld Leeuwarden en Lelystad open , goede infrastructuur, multinationals ook daar plaatsen en een monorail rechtstreeks naar Rotterdam , den Haag en Eindhoven :lol: .

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

kuklos schreef:
04 jul 2020 15:21
Erwin uit Oosterhout schreef:
04 jul 2020 14:49
moederslink schreef:
03 jul 2020 19:50
Ik heb wel eens beelden gezien van Duitse schapenboeren en hoe zij dit hadden opgelost.
Gewoon een soort van ' mobiel ' hek , verplaatsbaar en met schrikdraad.
Dat werd steeds met 2 man verplaatst.
De schapen bleven binnen dat hek en de wolf kon er niet bij.

En bedenk ook dat de wolf hier thuishoort. 150 jaar geleden waren hier nog volop wolven .
Als je terug wilt naar 150 jaar geleden, dan zal je ook een hoop mensen weg moeten sturen die hier toen ook niet waren. Onzin dus. Een wolf heeft een te groot leefgebied nodig en past niet in het drukbevolkte NL.
Niks onzin. Omdat de bevolking groeit en groeit en groeit, hoort de wolf dus niet in Nederland? Ondanks dat het een dier is dat hier van nature voorkomt/voorkwam?
Als je van dieren houdt, zorg dan dat ze het goed hebben. Er zijn gebieden genoeg waar wolven in groepen leven en kunnen jagen. NL is daar gewoon te klein voor.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door angel1978 »

Volgens mij zorgen we niet voor wolven, da's nu net de clou. Het zijn wilde dieren die hun eigen gebied uitzoeken. Zo hoort het ook.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door kuklos »

Erwin uit Oosterhout schreef:
05 jul 2020 09:53
kuklos schreef:
04 jul 2020 15:21
Erwin uit Oosterhout schreef:
04 jul 2020 14:49


Als je terug wilt naar 150 jaar geleden, dan zal je ook een hoop mensen weg moeten sturen die hier toen ook niet waren. Onzin dus. Een wolf heeft een te groot leefgebied nodig en past niet in het drukbevolkte NL.
Niks onzin. Omdat de bevolking groeit en groeit en groeit, hoort de wolf dus niet in Nederland? Ondanks dat het een dier is dat hier van nature voorkomt/voorkwam?
Als je van dieren houdt, zorg dan dat ze het goed hebben. Er zijn gebieden genoeg waar wolven in groepen leven en kunnen jagen. NL is daar gewoon te klein voor.
Beter idee, we schoppen 75% van NL het land uit en de wolven hebben weer genoeg ruimte.

Gesloten