Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
gosewijn

Re: Vegetariër geworden door te veel dierenleed

Ongelezen bericht door gosewijn » 13 dec 2019 23:08

Ach , het is eten , of gegeten worden . Wat is het probleem.

cdpetra36

Ongelezen bericht door cdpetra36 » 13 dec 2019 23:10

Ik verplicht of verbied niemand iets, ik laat mij ook door niemand iets verplichten of verbieden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 13 dec 2019 23:19

gosewijn schreef:
13 dec 2019 23:08
Ach , het is eten , of gegeten worden . Wat is het probleem.
Nee in de vrije natuur is dat zo: eten of gegeten worden , dat is natuur.

Hier worden kunstmatig veel vleesdieren en kippen extreem onnatuurlijk opgefokt en opgehokt in vaak bedroevende omstandigheden , daar is helemaal niets natuurlijks aan met geen ander doel dan $$$$ tekens. Ik zie dat zo en ik vind dat verschrikkelijk. Om nog maar niet te spreken over die stalbranden in die megastallen..echt té erg gewoon 🥺

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 13 dec 2019 23:23

Andere jaren zaten wij aan de gourmet. Eten we lekker en iets meer dan normaal. Wat over was, daar maakte ik met wat niet in de vriezer kon, dan een derde en vierde kerstdag van totdat het op was. Zoals ik al eerder zei, tenzij iets echt bedorven is -en ik doe echt mijn best om dat voor te zijn- wordt er niets weggegooid. Dat heb ik van huis uit meegekregen.

Dit jaar wordt het wat anders, maar ik heb nog geen idee wat. Het zal toch wel iets met vlees worden. Ik vroeg het vandaag aan de kinderen, wat ze echt lekker vonden. De één zei gehaktballen, de ander had het over rundervinken. Ze zijn eigenlijk best snel tevreden, die kinderen van mij, haha. Ik denk dat ze voor het dessert meer eisen zullen hebben.

Iedereen mag van mij genieten, moet dat ook echt doen, vegetarisch of niet, maar het wordt echt niet gezelliger met de feestdagen omdat je zoveel eten hebt gekocht dat je niet weet waar je het laten moet.

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 13 dec 2019 23:27

cdpetra36 schreef:
13 dec 2019 23:10
Ik verplicht of verbied niemand iets, ik laat mij ook door niemand iets verplichten of verbieden.
Nou ??? De 'wetgeving' respecteert u toch wel ?

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 14 dec 2019 00:31

Na lezing van de vorige berichten, laatst was ik bij de snackbar. Daar vertelden ze dat (omdat ik voor mijn vegetarische partner) ook weleens vega dingen koop, die zijn er en lekker, dat zij bij mora kipcorns hadden gegeten en die vonden ze allemaal echt lekker. Wat bleek, dit was een vegetarisch product ........... achteraf.

Jaren heb ik in een ziekenhuis als vrijwilliger gewerkt en daar met de pot mee gegeten. Er werd geklaagd dat het niet lekker was, maar als je in het ziekenhuis ligt ben je meestal ziek en is je smaak vaak ook anders. Of "men" is thuis niks goeds gewend en krijgt nu wel echt goed eten. Mijn ervaringen waren over de jaren dat het eten daar gewoon toppie was.

Wat de eetbaarheid betreft van vegetarisch eten, vele mensen kunnen niet zo geweldig koken/bakken van vlees en de rest. Als die mensen nu even slecht vega koken/bakken, ja, dàn smaakt vega ook niet. Ik woon samen met mijn partner die pas 35 jaar vegetarisch eet en ik durf te zeggen dat vegetarisch, MITS GOED BEREID, zeer smaakvol is. Echter als we buitenshuis eten neem ik zeker wel eens wat echt vlees, en dat zou mijn partner ook voor mij kopen en bereiden. Wel met beter leven, dat dan weer wel. Maar waarom kunnen wij niet zoeken naar respecteren van elkaars eetgewoonten ipv elkaar af te maken???????

cdpetra36

Ongelezen bericht door cdpetra36 » 14 dec 2019 00:38

scontra schreef:
13 dec 2019 23:27
cdpetra36 schreef:
Welke wetgeving verbied of verplicht mij wel of geen vlees te eten?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 14 dec 2019 09:39

Nijogeth schreef:
13 dec 2019 21:10
Mijn ritueel is eerst kijken wat voor vlees ik wil gaan eten en daar de rest van het eten bij kiezen. Dus geen dan zonder vlees en dat wil ik ook niet veranderen, lust het veel te graag.
Jeetje, wat zullen er dan veel zaken zijn die je nooit eet. Want er zijn niet alleen vele maaltijden die je ook naar keuze zonder vlees of vleesvervangers kunt maken (variërend van lasagne en hartige taarten tot soepen en Aziatisch en ga zo maar door) zijn er ook best maaltijden waarbij vlees het er niet beter op maakt. Ik heb als voorbeeld nog nooit kaasfondue met vlees gegeten en dat klinkt ook niet aantrekkelijk.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 14 dec 2019 09:58

Dan maar pannenkoeken met spek!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 14 dec 2019 11:37

Thuis kiezen we altijd eerst het stapelvoedsel (aardappelen, rijst, deegwaar), dan de groente en het vlees als laatste. Alleen bij vis of biefstuk/rosbief is de volgorde andersom.

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 14 dec 2019 12:44

cdpetra36 schreef:
14 dec 2019 00:38
scontra schreef:
13 dec 2019 23:27
cdpetra36 schreef:
Welke wetgeving verbied of verplicht mij wel of geen vlees te eten?
Maar dat uw opmerking specifiek om voeding gaat, dat valt er niet uit op te maken !! :oops:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth » 14 dec 2019 12:57

kweenie schreef:
14 dec 2019 09:39
Jeetje, wat zullen er dan veel zaken zijn die je nooit eet. Want er zijn niet alleen vele maaltijden die je ook naar keuze zonder vlees of vleesvervangers kunt maken (variërend van lasagne en hartige taarten tot soepen en Aziatisch en ga zo maar door) zijn er ook best maaltijden waarbij vlees het er niet beter op maakt. Ik heb als voorbeeld nog nooit kaasfondue met vlees gegeten en dat klinkt ook niet aantrekkelijk.
Nou, dat valt wel mee. Alle dingen die je noemt, die eet ik wel eens. Maar wel met vlees. Alleen kaasfondue, dat heb ik nog nooit gedaan, al lijkt me dat toch best lekker met vlees. Maar dat kan aan mij liggen, want ik vind vlees met kaas best een lekkere combinatie.

Dat ik eerst het vlees uit kies, wil niet zeggen dat ik geen gehakt kan pakken of kipfilet in stukjes of reepjes kan knippen, want dat gebeurt regelmatig. Maar als er geen vlees in zit, dan mis ik het echt.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 14 dec 2019 13:18

Veel van de mensen die zich afvragen of mijn worstenbroodjes een fijne jeugd gehad hebben halen vervolgens wel hun kleren bij de Primark.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 14 dec 2019 13:26

fonsflons schreef:
14 dec 2019 13:18
Veel van de mensen die zich afvragen of mijn worstenbroodjes een fijne jeugd gehad hebben halen vervolgens wel hun kleren bij de Primark.
Je hebt appels en je hebt peren.
Die moet je vooral niet door elkaar halen...

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 14 dec 2019 13:28

Waarom niet? Als je je moraal publiekelijk wilt verkondigen mag je er toch ook vragen / kritische opmerkingen over accepteren?

Oblomova

Ongelezen bericht door Oblomova » 14 dec 2019 13:53

kuklos schreef:
13 dec 2019 13:23
ZeerPrivé schreef:
13 dec 2019 13:17
Lady1234 schreef:
13 dec 2019 13:09
@oblomova

Mogen wij straks van u lezen dat u niet meer vliegt en of auto rijdt wegens het klimaat? Of dat u de cv twee graden lager hebt gezet wegens Groningen?

Jeetje wat kinderachtig om er van alles en nog wat bij te slepen. Dit topic gaat over geen vlees meer eten. Moet iedere vegetariër meteen als een heilige door het leven omdat hij of zij er voor kiest geen vlees meer te eten?
Ik vind het een terechte vraag. TS heeft 1 doel, ons overtuigen dat we geen vlees meer moeten eten. Wat is het volgende dat we van TS niet meer mogen?
Ik zou kunnen denken aan slecht lezen en/of moedwillig verkeerd interpreteren, maar ook dat mag je helemaal zelf weten.

Oblomova

Ongelezen bericht door Oblomova » 14 dec 2019 14:13

fonsflons schreef:
Wat lastig voor je dat je na het eten van je worstenbroodjes steeds weer achter al die mensen aan moest naar de Primark. Of moest je daar elke keer toevallig zelf ook zijn?

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 14 dec 2019 14:20

Oblomova schreef:
14 dec 2019 14:13
fonsflons schreef:
Wat lastig voor je dat je na het eten van je worstenbroodjes steeds weer achter al die mensen aan moest naar de Primark. Of moest je daar elke keer toevallig zelf ook zijn?
Ik zei nergens dat ik ze ook op eet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 dec 2019 14:21

Klaas Jan schreef:
14 dec 2019 13:26
fonsflons schreef:
Je hebt appels en je hebt peren.
Die moet je vooral niet door elkaar halen...
Eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom appels en peren niet bij elkaar in de fruitschaal zouden kunnen liggen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 14 dec 2019 14:34

fonsflons schreef:
14 dec 2019 13:28
Waarom niet? Als je je moraal publiekelijk wilt verkondigen mag je er toch ook vragen / kritische opmerkingen over accepteren?

Prima, zo lang het maar over het onderwerp gaat. Dat is hier iemand die gestopt is met vlees eten vanwege dierenleed.

Plaats reactie