LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef:

dit topic gaat NIET over wat IK doe ...

trouwens ik las vanmiddag een topic over de regering, wat hier totaal niet hoorde
heb je dat al gelezen of niet ?
.
Jij opent een topic over verwaarlozingen van paarden en pony's, je ziet ze s'morgens staan en s'avonds staan.
Het is een hele normale vraag of je een melding hebt gemaakt daarvan bij bijv. de dierenbescherming en zo ja wat het antwoord was van die melding/klacht.

Het gaat er dus wel om wat jij hebt gedaan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

duiner schreef:

Dit topic gaat over het feit , dat je nu kan bellen als je zoiets ziet
.
Dan had je niet een heel verhaal er bij moeten schrijven over verwaarloosde pony's en/of paarden.
Als ik verwaarloosde beesten tegen kom dan neem ik maatregelen, maar nee jij weet zo goed hoe je moet ingrijpen maar je doet niets, je gaat een topic openen op dit forum en daar blijft het schijnbaar bij.
Want als iemand vraagt wat was de reactie op je klacht/melding.....kan je geen antwoord geven omdat je dat dus niet gedaan hebt schijnbaar.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door duiner »

Chocomelk schreef:Als ik verwaarloosde beesten tegen kom dan neem ik maatregelen, .

prima, moet je ook doen, en dan 144 bellen, toch ?.. :wink:

dan is dit topic wel goed geweest
.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Toch is het wel jammer dat mensen zien dat pony's en/of paarden verwaarloosd worden en niets doen.
Niets doen....jawel topic's openen op Tros Radar en daar aandacht trekken met haar verhaal.
Triest als je op zo'n manier aandacht moet zoeken en het ergste van alles is dat er niet ingegrepen word door een melding te maken of klacht in te dienen.
En niet vergeten andere mensen er op te wijzen welk telefoonnummer ze moeten bellen maar zelf niets doen....triest, erg triest.

Topic openen over dat er een hond mishandeld word en niet ingrijpen maar wel een topic hier over openen.

Wist niet dat zulke mensen bestaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:.
als ik met de trein rijd , zie ik heel veel paarden en pony's in de modder staan,
of in te weinig vers voer, alleen maar zand en modder !!
Weet u wat ik me afvraag, hoe u dat zo goed kan beoordelen op basis van een vluchtige blik op pak-n-beet een snelheid van zo'n 140 km per uur ? Kunt u in al die gevallen waar u meent dat wat mis is ook wel echt de hele wei overzien waar de paarden in lopen ? Misschien is deze toch wei toch wel wat groter dan u even denkt en staat het vers voer en water een stuk verderop ?

Volgens mij eten paarden en pony's ook veel gras. U gaf in een ander topic aan dat u een mooi weer treinster bent, dus ja de paardjes in de wei hebben dan meestal wel gras tot hun beschikking om te eten. In de wintermaanden staan veel paarden op stal.

Heeft u wel eens een aflevering gezien van de animal cops in amerika ? Deze grijpen alleen in bij echt schrijnende gevallen en als het niet ernstig genoeg is krijgt de eigenaar een waarschuwing. Bovendien wordt zo'n eigenaar vaak een poosje in de gaten gehouden en vinden er meerdere bezoeken plaats om de hele situatie te kunnen overzien en beoordelen en u krijgt het voor elkaar om in een paar seconden te zien wat er allemaal mis is ? Omdat u er blijkbaar heel veel ziet.

U weet wat u kunt doen als u het weer ziet, pak de telefoon en bel het nummer.
Btw wat is het eigenlijk ? 114 of 144 ?

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door duiner »

Emmy75 schreef:[
Weet u wat ik me afvraag, hoe u dat zo goed kan beoordelen op basis van een vluchtige blik op pak-n-beet een snelheid van zo'n 140 km per uur ? ?

ach, ik kijk meestal naar buiten , terwijl de anderen in mijn coupe, aan het twitteren zijn
je ziet zoveel meer , ik geniet dan van het " naar buiten kijken " .. ondanks de snelheid .. :lol:

en over de rest van je bericht .. het stond in de krant , dat de meeste (!!) klachten kwamen op 144
over die verwaarloosde pony's en paarden , die in de modder moeten blijven staan

toevallig, toch ?.. :wink:
.
.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door Jezebel »

Misverstanden
Voordat u een melding doet op 144-red-een-dier, is het goed om eerst tot tien te tellen. Er zijn namelijk situaties die door heel veel mensen verkeerd worden beoordeeld. We geven hier de meest voorkomende.
•Een paard buiten in de winterkou. Paarden en pony’s die gewend zijn buiten te leven, kunnen heel goed tegen de kou. Wel moeten zij toegang hebben tot voldoende water. Als de dieren ’s avonds op stal worden gezet en daar bijgevoerd worden, is dat genoeg.
•Een paard op een zanderig stuk grond dat ogenschijnlijk te weinig gras tot zijn beschikking heeft. Paarden worden vaak juist ter voorkoming of genezing van hoefbevangenheid op zandgrond gezet.
•Paard in de modder. Als een paard de hele dag niet droog kan staan of liggen, is er sprake van verstoord welzijn, maar soms kiezen paarden er zelf voor om net in het modderige stukje van een verder begroeid weiland te gaan staan. Ingrijpen is dan niet nodig.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Jezebel,
En dat zijn nu net een aantal belangrijke punten die mijns inziens niet beoordeeld kunnen worden aan de hand van een waarneming van enkele seconden in een trein die voorbijraast met 140 pu.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: te veel paarden/pony's verwaarlozingen !!

Ongelezen bericht door Jezebel »

Emmy75 schreef:@Jezebel,
En dat zijn nu net een aantal belangrijke punten die mijns inziens niet beoordeeld kunnen worden aan de hand van een waarneming van enkele seconden in een trein die voorbijraast met 140 pu.
Inderdaad! Dit is in zo'n korte tijd niet te beoordelen. Mensen doen al vaak een melding zonder dat ze over dit soort punten nadenken of er natuurlijk te weinig verstand van hebben.
Wel prima dat mensen er op letten, overigens. :)

Gesloten