Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door Radar »

Er wordt steeds meer geitenmelk en geitenkaas verkocht, maar de populariteit van geitenproducten heeft een keerzijde.
Hoe groot is het dierenleed eigenlijk? En is er op korte termijn een oplossing te bedenken voor dit probleem? Radar zoekt het uit.

Meer over dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... nkaas-eet/

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik voel me ook niet aangesproken.
Maar is dit item weer een uit de koker van Antoinette en haar dierenpartij? Blijven we eet geen dier of dierenprodukten items krijgen tot we allemaal veganist zijn?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geitenkaas is bij uitstek geschikt om een heerlijke salade onteetbaar te maken. Smaak en geur doen me altijd denken aan een onwelriekende kinderboerderij.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een goed (!) stukje geitenkaas kan ik zeker wel waarderen.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door Duc »

Ook hier komt er geen geitenkaas, geitenmelk en geitenvlees het huis in. Dus wij doen niet mee aan dat dierenleed. Raar eigenlijk dat er zoveel over koeien te doen is en nu pas eens gekeken wordt naar megastallen voor geit. Men ruilt De en uitstoot en dierenleed in (koeien) met het andere (geiten) wat een even groot probleem is. Denk ook maar eens aan Q-koorts.....

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
30 nov 2020 14:02
Een goed (!) stukje geitenkaas kan ik zeker wel waarderen.
Ik heb graag een stukje kaas, maar het is me nog niet vaak voorgekomen dat ik van geitenkaas zei dat ik dat vaker wilde hebben. Het waarom kan ik niet duiden, aangezien er toch veel variatie in de smaak kan zitten.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap 'm wel, geitenkaas heeft altijd wel een specifieke, wat scherpere smaak. Als die je niet ligt, proef je dat in ieder type geitenkaas terug. VOor mij maakt dat 'm juist tot smaakmaker in de salade, of als verrassend blokje bij de borrelplank.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is alleen een duivels dilemma als je dat als politieke partij het er van maakt. En in dit geval, en ook landelijk met het PAS, is het wel duidelijk dat het CDA hun achterban op een vrij populistische manier bedient, en ze niet meeneemt naar een duurzamer toekomst.

Los daarvan vindt ik geitenkaas niet zo denderend, eigenlijk kaas überhaupt niet. Wat wel apart is, gezien mijn levensmiddelentechnologie opleiding, waar ik notabene kaas heb leren maken, en zelfs stage heb gelopen bij een kaasfabriek. Maar goed, ik vind geitenvlees wel lekker, dus dat zou wel wat meer bij de slagers mogen liggen wat mij betreft.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door juliomariner »

@j.deltoer: u slaat de spijker op de kop.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door 16again »

Duc schreef:
30 nov 2020 14:13
Men ruilt De en uitstoot en dierenleed in (koeien) met het andere (geiten) wat een even groot probleem is. Denk ook maar eens aan Q-koorts.....
Het probleem is breder dan de titel suggereert: Q-koorts en stikstof zijn immers geen dierenleed.
Ruim een miljoen mensen in de buurt van geitenfarms loopt verhoogd risico op longontsteking:
https://www.rivm.nl/nieuws/ook-in-utrec ... enhouderij
....en in die regios is men daardoor wellicht ook bevattelijker voor Corona

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Radar schreef:
30 nov 2020 13:11
Er wordt steeds meer geitenmelk en geitenkaas verkocht, maar de populariteit van geitenproducten heeft een keerzijde.
Hoe groot is het dierenleed eigenlijk? En is er op korte termijn een oplossing te bedenken voor dit probleem? Radar zoekt het uit.

Meer over dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... nkaas-eet/
Wat een Onzin !! Of alle geitenfokkers slecht zijn !!! Toevallig weet ik dat in amsterdam / amstelveen door de geitenboerderij het vlees van de Bokjes verkocht worden voor consumptie en op een humane manier geslacht !!! En van de melk word heerlijke geitenkaas / geitenmelk gemaakt / verkocht . Maar het zijn vaak van die onbenullige dieren activisten die weer eens niets te doen hebben en maar wat schreeuwen om aandacht . laat ze de Pe.tPl....s krijgen !!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door sjohie »

lubeckdave schreef:
25 jul 2021 20:28
Radar schreef:
30 nov 2020 13:11
Er wordt steeds meer geitenmelk en geitenkaas verkocht, maar de populariteit van geitenproducten heeft een keerzijde.
Hoe groot is het dierenleed eigenlijk? En is er op korte termijn een oplossing te bedenken voor dit probleem? Radar zoekt het uit.

Meer over dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... nkaas-eet/
Wat een Onzin !! Of alle geitenfokkers slecht zijn !!! Toevallig weet ik dat in amsterdam / amstelveen door de geitenboerderij het vlees van de Bokjes verkocht worden voor consumptie en op een humane manier geslacht !!! En van de melk word heerlijke geitenkaas / geitenmelk gemaakt / verkocht . Maar het zijn vaak van die onbenullige dieren activisten die weer eens niets te doen hebben en maar wat schreeuwen om aandacht . laat ze de Pe.tPl....s krijgen !!!
Tsja, er is een groeiende groep die het überhaupt slachten van dieren voor menselijke consumptie, niet ok vinden. Een dier slachten is uiteindelijk nog altijd dood maken.. :wink:

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Radar is volgens mij het enige TV programma dat duidelijk door bepaalde politieke partijen wordt aangestuurd.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
26 jul 2021 07:56
Een dier slachten is uiteindelijk nog altijd dood maken.. :wink:
Maarja, dan heb ik toch liever dat die dieren wel de kans krijgen te bestaan en vervolgens humaan worden geslacht als voedsel voor de mens, dan dat we deze dieren vrijwel helemaal laten verdwijnen. In het wild zullen ze het niet goed doen, denk ik.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Welk dierenleed schuilt er achter een stukje geitenkaas?

Ongelezen bericht door crazyme »

Begint dat veganistische gedram hier ook al ?

Een publieke omroep, betaald door de gemeenschap, hoort geen persoonlijke of politieke standpunten uit te dragen.

En dan kan je het wel mooi verpakken in een vraag of stelling, maar dat is effectief gelijk.

Gesloten