LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] .

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Rowan Hendriks

.

Ongelezen bericht door Rowan Hendriks »

.
Laatst gewijzigd door Rowan Hendriks op 24 jul 2018 19:39, 3 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

Re: .

Ongelezen bericht door Lowieze »

Waarom gaat u pas navraag over een bedrijf doen, nadat u een contract hebt afgesloten?
Op Klacht.nl zie ik al klachten over deze rijschool sinds 2015. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om van dit contract af te komen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat hebben spelvouten in een Whatapp bericht te maken met de kwaliteit van de instructeurs?

Rowan Hendriks

Waarom gaat u pas navraag over een bedrijf doen, nadat u een contract hebt afgesloten?
Op Klacht.nl zie ik al klachten over deze rijschool sinds 2015. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om van dit contract af te komen.

Dat was zeker fout als ik dat eerder had gedaan dan was ik natuurlijk nooit akkoord gegaan maar dat weerhoudt er niet van dat dit bedrijf gebruik maakt van misleidende informatie.

Wat hebben spelfouten in een Whatapp bericht te maken met de kwaliteit van de instructeurs?

Het wordt er niet professioneler op.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar kan wel gebeuren als de instructeur in de auto zit.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zie ik nu goed dat u op dinsdag nog niet weet of u op vrijdag kunt lessen? Dat is dan toch niet normaal in te plannen?

Rowan Hendriks

Zie ik nu goed dat u op dinsdag nog niet weet of u op vrijdag kunt lessen? Dat is dan toch niet normaal in te plannen?

Ik was telefonisch akkoord gegaan met deze datum daarentegen wist ik nog niet precies wanneer, de instructeur was hier ook mee akkoord gegaan.
Ik heb hem vervolgens tussen 1 en 7 in de middag gegeven om mij in te plannen waarbij gelijk de datum aankomende donderdag onder mijn neus wordt geschoven.

iQdrive zorgt er voor dat de 14 dagen die in het contract staan ver worden overschreden voordat je ook maar een les gevolgd hebt terwijl mij bij de proefles beloofd is dat ik in principe binnen een week mijn eerste les al zou kunnen volgen, het ging hierbij ook om een spoed pakket.
Een hoop loze beloftes en misleidende teksten.
Laatst gewijzigd door Rowan Hendriks op 01 feb 2018 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rowan Hendriks schreef:Zie ik nu goed dat u op dinsdag nog niet weet of u op vrijdag kunt lessen? Dat is dan toch niet normaal in te plannen?

Ik was telefonisch akkoord gegaan met deze datum daarentegen wist ik nog niet precies wanneer de instructeur was hier ook mee akkoord gegaan.
Ik heb hem vervolgens een ruime tijd aangegeven.

iQdrive zorgt er voor dat de 14 dagen die in het contract staan ver worden overschreden voordat je ook maar een les gevolgd hebt terwijl mij bij de proefles beloofd is dat ik in principe binnen een week mijn eerste les al zou kunnen volgen het ging hierbij ook om een spoed pakket.
Een hoop loze beloftes en misleidende teksten.
Maar ze hoeven binnen die 14 dagen niets te doen dat is uw wettelijk bedenktermijn.

Rowan Hendriks

Dat klopt daarentegen maakt het het niet minder schoftelijk.

Wettelijk zijn ze wel verplicht dat de afnemer van hun service niet misleid wordt dat gebeurt daarentegen wel degelijk aangezien ze foutieve informatie achterlaten op hun website en ze ook informatie niet vermelden dat cruciaal kan zijn om voor deze service te kiezen.

Mocht ik vanaf het begin geweten hebben dat ik niet daadwerkelijk bij iQdrive les maar bij een ZZP rijinstructeur dan was ik niet akkoord gegaan uiteraard.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat iQdrive alles doet om contracten in de wacht te slepen van mooie auto's tot valse beloftes en daadwerkelijk het misleiden van de consument.

R. Proctor

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Rowan Hendriks schreef:Dat klopt daarentegen maakt het het niet minder schoftelijk.

Wettelijk zijn ze wel verplicht dat de afnemer van hun service niet misleid wordt dat gebeurt daarentegen wel degelijk aangezien ze foutieve informatie achterlaten op hun website en ze ook informatie niet vermelden dat cruciaal kan zijn om voor deze service te kiezen.

Mocht ik vanaf het begin geweten hebben dat ik niet daadwerkelijk bij iQdrive les maar bij een ZZP rijinstructeur dan was ik niet akkoord gegaan uiteraard.

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat iQdrive alles doet om contracten in de wacht te slepen van mooie auto's tot valse beloftes en daadwerkelijk het misleiden van de consument.
Waar misleiden ze op hun website dan, wat staat er voor foute informatie op dan.
Volgens mij snap jij het helemaal zelf niet heb ik het idee en maak jij problemen die er niet zijn.
Er zijn meerdere rijscholen met name de grotere die in elke stad wel 1 of 2 scholen hebben die onder hun naam rijden als ZZP dat maakt voor een klant 0,0 verschil.

Pak bv de ANWB die heeft ook diverse ondernemers die als zzp onder de naam Anwb rijopleiding rijden met juist een auto belettert in de Anwb kleurstelling je rijd dus wel bij de zzp onder naam van de Anwb.

Dit is hetzelfde als wat Iqdrive doet en daar is sowieso niks mis mee.
Dat er klachten zijn had je sowieso van te voren al kunnen checken maar als ik zie wat voor warrige verhalen je hier typt snap ik wel dat ze er daar ook niks meer van snappen wat je nu wilt

Rowan Hendriks

Op hun website is te lezen dat iQdrive een 65% gemiddelde slagings kans heeft daar integen is bij het CBR af te lezen dat dit tussen de 20-40% ligt in vrijwel alle regio's ver onder het gemiddelde.

Bij de ANWB is ook direct vanaf hun website te lezen dat ze een franchise methode gebruiken.

Mocht u nog vragen hebben graag van tevoren research doen.

Over de ANWB Rijopleiding
De ANWB Rijopleiding is opgericht in 1997 en gevestigd in Eindhoven. We zijn een dochteronderneming van de ANWB met vestigingen gerund door franchisers.

R. Proctor

Je probeert je er uit te praten maar dat staat bij de ANWB er ook niet bij.

quote van beide sites
Waar lest iQdrive?
De instructeurs van iQdrive rijden in heel Nederland, waaronder in de 50 grootste steden. Denk hierbij aan Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Almere, Tilburg, Leiden, Gouda en Amersfoort. Doe de postcodecheck op de voorpagina om te kijken of we bij jou in de buurt rijden, of neem contact met ons op.
Onze instructeurs staan voor je klaar en zijn goed opgeleid zo dat jij je rijbewijs zo snel en goed mogelijk kan halen. Dit zegt iedere rijschool, maar wat maken de rijinstructeurs bij de ANWB zo uniek?

Wat je mag verwachten van onze instructeurs:
•Vanzelfsprekend zijn alle ANWB rijinstructeurs gecertificeerd (WRM- certificaat)
•Maken gebruik van effectieve leerstijlen en zijn communicatief en sociaal vaardig
•Klantgericht en dienstverlenend
•Goede beheersing Nederlandse taal en vaak ook andere talen.
•Ten slotte zijn de instructeurs opgeleid in het lesgeven aan leerlingen met faalangst.
•Bel ons gerust voor meer informatie op 088 - 214 09 00.
Dus waar staat het zeg het me bij beide sites vragen ze voor postcodecheck om te kijken waar een instructeur zit,
En ja percentages zeggen me niks en al zeker niet omdat het compleet niks zegt, vroeger toen ik mijn autorijbewijs haalde zat ik bij een 1 mans zaak die auto vrachtwagen en motor deed, die had een slagingspercentage van 40% volgens CBR.
Ik ben daar de 1ste keer geslaagd en meerdere die ik ken hoe komt hij dan op 40% simpel motor en vrachtwagen tellen ook mee.
Uiteindelijk beslist de examinator of jij slaagt en niet je instructeur.

Buiten dat ANWB zit volgens CBR ook maar op 46 - 50%

Edit zie je aanpassing maar ga rechtstreeks naar rijles staat het er ook niet bij en dan nog je kan ook bij Anwb rechtstreeks komen dat zie jij aan de buitenkant ook niet dus je opmerking dat het ZZP is raakt kant nog wal

Rowan Hendriks

Mocht u willen weten hoe ik bij dit '' onzin verhaaltje'' kom u kunt op de pagina waar u u postcode invult ook naar beneden scrollen rechts onderin zult u exact de onderstreepte woorden lezen hierbij wordt zelfs nog aangegeven dat ze lid zijn van de Nederlandse franchise vereniging.
Maar dat had u met u voorkennis al lang gezien uiteraard.

U lijkt ook niet te begrijpen dat misleidende info adverteren tegen de wet is dit heb ik uiteraard bij het juridisch loket even snel nagevraagd en die geven mij daadwerkelijk gelijk dat iQdrive hier degelijk in de fout is.

Zou ik mogen vragen of u een bekende bent van iQdrive u lijkt erg gebrand om een bedrijf dat zijn best doet om een foute formule te verkopen te verdedigen.

Rowan Hendriks

Ik neem aan dat u vanuit iQdrive reageert dat blijkt vrij duidelijk uit u reactie en het feit dat dit u erg frustreert.

Mocht u een jurist zijn dan hoor ik dat graag maar tenzij u daar niet voor opgeleid bent neem ik aan dat een jurist het beter weet.

Radar is ook een platform waar beledigen tegen de huisregels is dus ik ga er vanuit dat Radar verder met u posts afhandelt.

Aangezien u 45 posts in 2 dagen heeft gemaakt waar u op een agressieve en beledigende manier de argumenten van mensen neer haalt neem ik aan dat dit niet al te lang zal duren.

R. Proctor

Je klinkt meer als een student.

Maar met alle fatsoen op de wereld staat er geen misleidende tekst op hun site dat staat los dat er veel slechte verhalen te vinden zijn maar dat staat los van de site zelf.
Daar staat toch echt geen misleiding op en als een jurist dat jouw verteld heeft dan geloof ik daar 0,0 van en zeker niet van het juridisch loket.
Als je 65% misleiding vind dan misleid de ANWB ook en 90% van de andere rijscholen.
Verder staat er niks qua misleiding op de site want dat ze met franchisers of ZZP werken hoeft niet eens vermeld te worden ze werken nl niet uit hun eigen naam maar uit naam van IQ.

Willem0591

Ongelezen bericht door Willem0591 »

Hallo, ik ben zeker nieuw op de website maar helaas niet bij IQ drive. Ik wou zoals iedereen zo snel en goedkoop mogelijk mijn rijbewijs halen, nu had IQ drive de juli aanbiedingen, Een pakket met een totaal bedrag ( alles inclusief) voor rond de 800euro +een gratis proefles (terwaarde van €39). Mooi dacht ik!! Fout. Op de afgesproken tijd en datum voor mijn proefles ben ik echter nooit opgehaald. Vervolgens neem ik contact op met IQ drive wat er was gebeurd, er kan van alles gebeuren onderweg toch? Maar in tegenstelling tot zei IQ drive dat ik daadwerkelijk wel een proefles had gehad en zou voor het totaal plaatje nog even €843 dokken. Zijn inmiddels een maand verder en gelukkig dankzij dat ik zei dat ik er mee naar een rechter zou stappen kon het ineens wel en waren hun fout en blabla. Wat ik met dit bericht probeer is iedereen Duidelijk maken dat IQ drive word afgeraden met een duidelijke reden.

En nog een extra berichtje voor DHR R.Proctor.
De reden van uw verdediging van IQ drive zal ik niet om vragen, maar alles wat u goed heeft proberen te praten
Over IQ drive is niet waar!! 1 voorbeeld de misleidende teksten. Bijna alles op de website klopt niet! Zoals de prijzen die kloppen voor geen meter want hoe dan ook het bedrag waar je voor tekend kun je vrijwel altijd dubbel en dwars betalen.

Gesloten