LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 250 Rokers Gezocht / Gratis Slof Sigaretten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sharon88
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2007 01:33

250 Rokers Gezocht / Gratis Slof Sigaretten

Ongelezen bericht door sharon88 »

In de Huis aan Huis krant (Enschede / Overijssel) van woensdag 21 November, stond een advertentie, als volgt:

:arrow: :arrow: :arrow: >>>>>

250 Rokers Gezocht M/V 18-65 jr.

Ontvang zonder verplichtiging GRATIS een slof sigaretten,
houdt een rookdagboek bij en daarna laten wij u stoppen d.m.v een persoonlijk plan van aanpak met een slagingskans van 95%. Direct meedoen 0900-0401041(0,80cpm) ma t/m zo. 08.30-21.30 uur.

<<<<<


Ik heb er overna gedacht hierheen te bellen, en heb het uiteindelijk toch gedaan, wat erg dom is achteraf....
(een automatische stem van) een vrouw verteld hoe het allemaal in z'n werk gaat,en het gaat om een test om een nieuw soort sigaretten te testen die om de markt gaan komen.
Het begraagd een soort sigaret waar een soort stofje in zit waardoor je minder of zelfs stop met roken.
Er wordt verteld dat ze eerst een aantal vragen gaan stellen,waarmee beantwoord kan worden via de knopjes op de telefoon, Bijv.: Ben u een man toets :1 , bent u een vrouw toets: 2,
Of : Hoe lang rookt u al? Toets het aantal jaren in dat u rookt...
enz. enz .. allemaal van dat soort vragen,en als die vragen beantwoord zouden zijn,zou ik doorverbonden worden met een van hun medewerkers, en die nemen de adresgegevens op,waarna de Slof met sigaretten verstuurd kan worden.

Tussendoor wordt af en toe gezegt van:' U past nog steeds in ons profiel als testpersoon', en dan komt er weer een reeks met vragen.
Na ongeveer 10 em halve minuut, zie ik hoelang ik al wel niet aan het bellen ben, en bekijk de advertentie nog eens goed, en zie dan pas dat het gesprek 0.80 cpm is, maar dan is algauw de test afgelopen, en vertelt de vrouw weer dat ik in het profiel pas als testpersoon, en dat ik zal worden doorverbonden met een van hun medewerkers, ik heb de telefoon 3 a 4 horen overgaan, toen zei de (automatische) stem van de vrouw:
'"Helaas, al onze medewerkers zijn in gesprek'",
'"Spreek na de toon uw naam,adresgegevens, en telefoonnummer in,en sluit af met een hekje, dan bellen wij u zo spoedig mogelijk terug.'"

Dus dat heb ik gedaan, en toen ik het hekje had intoetst, werd er metteen opgehangen, toen had ik door dat er iets niet helemaal pluis was.
Ik wacht nu al een week, op een telefoontje van hun, en ik denk of weet eigenlijk ook zeker dat ik niks meer van hun te horen krijg.
Familie en vrienden zeggen mij ook dat ze me in de **** hebben genomen (als ik het zo mag zeggen)
Ik heb in totaal iets van 12 minuten aan de telefoon gehangen,
en als ik dat uitreken is dat 9,60 Euro.
En dat het gesprek 0,80 cpm was/is hebben ze ook niet vermeld aan het begin van het gesprek. (Zoals volgensmij verplicht is.)

Maar, nu kan me dat geld niets zoveel schelen, ik ben meer kwaad om de manier waarop ze zoiets doen, achteraf heb ik er natuurlijk spijt van, en vindt het ook ontzettend dom van mezelf dat ik daarheen heb gebeld.
Maargoed het staat nu al 4 weken achterelkaar in de huis aan huis krant (Als het niet langer is),
en ik weet ook zeker dat ik niet de enige (idioot) ben die daar heen heeft gebeld, maar dat ik zo dom ben geweest om daar heen te bellen is erg, maar het ergste is dat ze mensen oplichten,
en als ze adverteren in alle Huis aan Huis bladen in heel Nederland, en er bellen bijv. 500 mensen, dan hebben hun al 4800,- Euro verdient.
En ik vindt dat gewoon niet kunnen, als het allemaal zo mooi zou zijn, dan begin ik binnenkort ook mijn 0900- nummer, om geld van mensen af te troggelen.
Nee, dat vindt onzin , maar ik kan er moeilijk nog een keer heen bellen , in de hoop dat ik wel iemand aan de telefoon krijg, wat denk ik toch niet gebeurd, en weer 9,60 Euro heb weggegooid.

0p de een of andere manier gun ik die mensen (van die 0900- lijn) dat niet,
ik heb het eerlijk gezecht niet breed, financieel, en dan verdient iemand anders even lekker 4800,- Euro aan .... aan... niks doen eigenlijk,
Ja,,, Fraude plegen.



Ik heb dit bij Fraude Meldpunt gemeld, en ga dit ook nog bij de politie melden.
Zijn er nog meer mensen die deze advertentie ook hebben gezien in de huis aan huis, of iemand die (net zo dom is en) er ook heen heeft gebeld en ook niks, of misschien juist wel wat heeft gekregen, :?: :?:
Misschien stond deze advertentie ook wel in andere krant/en.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: 250 Rokers Gezocht / Gratis Slof Sigaretten

Ongelezen bericht door D1RK »

0900 zou ik nooit bellen en gratis sigaretten geloof ik ook al niet!
Verder zou de krant ook wel eens een wanbetaler kunnen hebben, er worden wel vaker door pas gestarte firma's dingen verkocht en aangeboden, en als de rekeningen komen vaak alleen de eerste, en daarna de smoezen dat ze betaald hadden maar geld terug kregen, en wij maar zoeken!
Door in korte tijd veel te adverteren kom je snel binnen, deze fraude is al eerder gepleegt en omdat je pas na het bellen enige tijd moet wachten voor de fraude bewezen is, dus meestal komen ze te laat!
Wel kun je de krant vragen of zij al geld optijd en alles binnen kregen, dan stoppen ze vaak eerder!

flipvanderwaal
Berichten: 390
Lid geworden op: 08 apr 2007 22:47

Re: 250 Rokers Gezocht / Gratis Slof Sigaretten

Ongelezen bericht door flipvanderwaal »

Sorry hoor, maar hoe kan je hier nou intrappen.

sharon88
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2007 01:33

Re: 250 Rokers Gezocht / Gratis Slof Sigaretten

Ongelezen bericht door sharon88 »

Sjah...... Goeie Vraag :wink:
heb ik mezelf ook al gesteld, en heb ook geen flauw idee eigenlijk,,

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: 250 Rokers Gezocht / Gratis Slof Sigaretten

Ongelezen bericht door jor »

Het is gewoon een smerige manier om mensen geld uit hun zak te kloppen met een duur betaalnummer. Dom?, Ach dat geloof ik niet zo, meer onoplettend. Zolang er bellers waren voor die belspellen (Gelukkig afgelopen ) vond ik die een stuk dommer.Alhoewel deze truc al wat ouder is kan je hem om anderen te waarschuwen ook nog even op de site www.internetoplichting.nl plaatsen.

Gesloten