LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
varel
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:52

2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Ongelezen bericht door varel »

De 1e was in mei, ik kocht bij een webwinkel een schoenenkast.Deze zou op een donderdag geleverd worden.
Helaas waren we niet thuis en er lag keurig een briefje in de bus met de mededeling dat de volgende dag nogmaals het pakket aangeboden zou worden.
Het geluk wilde dat mijn vrouw een vrije dag had en met haar moeder naar de stad zou gaan.
Dit heeft ze afgebeld om het pakket in ontvangst te kunnen nemen.

S’avonds kwam ik thuis van mijn werk en er was nog niets geleverd.Na een telefoontje naar Tnt hebben ze het uitgezocht waarom het pakket niet geleverd was.
Er zou niemand thuis geweest zijn.Meteen was mijn antwoord dat er WEL iemand thuis was en we ook geen 2e briefje in de brievenbus hadden gehad.
Er was dus gewoon niemand geweest.Bij verder navraag werd er stug volgehouden dat er wel iemand was geweest.
Ik werd dus voor leugenaar weg gezet!We moesten het pakket maar zelf af komen halen bij het sorteer centrum in Roosendaal.

De 2e slechte ervaring is deze week.Na onze verbouwing heb ik vorige week vrijdag luidspreker kabel bestel via een website.
Woensdag komen mijn nieuwe meubelen binnen en heb daarom deze week vrij genomen.
Ik dacht op tijd mijn kabels binnen te hebben om alles dinsdag in orde te kunnen gaan maken.
Zaterdag stond in track en trace de volgende melding: leverdag maandag tussen 8:30 en 21:30, met als detail, pakket bevind zich in het sorteer centrum.

Nou mooi, heb ik het mooi op tijd binnen, ……………dacht ik.
Ondanks dat we ook nog even weg moesten zijn we maar thuis gebleven en dat dan maar de andere dag te gaan doen.
Mooi niet dus, niemand en niets gezien, en dat terwijl er nog steeds lever datum vandaag tussen 8:30 en 21:30 staat.Het is nu reeds 23:00.

Tnt is dus zeer onbetrouwbaar,brutaal en ongeloofwaardig als het gaat om service naar de klanten toe.
Ben benieuwd of ik morgen iets hoor, probleem is dat we dan ook nog even weg moeten wat we vandaag uit gesteld hebben en niet eeuwig thuis kunnen blijven, ik zie die bui dus al hangen.

Wat ik wel weet is dat ik selectiever bij webwinkels ga bestellen, zie ik tnt staan dan zal ik daar dus ook niets bestellen, ondanks de goede bedoelingen van de webwinkel.
Beetje jammer, ik bestel best veel via internet, het meeste komt binnen via Gls, zonder problemen, de 2x bij Tnt waren het enige keren via Tnt en alle 2 de keren problemen!
Ik mag verwachten dat een pakket op de aangegeven datum binnenkomt.
Er schort dus wel het een en ander aan de logistiek bij Tnt, zeker met onbetrouwbare bezorgers.
Deze kunnen immers altijd wel zeggen aan de deur geweest te zijn terwijl dat niet zo is om op tijd terug bij het sorteercentrum te zijn, dit is niet te controleren.
Helaas worden klanten hier de dupe van.
Hier komt toch wel wat verantwoordelijkheids gevoel bij kijken.

Track en trace heeft dan ook geen enkele waarde, deze verloren tijd kan beter gestoken worden in een betere logistiek.
Voor mij in elk geval geen Tnt meer!

Update dinsdag 25-9
In track en trace staat nu bij levering:nog niet bekend!
Waar gaat dit over!
Tnt verdient een nominatie voor de koude douche!

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: 2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Ongelezen bericht door electomonteur »

een koude douche eerder directe intrekking predikaard koninklijk

de klachten die over postnl tnt en aanverwante bedrijven hier worden geplaast is niet normaal

uitgaande van 4 miljoen brieven per dag en 97% correct gesorteerd en geleverd betekend nog altijd dat er 120.000 brieven per dag niet correct en op tijd worden bezorgd is wel beetje veel he
en in de zomer halen ze de 97% grens met geen mogelijkheid dan is 90% procent wel haalbaar dus 400.000 brieven incorrect gesorteerd en of niet geleverd / verdwenen

slecht en on acceptabel

probleem is dat post nl en tnt in de voorwaarden hebben staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor correcte en juiste levering van het aan geboden product
deze verantwoording ligt bij de verzender
het personeel van post nl en tnt kan dus het pakket als voetbal door de afdeling schoppen of als basketbal in de container smijten
ze zijn toch niet verantwoordelijk

en helaas hebben ze de machtspositie in handen op post en pakket bezorging wegens hun 99.99% dekking in nl

jacs
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2011 09:53

Re: 2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Ongelezen bericht door jacs »

Ook hier (regio zuid) niet aflatende blunders bij TNT post NL. Ondanks kritieken in de media en een regen van klachten worden problemen niet opgelost.
Omdat onze omgeving als platteland bestempeld wordt zijn er alleen postagentschappen. Op zich heb ik daar geen problemen mee, mits ze goed funtioneren. Maar helaas.
Het postagentschap in ons dorp is van het een op het andere moment om onduidelijke reden plotseling gesloten zonder aankondiging vooraf. Dus moeten we naar andere postpunten uitwijken buiten het dorp of naar de stad rijden.

Wat wil het geval: vanwege belangrijkheid/zekerheid verwachtten wij vóór het weekend een brief die we uiterlijk op de maandag erna in huis moesten hebben. Vanwege dit feit is deze brief op vrijdag doelbewust AANGETEKEND verzonden naar het huisadres van één van onze medewerkers om de zekerheid te hebben dat hij ook daadwerkelijk afgegeven kon worden. De ontvanger is thuis gebleven om de brief in ontvangst te kunnen nemen.
Hij heeft geen bel gehoord, maar zag later in de middag een plaksticker in de brievenbus hangen met daarop het verzoek een aangetekend schrijven op te halen bij een postagentschap in een naburig dorp. Het had blijkbaar teveel moeite gekost om voor de zekerheid een keer extra aan te bellen of een seconde langer voor de deur te wachten op response?!
De info en t&t code die op de sticker stond was onduidelijk, er stond geen afzender op, alleen wat gekrabbelde cijfers en letters die voor meerdere interpretaties vatbaar waren.We wisten dus niet eens zeker dat dit de bewuste brief was. Invullen op internet leidde tot de melding: verkeerde code.
Diezelfde dag ophalen kon niet meer, pas eerstvolgende werkdag na 1400 uur, die bewuste cruciale maandag.
Op maandag is er speciaal iemand met een auto naar dat dorp gereden om de brief alsnog op te halen.
Wat bleek: het betreffende postagentschap (in een supermarkt) was gesloten. TNT was daarvan nota bene op de hoogte, men zou nog gesloten blijven tot woensdag ivm een verplaatsing van de winkel. Dus medewerker onverricht ter zake weer naar huis.
Daarna is er kontakt geweest met TNT bijna een uur lang via allerlei telefoonnummers met kosten van 45ct. per minuut!
Het enige positieve resultaat was dat we de goede code konden achterhalen. De check via internet leverde op dat er een vreemd postagentschapadres werd gegeven in een grote stad, terwijl wij dus wisten dat de brief in een gesloten agentschap in het dorp zou moeten liggen.
Klacht werd ingediend en er werd gemeld dat er binnen vier uur antwoord zou moeten komen hoe nu verder te handelen.
De volgende ochtend pas een telefoontje. Er was kontact geweest met de eigenaren van de winkel en ondanks dat die gesloten was konden wij de brief ophalen bij een bepaald persoon. Feit was wel dat we er niet voor konden tekenen en dat hij niet gescand zou kunnen worden. Als wij daar toch prijs op stelden (wettelijk ontvangstbewijs) konden we twee dingen doen: of de brief later in de week ophalen, of ophalen en met dezelfde envelop later weer een keer terugkeren naar die zelfde zaak om hem alsnog te laten scannen.
Op onze vraag of men de brief niet alsnog kon bezorgen desnoods per gewone post, werd snibbig geantwoord dat men daar toch niet aan kon beginnen! Nee, wij 4x extra voor rijden wel?
We kozen er wijselijk voor om de brief toch maar weer op te gaan halen, dan hadden we hem tenminste in huis. Dus er moest wéér iemand met een auto naar het naburige dorp.
Dat terugkeren en alsnog laten scannen zien we niet meer zitten, het heeft al genoeg tijd en energie gekost en de negatieve gevolgen voor een derde partij waren al zichtbaar:nml het niet op tijd behalen van een schooldiploma.

Van de verstuur- en ontvangerskant is er dus héél veel moeite, tijd en geld ingestoken om een aangetekende brief van 18 gram uiteindelijk op zijn plek te krijgen. Verstuurder heeft correct gehandeld, ontvanger ook, terwijl TNT post zich er met een Jantje van Leiden vanaf maakt, slechts met moeite een excuus kan mompelen en de oplossing van het probleem in de schoenen van de ontvanger schuift. Onvoorstelbaar.
TNT krijgt voor een aangetekend stuk behoorlijk betaald en heeft o.i. een bezorgplicht. Toen dit werd gemeld aan de klachtenbehandelaar reageerde die laconiek: dat briefje in uw bus is het bewijs dat we hem bezorgd hebben!!
We hebben hier geen woorden meer voor. Je stuurt een brief niet voor niets voor een behoorlijk bedrag aangetekend weg, nml. om zekerheid te hebben dat de geadresseerde hem in handen krijgt!
TNT post, een drama .... en wat nog erger is: niet te vertrouwen. :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Aangetekend met PostNL duurt vaak een paar dagen langer is de ervaring op dit forum. En op zaterdag wordt aangetekend nooit bezorgd.

De verzender kan een schadevergoeding vorderen bij PostNL voor dit broddelwerk, desnoods via de Geschillencommissie Post, www.sgc.nl

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: 2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Ongelezen bericht door electomonteur »

nou bob sorry
op zaterdag word wel aangetekend aan geleverd geen rembours om dat anders de bezorgers met die centen tot maandag blijven zitten en het hun risico is als het weg is of iets dergelijks

maar dan nog is het een dikke janboel

hier word na 2e aflever poging (vrijdag en zaterdag (post weet dat pand dan gesloten is)) aan gegeven dat pakket /brief van af volgende werkdag kan worden af gehaald bij het post agentschap

aleen vergeten ze te vermelden dat aleen op vrijdag de niet afgeleverde post word afgeleverd bijhet post agentschap
dus gewoon pas 1 week later op zaterdag kan worden op gehaald

en de volgende zaterdag is het al weer weg want je moet binnen 14 dagen afhalen is de mening van agentschap en zaterdag de 1e dag en als hun het ontvangen al de 6e dag en vrijdag de 13e dag en dus gaat het zaterdag retour afzender

nee de service is zwaar beneden peil en niet koninklijk waardig

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: 2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Ongelezen bericht door Wubo »

hier ook problemen met voornamelijk tnt.

1: chauffeurs kunnen niet rijden
2: bezorgers laten troep achter bij de brievenbus
3: post van een total ander adres bezorgen
4: onze post op een ander adres bezorgen
5: onrechtmatig je erf betreden
6: post van hoge waarde achterlaten met papiertje in de bus
7: pakketten niet bezorgen en bonnetje in de bus terwijl wel mensen aanwezig waren
8: klantenservice weet je niet knap door te verbinden/verwijzen naar juist afdeling en zeggen doodleuk... sorry, u moet morgen even terugbellen het is nu sluitingstijd
9: paketten bij de buren achterlaten)
10: kostbare pakketjes in je brievenbus proppen zodat je het er met moeite (en beschadigd) uit mag rukken
11: post bezorgen en zelf tekenen voor aflevering
12: post buiten in portiek zetten tijdens regenachtig weer

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: 2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wubo schreef:hier ook problemen met voornamelijk tnt.

1: chauffeurs kunnen niet rijden
2: bezorgers laten troep achter bij de brievenbus
3: post van een total ander adres bezorgen
4: onze post op een ander adres bezorgen
5: onrechtmatig je erf betreden
6: post van hoge waarde achterlaten met papiertje in de bus
7: pakketten niet bezorgen en bonnetje in de bus terwijl wel mensen aanwezig waren
8: klantenservice weet je niet knap door te verbinden/verwijzen naar juist afdeling en zeggen doodleuk... sorry, u moet morgen even terugbellen het is nu sluitingstijd
9: paketten bij de buren achterlaten)
10: kostbare pakketjes in je brievenbus proppen zodat je het er met moeite (en beschadigd) uit mag rukken
11: post bezorgen en zelf tekenen voor aflevering
12: post buiten in portiek zetten tijdens regenachtig weer
Heb je al een klacht ingediend ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 2x in korte tijd problemen met levering Tnt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klagen is zinloos. PostNL gaat voor de laagste kosten. Alles van kwaliteit wordt weggesaneerd.

Eerst de postkantoren met deskundig personeel. Daarna de postbodes. Die zijn vervangen door "postbezorgers". Als je geluk hebt is de postbezorger in jouw straat een oude "postbode". Helaas moet die met een fractie van zijn/haar oude loon genoegen nemen "Want voor jou 10 anderen".

En nu is PostNL ook begonnen de businessbalies te sluiten.

Klanten en PostNL-personeel worden tegen elkaar uitgespeeld. Directie en aandeelhouders van PostNL zijn lachende derde.

Gesloten