LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan de bewoners van....

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Ed4508 »

De postjongens en -meisjes (van welk bedrijf dan ook) moeten tegenwoordig wat bijverdienen, want email en internet nemen de zaak geleidelijk over. Zo ook het reklamedrukwerk. Daar heb ik al het e.e.a over meegemaakt.

Tot m'n 60ste heb ik in een flat gewoond, meestal op de 3e verdieping en dus kun je de brievenbus niet in de gaten houden. Je kunt stickers plakken wat je wilt, maar die pubers en ook de volwassenen moeten hun pulp kwijt en lukt dat niet, dan verdwijnt de zooi in de struiken. De PTT (nu TNT) presteerde het zelfs om de Gamma-folders ondanks sticker door de gleuf te persen. Dat was na m'n 60ste en ik woon nu begane grond en was er dus meteen bij. "Die sticker geldt hier niet voor" was het antwoord. Na enige lezingen uit de bijbel (achterstevoren) droop mevrouw af zonder de folder kwijt te raken.

Maar 't kan ook "netjes", dwz de adverteerders hebben er iets op gevonden. Men zadelt de postfiguren op met "geadresseerd" drukwerk. En dat mag wel.

Dacht het niet. Mijn naam is namelijk niet "bewoner". De straat zou anders vol zitten met mensen die allemaal "bewoner" heten.

Vandaag had ik er weer één bij z'n staart. Meneer wees op de "ja/nee"-sticker en beweerde bij hoog en laag dat er een "Nee/nee"-sticker op moest. Lezen is nou eenmaal niet de sterkste kant van deze senior die z'n rijblik bij elkaar moest verdienen.

Na weer wat lezingen uit de bijbel (in het Swahili) nam Pipo het vod weer mee en hopelijk heeft ie z'n lesje geleerd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Ed4508 »

Mijn naam is niet "Bewoner", hiermee worden kennelijk dan de kat en de kakkerlakken bedoeld. En de buurvrouw heet ook al zo. In ieder geval weten alle postpipels in de buurt met wie ze te maken hebben. Dat zouden meer mensen moeten doen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door ronald g »

Simpel de term "aan de bewoners van, met adres" is geen ongeadresseerd drukwerk. Belangrijke mailings van gemeenten kunnen zo toch bezorgd worden. Loterijen en zo meer gebruiken die term steeds vaker. TNT doet er niet aan mee maar Sandd is er een ster in. Vergeleken met het reclame materiaal die je zonder ja/nee sticker binnen krijgt zijn die mailings peanuts, gewoon ongelezen de papier bak in.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door marcel75 »

Tjonge jonge. En dan roepen de oudere generaties dat iedereen zo loopt te schelden en tieren. Geef zelf eerst eens het goede voorbeeld. Ik zie geen enkele reden om iemand die werkt voor zijn brood op dit forum uit maken voor pipo en allerhande religieuze teksten in verschillende talen naar het hoofd te slingeren. Respect dwing je niet af, dan verdien je.

En "aan de bewoner" is inderdaad voldoende om een poststuk als geadresseerd door het leven te laten gaan. Gemeenten maken hier inderdaad ook veelvuldig gebruik van om bijvoorbeeld werkzaamheden aan te kondigen. Hetzelfde geldt voor nutsbedrijven en verhuurders.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Remster »

Beetje flauw om de bezorgers aan te spreken als ze materiaal bezorgen waar "aan de bewoners van" op staat. Er valt hen immers niets te verwijten.

Probeer het probleem eens bij de bron aan te pakken (succes), of loop af en toe gewoon even naar de oud-papierbak. Big deal.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door mich24 »

Ed4508 schreef:Mijn naam is niet "Bewoner", hiermee worden kennelijk dan de kat en de kakkerlakken bedoeld. En de buurvrouw heet ook al zo. In ieder geval weten alle postpipels in de buurt met wie ze te maken hebben. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Wat een oude zeurpruim bent u zeg, echt enorm.
Maar idd, de jongere generatie wordt altijd op hun gedrag aangesproken.
Nou vind ik dit in u geval net zo terecht.

'In ieder geval weten alle postpipels in de buurt met wie ze te maken hebben'

Hoe maak je jezelf belachelijk,en ze dan ook nog eens ergens uit voorlezen.

U bent al te laat, u bent waarschijnlijk het lachterje van de straat geworden..

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door mich24 »

marcel75 schreef:Tjonge jonge. En dan roepen de oudere generaties dat iedereen zo loopt te schelden en tieren. Geef zelf eerst eens het goede voorbeeld. Ik zie geen enkele reden om iemand die werkt voor zijn brood op dit forum uit maken voor pipo en allerhande religieuze teksten in verschillende talen naar het hoofd te slingeren. Respect dwing je niet af, dan verdien je.
.

AMEN 8)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door tiptoo »

mich24 schreef:
marcel75 schreef:Tjonge jonge. En dan roepen de oudere generaties dat iedereen zo loopt te schelden en tieren. Geef zelf eerst eens het goede voorbeeld. Ik zie geen enkele reden om iemand die werkt voor zijn brood op dit forum uit maken voor pipo en allerhande religieuze teksten in verschillende talen naar het hoofd te slingeren. Respect dwing je niet af, dan verdien je.
.

AMEN 8)
:lol: toe maar wat een gedoe wees blij dat de jongeren geld zelf willen verdienen zo weer amen :mrgreen:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door plumber »

Nou ik ben ook een oudere (71) en zal mij worst wezen
of ze mij bewoner noemen.Wat zou U zeggen als er stond
de bewoner van dit pand heeft een paar ton gewonnen.
Wedden dat er geen topic geopend was.Het enigste waar
ik mij aan stoor is dat er steeds gezegd wordt dat de jongeren
van nu mijn AOW en pensioen moeten opbrengen.Nou ik ben met
14 jaar begonnen met werken tot mijn 65 dus heb 51 jaar betaald voor
mijn oude dag en voor anderen.Moest toen 52 uur werken tegenover
nu 40 uur.Vraag mij tegenwoordig wel eens af waarom er op het werk
zoveel gebeld moet worden.Deden we vroeger met rooksignalen en
ging nog vlugger ook.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door marcel75 »

Plumber,
Ja, de huidige generatie betaald jouw aow en pensioen! Dat had je kunnen voorkomen door zelf te gaan sparen voor je aow en pensioen. Dan had je terecht kunnen zeggen dat de huidige generatie niet voor de naar de toekomst bekeken zeer royale oude-dagsvoorziening betaald. Nu is dat dus niet zo.

En nee, ik ben inderdaad nog geen 71. Als ik die leeftijd mag halen, mag ik waarschijnlijk pas op die leeftijd met pensioen. Ik heb dan ook vanaf mijn 13e betaald en moet maar afwachten wat de generatie voor mij voor mij heeft overgelaten. Dat zal niet al te veel zijn. Ik moet nu dus al maatregelen treffen om een redelijke oudedagsvoorziening achter de hand te hebben.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door plumber »

[quote]Plumber,
Ja, de huidige generatie betaald jouw aow en pensioen! Dat had je kunnen voorkomen door zelf te gaan sparen voor je aow en pensioen. Dan had je terecht kunnen zeggen dat de huidige generatie niet voor de naar de toekomst bekeken zeer royale oude-dagsvoorziening betaald. Nu is dat dus niet zo.[/quote]

Hoezo had ik dat kunnen voorkomen?
AOW bestond nog niet was toen rentezegels.Vervolgens was het
verplicht te betalen nog steeds dus en wie had toendertijd gedacht
dat het zo zou lopen met het pensioen.Werd ook heel mooi voorgesteld.
Nu heet dat woekerpolis.Bovendien kon je vroeger minder met je geld
doen dan nu want de verdienste is nu een stukkie beter tenopzichte van
de prijzen.Mijn eerste weekloon was 8 gulden bruto voor 52 uur werken.Pakkie
shag was toen 90 cent dus reken maar voor wat ik had moeten sparen.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door marcel75 »

Nu haal je zelfs woekerpolissen er bij! lol!

Een beetje nadenkend mens had dat ruim op tijd kunnen voorspellen. Als de bevolkingsgroei afneemt en de vergrijzing optreed (die werd in de jaren 80 al voorspeld) dan kun je nagaan dat minder mensen meer moeten opbrengen. Dan had je als werkende al je maatregelen kunnen en moeten treffen. Hoe kan het anders dat ik het nu wel al weet (en ook al een behoorlijke tijd weet)?

Een goede bespaartip was geweest: geen pakkie shag! Ik heb nog nooit gerookt en dat geld dus al kunnen besparen!

En wat kostte brood, huur etc toen? Een stuk minder. En je moet niet alleen kijken naar toen je 14 was. Je hebt de tijd van de grote voorspoed van de jaren 60 en 70 meegemaakt. Toen stegen de lonen explosief en hielden werknemers steeds meer geld over. Vandaar ook dat televisie en auto toen zo'n succes werden.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door plumber »

Je hebt helemaal gelijk hoor.
Overigens dwalen we af van het onderwerp.
beetje mijn schuld.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door flepp »

Caculator om rekenen waarde fl of €

http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php

phansen30
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2008 17:43

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door phansen30 »

Ik wordt schijtziek van het bedrijf Sandd dat rustig, ondanks ,ondanks mijn NEE-NEE sticker hun reclamebrief-rotzooi dor mijn brievenbus pluurt.
Dit keer weer een reclameactie van Tele2 gericht "aan de bewoners van"

briefcode

3012700245151-3PEZ042=5/2=23*26ND 7454/3

Als dit zo door gaat wordt het hoog tijd voor acties

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Och jee, acties zelfs!
Wat een geneuzel over stickers en geadresseerde reclame.
Een oud papier bak is er niet voor niks en op elke slakken zout leggen is natuurlijk ook een vak!

Misschien eens genieten van je oude dag in plaats van op de wacht staan/zitten om de hard werkende bezorger weer eens dwars te zitten.
Je niet druk maken om een extra "vod" in de brievenbus zal misschien wat ontspanning opleveren?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Het is in ieder geval goed dat de code genoemd is. Dat maakt het onderzoek (dat ongetwijfeld gaat komen n.a.v. deze ernstige zaak) in ieder geval wat gemakkelijker.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door ciske »

Daan_1978 schreef:Och jee, acties zelfs!
Wat een geneuzel over stickers en geadresseerde reclame.
Een oud papier bak is er niet voor niks en op elke slakken zout leggen is natuurlijk ook een vak!

Misschien eens genieten van je oude dag in plaats van op de wacht staan/zitten om de hard werkende bezorger weer eens dwars te zitten.
Je niet druk maken om een extra "vod" in de brievenbus zal misschien wat ontspanning opleveren?
:lol: ben het helemaal met je eens.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aan de bewoners van....

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daan_1978 schreef:Och jee, acties zelfs!
Wat een geneuzel over stickers en geadresseerde reclame.
Een oud papier bak is er niet voor niks en op elke slakken zout leggen is natuurlijk ook een vak!

Misschien eens genieten van je oude dag in plaats van op de wacht staan/zitten om de hard werkende bezorger weer eens dwars te zitten.
Je niet druk maken om een extra "vod" in de brievenbus zal misschien wat ontspanning opleveren?
Niets geneuzel.. Niet iedereen heeft/wil een oud-papierbak ( waar je ook voor betaalt ) en zit dus ook niet te wachten op die rotzooi ! Als je zo'n sticker hebt, dan moet die ook gevolgd worden.. Of je dat nu doet vanwege financiële redenen, het milieu of anderszins..

Actie is enigszins overdreven, spreek gewoon de postbode aan..

Gesloten