LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aangeboden pakketje

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
natgeld
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2018 16:14

aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door natgeld »

14 februari 2018 een pakketje aangeboden, echter wij waren niet thuis.
Wij verwachtten ook geen pakketje.
Op het formuliertje staat dat wij het pakketje kunnen afhalen bij Bruna in de Boogaard in Rijswijk.
Donderdag 15 februari 2018 naar de Bruna gegaan en allereerst gevraagd waar het pakketje vandaan kwam. Uit Estonia bleek. Niets besteld en ook geen handtekening geplaatst onder wat voor een order dan ook.
Pakketje geweigerd omdat we onze bedenkingen hadden. Medewerkster van Bruna heeft digitaal ingebracht dat pakketje is geweigerd om +/- 09.50 uur.

Heb ik goed gehandeld ?
Wat als er een aanmaning komt ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Brahms »

natgeld schreef:14 februari 2018 een pakketje aangeboden, echter wij waren niet thuis.
Wij verwachtten ook geen pakketje.
Op het formuliertje staat dat wij het pakketje kunnen afhalen bij Bruna in de Boogaard in Rijswijk.
Donderdag 15 februari 2018 naar de Bruna gegaan en allereerst gevraagd waar het pakketje vandaan kwam. Uit Estonia bleek. Niets besteld en ook geen handtekening geplaatst onder wat voor een order dan ook.
Pakketje geweigerd omdat we onze bedenkingen hadden. Medewerkster van Bruna heeft digitaal ingebracht dat pakketje is geweigerd om +/- 09.50 uur.

Heb ik goed gehandeld ?
Wat als er een aanmaning komt ?
Prima gehandeld door te weigeren. Persoonlijk was ik nog geeneens naar de Bruna afgereisd als ik geen pakje verwachte.
Je krijgt altijd eerst een rekening, dan een aanmaning. Neem aan dat er nooit een rekening is geweest ?
En waar zou deze aanmaning dan voor moeten zijn ?
Pakje gaat retour afzender en daarmee is de zaak wel klaar.
Prettige dag verder.

Verwijderd

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Verwijderd »

natgeld schreef:14 februari 2018 een pakketje aangeboden, echter wij waren niet thuis.
Wij verwachtten ook geen pakketje.
Op het formuliertje staat dat wij het pakketje kunnen afhalen bij Bruna in de Boogaard in Rijswijk.
Donderdag 15 februari 2018 naar de Bruna gegaan en allereerst gevraagd waar het pakketje vandaan kwam. Uit Estonia bleek. Niets besteld en ook geen handtekening geplaatst onder wat voor een order dan ook.
Pakketje geweigerd omdat we onze bedenkingen hadden. Medewerkster van Bruna heeft digitaal ingebracht dat pakketje is geweigerd om +/- 09.50 uur.

Heb ik goed gehandeld ?
Wat als er een aanmaning komt ?
Als er een aanmaning komt dan zegt u dat u het pakketje heeft geweigerd en dat het terugkomt bij verzender. Daarmee is de kous wel af.
In de postwet is de verzender verantwoordelijk voor het pakketje totdat deze aankomt bij de ontvanger. Als u het pakketje eerst had aangenomen en daarna had terug gestuurd, dan had u ook de verantwoordelijkheid dat het pakketje weer aan komt bij verzender. U heeft er dus goed aan gedaan het pakket te weigeren. Daardoor heeft u nu verder geen enkel verantwoordelijkheid. Goed gedaan! Ik zou zelf misschien nieuwsgierig genoeg zijn geweest om het pakketje toch aan te nemen ;-)

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Lijkt wel dat mensen compleet PANISCH worden als ze een pakje krijgen.
Als je het aanneemt en je hebt niks besteld is er niks aan de hand, maar nee we worden compleet panisch wat er wel niet had kunnen gebeuren

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Brahms »

R. Proctor schreef:Lijkt wel dat mensen compleet PANISCH worden als ze een pakje krijgen.
Als je het aanneemt en je hebt niks besteld is er niks aan de hand, maar nee we worden compleet panisch wat er wel niet had kunnen gebeuren
.

Tot nu toe was er niemand "panisch" in dit topic toch ?
Gewoon een simpele vraag van Topicstarter of er goed gehandeld is, niets mis mee......

Verwijderd

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Verwijderd »

R. Proctor schreef:Lijkt wel dat mensen compleet PANISCH worden als ze een pakje krijgen.
Als je het aanneemt en je hebt niks besteld is er niks aan de hand, maar nee we worden compleet panisch wat er wel niet had kunnen gebeuren
Lees jij paniek in dit bericht? Ik niet. Maar er valt wel iets voor te zeggen om op je hoede te zijn, toch? Genoeg verhalen tegenwoordig over dat je ongevraagde pakketjes krijgt en vervolgens maandenlange dreigingen van aanmaningen en incassobureau's op je dak. Ik voorkom het ook liever.

atlas1302

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door atlas1302 »

@R.Proctor leg me eens uit, waarom zou je iets aannemen wat niet is besteld en dus ook niet van jou is? TS heeft prima gereageerd en voorkomt verdere problemen.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door riddert »

Misschien was het wel een kadootje van een naaste of juist een verre vriend? Je hoeft niet altijd wat te bestellen om een pakketje te krijgen...

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door R. Proctor »

99 van de 100 keer is er wel degelijk wat besteld en zijn ze dat allang weer vergeten.
En je krijgt problemen door panisch gedoe niet om een pakje aan te nemen.
Zolang er niks besteld is ( en dan ook echt aantoonbaar niks besteld) kan je gewoon het aannemen.
Vorige week hier ook pakje uit Hong Kong ik had ook niks besteld bij mijn weten , alleen een kennis is daar geweest en heeft iets wat ik al jaren wilde hebben het vanuit daar opgestuurd, kwam ik alleen maar achter door het pakje aan te nemen en te openen.

Al die zgn zendingen met pillen etc zijn allemaal zelf aangevraagd hetzij met een proefpakket etc etc alleen zijn mensen heel selectief in dingen onthouden wat ze gedaan hebben

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Moneyman »

riddert schreef:Misschien was het wel een kadootje van een naaste of juist een verre vriend? Je hoeft niet altijd wat te bestellen om een pakketje te krijgen...
Dan was de afzender je vást bekend voorgekomen...

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Moneyman schreef:
riddert schreef:Misschien was het wel een kadootje van een naaste of juist een verre vriend? Je hoeft niet altijd wat te bestellen om een pakketje te krijgen...
Dan was de afzender je vást bekend voorgekomen...
Hoeft niet een afzender is nog steeds niet verplicht om erop te zetten, is wel een advies maar geen eis.
Dus waarom zo panisch doen, dit soort volk word al gek als de post in de brievenbus gaat want wat zou er nu toch in die envelop zitten en heb ik daar wel contact mee met dat bedrijf.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door riddert »

Moneyman schreef:
riddert schreef:Misschien was het wel een kadootje van een naaste of juist een verre vriend? Je hoeft niet altijd wat te bestellen om een pakketje te krijgen...
Dan was de afzender je vást bekend voorgekomen...
Als iemand een kadootje via het web besteld is de afzender nog altijd degene die het pakket verstuurd, niet degene die besteld. Beetje rare opmerking.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Brahms »

Iemand begint over "panisch" en vele vaste forum schrijvers buitelen weer over elkaar heen in de overtreffende trap.

Als iemand uit Estonia een pakje verzend dan weet je dat, of kan je het wel "plaatsen".
Als je helemaal geen "relatie" hebt met dat land, dan weiger je het pakje lijkt mij, en klaar !

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Moneyman »

riddert schreef:
Moneyman schreef:
riddert schreef:Misschien was het wel een kadootje van een naaste of juist een verre vriend? Je hoeft niet altijd wat te bestellen om een pakketje te krijgen...
Dan was de afzender je vást bekend voorgekomen...
Als iemand een kadootje via het web besteld is de afzender nog altijd degene die het pakket verstuurd, niet degene die besteld. Beetje rare opmerking.
Als er een pakketje van een onbekende afzender uit Estonia komt, zonder dat je ergens vanaf weet, hoe groot acht je dan de kans dat dat een vertrouwd pakketje is? Nihil...

edit: wat Brahms zegt :wink:

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Brahms schreef:Iemand begint over "panisch" en vele vaste forum schrijvers buitelen weer over elkaar heen in de overtreffende trap.

Als iemand uit Estonia een pakje verzend dan weet je dat, of kan je het wel "plaatsen".
Als je helemaal geen "relatie" hebt met dat land, dan weiger je het pakje lijkt mij, en klaar !
O er zijn dus geen familie leden die evt iets besteld hebben, er kan lang geleden al iets besteld zijn wat vergeten is allemaal punten die ook meetellen.
Compleet panisch doen als er een pakketje komt want stel nu eens dat er een rekening inzit etc zolang je aantoonbaar niks besteld hebt hoef je ook niet te betalen.
Waarom dan compleet in paniek neem het pakje aan en klaar is kees.
Niet aankomen met zendingen die ongevraagd gestuurd worden want in 99% van de gevallen is er altijd iemand geweest die het wel heeft aangevraagd bv via Facebook etc maar dat zijn we allang en breed vergeten

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door JvandeW »

Moneyman schreef:
riddert schreef:
Moneyman schreef: Dan was de afzender je vást bekend voorgekomen...
Als iemand een kadootje via het web besteld is de afzender nog altijd degene die het pakket verstuurd, niet degene die besteld. Beetje rare opmerking.
Als er een pakketje van een onbekende afzender uit Estonia komt, zonder dat je ergens vanaf weet, hoe groot acht je dan de kans dat dat een vertrouwd pakketje is? Nihil...
Toch komt het regelmatig voor dat ik pakketten ontvang waarbij ik zo gauw niet meer van weet wat het kan zijn. Zeker die uit het buitenland omdat daar vaak een langere tijd tussen het bestellen en ontvangen zit. Waarbij je vaak ook niet eens de kans krijgt om te bedenken of je het hebt besteld, daar veel bezorgers een pakket in je hand drukken en snel weer door gaan.

Zolang ik de geadresseerde ben, neem ik het pakket in ontvangst. Immers is het pakket voor mij bedoeld. Ook al is het om mij te bewegen een overeenkomst te sluiten door voor de inhoud van het pakket te betalen - wat natuurlijk niet zal gebeuren.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Brahms »

R. Proctor schreef:.....Compleet panisch doen als er een pakketje komt want stel nu eens dat er een rekening inzit ......
Nogmaals, niemand doet er compleet panisch, zeker de Topicstarter niet. Die heeft heel verstandig het geheel onbekende pakje niet aangenomen / geweigerd. Heel verstandig zeg ik !
Als je niet meer weet dat je een pakketje hebt besteld in Estonia dan wordt het misschien tijd voor een geheugenonderzoek ivm dementie.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Brahms schreef:
R. Proctor schreef:.....Compleet panisch doen als er een pakketje komt want stel nu eens dat er een rekening inzit ......
Nogmaals, niemand doet er compleet panisch, zeker de Topicstarter niet. Die heeft heel verstandig het geheel onbekende pakje niet aangenomen / geweigerd. Heel verstandig zeg ik !
Als je niet meer weet dat je een pakketje hebt besteld in Estonia dan wordt het misschien tijd voor een geheugenonderzoek ivm dementie.
Ik vind dat anders best panisch, dat je een pakketje niet aan wil nemen. Zeker met als reden dat je bang bent dat ze een rekening sturen. De bedrijven die zo werken, die gaan nu ook gewoon een rekening sturen.

TS, u heeft niet het juiste gedaan, want u had het pakketje gewoon aan moeten nemen. Dan had u ook kunnen zien wat er in zit.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door renewouters »

Moneyman schreef:
riddert schreef:
Moneyman schreef: Dan was de afzender je vást bekend voorgekomen...
Als iemand een kadootje via het web besteld is de afzender nog altijd degene die het pakket verstuurd, niet degene die besteld. Beetje rare opmerking.
Als er een pakketje van een onbekende afzender uit Estonia komt, zonder dat je ergens vanaf weet, hoe groot acht je dan de kans dat dat een vertrouwd pakketje is? Nihil...
Ik heb ook wel eens een verrassingspakketje vanaf een vakantieadres verstuurd. Zonder dat de ontvanger wist dat ik daar was. Moraal van het verhaal: we moeten ons niet zo gek laten maken. Net zoals al die discussie over gebeld worden van een nummer dat je niet kent. Slaat ook nergens op.

stofzuigertje

Re: aangeboden pakketje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij een niet besteld pakje ontvangen of ophalen heb je nog geen betaal verplichting als je niets bestelde.
Als ze toch een factuur sturen, terug sturen hoeft niet voor ongevraagde zendingen.

Gesloten