LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Mathijs77
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2018 11:21

Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Mathijs77 »

Ik word vaak Anoniem gebeld, normaal neem ik dat soort telefoontjes niet op omdat het vaak van die enquête bureaus zijn, of mensen die je wat proberen aan te smeren of iets te verkopen.
En aan het einde van zo’n gesprek kan je door verbonden met het bel me niet register i.v.m. de wet van de telemarketing.
Ik heb zo’n bel me niet register al vaak gedaan maar volgens mij helpt het niet [ongefundeerde passage verwijderd].
Zou daar eens naar gekeken kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2018 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dit werkt wel, maar heeft even tijd nodig om verwerkt te worden. Overigens werkt het totdat u weer ergens toestemming geeft om te mogen bellen. Dus aan iemand uw telefoonnummer geven is weer genoeg om gebeld te worden.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overigens bellen heel veel instanties anoniem, bijvoorbeeld ziekenhuizen. Dus onverstandig die telefoontjes niet aan te nemen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door yan »

Lady1234 schreef:Overigens bellen heel veel instanties anoniem, bijvoorbeeld ziekenhuizen. Dus onverstandig die telefoontjes niet aan te nemen.
Nee hoor, die spreken dan wel in wie ze zijn en hoe je ze kan bereiken.
Veel mensen zijn overdag ook aan het werk en kunnen niet altijd direct antwoorden,.


Indien je toch gebeld wordt, aangeven dat je staat ingeschreven en dat ze zich hieraan hebben te houden, en er een melding van gaat maken. Ophangen kan altijd.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts neemt niet op, kan er ook niet opgehangen worden. Ik vraag me weleens af waarvoor mensen een telefoon hebben.

NietGeklopt
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 apr 2018 22:37

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door NietGeklopt »

Dag Mathijs77,
U bent niet de enige. Wij hebben zo’n bel me niet register ook al vaak gedaan, maar het heeft niet geholpen. Inderdaad het enige dat helpt is de telefoon niet opnemen. Hééérlijk.
Exact het zelfde gebeurt met nieuwsbrieven. Je klikt aan dat je geen nieuwsbrieven wenst te ontvangen. En ja hoor, je ontvangt toch nieuwsbrieven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door bprosman »

Vroeger belde iedereen anoniem :wink:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door renewouters »

bprosman schreef:Vroeger belde iedereen anoniem :wink:
Haha, precies. En als we dan nog even de privacy aspecten erbij pakken: vroeger werd er huis-aan-huis een dik boek verspreid waar onze NAW gegevens in stonden, inclusief telefoonnummer :-)

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mathijs77 schreef:Ik word vaak Anoniem gebeld, normaal neem ik dat soort telefoontjes niet op omdat het vaak van die enquête bureaus zijn, of mensen die je wat proberen aan te smeren of iets te verkopen.
En aan het einde van zo’n gesprek kan je door verbonden met het bel me niet register i.v.m. de wet van de telemarketing.
Ik heb zo’n bel me niet register al vaak gedaan maar volgens mij helpt het niet
Ten eerste is er een verschil tussen een anonieme beller en een iemand die je niet zo mogen bellen omdat je ingeschreven in het belmeniet register.
Ten tweede als je anonieme gesprekken niet beantwoord weet je ook niet of de beller je niet zou mogen bellen.
Ten derde belde vroeger iedereen anoniem en nam iedereen gewoon de telefoon op. Waarom zou je dat nu niet meer doen?
Ten vierde zijn herkenbare nummers ook niet heilig. Soms zitten er hele er heel veel personen achter 1 nummer. Neemt U die wel op of vallen die ook onder uw telefoon fobie.
We beginnen volgens mij te leven in een wereld waarin we bang zijn om de telefoon op te nemen, bang zijn om mails te open, bang zijn dat de overheid weet wanneer we waarheen met het ov reizen, wanneer we waar geld opnemen en vergeten we gewoon om ons verstand te gebruiken. Heel vaak hebben we ergens iets gehoord, ergens op internet iets gelezen, denken we iets te weten en zijn vervolgens bang. Waarom is dat toch?
Ik ben bang ( :lol: :lol: :lol: :lol: ) dat dit weer een lange discussie gaat worden :mrgreen:

HansieZant

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door HansieZant »

bprosman schreef:Vroeger belde iedereen anoniem :wink:
Dat is niet waar. Bij ons in het dorp waren 9 mensen die een telefoonnummer hadden.
De familie Ten Cate had telefoonnummer 1;
Scholten had 2;
Van Heek had 3;
de Katoenmij had 4;
Schuttersveld had 5;
Bendien had 6;
Spanjaard had 7;
Nijhuis had een geheim telefoonnummer
en Dijkers had 9

;-)

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Lowieze »

HansieZant schreef:
bprosman schreef:Vroeger belde iedereen anoniem :wink:
Dat is niet waar. Bij ons in het dorp waren 9 mensen die een telefoonnummer hadden.
De familie Ten Cate had telefoonnummer 1;
Scholten had 2;
Van Heek had 3;
de Katoenmij had 4;
Schuttersveld had 5;
Bendien had 6;
Spanjaard had 7;
Nijhuis had een geheim telefoonnummer
en Dijkers had 9

;-)
Die nummertjes zag u toch niet als de telefoon ging?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moet daar geen bronvermelding naar Herman Finkers bij?
Waar komt die angst voor afgeschermde nummers toch vandaan? Eerst moet iedereen overal en altijd bereikbaar zijn, en als het dan zo ver is: Help, ik wordt gebeld! Horreur!

stofzuigertje

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je regelmatig overstap van zowel TV gids als Energie leverancier zullen ze jou gaan bellen, kom terug na een jaartje...

Dat gesprek kost geld, niemand werkt zonder salaris en als ik elk jaar het heen en weer kreeg en voor half geld de programma's op TV kan lezen...
Wat verdien je aan deze overstappers?

Ook de stroom leveranciers die afgelopen 7 jaren 7 firma namen leverde, en korting als nieuwe klant gaven, en ik maar online zoeken en alle 6 vorige afwijzen!
Dat bellen kost geld en zal vaak niets opleveren....

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wij staan ook in het bel me niet register en worden alleen gebeld door bedrijven waar wij een abonnement of contract mee hebben of gehad.
Heb 2 vrienden die anoniem bellen dus wil ik de vriendschap onderhouden, zal ik toch het toestel opnemen.
De broodje aap verhalen, dat als je je telefoon opneemt, dit veel geld kan kosten weerhoudt mensen de telefoon op te nemen (fobie)
Maar het kan je alleen veel geld kosten als je terug belt of op verzoek van de beller handelingen uitvoert.

HansieZant

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door HansieZant »

Goed. Ik ga denk ik maar eens definitief aftaaien hier. Het tv-programma Radar heeft in ieder geval nog enig niveau.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Dirkie »

HansieZant schreef:Goed. Ik ga denk ik maar eens definitief aftaaien hier. Het tv-programma Radar heeft in ieder geval nog enig niveau.
Dat komt misschien omdat dit forum alleen in naam iets te maken heeft met het TV programma maar verder reageren er personen die over het algemeen goed bedoelen. En dat kan soms betekenen dat zijn antwoorden geven die U niet verwacht had of waar U het niet mee eens bent.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

HansieZant schreef:Goed. Ik ga denk ik maar eens definitief aftaaien hier. Het tv-programma Radar heeft in ieder geval nog enig niveau.
Alwéér...?
viewtopic.php?f=70&t=183059&p=2539969#p2539969
Pacta sunt servanda.

FIËSTA ST200
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2017 14:23

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door FIËSTA ST200 »

Beste Lezers, enige aanvulling op jullie reacties.
Je moet NIET alleen aangemeld staan bij het "Bel-me-niet Register" MAAR ook aanmelden bij "Recht van verzet".
Bij mij heb ik sindsdien géén last meer van ongewenste telefoontjes.

Gr. JP.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Zwartkate »

FIESTA ST200 heeft gelijk.
Als je (toch) gebeld wordt door een bedrijf, moet je in dat gesprek duidelijk maken dat je gebruik wilt maken van het recht van verzet. Degene die jou belt, kan en moet dat meteen regelen. En je niet laten afschepen met 'u kunt dadelijk naar een bandje luisteren' waar u dat kunt regelen. Nee, dat bandje gaat alleen over het bel-me-niet-register en dat is minder stringent dan het recht van verzet. Dus maak gebruik van je recht om niet meer gebeld te worden.

Havermch
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2012 09:56

Re: Aangemeld voor Bel-me-niet Register, toch ongewenste gebeld

Ongelezen bericht door Havermch »

Aan het eind van dit bandje kun je aangeven dat je door het bedrijf wat je net heeft gebeld niet meer gebeld wil worden
Als je lid bent van b.v. dierenbescherming mogen die je bellen, en deze kun je op deze manier blokkeren.

Gesloten