LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
SophiaO
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 19:06

Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door SophiaO »

Op 24 juli heeft een kennis van mij wat naar mij terug gestuurd als aangetekend pakket. Op mijn postnl app stond een bezorging voor 25 juli, toen 26 juli en daarna bezorging vertraagd. Na wat bellen kon de verzender een onderzoek starten met afgelopen week de uitkomt 'het spijt ons zeer, uw pakket moet als kwijt beschouwd worden'. Ondertussen heb ik via via iemand binnen postnl kunnen laten kijken. Het pakje is aangekomen bij het sorteercentrum Utrecht en ik scannen voor de bezorging is het mis gegaan. Waarschijnlijk is het etiket niet goed leesbaar meer. Dit gebeurt wel vaker vertelde ze. Het pakket komt in een speciale kar en de procesmanager zou precies kunnen achterhalen in welke kar het zich bevindt. Ik heb dit voorgelegd aan postnl met het verzoek op inzage van het onderzoek. Per slot ben ik de eigenaar van het pakket. Er zijn denk ik 2 opties. Er is niet gezocht door postnl, of het pakje is gestolen uit het depot. Beide erg vervelend en zorgwekkend. Dit is pakje 3 dat kwijt is dit jaar. Van de eerste twee heb ik geen werk gemaakt. Dit pakje is een verzamel object met naast financiële waarde ook emotionele. Ik heb het gekocht als aandenken aan mijn moeder en niet meer zomaar te kopen. Als ik van optie 1 uitga, wat gebeurt er als het toch ergens onder uit een kar komt over een aantal maanden? En postnl heeft mijn financiële strop vergoed? Ik heb 10x liever mijn pakje dan dat ik het geld krijg.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door mahadma »

U moet zich richten tot de verzender, u heeft als geadresseerde geen invloed/rechten om te klagen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U krijgt helemaal geen geld.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Per slot ben ik de eigenaar van het pakket."

Dit is helaas een misverstand dat veel op dit forum langs komt. De verzender gaat een overeenkomst aan met Postnl en betaalt voor de dienst. Als ontvanger staat u buitenspel. Alleen de verzender kan een navraag opstarten en schadevergoeding krijgen voor het aangetekende pakket.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door tttlocke »

mahadma schreef:U moet zich richten tot de verzender, u heeft als geadresseerde geen invloed/rechten om te klagen.
Dat is onjuist.
Recht om te klagen heeft een geadresseerde wel degelijk. De Postwet schrijft voor dat een postvervoerbedrijf verplicht is een klachtenregeling te hebben en dat afzenders én ontvangers van post bij het bedrijf terecht moeten kunnen als ze klachten hebben over de dienstverlening.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:"Per slot ben ik de eigenaar van het pakket."

Dit is helaas een misverstand dat veel op dit forum langs komt. De verzender gaat een overeenkomst aan met Postnl en betaalt voor de dienst. Als ontvanger staat u buitenspel. Alleen de verzender kan een navraag opstarten en schadevergoeding krijgen voor het aangetekende pakket.
Dat schreef TS inderdaad. Ik sluit niet uit dat hij bedoelde dat hij de eigenaar is van de inhoud van het pakket, wat kennelijk zo is.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 01 sep 2018 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarbij hij vermoedelijk een zij is.

SophiaO
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 19:06

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door SophiaO »

Klopt. Hij is een zij :) volgens mij is het wet nr 7 van de post wet dat de ontvanger het recht geeft vraag te doen naar zijn/haar pakket
De verzender gaat een claim indienen.
Wat mij vooral erg raakt is dat ik hele nette antwoorden terug krijg op mijn vragen bij postnl maar eigenlijk nog niks weet. Dat geeft het gevoel dat er niet serieus gezocht is maar dat je met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Beter zou zijn als ze openheid gaven in de stappen die zijn ondernomen.
Andere zorgwekkende optie zou ook kunnen zijn dat er op grote schaal gestolen wordt vanuit het sorteercentrum want na wat rondvragen komen er nogal wat ervaringen naar voren van verdwenen post en pakketten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door tttlocke »

SophiaO schreef:Klopt. Hij is een zij :)..
Ja, ik riep maar wat :)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door sylvesterb »

SophiaO schreef:Waarschijnlijk is het etiket niet goed leesbaar meer. Dit gebeurt wel vaker vertelde ze. Het pakket komt in een speciale kar en de procesmanager zou precies kunnen achterhalen in welke kar het zich bevindt.
Wat er gebeurd is dat soms een label los laat of beschadigd en hierdoor niet meer leesbaar is, hij is dan niet meer te scannen. Hierdoor komt hij in een speciale kar met pakketten zonder label. Als de afzender dan een retour adres o.i.d. erop heeft gezet dan zal hij retour worden gestuurd. Is dit niet het geval dan is het pakket zoek, niemand zal het ooit nog terug vinden. De afzender achterhalen is te kostbaar dus de verzekering keert uit.
SophiaO schreef:Er zijn denk ik 2 opties. Er is niet gezocht door postnl, of het pakje is gestolen uit het depot. Beide erg vervelend en zorgwekkend
Vervelend absoluut, maar zorgwekkend is het niet echt als je kijkt naar de hoeveelheid pakketten die worden verzonden en de hoeveelheid die kwijt raken.
SophiaO schreef: Dit is pakje 3 dat kwijt is dit jaar. Van de eerste twee heb ik geen werk gemaakt.
Dan moet je er ook niet online over gaan klagen.
SophiaO schreef: Dit pakje is een verzamel object met naast financiële waarde ook emotionele. Ik heb het gekocht als aandenken aan mijn moeder en niet meer zomaar te kopen. Als ik van optie 1 uitga, wat gebeurt er als het toch ergens onder uit een kar komt over een aantal maanden?
Dat gebeurd niet.
SophiaO schreef: En postnl heeft mijn financiële strop vergoed?
PostNL zal de verzender een vergoeding geven conform de voorwaarden.
SophiaO schreef: Ik heb 10x liever mijn pakje dan dat ik het geld krijg.
Je kunt nooit wat uitsluiten maar zou er niet vanuit gaan.

SophiaO
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 19:06

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door SophiaO »

Hmm snap het..
Laatste vraag. 1 promille is indd erg weinig op 1 miljoen. 1000 klinkt opeens weer veel omdat ik, denk ik, van 1 miljoen mij geen voorbeeld van kan maken.
Wat gebeurt er met die vermiste pakjes? Naast natuurlijk die uit een bus gevallen zijn etc. Sommige van die 1000 moeten zich dan toch ergens in zo'n sorteercentrum om depot bevinden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Troost u met de gedachte dat u niet de enige bent https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/p ... 0834fa57ae

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door fred- »

In Den Haag is het depot van onbestelbare stukken. Daar moet je zoeken.
Nog een geluk dat het een aangetekend pakket is, daarvan is de verzekerde waarde €500,-
Als het een aangetekende brief was geweest was de vergoeding maximaal €50,-

SophiaO
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2018 19:06

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door SophiaO »

Even informatie opgezocht over het aantal pakketten dat bezorgt wordt per jaar en berekend in promille hoeveel er zoek raken. Uitgaand van de, door postnl zelf geleverde, gegevens kom ik op 350. 000 zoekgeraakte in 2016 alleen. Het aantal post pakketten zijn alleen maar toegenomen. Natuurlijk is 1 promille erg weinig terwijl 350.000 toch weer als heel erg veel klinkt. Hoe groot is dat depot in Den Haag dan wel niet?

Robert117
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2017 13:22

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door Robert117 »

Na alle inzendingen die ik gelezen heb,heb ik het zelfde meegemaakt ik was de verzender en heb foto's in moeten sturen hoe ik het ingepakt had en toen kwam het voor een commissie die het goed moest keuren en toen heb ik mijn geld terug gehad.

G.v.Poppelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2018 17:02
Locatie: roosendaal

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door G.v.Poppelen »

Waar gewerkt word worden fouten gemaakt, Helder. Dat een ontvanger geen recht heeft op het pakket vind ik raar dat de verkoper een schade claim kan indienen. Ondanks dat het een zeer laag percentage van vermissing is, blijkt toch dat de werkdruk en te weinig personeel hier een rol in speelt. Men is minder alert en er lopen zeker mensen rond met losse handjes. Is er in zo'n sorteercentrum beveiliging aanwezig, die op de gekste tijden van de wacht gaat controleren cq visiteren. Hier door kan men toch veel betekenen. Jullie kunnen veel zeggen maar pakketjes verdwijnen niet zo maar of er moeten kaboutertjes zijn. Maar daar geloof ik niet in. Of het verdwijnt in het sorteercentrum of tijdens het transport. Controleer het transport door documenten te maken van hoeveel pakketjes op transport gaan, waar die naar toegaan en waar worden deze afgeleverd. Laat de chauffeur voor het vertrek de gecontroleerde pakketjes aftekenen als zijnde in het voertuig aanwezig. Zo ook als deze pakketjes bij aflevering bij de mensen, moet de chauffeur als de ontvanger tekenen. Hierdoor heb je het transport al onder controle. In het sorteercentrum word het wat ingewikkelder, maar ben er van overtuigt dat er een beveiliger rondsnuffelt, controleert en visiteert het ook zijn vruchten zal afwerpen. Men moet er wat voordoen om dit probleem van de verzender als mede de ontvanger terug te dringen.


Post NL moet aansprakelijk worden gesteld als men een aangetekend stuk door onachtzaamheid, verlies, of diefstal vergoeden, want het blijkt dat dit met een korreltje zout word vergeleken. Waarom anders betalen voor aangetekend als dit geen waarde heeft voor hen. Aangetekend betekend dat de persoon in kwestie verantwoordelijk is voor deze stukken en moeten zij zorgen dat dit dan ook bij die personen terechtkomen waar het hoort. Ook is het voorgekomen dat poststukken door nalatigheid verdwijnen en ergens terecht komen waar het niet hoort en daar jaren blijven totdat het bij toeval gevonden word.

RonRon
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:47

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door RonRon »

Post.nl is zoooo slecht!! Ik heb het afgelopen jaar zeker 10-15 poststukken niet ontvangen. En dat varieert van vergunningen, uitnodigingen voor een feest van een goede vriend tot rekeningen (om bv een parkeervergunning voor de auto te verkrijgen). En wat er dan wel in de brievenbus valt zijn aanmaningen. Als je er over klaagt komt op een gegeven moment iemand met een bloemetje aan de deur. Dat dan weer wel. Heb toch liever mijn post op tijd in de bus!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door tttlocke »

G.v.Poppelen schreef:..... Waarom anders betalen voor aangetekend als dit geen waarde heeft voor hen. Aangetekend betekend dat de persoon in kwestie verantwoordelijk is voor deze stukken en moeten zij zorgen dat dit dan ook bij die personen terechtkomen waar het hoort. Ook is het voorgekomen dat poststukken door nalatigheid verdwijnen en ergens terecht komen waar het niet hoort en daar jaren blijven totdat het bij toeval gevonden word.
Volgens mij betekent aangetekend iets heel anders.
Bovendien: ook als het niet aangetekend verzonden wordt, dient PostNL ook te zorgen dat het bij geadresseerde komt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.postnl.nl/campagnes/mijn-post-in-de-app/

Ik heb sinds kort deze functie geactiveerd in de PostNL app. Je krijgt dan een fotootje te zien van elke brievenbusstuk dat naar jou onderweg is. Blijkt al bijna een jaar te bestaan.

Echt ideaal als de postbezorging bij jou niet optimaal is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Aangetekend pakket kwijt bij PostNL

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bob Schurkjens schreef:https://www.postnl.nl/campagnes/mijn-post-in-de-app/

Ik heb sinds kort deze functie geactiveerd in de PostNL app. Je krijgt dan een fotootje te zien van elke brievenbusstuk dat naar jou onderweg is. Blijkt al bijna een jaar te bestaan.

Echt ideaal als de postbezorging bij jou niet optimaal is.
Soms is het pakje een dag al bezorgd voordat de foto er staat. Soms andersom.

Gesloten