LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
vanwijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2010 09:31

aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door vanwijk »

Gisteren kwamen wij erachter dat onze zoon van 11 al 3 maanden credits bij Habbo koopt via onze telefoon. Dit is in de afgelopen 3 maanden opgelopen tot een bedrag van E 220,-. Omdat onze zoon minderjarig is, is hij niet gemachtigd aankopen te doen zonder onze toestemming. De waarschuwing die Habbo geeft zodra je het nummer belt, zijn door hem standaard genegeerd.
Habbo antwoord niets voor ons te kunnen doen buiten blokkeren van ons telefoonnummer en is van mening dat het geld niet teruggestort hoeft te worden. Heeft iemand hiermee ervaring? Is er een manier om de aankopen ongedaan te maken?

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Ik denk dat het toch echt een probleem is tussen uw zoon en u.
Uw zoon is namelijk gewaarschuwd, maar heeft ervoor gekozen om dit te negeren.

Hoe vervelend het ook is voor u, maar wat verwacht u van Habbo dat zij doen om te controleren dat degene 18+ is?
Naar mijn mening hebben zij gedaan wat in hun vermogen ligt; namelijk waarschuwen. De rest lijkt mij een stukje opvoeding.

Toolboy

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Toolboy »

Neen ik betwist dit.
Habbo zal een verfieering moeten hebben.
De transacties kunnen ongedaangemaakt worden is wel een strijd maar indien aantoonbaar zeker mogelijk.

T

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Toxopeus »

vanwijk schreef:Gisteren kwamen wij erachter dat onze zoon van 11 al 3 maanden credits bij Habbo koopt via onze telefoon.
Volgens de Algemene Voorwaarden mag uw zoon van 11 jaar uitsluitend gebruik maken van Habbo als u daar als ouder(s) toestemming voor heeft gegeven.

Wanneer je jonger bent dan 12 jaar mag je alleen onder directe begeleiding van een volwassene van de Dienst gebruikmaken.

Heeft u daar toestemming voor gegeven?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door jor »

vanwijk schreef:Gisteren kwamen wij erachter dat onze zoon van 11 al 3 maanden credits bij Habbo koopt via onze telefoon. Dit is in de afgelopen 3 maanden opgelopen tot een bedrag van E 220,-. Omdat onze zoon minderjarig is, is hij niet gemachtigd aankopen te doen zonder onze toestemming. De waarschuwing die Habbo geeft zodra je het nummer belt, zijn door hem standaard genegeerd.
Kinderen van die leeftijd horen ook alleen onder begeleiding te computeren, nu begrijp ik ook wel dat je niet de hele tijd achter een kind kan gaan staan maar mijn kleinkids waarvan de jongste ongeveer even oud is mag dan ook uitsluitend op de computer in de woonkamer en dan met "
ouderlijk toezicht" aan. Daarmee kan je achteraf even de activiteiten nazien en eventueel een dagelijks/wekelijks rapport laten maken.Via dit programma kan je dan een lijst maken van websites waar je vind dat de kinderen nog te jong voor zijn en deze blokkeren. Natuurlijk hangt veel van het kind af want de 1 is de ander niet maar ik zou het eerst bij mezelf zoeken en daarna bij Habbo. Tenslotte werken veel websites voor volwassenen met het aanklikken van ( ik ben 16/18/21 jaar of ouder ), op die leeftijd word dat echter gewoon weggeklikt en het kind gaat vrolijk verder, eigenlijk is dat dan oneigenlijk gebruik en of Habbo daar nu helemaal de verantwoording voor moet dragen weet ik niet. Ouders zullen zelf veel beter hun ( jonge ) kinderen moeten begeleiden en niet gelijk als het fout gaat de schuld ergens anders zoeken.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

is al eens eerder ter discussie geweest, ging dan wel niet over habbo,maar over een "betaal"-telefoon. Degene die de telefoonrekening heeft is verantwoordelijk voor wat er met de telefoon gebeurd. Het is onmogelijk elk telefoontje te controleren. En eerder een goed gesprek met uw zoon zal helpen dat het niet weer gebeurd.

Ik vind niet dat je habbo iets kunt verwijten. Daarnaast is het niet zo dat kinderen helemaal geen aankopen mogen doen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nou, die knul kan dus heel wat maanden zakgeld inleveren.
Vreemd toch, dat in 'mijn tijd' het kind gewoon standaard op z'n falie kreeg en dat 'tegenwoordig' de ouders bijna stadaard de schuld bij een ander leggen.

vanwijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2010 09:31

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door vanwijk »

Uiteraard leg ik de schuld niet volledig bij Habbo en uiteraard hebben wij een goed gesprek met onze zoon gehad. Voordat hij op Habbo wilde, hebben wij ook een heel duidelijk gesprek gehad wat wel en wat niet mag. En ja, ook wij hebben de computer in de huiskamer staan zodat we altijd kunnen zien wat er gebeurd. Maar, je bent nu eenmaal niet altijd direct bij je kind in de buurt. De schuld ligt ook zeker bij ons en onze zoon, maar, de kinderen worden wel erg in de verleiding gebracht met het aankopen van credits. En dan zijn gesprekskosten van E 0,80 per minuut wel erg hoog en loopt dat heel erg snel op.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door jor »

vanwijk schreef:En ja, ook wij hebben de computer in de huiskamer staan zodat we altijd kunnen zien wat er gebeurd. Maar, je bent nu eenmaal niet altijd direct bij je kind in de buurt. De schuld ligt ook zeker bij ons en onze zoon, maar, de kinderen worden wel erg in de verleiding gebracht met het aankopen van credits. En dan zijn gesprekskosten van E 0,80 per minuut wel erg hoog en loopt dat heel erg snel op.
Toen 1 van mijn kleinkinderen aangaf op Habbo te zitten heb ik zelf ( is alweer een jaartje terug dacht ik ) een account aangemaakt en ben gewoon een dagje gaan meelezen zonder ergens op te reageren en vond het totaal ongeschikt voor kids onder de 12 jaar en ik heb mijn zoon/schoondochter gezegd wat ik uitgevonden had. Die heeft toen via "ouderlijk toezicht" in Windows Vista de Habbo-site geblokkeerd, dit kan en mag je niet aan deze jonge kinderen overlaten want zij hebben geen inzicht in de gevaren. Vergis je namelijk niet maar ik ben al in de 60 en kon moeiteloos op Habbo. Wat denk je wat er kan gebeuren als iemand daar de verkeerde bedoelingen mee heeft.Ook vertelde je in de eerste reactie dat het over een tijd van drie maanden was gebeurd en dan zou je toch iets meer toezicht verwachten. Maar oké, ik vrees dat er weinig aan te doen is wat geld betreft en na u goede gesprek met u zoon zal het ook niet meer gebeuren hoop ik.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Mijn zoon(kwam ik gisteren achter)heeft hetzelfde geflikt :shock:

Dat belerende vingertje van sommige mensen, daar word ik een beetje heel erg naar van. De beste stuurlui staat aan wal toch?

Ik heb van 2 telefoons uitgerekend wat hij gekocht heeft aan credits. Dit is al 209,10. Nu zijn er nog 4 telefoons die hij gebruikt heeft. Die kinderen worden gewoon in de verleiding gebracht. Die domme vraag of je toestemming hebt van je ouders gaat nergens over. Duidelijk ja natuurlijk bij kids die die kans krijgen, GRATIS CREDITS! Dat wij op kosten gejaagd worden zien ze totaal niet. En ik heb geen toestemming gegeven voor Habbo, al vind ik dat er helemaal niet toe doen. Kinderen worden zo handig, ze verwijderen de geschiedenis, de sms-jes enz. Je bent even een boodschap halen, hup snel ff bellen. Je telefoon hangt aan de lader en je moet naar boven, snel ff sms-en. Je kan niet als oppas erachter blijven staan, gaat ook wat lastig met 4 kids. En misschien zijn sommige kids vatbaar voor dat "goede gesprek", maar niet allemaal. En het probleem of de schuld bij een ander leggen!! Ja, is niet meer als normaal!! Ze halen het nl wel van MIJN rekening, daar word niet op gecontroleerd! Als je steelt bij Habbo(dat kan nl ook)dan word je opgehaald door de politie. Maar nu stelen ze dus van mij, zo zie ik het!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

pipiladderkous schreef:Mijn zoon(kwam ik gisteren achter)heeft hetzelfde geflikt :shock:

Dat belerende vingertje van sommige mensen, daar word ik een beetje heel erg naar van. De beste stuurlui staat aan wal toch?
Of zijn het gewoon mensen die het nuchter bekijken?
pipiladderkous schreef:Ik heb van 2 telefoons uitgerekend wat hij gekocht heeft aan credits. Dit is al 209,10. Nu zijn er nog 4 telefoons die hij gebruikt heeft. Die kinderen worden gewoon in de verleiding gebracht.
En daar komt de ouder in het spel, u bent verantwoordelijk voor uw kind, niet Habbo.
En hoezo kan uw kind aan 6 telefoons komen om te gebruiken?
Die slingeren dan wel overal rond!
pipiladderkous schreef:Die domme vraag of je toestemming hebt van je ouders gaat nergens over. Duidelijk ja natuurlijk bij kids die die kans krijgen, GRATIS CREDITS!
Wat moeten ze dan doen?
Hoe moet Habbo voorkomen dat uw kind u om de tuin lijdt?
pipiladderkous schreef:Dat wij op kosten gejaagd worden zien ze totaal niet. En ik heb geen toestemming gegeven voor Habbo, al vind ik dat er helemaal niet toe doen. Kinderen worden zo handig, ze verwijderen de geschiedenis, de sms-jes enz. Je bent even een boodschap halen, hup snel ff bellen. Je telefoon hangt aan de lader en je moet naar boven, snel ff sms-en. Je kan niet als oppas erachter blijven staan, gaat ook wat lastig met 4 kids.
Dus als ik het goed begrijp heeft uw kind de kluit belazerd.
Liegt tegen ouders, doet stiekem dingen die niet mogen.
Waarom is dit Habbo's probleem?
En 'erachter blijven staan als een oppas'?
Wie bent u dan?
Een ouder toch?
Juist!
pipiladderkous schreef: En misschien zijn sommige kids vatbaar voor dat "goede gesprek", maar niet allemaal. En het probleem of de schuld bij een ander leggen!! Ja, is niet meer als normaal!!
Nee, die is lekker.
Uw zoon besteld iets via internet, liegt dat hij toestemming van pa en ma heeft en dan is het niet uw probleem?
U bent dus van mening dat uw eigen kind niet uw verantwoordelijkheid is?
Wiens verantwoordelijkheid is hij dan wel?
pipiladderkous schreef:Ze halen het nl wel van MIJN rekening, daar word niet op gecontroleerd! Als je steelt bij Habbo(dat kan nl ook)dan word je opgehaald door de politie. Maar nu stelen ze dus van mij, zo zie ik het!
En als uw kind steelt bij de supermarkt, zegt u dan ook dat ze hem in de verleiding brengen en dat u er niets aan kan doen en dat u niet verantwoordelijk bent?
Kom op nou toch zeg, wat een slap verhaal.
Knul héél lang huisarrest zonder gebruik van computer, tv en radio geven en zorgen dat hij u tot op de laatste cent terugbetaald.
Geen vriendjes op bezoek.
Dan leert hij het vanzelf af, aangezien een goed gesprek niet helpt.
Wie niet horen wil, moet maar voelen.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

volgens de wet mag een 11 jarige geen aankoop doen uitgezonderd voedingsproducten.
Met internet en telefonie wordt dat een lastige en eigenlijk niet meer te controleren. Habbo heeft blijkbaar duidelijk gevraagd of uw zoon toestemming had van ouders op verschillende punten (online en per telefoon) uw zoon heeft toen gelogen. Vervolgens heeft uw zoon op uw telefoon een product gekocht.
Ik denk dat u onmogelijk gaat kunnen aantonen dat uw zoon die toestemming niet had, want dat zou u dan moeten aantonen. Aangezien hij ook nog op uw telefoontoestel en op uw computer dit gedaan heeft lijkt toestemming aannemelijk. Dus nee, u kunt niets aantonen en habbo niets maken.

Voor sites die zich richten op kinderen is het enige wat ze kunnen doen constant herinneren aan de voorwaarde van ouderlijke toestemming, verder kunnen ze niets.

U zegt dat u al een goed gesprek met uw zoon heeft gehad, ik kan me voorstellen dat u flink boos bent. Ik hoop dat u hem ook flink straf gegeven heeft!

Trudy

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

VioletPrue schreef:
pipiladderkous schreef:Mijn zoon(kwam ik gisteren achter)heeft hetzelfde geflikt :shock:

Dat belerende vingertje van sommige mensen, daar word ik een beetje heel erg naar van. De beste stuurlui staat aan wal toch?
Of zijn het gewoon mensen die het nuchter bekijken?

Dat is maar hoe je het bekijkt. Het zou dus zo zijn dat ik niet naar de wasmachine kan lopen zonder alle telefoons mee te slepen ofzo :?: Een stoel moet pakken en achter alle 4 de kids gaan zitten, een uur ofzo en dat x 4? :?: Of ik moet alle internetsticks opzak houden ofzo? :?:
pipiladderkous schreef:Ik heb van 2 telefoons uitgerekend wat hij gekocht heeft aan credits. Dit is al 209,10. Nu zijn er nog 4 telefoons die hij gebruikt heeft. Die kinderen worden gewoon in de verleiding gebracht.
En daar komt de ouder in het spel, u bent verantwoordelijk voor uw kind, niet Habbo.
En hoezo kan uw kind aan 6 telefoons komen om te gebruiken?
Die slingeren dan wel overal rond!


Mijn mobiel , mijn dochters mobiel, mijn man zijn 2 mobiele telefoons(1 zakelijk) mijn zoons mobiel en de huistelefoon. Ik ben zeker verantwoordelijk maar Habbo ook. Die had ik nl gevraagd ons IP adres te blokkeren nadat we er de eerste keer achter kwamen. Dat hebben ze gedaan, waarschijnlijk niet voor lang gezien de datums op de rekeningen. Als hij de computer opstart terwijl ik een boodschap aan het doen ben of wat dan ook kan ik weinig beginnen lijkt me. Geschiedenis hoef ik niet na te kijken, hij is slimmer als ik met dit ding.
pipiladderkous schreef:Die domme vraag of je toestemming hebt van je ouders gaat nergens over. Duidelijk ja natuurlijk bij kids die die kans krijgen, GRATIS CREDITS!
Wat moeten ze dan doen?
Hoe moet Habbo voorkomen dat uw kind u om de tuin lijdt
?

Daar ben ik nog niet helemaal uit :o
pipiladderkous schreef:Dat wij op kosten gejaagd worden zien ze totaal niet. En ik heb geen toestemming gegeven voor Habbo, al vind ik dat er helemaal niet toe doen. Kinderen worden zo handig, ze verwijderen de geschiedenis, de sms-jes enz. Je bent even een boodschap halen, hup snel ff bellen. Je telefoon hangt aan de lader en je moet naar boven, snel ff sms-en. Je kan niet als oppas erachter blijven staan, gaat ook wat lastig met 4 kids.
Dus als ik het goed begrijp heeft uw kind de kluit belazerd.
Liegt tegen ouders, doet stiekem dingen die niet mogen.


Ja, heel apart he! Die van mij is vast de enige! :roll:

Waarom is dit Habbo's probleem?
En 'erachter blijven staan als een oppas'?
Wie bent u dan?
Een ouder toch?
Juist!


Idd, ik ben de ouder die bestolen word door Habbo en belazerd word door zoonlief :evil:
pipiladderkous schreef: En misschien zijn sommige kids vatbaar voor dat "goede gesprek", maar niet allemaal. En het probleem of de schuld bij een ander leggen!! Ja, is niet meer als normaal!!

Nee, die is lekker.
Uw zoon besteld iets via internet, liegt dat hij toestemming van pa en ma heeft en dan is het niet uw probleem?


Ja zeker is dat mijn probleem. Ik mis nl een hoop geld, kan ik denk ik 2 weken mee doen met 6 personen.

U bent dus van mening dat uw eigen kind niet uw verantwoordelijkheid is?
Wiens verantwoordelijkheid is hij dan wel?


Mijn verantwoordelijkheid en die van Habbo. Ik vraag om een blokkering en dat is schijnbaar te moeilijk!
pipiladderkous schreef:Ze halen het nl wel van MIJN rekening, daar word niet op gecontroleerd! Als je steelt bij Habbo(dat kan nl ook)dan word je opgehaald door de politie. Maar nu stelen ze dus van mij, zo zie ik het!
En als uw kind steelt bij de supermarkt, zegt u dan ook dat ze hem in de verleiding brengen en dat u er niets aan kan doen en dat u niet verantwoordelijk bent?

Ik zie dat toch even anders. Hier bij Habbo heb je geen contantjes nodig, stukken makkelijker en HEEL verleidelijk als er een telefoon in de buurt is. Zeker als je binnen een minuut 3 berichten kan verzenden en je geweldig veel kan kopen.

Kom op nou toch zeg, wat een slap verhaal.

Vast geen kinderen of van die makke dooie lammetjes :D

Knul héél lang huisarrest zonder gebruik van computer, tv en radio geven en zorgen dat hij u tot op de laatste cent terugbetaald.
Geen vriendjes op bezoek.
Dan leert hij het vanzelf af, aangezien een goed gesprek niet helpt.
Wie niet horen wil, moet maar voelen.


Dat is nou weer dat belerende vingertje :? Ik ga niet vertellen waarom hem net even dingen wat moeilijker bij te brengen zijn. Ik weet wel dat je bij hem aan het kortste eind trekt, wie dan ook. Ik ben er nl 1 die niet opgeeft, nooit niet. Maar hem aan de ketting op sleeptouw nemen gaat hem niet worden denk ik. Ik denk ook zomaar dat je hem geen huisarrest geeft :shock: je straft alleen jezelf, heel erg. Een goed gesprek land alleen op dat moment, daarna als hij die verleiding ziet is hij het allang vergeten. En dat voelen bedoel je vast niet dat ik hem moet slaan, dat doe ik nl nooit. Terugbetalen gaat hij zeker, al is hij nu nog een kale kip :mrgreen: . Maar ik heb geregeld dat hij aan het werk kan en het salaris bij ons kan storten.
Laatst gewijzigd door pipiladderkous op 22 sep 2010 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

trudy81 schreef: Hai,

volgens de wet mag een 11 jarige geen aankoop doen uitgezonderd voedingsproducten.
Met internet en telefonie wordt dat een lastige en eigenlijk niet meer te controleren. Habbo heeft blijkbaar duidelijk gevraagd of uw zoon toestemming had van ouders op verschillende punten (online en per telefoon) uw zoon heeft toen gelogen. Vervolgens heeft uw zoon op uw telefoon een product gekocht.
Ik denk dat u onmogelijk gaat kunnen aantonen dat uw zoon die toestemming niet had, want dat zou u dan moeten aantonen.
Ik denk ook dat dat lastig word. Maar ik blijf het krom vinden. Heel Nederland zit te huilen als ze de boot in gaan met beleggingen enz enz. Dan word alles uit de kast getrokken terwijl die mensen alleen maar dollartekens zagen. De schuld ligt dan ook nooit bij die VOLWASSEN mensen zelf :o. Maar hier gaat het over een kind, die mag je je wel lekker maken en verleiden tot aankopen. Terwijl hij totaal het besef niet heeft wat hij aanricht.
trudy81 schreef: Aangezien hij ook nog op uw telefoontoestel en op uw computer dit gedaan heeft lijkt toestemming aannemelijk. Dus nee, u kunt niets aantonen en habbo niets maken.
Daar ben ik dus nog niet zeker van. Ik heb de geschillencommissie gevraagd hoe dit zit. Ik heb nog geen antwoord. :(
trudy81 schreef:Voor sites die zich richten op kinderen is het enige wat ze kunnen doen constant herinneren aan de voorwaarde van ouderlijke toestemming, verder kunnen ze niets.
Ik vind eigenlijk dat dit niet zou moeten kunnen. Kids hebben nl niks te makken dus kunnen ook niet betalen. Ik vind dat dit verboden moet worden. Alleen credits verdienen maar niet kunnen kopen. Of laten kopen met een creditcard, word nog even iets moeilijker.
trudy81 schreef:U zegt dat u al een goed gesprek met uw zoon heeft gehad, ik kan me voorstellen dat u flink boos bent. Ik hoop dat u hem ook flink straf gegeven heeft!

Trudy
Ja, hij had de eerste keer een flinke straf gekregen. Al zijn lego(is hem heilig)afgepakt. Dan denk je"het kwartje is gevallen!!". Maar gewoon weer doen maar dan wat uitgekookter zonder dat wij het door hadden. Tot ik mijn belstatus niet begreep, eerst mezelf de schuld gaf tot.. :twisted:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ga niet vertellen waarom hem net even dingen wat moeilijker bij te brengen zijn.
Hoeft niet, ik heb wel een vermoeden. :wink: En dan kan ik je reactie wel begrijpen, waarschijnlijk zul je ook IRL regelmatig goedbedoelde adviezen krijgen waar je weinig tot niets mee kunt.

Toch, hoe frustrerend het soms kan zijn, je moet de verantwoordelijkheid dáár leggen waar het hoort. Habbo neemt zijn/haar verantwoordelijkheid door te vragen of het kind een bepaalde leeftijd heeft. Het kind zou daar dan eerlijk in moeten zijn, maar, het is al door mijn voorgangers gezegd, er zijn maar héél weinig kinderen die zo'n drempel niet zullen nemen. Dan is het toch echt aan de ouders, hoe lastig het soms ook is, daar een weg in te vinden.

Je kunt moeilijk verwachten dat Habbo aan iedereen vraagt de cam aan te zetten zodat ze kunnen zien of het echt om een 12/16/18/21-plusser gaat. Of wel dan. Of zie je andere middelen die Habbo, of welke andere site maar ook waar een leeftijdsgrens voor zou moeten gelden, kan gebruiken om te voorkomen dat jongeren tóch doorklikken?

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

witte angora schreef:
Ik ga niet vertellen waarom hem net even dingen wat moeilijker bij te brengen zijn.
Hoeft niet, ik heb wel een vermoeden. :wink: En dan kan ik je reactie wel begrijpen, waarschijnlijk zul je ook IRL regelmatig goedbedoelde adviezen krijgen waar je weinig tot niets mee kunt.
Hehe...dat voelt goed, iemand die het snapt. :D De meeste proberen ook geen adviezen te geven, ze vinden dat ik het prima doe. Zelfs de hulpverlening, volgens hen heb ik geen hulp nodig.
Toch, hoe frustrerend het soms kan zijn, je moet de verantwoordelijkheid dáár leggen waar het hoort. Habbo neemt zijn/haar verantwoordelijkheid door te vragen of het kind een bepaalde leeftijd heeft.
Ja, maar zo zijn veel kids nou eenmaal. Ik snap dat ik verantwoordelijk ben. Maar Habbo hoort dat ook te nemen als ik vraag om mijn IP adres te blokkeren. Nu heeft mijn dochter inmiddels het hier geblokkeerd maar je hebt zoveel andere sites waar dit mogelijk is. Een creditcard om te kopen lijkt me dan eigenlijk helemaal niet verkeerd.
Het kind zou daar dan eerlijk in moeten zijn, maar, het is al door mijn voorgangers gezegd, er zijn maar héél weinig kinderen die zo'n drempel niet zullen nemen. Dan is het toch echt aan de ouders, hoe lastig het soms ook is, daar een weg in te vinden.

Je kunt moeilijk verwachten dat Habbo aan iedereen vraagt de cam aan te zetten zodat ze kunnen zien of het echt om een 12/16/18/21-plusser gaat.
:lol: nee, zou denk ik best leuk worden voor die Habbo's daar.
Of wel dan. Of zie je andere middelen die Habbo, of welke andere site maar ook waar een leeftijdsgrens voor zou moeten gelden, kan gebruiken om te voorkomen dat jongeren tóch doorklikken?
De creditcard, die heb ik nl niet en ik denk zomaar meer mensen. Of via Ideal of Paypal. Ik denk dat dit dan zomaar voorbij is. Maar ja, dan loopt Habbo veel geld mis, heel veel denk ik!

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar Habbo hoort dat ook te nemen als ik vraag om mijn IP adres te blokkeren.
Ik wil niet vervelend zijn, maar ook een IP-blokkade is te omzeilen. Het precieze weet ik er ook niet van, maar daar zullen die kids van je heus wel achter komen. Als ze er niet al lang achter zijn. :(

Je noemde in je reactie op mijn vorige bericht de hulpverlening, hebben zij geen tips voor je hoe je dit aan zou kunnen pakken?

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door trudy81 »

Ik denk ook dat dat lastig word. Maar ik blijf het krom vinden. Heel Nederland zit te huilen als ze de boot in gaan met beleggingen enz enz. Dan word alles uit de kast getrokken terwijl die mensen alleen maar dollartekens zagen. De schuld ligt dan ook nooit bij die VOLWASSEN mensen zelf . Maar hier gaat het over een kind, die mag je je wel lekker maken en verleiden tot aankopen. Terwijl hij totaal het besef niet heeft wat hij aanricht.
Nee absoluut, kinderen worden aangespoord en verleid tot dingen die ze niet kunnen bevatten, dus ik ben het helemaal met u eens, de vraag is alleen (wettelijk) waar de verantwoordelijkheid ligt.
trudy81 schreef:
Aangezien hij ook nog op uw telefoontoestel en op uw computer dit gedaan heeft lijkt toestemming aannemelijk. Dus nee, u kunt niets aantonen en habbo niets maken.



Daar ben ik dus nog niet zeker van. Ik heb de geschillencommissie gevraagd hoe dit zit. Ik heb nog geen antwoord.


Ik kan u nu al vertellen dat die commissie u zal vertellen dat u moet aantonen dat hij geen toestemming had, dat kunt u niet, want dat is bijna onmogelijk. Een rechter zal dan altijd zeggen, tja, ik weet het niet, het is niet onaannemelijk

Ik vind eigenlijk dat dit niet zou moeten kunnen. Kids hebben nl niks te makken dus kunnen ook niet betalen. Ik vind dat dit verboden moet worden. Alleen credits verdienen maar niet kunnen kopen. Of laten kopen met een creditcard, word nog even iets moeilijker.
Zeker weten, in het digitale tijdperk zou ook de wet aangescherpt moeten worden, maar dat is helaas niet het geval. tot heden.
Ja, hij had de eerste keer een flinke straf gekregen. Al zijn lego(is hem heilig)afgepakt. Dan denk je"het kwartje is gevallen!!". Maar gewoon weer doen maar dan wat uitgekookter zonder dat wij het door hadden. Tot ik mijn belstatus niet begreep, eerst mezelf de schuld gaf tot..
Mooie straf! sluit goed aan bij de belevingswereld, effe volhouden natuurlijk!!!! Blijkbaar vind hij die credits toch belangrijker. Kijk ik snap dat kind wel, kinderen willen het allemaal en willen het NU. Als ouder wordt dat heel moeilijk. Toch zou ik proberen hem echt te straffen hiervoor, zeker omdat hij het weer gedaan heeft. Natuurlijk begrijpt hij de consequenties van een schuld niet, maar daar gaat het ook niet om. U kunt hem, natuurlijk het geld laten terug betalen van zakgeld als hij dat krijgt. Of hem andere dingen ontzeggen. Ik zou dit wel serieus nemen, dit kind wordt later een consument dus het is belangrijk dat hij financiele waarden leert (ik zeg overigens niet dat hij deze niet leert hoor, misschien hebt u het allemaal prima aangepakt)

Trudy

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Dat weet ik, maar ons ip was niet meer geblokkerd. Controle door mezelf. Ik ben zelf ook behoorlijk handig met computers. We hebben hem nu in de zogenaamde host file geblokkeerd. Maar je wil niet weten hoe je via via nog bij Habbo en meerdere kan komen. Ik heb er al een dag samen met mijn dochter aan besteed, er komt geen einde aan.

En nee, zelfs de hulpverlening wist het ook niet. Snapten het wel dat ik de lego verwijderd had maar hadden ook geen tips. Die dachten hetzelfde als ik: soms weet je niet wat je moet doen en hoe je het moet oplossen!

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Trudy81

Ik kan u nu al vertellen dat die commissie u zal vertellen dat u moet aantonen dat hij geen toestemming had, dat kunt u niet, want dat is bijna onmogelijk. Een rechter zal dan altijd zeggen, tja, ik weet het niet, het is niet onaannemelijk

Ik zou geloof ik wel aan die rechter zijn vermogens twijfelen :? Die bedragen gaan natuurlijk alles te buiten. Als een rechter dit zou begrijpen heeft hij wss liggende gelden :shock: al snap ik wat je bedoel. Het recht is hier vaak nogal krom!


Mooie straf! sluit goed aan bij de belevingswereld, effe volhouden natuurlijk!!!! Blijkbaar vind hij die credits toch belangrijker. Kijk ik snap dat kind wel, kinderen willen het allemaal en willen het NU. Als ouder wordt dat heel moeilijk. Toch zou ik proberen hem echt te straffen hiervoor, zeker omdat hij het weer gedaan heeft. Natuurlijk begrijpt hij de consequenties van een schuld niet, maar daar gaat het ook niet om. U kunt hem, natuurlijk het geld laten terug betalen van zakgeld als hij dat krijgt. Of hem andere dingen ontzeggen. Ik zou dit wel serieus nemen, dit kind wordt later een consument dus het is belangrijk dat hij financiele waarden leert (ik zeg overigens niet dat hij deze niet leert hoor, misschien hebt u het allemaal prima aangepakt)

Trudy


Inderdaad, die crdits zijn belangrijker. Zakgeld heeft hij inmiddels niet meer, dus ik moet mn portemenee ook bewaken :? . Ik heb hem vanmiddag nog gevraagd wat hij ervan zou vinden als hier alles opgehaald zou worden. Dat we een kartonnen doos zouden krijgen omdat het niet meer te betalen is. Schoolkoek en drinken meenemen vloeken is. Dat hij brood met suiker krijgt enz. Hij knikt ja maar... :?:
Maar hem uitleggen dat dingen kopen op het internet echt geld kost terwijl ik 300 sms-jes heb, hij snapt er echt niks van. Ik geeft het ook zeker niet op maar ik zou opgelucht zijn als hij het zou begrijpen. 300 gratis sms-jes is gratis toch?!?!? :cry:

Gesloten