LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abbonement Microgids

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Smurfin916
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 09:52

Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door Smurfin916 »

Ik heb een vraag en mischien kunnen jullie me helpen hiermee.

Ik heb in oktober een 20 weeks proefabb. afgesloten via een betaalsite waar je een 5 euro munt gratis erbij kreeg.
Bleek dat ik een tijdje niet te horen kreeg en later kreeg ik de munt binnen. Niets op tegen.
Microgids kwam toen ook binnen.
Vroeg me al af hoelang dit nog zal duren voordat ik een brief kreeg van dat de proefabb. bijna is afgelopen en dat ik nu nog kan kiezen.
Nu keek ik gisteren bij mijn afschrijvingen en zag dat er 39.60 van mijn rekening wad afgehaald vanwege de microgids.
Ik was hier niet mee eens omdat ik niet terveden ben over dit blad.
Heb gebeld vanmorgen en had alles uitgelegd dat ik dit niet wil en dat ik geen brief heb gehad.
Nu zegt deze man die mij hielp dat als je niet de microgids meer wilde dat je dit 2 maanden van te voren moest opzeggen en dat dit in het welkomsbrief stond (!).
Ik zit nu verplicht nog een jaar aan dit blad vast wat ik niet wilt hebben.
Kan iemand mij helpen?



Groetjes Selma

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door D1RK »

Wat stond er bij afsluiten?

Ik heb 26 weken voor €9,- wat automatisch stopt na afloop.

Maar er zijn meerdere aanbieders.
Ik verwacht wel een telefoontje of brief of ik wil blijven maar zonder bericht mogen ze niets en zal ik het zeker terug boeken.

Dus waar heb je voor afgesloten en heb je die voorwaarden nog?
Niet de KRO maar de voorwaarden van de site waar je deze afsloot zijn van belang.

Smurfin916
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2009 09:52

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door Smurfin916 »

Kijk dat is het nou, dit stond in het welkomsbrief....
Had gebeld naar de kro en deze meneer die mij te woordt stond kon mij vertellen dat ieder abb. stilzwijgend een jaar wordt verlengt en dat ik pas in 2010 er vanaf kon. Zei nog dat je zoiezo een brief hoort te sturen over de verlenging omdat ik nieuw ben. Maar de beste man zei dat ieder abb. stilzwijgend wordt verlengt, en het maakt niet uit of er proef ervoor staat of niet, het wordt verlengt met een jaar !!
De bewuste welkomsbrief gooi je altijd blij weg omdat er iets nieuws is gestart en het werkt, en ik weet echt niet meer via welke site ik het had. Dus nakijken kan ik het niet meer.
Mij stond wel aan dat je voor 5 euro 20 weken de gids kreeg en dan een 5 euromunt thuis kreeg gestuurd. Maar ik vind het blad niet meer nodig omdat ik tegenwoordig digitaal kijk en dan 2 dagen vooruit kan programeren.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door D1RK »

Vermoedelijk kun je via het bankafschrift de firma terug vinden en ik bewaarde wel de brief voor zekerheid.

Na 26 weken stopt het automatisch zonder dat ik wat hoef te doen.
Omdat er meerdere zijn onder andere voorwaarden kan ik helaas jou niet mijn brief sturen, en ook de website heb ik een copytje gemaakt...

Als ze zicht niet aan de regels houden zal niet alleen de kerk leeg lopen....
Wel leuk, Microgids problemen op het Tros forum maar dat Kompas vind ik nog erger en te klein....

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door Henk25 »

Je kan hier je ervaring met de gids kwijt:

Dit is een link

Dit is een link

Ik heb het ook eens gehad met een tvgids. Heb nu een brief gehad van een andere tv gids dat het abonnement automatisch stopt, zo kan het blijkbaar ook.

PS dat de Mikro Gids altijd doorloopt klopt niet, op deze site staat dat abonnement automatisch stopt.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door titusvh »

Sommige proefabonnementen stoppen vanzelf. Sommige worden stilzwijgend verlengd.

In dit geval lijkt het een gevalletje niet goed lezen en is het dus simpelweg pech...

Maar wel een les wijzer om de volgende keer bij proefabo's extra goed op te letten.
Van fouten leert men. helaas niet altijd kosteloos ;-)

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door plumber »

Een proefabonnement is een proefabonnement
en geen abonnement.Abonnement moet je opzeggen
proefabonnement ga je voor bepaalde tijd aan.Geld
laten storneren.Nu kan het nog.

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door titusvh »

Tja, niet dus. Als in de voorwaarden van het proefabonnement staat dat deze vanzelf overgaat in een regulier abonnement dan ga je daar dus mee akkoord. Als je dat niet wil, dan moet je hem niet afsluiten...

Je kan een proefabo ook opvatten als dat je ipv meteen voor een jaar eraan vast te zitten, een kortere tijd kan proberen. Bevalt het niet, dan kan je ipv na een jaar al na bijv. 6 weken opzeggen.

Niks in het woord proefabonnement stelt dat het vanzelf moet eindigen!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Titus heeft gelijk.
En tja, als je een welkomstbrief niet goed doorleest en dan vervolgens ook nog weggooit heb je geen poot om op te staan.
Veel abonnementen worden ook stilzwijgend verlengt, daarom moet je altijd goed lezen vóór je iets afsluit.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Abbonement Microgids

Ongelezen bericht door D1RK »

Altijd welkomsbrief bewaren als daarin stond dat het automatisch stopte want pas 1 jaar na einde weet je het zeker.....

Ik bewaar altijd de voorwaarden bij afsluiten omdat ik niet akkoord wil gaan met de nieuwste die ze soms vlak voor opzeggen maakte.

Gesloten